Ook ik heb deze week een "verkoper" aan de deur gehad van WoonEnergie. Echter beweerde hij geen verkoper te zijn, maar kwam hij uit belang van de huurders. Hij was echt geen verkoper zei hij.
Hij vroeg me bij welke leverancier ik zat en ik gaf aan dat dit NLE is. Zijn reactie: "U moet daar echt gelijk weg meneer. U betaalt veel te veel".
Nadat ik had gevraagd welke tarieven ze hanteerde wilde de "verkoper" dit niet zeggen, maar zei hij wel gegarandeerd bij de goedkoopste 3 van Nederland te horen. Toen ik vroeg of ik een kopie van de tarieven mocht hebben, wilde hij deze niet geven. Hij wilde ze alleen opschrijven.
Ik heb gezegd dat ik na zou gaan denken over het voorstel, maar dat vond hij niet leuk om te horen. Of ik toch maar gelijk zou willen tekenen. Ik dacht het niet, vriend.
Heb gezegd dat als ze echt graag hun product zouden willen verkopen, ze ook nog wel opgebeld willen worden om het allemaal in orde te maken.
"Nee, meneer.. dat wordt heel lastig allemaal. U kunt echt beter nu tekenen want anders moet er weer helemaal iemand hier naar toe komen" bla bla..
Heb hem toen maar snel duidelijk gemaakt dat ik echt niet ga tekenen en gelukkig is hij toen vertrokken.
Toen ik even later de tarieven vergeleek met die van NLE, bleek NLE dus gewoon WEL goedkoper te zijn.
Nee, WoonEnergie hoeft hier echt niet meer terug te komen! Heel agressieve manier van verkopen, bah!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WoonEnergie - oplichters
-
Bob Schurkjens
Re: WoonEnergie - oplichters
Ik huur een woning van woningbouw De Alliantie. Vandaag een brief ontvangen van De Alliantie ondertekend door de directeur van De Alliantie. Op briefpapier en in een enveloppe van De Alliantie. In die brief wordt een ongevraagd bezoek bij mij thuis aangekondigd door Woonenergie voor een "advies aan huis". Een verkooppraatje dus.
Werkelijk schandalig dat dit bedrijf dat zo'n slechte reputatie heeft hulp krijgt van De Alliantie om een voet tussen de deur te krijgen bij consumenten. Elk jaar proberen ze het weer met een brief. Maar dit jaar komen dus zelfs ongevraagd langs voor een ongevraagd advies. Als je dit niet wilt kun je een meegestuurde sticker op je voordeur plakken. Het is toch werkelijk te zot voor woorden? Heel internet staat vol met klachten over Woonenergie, dat in handen is van OXXIO, een bedrijf met een even slechte reputatie. Ook schandalig dat De Alliantie mijn gegevens vertrekt aan Woonenergie. Heb ik geen recht op privacy???
Dit zijn ronselpraktijken!
De brief op briefpapier van De Alliantie en ondertekend door de directeur: http://i.imgur.com/4tivhEs.jpg
Werkelijk schandalig dat dit bedrijf dat zo'n slechte reputatie heeft hulp krijgt van De Alliantie om een voet tussen de deur te krijgen bij consumenten. Elk jaar proberen ze het weer met een brief. Maar dit jaar komen dus zelfs ongevraagd langs voor een ongevraagd advies. Als je dit niet wilt kun je een meegestuurde sticker op je voordeur plakken. Het is toch werkelijk te zot voor woorden? Heel internet staat vol met klachten over Woonenergie, dat in handen is van OXXIO, een bedrijf met een even slechte reputatie. Ook schandalig dat De Alliantie mijn gegevens vertrekt aan Woonenergie. Heb ik geen recht op privacy???
Dit zijn ronselpraktijken!
De brief op briefpapier van De Alliantie en ondertekend door de directeur: http://i.imgur.com/4tivhEs.jpg
Re: WoonEnergie - oplichters
Als ik de brief goed lees is het toch alleen dat uw adres is doorgegeven en als u geen prijs stelt op bezoek kunt u een sticker plakken. Netjes toch!
Je kan ook op alle slakken zout leggen!
De meeste energiebedrijven komen onaangekondigd langs.
Je kan ook op alle slakken zout leggen!
De meeste energiebedrijven komen onaangekondigd langs.