LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] IKEA online
Re: IKEA online
Twee weken vind ik heel redelijk. Ik bedoel ten eerste ligt de fout bij TS. Ten tweede is TS niet de enige klant. ER moet toch administratief het e.e.a. geregeld, gecontroleerd en afgehandeld worden.
Re: IKEA online
verdikkie...we zijn het eens:)
Re: IKEA online
Je reageert nu op ts, tinniejanssen die dit topic heeft gekaapt gaat over iets anders, alleen de winkel is hetzelfde.olaf79 schreef:Twee weken vind ik heel redelijk. Ik bedoel ten eerste ligt de fout bij TS. Ten tweede is TS niet de enige klant. ER moet toch administratief het e.e.a. geregeld, gecontroleerd en afgehandeld worden.
Re: IKEA online
Vandaag heb ik diezelfde Ikea "ervaring" opgedaan. Ik had een grote order geplaatst en wilde wat toevoegen. Ondanks dat de orderdatum ruimschoots in de toekomst lag (ik had een andere datum gekozen die verder weg lag dan die standaard aangeboden werd) kon ik niets meer toevoegen. Ik kon wel een nieuwe order doen met eur 30 extra bezorgkosten die diezelfde dag bezorgd zou worden......
Ik heb de hele order geannuleerd terwijl Ikea mijn geld 14 dagen gijzelt. Zelfs terugpinnen gaat nog sneller bij de Action. Ikea weet op deze manier de wettelijke termijn wel heel creatief in te zetten voor cashflow
Ik heb de hele order geannuleerd terwijl Ikea mijn geld 14 dagen gijzelt. Zelfs terugpinnen gaat nog sneller bij de Action. Ikea weet op deze manier de wettelijke termijn wel heel creatief in te zetten voor cashflow
Re: IKEA online
Van die 14 dagen rente gaan ze met zn allen op vakantie Al eens uitgerekend hoeveel t is ?.Ikea weet op deze manier de wettelijke termijn wel heel creatief in te zetten voor cashflow
Re: IKEA online
Tja, eerst even goed bedenken wat je wil bestellen voordat je de order plaatst scheelt een hoop gedoe.famkrikke schreef:Vandaag heb ik diezelfde Ikea "ervaring" opgedaan. Ik had een grote order geplaatst en wilde wat toevoegen. Ondanks dat de orderdatum ruimschoots in de toekomst lag (ik had een andere datum gekozen die verder weg lag dan die standaard aangeboden werd) kon ik niets meer toevoegen. Ik kon wel een nieuwe order doen met eur 30 extra bezorgkosten die diezelfde dag bezorgd zou worden......
Ik heb de hele order geannuleerd terwijl Ikea mijn geld 14 dagen gijzelt. Zelfs terugpinnen gaat nog sneller bij de Action. Ikea weet op deze manier de wettelijke termijn wel heel creatief in te zetten voor cashflow
Re: IKEA online
Het scheelt natuurlijk wel in de liquide middelen die je als bedrijf moet hebben.
Re: IKEA online
Je kan het een bedrijf niet aanrekenen dat iemand er niet van te voren over nadenkt wat ie kopen wil.alfatrion schreef:Het scheelt natuurlijk wel in de liquide middelen die je als bedrijf moet hebben.
Re: IKEA online
Als je alle flexibiliteit wilt hebben van de wereld moet je niet bij een groot procesgestuurd bedrijf bestellen maar bij een lokale speciaalzaak. Maar zoiets had je zelf ook wel kunnen verzinnen.famkrikke schreef:Vandaag heb ik diezelfde Ikea "ervaring" opgedaan. Ik had een grote order geplaatst en wilde wat toevoegen. Ondanks dat de orderdatum ruimschoots in de toekomst lag (ik had een andere datum gekozen die verder weg lag dan die standaard aangeboden werd) kon ik niets meer toevoegen. Ik kon wel een nieuwe order doen met eur 30 extra bezorgkosten die diezelfde dag bezorgd zou worden......
Ik heb de hele order geannuleerd terwijl Ikea mijn geld 14 dagen gijzelt. Zelfs terugpinnen gaat nog sneller bij de Action. Ikea weet op deze manier de wettelijke termijn wel heel creatief in te zetten voor cashflow
Re: IKEA online
Bedrijven betalen deze bedragen niet sneller terug omdat dit scheelt in de liquide middelen die ze moesten hebben. Voor 13 juni 2014 duurde het altijd een maand, ook dat zou niet sneller kunnen. Na de wetswijziging was het op eens wel mogelijk om binnen 14 dagen te betalen. Dat kan nog sneller.mh73 schreef:Je kan het een bedrijf niet aanrekenen dat iemand er niet van te voren over nadenkt wat ie kopen wil.alfatrion schreef:Het scheelt natuurlijk wel in de liquide middelen die je als bedrijf moet hebben.
Re: IKEA online
Tuurlijk kan het sneller. Maar daar hangt, zoals bij elke service, natuurlijk wel een prijskaartje aan. En laat de doorsnee consument in eerste instantie nou vooral kijken naar de prijs. Het is dan toch logisch dat bedrijven service gaan schrappen om kosten te besparen? Het ligt toch echt aan de doorsnee consument dat de term 'klant is koning' vaak niet meer opgaat. Bedrijven die dat namelijk nog wel proberen, worden massaal weggeconcureerd door de prijsvechters en dozenschuivers.