LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
De energie van Eneco

Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!

Ongelezen bericht door De energie van Eneco »

Ik weet niet wat jij allemaal doet in die 3kamer woning dat je een jaarnota van 2400euro bij ekkaar weet te schrapen maar wij redden het - met een 2 persoonshuishouden - in een moderne 2 onder 1 kapper nog voor 700 euro (1200 incl heffingen andere bedrijven). Kan me daarbij niet voorstellen dat het gedeelte voor je meter nog bestaat uit "prehistorische" bedrading. Het gedeelte na je meter is voor je eigen verantwoording of voor je huisbaas en dan zou ik maar eens gauw gaan babbelen om dit gewijzigd te krijgen.
Veel succes met je rekening!

torro
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 sep 2004 11:48

Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!

Ongelezen bericht door torro »

Liberalisering van de markt heet het te zijn. Het privatiseren van sectoren in Nederland wordt gewoon even over de hoofden van de burgers in den Haag besloten. We weten en ervaren inmiddels hoe dat verloopt. Het betekend gewoon dat je vroeg of laat de rekening gepresenteerd krijgt. Van Staatsbedrijf naar een markteconomisch bedrijf betekend dat directies van deze bedrijven, die gewend zijn om als slak en leeghoofd, ambtelijk te functioneren, ineens het licht gaat zien. Bevrijd van alle regels en het gehijg van de controle van de overheid, gaan ze zich anders gedragen. Binnen kortste tijd worden de mijnheren, dikke deuren die een grote leasebak met chauffeur aanschaffen. Het kantoor wordt verbouwd tot een zeer lux vijfsterren appartement, voorzien van alle gemakken voor de harde werkende en zeer verantwoordleijke dikke deur. Vervolgens moet natuurlijk een Skybox in het lokale voetbalstadion worden aangeschaft van een miljoen euries per jaar of zo, want dat is goed voor het netwerken. Dan volgt de luxe cateraar die natuurlijk alleen maar de duurste wijnen en etenswaren in huis heeft. Het grote strooien en uitdelen aan vriendjes en andere relaties is begonnen. De nieuwe (te) grote schoenen zijn aangeschaft en zijn immers bedoeld om daar constant naast te lopen.
Het hoofd in de wolken, dikke sigaren rokend is men van onbeduidend ambtenaartje ineens dikke deur geworden. Het flatje van drie hoog achter wordt ingeruild voor een riante villa in Wassenaar. De vrouw krijgt een auto van een halve ton euries en een werkster.
Dus begin nou niet te zeuren mensen over te hoge rekeningen van Eneco of andere energiebazen zoals Nuon, want dat mot allemaal betaald worden. Begrijp dat toch mensen. :D

Hetgeen mij steekt is dat men niet van een Eneco afkomt. Ik heb wel mijn electriciteit kunnen overzetten naar een andere leverancier, maar de stadsverwarming, heetwatervoorziening moet ik nog steeds van Eneco betrekken. Wat te denken van andere incassodiensten die ik via Eneco moet betalen. De kabel, reiningingsrechten en andere sigaren uit eigen doos, opgedrongen door de centrale overheid, moet ik nog slaafs aan Eneco afdragen. U bent het net zoals ik niet eens met dit opgedrongen pandoer. U bent het niet eens met uw energie nota ?
Niets aan te doen, want de bewijslast ligt bij de consument. De tijd en kosten zijn voor uw rekening. Een geweldige zet weer van den Haag.
U bent nu vrij om te kiezen dus niet zeuren. Hoezo vrij en wat valt er te kiezen? Net zoals de schijndemocratie. Twee minuten in het stemhok eens in de vier jaar en dan mond houden.

Gast

Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb wel mijn electriciteit kunnen overzetten naar een andere leverancier, maar de stadsverwarming, heetwatervoorziening moet ik nog steeds van Eneco betrekken.
Moet niets; je zou over kunnen gaan op een electrische boiler als je ook wat dat betreft van de ENECO af wilt.

torro
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 sep 2004 11:48

Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!

Ongelezen bericht door torro »

Ik weet niet of je heel blond bent,want hoe ga je een boiler plaatsen in een flat die qua warmwater en warmte voorziening afhankelijk is van stadsverwarming. De 150 huurappartementen ombouwen ?
Trouwens de andere voorzieningen,waarvan de incasso in handen van Eneco is gegegeven laat ik dan maar waaien en laat dat vervolgens door het incasso bureau ingehuurd door Eneco lopen.
Baarlijke onzin, heer/mevrouw gast. Lezen alvorens onzin te verkopen svp ! :evil: : :roll: :(

Gast

Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!

Ongelezen bericht door Gast »

Op het moment dat je ENECO geen gelegenheid hebt gegeven om te reageren op je klacht wordt je binnen 5 minuten elke rechtzaal van Nederland uitgeknikkerd.

Check de meterstanden op de jaarafrekening en mochten deze niet kloppen kaart je dit per brief aan bij ENECO. Reageren ze hier niet op stuur je er nog 1 en dan stap je naar je rechtsbijstandsverzekering toe.

Gast

Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik weet niet of je heel blond bent,want hoe ga je een boiler plaatsen in een flat die qua warmwater en warmte voorziening afhankelijk is van stadsverwarming.
Dat is heel simpel meneer de stier. Je zoekt een betrouwbare loodgieter zoekt een plekje in de buurt van waar je warmwaterleiding het huis binnen komt. Draait de toevoerkranen van de stadsverwarming dicht en laat een electrische boiler aansluiten op de bestaande warmwaterleidingen.
Hoef je niet eens blond voor te wezen :twisted:
Enige probleem wat je kan hebben is als de energie via een vereniging van eigenaren loopt.

torro
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 sep 2004 11:48

Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!

Ongelezen bericht door torro »

Ik weet niet op welke planeet u woont Gast. De Eneco's van mijn wereld
worden bevolkt door mensen die 1. niet kunnen lezen 2. Geen zin hebben om te lezen 3. Met ATV zijn en dus niet aanwezig om te lezen 4. Kunnen lezen, maar niet gegunstigd zijn met veel hersens, dus niet begrijpen. 5. Ingericht zijn met een brievenbus van klein duimje dus nooit klachten/brieven ontvangen. 6. De instructie hebben van dikke deur om klachten door de schredder te laten verdwijnen. 7. Eeuwig ziek en/of naar zijn en derhalve geen post kunnen lezen.
Als je dagelijks je kostje moet verdienen heb je geen tijd om tegen dit soort clubs aan te schoppen, die zo flexibel als een loden deur zijn.
De dagelijkse praktijk is dat je als consument vaak machteloos staat tegen dit soort praktijken. Een rechtsbijstand verzekering zal je helpen tot aan de tweede brief. Dan geven ze het op want het was niet de bedoeling om meer kosten te maken dan je premie hoog is. Trouwens
de kosten van rechtbank moet je zo wie zo zelf betalen ondanks de verzekering. Bent u nu wakker, Gast :?: :twisted:

Gast

Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!

Ongelezen bericht door Gast »

Jazeker!
De toon van uw posting maakt wonderwel duidelijk waarom u problemen heeft met Eneco, of liever gezegd de Eneco met u. Hoef ik verder niets meer aan toe te voegen.

tfg_tfg

Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!

Ongelezen bericht door tfg_tfg »

Volgens mij dwalen we af van het onderwerp. :(

Anderhalf jaar geleden ben ik, tot volle mijn tevredenheid, van Eneco naar GreenChoice overgestapt. Op 30 augustus heb ik voor de eerste keer mijn meterstanden, telefonisch, doorgegeven aan GreenChoice.
De dame aan de telefoon werd even stil toen ze mijn meterstanden overnam: Eneco heeft mij een jaar lang een gemiddelde van 800kWh doorberekend, wat betekent dat je ongeveer met kaarsen hebt geleefd. Wat nu dus resulteert in een naheffing van bijna DRIEHONDERD euro.
De dame van GreenChoice kon me echter wel vertellen dat GreenChoice goedkoper is per kWh dan Eneco, dus dat verzachtte de pijn enigsinds. Maar het blijkt dus dat Eneco zijn maandbedragen baseert op schattingen die niet kunnen. En vaak kijken ze niet naar de doorgegeven meterstanden. Schrijf dus de meterstanden op voordat u de kaart terugstuurd en cntroleer deze standen op uw jaarafschrift! Want alleen dan kunt u zien of u teveel of te weinig betaald! :shock:

torro
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 sep 2004 11:48

Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!

Ongelezen bericht door torro »

Dat is exat de rden dat ik Eneco heb opgezegd. Na jaren geld terug te hebben gekregen en dus Eneco een deel te hebben voorgefinancierd ( tel alle consumenten die teveel voorschot betalen bij elkaar op en zet het uit tegen rente en je hebt een goudmijn) kreeg ik het eindelijk voor elkaar om een meer aan de situatie getoetst voorschot te gaan betalen. Gezien het allemaal telefonisch was geregeld had ik mijn maandelijkse periodieke betaling (regel ik zelf via de bank, want geef n o o i t en ten N i m m e r een machtiging aan een crediteur, hetgeen neerkomt op zelfmoord en/of een blanco cheque) via mijn bank geregeld. Na twee maanden een dreigbrief van Eneco, want er zat een verschil van een (1) euro tussen. Ik dacht laat maar lekker zitten voor die ene eurie want dat komt aan het eind jaar wel goed. Neehoor, wederom een dreigbrief en nu met een boete van 100 % dus een verschil van twee euries en een dreigement ( ziekelijk denken toch van die Eneco) van een incassobureau. Van dit soort onzin ben ik allergisch, want ik heb altijd meer dan 45 jaar trouw mijn rekening op tijd betaald. Geen dag te laat en dan dreigen met een incassobuearu voor een euro. Lekker klantvriendelijk en dan te denken hoeveel uur ik had besteed aan thuiszitten wanneer ik ging verhuizen en lijdzaam als een hond deze behandeling moest ondergaan. Bij de verhuizing van Eneco naar Caplare blijkt inderdaad een verschil tussen schattingen van Eneco te bestaan. Gezien het feit dat dit in het tweede kwartaal heeft plaatsgevonden nog te dragen, maar over een heel jaar gerekent toch aanzienlijk. Het is dus opletten geblazen en beter om zo af en toe eens je hoofd in de meterkast te steken om de stand op te nemen.
Voorkomen is beter dan genezen :mrgreen:

Gast

Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!

Ongelezen bericht door Gast »

Tegenwoordig werken alle bedrijven met geautomatiseerde incasso systemen. Doordat hiervoor minder menskracht nodig is houdt dit de prijzen nog enigzins laag (of in ieder geval lager als dat er voor iedere tig klanten iemand alles op een rekenmachine in zit te kloppen).
Het is alleen vervelend dat een computer geen verschil ziet tussen Torro die al 40 jaar trouwe klant is en Pietje die pas klant is geworden. De computer vraagt een bedrag en wil datzelfde bedrag terugzien en niet 1 euro meer of minder.
Gekke is wel dat als de gemiddelde Nederlander 1 euro meer moet betalen en er wordt dan gezegd dat dit bij de eindafrekening wel goed komt hij moord en brand schreewt en als hij dit zelf doet en de computers van het energiebedrijf gaan ervan overstuur dan is het energiebedrijf ineens niet meer klantvriendelijk.

Tot zover even de uitleg hoe het werkt in de 21ste eeuw :twisted:

torro
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 sep 2004 11:48

Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!

Ongelezen bericht door torro »

Voordat jij Gast ooit van automatisering had gehoord of gedroomd zat ik al in een ver land achter een beeldscherm. Ga me nou svp niet vertellen hoe bedrijven in elkaar steken en hoe hun IT systeem eruit zienwant daar kan ik je nog de rest van je jaren les in geven.
kletskoek wat je daar allemaal oplepelt. Vandaar mijn vraag werk jij bij Eneco, want iedere keer kom je met een non reden eventjes die club verdedigen. Het foute denken van veel mensen en vooral bij management van bedrijven is dat men een automatiseringsysteem heeft aangeschaft en denkt dat men hiermee alle problemen heeft opgelost. Met de komst en invoering van een automatesringssysteem worden bossen mensen ontslagen, die normaliter zeer klantvriendelijke en zeer beleefd de klanten van het bedrijf te woord stonden. Tegelijkertijd werden horden met kloppers (automatiseerders) binnengehaald die tegen een godsvermogen een automatiseringssysteem in elkaar timmerden. Om nog even snel toch nog even zgn klantvriendelijk te zijn werden allerlei onbeschofte en vaak slecht opgeleide lui in dienst genomen alleen als doel de klager af te poeieren. Uitgerust met ontelbare manden volgeladen met kluiten om de klant met het bekende kluitje in het riet te sturen. Het riskmanagement had immers uitgerekend dat bijna 80 % van de klagers makkelijk was af te poeieren, hetgeen alleen maar winst op leverden. De andere 20 % werd met een klein gebaar ( een kinderhand is gauw gevuld is de redenatie) tevreden gesteld. Slechts de aanhouders en doorzetters krijgen hun zin.
Waar het uiteindelijk om gaat heer Gast is dat je net zo goed tegen de tafelpoot kan kletsen als tegen iemand van Eneco. Het resultaat is hetzelfde namelijk nul, nul. Een computer moet ingevoerd worden met gegevens, hetgeen mensenwerk is. De computer en het systeem doet helemaal niets uit zichzelf maar wordt aan en uitgezet door mensen. Een computer verzint zelf geen opdrachten, maar wordt door mensenhanden aangestuurd om een bepaalde handeling te verrichten.
Door tussenkomst van mensen kunnen handelingen worden gewijzigd, dus als ik 1 euro niet betaald kan een mens mij vragen en zeker te woord staan als ik dat vraag en heeft dat niets met systemen te maken. Als ik veertig jaar trouw en op tijd betaald dan staat dat geregistreerd in de computer. De wanbetalers zijn gemerkt net zoals bij een bank mensen geregistreerd staan die altijd rood staan. Bij het minste geringste gaat een extra belletje af en komt men in actie.
Eneco is een achterlijke en klantonvriendelijke club. Een 100 % boeteheffing over een euro is het meest belachelijke wat ik ooit heb meegemaakt. Daarnaast ligt het feit dat het over een voorschot gaat, die je als klant gedoogd, want je betaald immers vooraf. Ik wil niet zeggen dat alles vroeger beter was georganiseerd, maar het liep allemaal een stuk beter. Elke maand de meterstand opnemen en gewoon handje contantje betalen had zo zijn voordelen. In deze tijd moet het mogelijk zijn om dit via internet te laten verlopen. Er wordt door verschillende bedrijven reeds gestudeerd om de meterstanden geheel automatisch elke maand te laten versturen. Misschien dat het een stuk ongenoegen zal wegnemen.
Tenslotte heer Gast, ik zie je bijna bij alle topics je commentaar geven. De hele dag door. Zeker veel vrije tijd en/of te eigenwijs om je onder normale mensen buitenshuis te begeven ?

Gast

Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!

Ongelezen bericht door Gast »

Eneco heeft buitengewone arbeidvoorwaarden Torro :twisted:

Gast

Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom begrijpt u met al uw wijsheid en ervaring niet dat menselijke interventie geld kost heer Torro en dat de hedendaagse Electricteitsfirma's zo min mogelijk geld uit willen geven omdat zowieso de productiekosten erg hoog zijn door hoge brandstofprijzen en opgelegde milieumaatregelen en daarnaast willen de bedrijven behoorlijk wat vlees op de botten hebben omdat ze anders, met een helpende hand van de heer Brinkhorst, uitverkocht worden aan de hoogste buitenlandse bieder.
Tel uit je winst voor de leveringszekerheid als er in Nederland geen centrales meer bijgebouwd worden.
En als u wilt dat ik voor de Eneco werk dan werk ik daar toch voor; makkelijk zat.

toreador

Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!

Ongelezen bericht door toreador »

He torro!
Als jij weet hoe die automatiseringssystemen werken en je gaat lopen klooien om 1 euro dan loop je die gasten, om het even op z'n Rotterdams te zeggen, gewoon te zieken :!:

torro
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 sep 2004 11:48

Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!

Ongelezen bericht door torro »

Het gaat niet om Eneco op zijn Rotterdams te zieken, maar als Rotterdammer heb ik ook zo mijn principes. Een mutatie op en computer systeem kost gemiddeld 40 euries is als je per geval de computer opnieuw moet opstarten. Met de invoering van een call center
wat Eneco heeft zit de medewerker met een telefoon op zijn hoofd achter een beeldscherm ingelogd op het klantenporgramma. Na het opgeven van je klantennummer krijgt de medewerker de hele doopzeel
van de klant op zijn scherm. De veranderingen en/of mutaties, afspraken worden dan met de hand verricht. Natuurlijk zijn dat kosten, maar toch veel minder als de vroegere methode waar alles via formulieren en handmatig moest worden ingevuld. De klantonvriendelijkheid van het hele systeem is dat je 1. moet betalen voor het gesprek ( 0,10 euro per minuut geloof ik) 2. Bij aanvang een bandje krijgt met er zijn nog zoveel wachten voor u en/of we hebben het te druk 3. De toonzetting vaak tegen het onbeleefde aan is .
4. Het eigenhandig opleggen van boeten geheel illegaal is en nooit door een leverancier kan worden opgelegd. Eneco verbeeld zich heel wat en gaat op de stoel van de rechter zitten.

De opmerking van hogere brandstofprijzen gaan in veel gevallen niet op, aangezien de meeste centralen van de energieleveranciers worden op kolen (vergassing) draaien. Daarnaast wordt veel energie verkregen
uit verbranding van huisvuil.
Bovendien heb ik nooit geld terug gezien toen de olieprijs stukken lager was dan momenteel. (10-12 usd per barrel)

Bij de privatisering hebben de producenten gratis en voor niets van de belastingbetaler de hele infrastructuur gehad. Als je dan nog durft te klagen dat je tekort komt, moet je als bedrijf eerst eens beginnen om
de tering naar de nering te zetten. Dus geen Skyboxen en onzinnige
sponsoring van allerlei clubs, die de consument moet betalen.
Moeten wij als burger toch ook doen van deze regering !

toreador

Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!

Ongelezen bericht door toreador »

Wat let u dan om in ieder geval voor de levering een andere firma te kiezen? (niet cynisch bedoeld; gewoon een vraag)

Verder zijn kolen en huisvuilcentrales aan strenge milieueisen gebonden en kost het reinigen van de rookgassen handenvol met geld. Probleem met een huisvuilcentrale is het gebrek aan leveringszekerheid waardoor de energie weliswaar weinig opbrengt maar ook niet serieus in de markt gezet kan worden tenzij ze zelf weer dure maatregelen nemen - bijvoorbeeld het standby plaatsen van een GT of Diesel - om wel leveringszekerheid te bieden.

Als de electriciteitsmaatschappijen mee zouden gaan met de marktprijzen van de olie zou je een Shell effect krijgen; elke week verhoging of verlaging van de energieprijzen ;-)

Veel succes in ieder geval met je stijd tegen de windmolens......van Eneco bedoel ik dan ;-)

krom voltje

Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!

Ongelezen bericht door krom voltje »

Bij de privatisering hebben de producenten gratis en voor niets van de belastingbetaler de hele infrastructuur gehad. Als je dan nog durft te klagen dat je tekort komt, moet je als bedrijf eerst eens beginnen om
de tering naar de nering te zetten. Dus geen Skyboxen en onzinnige
sponsoring van allerlei clubs, die de consument moet betalen.
Moeten wij als burger toch ook doen van deze regering !
Denkt U dat de energiemaatschappijen in de onzekere situatie rond het mislukken van het Grootschalig Productiebedrijf en de daaropvolgende privatiseringen nog maar 1 cent meer als het minimale aan onderhoud hebben besteed?
Men is nu volop bezig om achterstallig onderhoud aan de infrastuctuur weg te werken!

Mariecke

Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!

Ongelezen bericht door Mariecke »

ongeveer 1 jaar geleden wil ik mijn tv aanzetten geen ontvangst. internet ook niet. ik gebeld met UPC, die konden mij uiteraard niet helpen want dat kunnen ze nooit. na van het kastje naar de muur te zijn gestuurd zijn wij er zelf achter gekomen dat de eneco de schuldige was. uiteindelijk iemand aan de telefoon gekregen. we hadden niet betaald!? dat hadden we wel. en dat konden we bewijzen ook. nou we werden geloofd daar aan de andere kant van de lijn. o ja het waren mijn buren die een achterstand hadden en ze hadden een foutje gemaakt. het zou worden opgelost, dus niet. het was vrijdag half 5 en helaas de technische dienst was al naar huis. we moesten maar tot maandag wachten. vette pech.
dat mijn vriend die zelfstandig ondernemer is en dat weekend een klant over had uit londen voor een presentatie (vian internet) ja dat was spijtig voor ons we moesten maandag maar even bellen.
op een klachten brief is nooit gereageerd.
vandaag (12 oktober 2004) valt er een nieuwe brief op de mat. ik heb een achterstand van bijna 700 euro! of ik even wil betalen binnen 5 dagen, wel te verstaan.
mijn kabel is voor het gemak al afgesloten en mijn electriciteit volgd binnen enkele dagen.
ik zit hier met een kleine van net 1 jaar en het is koud. **** wat moet ik doen? ik betaal mij al scheel aan maandlasten. mijn eneco is 202 euro per maand. ik heb 1 klein gaskacheltje. de enige luxe die ik heb is een droger. mijn tv heb ik vorig jaar weg gedaan om kosten te sparen.
ik snap niet hoe dit kan. en nou zou ik ook niet betaald hebben?
ik schrik me een ongeluk en doorzoek koortsachtig zijn papieren en he? ik heb betaald. ok niet alles was op tijd maar wel betaald.
tevens hebben ze mijn op deze nota verweten niet de rekenin g te hebben betaald van 23 oktober. (huh, het is vandaag toch de 12e?)

Gast

Re: Eneco, jaarnota die mijn arm maakt !!

Ongelezen bericht door Gast »

Droevig verhaal maar je zal toch effe met ze moeten bellen waar de achterstand nu weer vandaan komt.

Gesloten