moederslink schreef:@16again , tja ik ben het gedeeltelijk wel met je eens , maar in dit geval is de kat doodgebeten en ik begreep dat de hondeigenaren wel verzekerd zijn en TS heeft kosten moeten maken.
Als mijn kat schade veroorzaakt doordat ie voor een auto weg rent en de automobilist moet uitwijken en knalt tegen een paaltje op, ben ik ook verantwoordelijk voor die schade. Daarom moet je ook je huisdier verzekeren, vind ik.
En we weten nog steeds niet of het plaatsvond in de tuin vd hondeigenaar.
Vandaar ook mijn hypothetische vraag : wat, als dit op een stoep had plaatsgevonden waarbij en de hond en de kat beiden losliepen.
Je hoeft geen aparte huisdieren verzekering te hebben, gewoon je eigen AVP( aansprakelijkheid particulieren)
Op de stoep zal het w.s. de agressor zijn die zijn verzekering moet aanspreken, er is dan geen sprake van een tweezijdig gevecht maar van een aanval. Maar nu het in de tuin van de betreffende hond is gebeurt kan dat w.s. niet....
Ik denk dat TS zijn/haar verlies moet nemen en afzien van verdere stappen. Daarbij kan de rechtsbijstand in ieder geval wel voor ze opzoeken of er kans is op verhaal, dat heet juridisch advies. Juridische hulp zal uitgesloten zijn, maar dat is als zij echt brieven moeten gaan sturen.... Bel ze toch nog maar eens een keer met de vraag of je een kans maakt om dit bedrag zelf te verhalen.