LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Regent Beveiligingen in Beesd

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Regent Beveiligingen in Beesd

Ongelezen bericht door dhc »

Maar de honderden tevreden klanten zie je niet.
U wel? Bewijs dat...

"kwam toevallig op deze site"....

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Regent Beveiligingen in Beesd

Ongelezen bericht door prem »

vandenhurk schreef:Hier een klant die WEL tevreden is.
Onlangs hebben ze bij ons ook het systeem geplaatst van IBenM Regent beveiliging
De Dame heeft alles netjes uitgelegd hier en zich aan de gemaakte afspraken gehouden.
Het is erg jammer en een zeer bekend feit dat men zich alleen maar meld als er wat negatiefs te melden valt.
Maar de honderden tevreden klanten zie je niet.
Iedereen is verantwoordelijk voor wat hij zelf ondertekend.
Wij zijn over stag gegaan omdat er ook veel werd ingebroken in de buurr.
Netjes de rekening gehad. Installatie duurde alleen wel lang
Ongelooflijk gaaap verhaaltje....

Maschavm
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2015 07:31

Re: Regent Beveiligingen in Beesd

Ongelezen bericht door Maschavm »

Hallo, hier zelfde probleem met Ib&m Vanwegen omstandigheden moesten wij het annuleren ik heb proberen te bellen geen gehoor dat gaf mij al een raar gevoel je hoort Tog iemand te woord te staan? Maar toen de adviseur gebeld die bij ons is geweest op de hoogte gebracht hij zou het doorgeven ik heb wel een aangetekende brief gestuurd als bewijs! Wat zou ik nog meer kunnen doen als je niks van hun hoort? Een brief ook naar de curator sturen? Mvg

mark@regent
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2015 23:48

Re: Regent Beveiligingen in Beesd

Ongelezen bericht door mark@regent »

Ik wordt nu veel gebeld door bezorgde mensen die proberen IB en M te bereiken maar geen gehoor krijgen. Dat klopt, de telefoon, installatie en garantie werd uitgevoerd door het nu failliete Regent. Ik weet niet wat er gebeurt als u nu een storing aan het systeem hebt. Komt u er niet uit, bel me. Ik heb ook gehoord, dat de meldkamer niet altijd meer reageert als er een alarm is. En dan is 34,95 wel veel geld iedere maand opnieuw. Ik merk dat mensen zich veel zorgen maken en er soms ook letterlijk van wakker liggen.

Natuurlijk sta ik iedereen graag te woord, maar 9 van de 10 vragen gaan over het onderstaande en ik plaats de antwoorden hier zodat mensen sneller gerustgesteld worden:

De bedenktijd. Volgens de wet is die 14 dagen. Omdat u een dienst én een product tegelijk afneemt, gaat de bedenktijd pas in nadat de installatie compleet opgeleverd is, en niet na tekenen van het contract, wat IB en M u wil doen geloven. Dat is dus foute informatie en volgens de nieuwe wetgeving (na 1 juni 2014) maakt dat het contract ongeldig. Pas nadat de complete installatie 14 dagen bij u thuis draait is de bedenktijd voorbij, tot die tijd kunt u dus gewoon alles terugdraaien zonder opgaaf van reden.

De contractduur. Sinds 1 januari 2012 mogen er alleen nog contracten voor één jaar worden afgesloten (de wet Van Dam). Bij een groot voordeel 2 jaar. Alle hier van afwijkende looptijden, zijn ongeldig en maakt het contract per maand opzegbaar. En jawel, dat geldt ook voor alle contracten van IB en M, ook van voor 2012.

Waar heeft u recht op? Het standaard contract kost u 34,95 per maand en omvat alleen de meest simpele vorm van meldkamer aansluiting. Die kost normaal gesproken 8,95 euro, de overige 26 euro mag u dus zien als een afbetaling (u betaalt dus in die 5 jaar 5*12*26=1560 plus uw aankoopprijs voor het alarm, ongeveer het tienvoudige van de waarde van dit systeem los). Die afbetaling is niet expliciet omschreven en daarom zit u ook daar niet aan vast. Het eerste jaar is er fabrieksgarantie. Wilt u daarna ook service, onderhoud en garantie (en dat is gewoon nodig na een jaar of twee) betaalt u daar nog eens 15 euro extra voor, totaal dus 49,95. (Normaal ongeveer 30 euro samen, met een veel completere meldkamer aansluiting en doorgaans een veel completer systeem) Dat de noodzaak van onderhoud niet van tevoren is vermeld, is in strijd met de informatieplicht en een reden om het contract ongeldig te verklaren (gewoon per brief).

Zit ik er nu echt aan vast? Nee! Helemaal niet! Dankzij de wetten die er de afgelopen jaren bijgekomen zijn om u als consument te beschermen tegen dit soort praktijken. Nog los van de genoemde kapstokken in verband met het niet naleven van de informatieplicht. Maakt u zich dus geen zorgen. Een opzegbrief vindt u hier: http://www.opzeggen.nl; maken ze het u lastig? Dan vindt u op http://www.mijnjazeker.nl/reactie-op-intimidatie/ goede juridische brieven, die zich in de praktijk bewezen hebben.

Kunnen we hier nou samen als consumenten niets ondernemen? Ja dat kan en dat moet ook. Dien een klacht in bij consuwijzer van de ACM, een overheids instelling die waakt over de rechten van de consument en ook daadwerkelijk optreedt tegen dingen die niet kloppen (bijvoorbeeld misleidende informatie over de bedenktijd). Die zullen ze een bedrijf eerst waarschuwen en later eventueel een straf opleggen. Dus vul dit formulier in: https://www.consuwijzer.nl/klacht-indie ... onsuwijzer .

Ok, nogmaals ik help iedereen graag verder, maar de meerderheid van de vragen zijn met deze punten wel beantwoord. Als er aanvullende vragen zijn, bel me maar.
Laatst gewijzigd door mark@regent op 26 jan 2015 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

mark@regent
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2015 23:48

Re: Regent Beveiligingen in Beesd

Ongelezen bericht door mark@regent »

Volgens mij had u mij vanmorgen gebeld. Hoe zit dit in elkaar? Regent beveiligingen, IB en M en Regent abonnementen waren dochters van dezelfde Holding. De werkmaatschappij Regent beveiligingen, waar de werknemers zaten en dus ook de installaties werden uitgevoerd is failliet. Er waren klanten die bij die werkmaatschappij zaten (dat ziet u aan de incasso: daar staat welke werkmaatschappij incasseert) en als die willen opzeggen, is het handig dat ook aan de curator te melden. Voor klanten van IB en M heeft dat geen zin.

Robertino62
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2015 10:30

Re: Regent Beveiligingen in Beesd

Ongelezen bericht door Robertino62 »

Het verrast mij dat in 2015 er nog positief wordt geschreven over een bedrijf dat op 23 december 2014 failliet is verklaard. En klanten worden ruim een maand na dato door currator nog niet ingelicht! Maar de maandelijkse kosten worden wel in januari gewoon afgeschreven. Storneren dus deze betaling!

Hoe nu verder met de beveiliging is mij volstrekt onduidelijk in ieder geval.

henida
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2010 22:36

Re: Regent Beveiligingen in Beesd

Ongelezen bericht door henida »

Ja, het kan nog erger Met Regent Beveiligingen BV!
Het bedrijf is op 9 december 2014 in staat van failliet er is inmiddels een curator aangesteld.
Heb ook een huisalarm van deze firma, heb inmiddels alle incasso's geblokkerd. :oops:

Groet,
Frans van der Wee

11175
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2015 13:17

Re: Regent Beveiligingen in Beesd

Ongelezen bericht door 11175 »

Ook ik heb een alarmering bij IB en M c.q. Regent beveiligingen in het begin geen problemen maar als ik dan een extra serene wil hebben dan gaat het niet goed.

Er is tot 3 maal toe gezegd dat er werk gemaakt zou worden van de toezegging 24-11-2014 dat de extra serene voor 70 Euro geplaatst zou worden, echter bij de laatste mededeling werd door IB en M duidelijk aangegeven dat Regent Failliet was gegaan en dat er nu dus naar een monteur werd gezocht om het werk opgedragen werk aan Regent alsnog te gaan uitvoeren.

Van deze toezeggingen is nooit iets terecht gekomen geen monteur gezien.

Toen maar een mail geschreven geen reactie en daarna een brief ook geen reactie.

In overleg met de rechtsbijstand een aangetekende ingebrekestelling brief gestuurd met de melding dat ze 14 dagen de tijd hadden om aan hun toezeggingen te voldoen, ook hierop geen enkele reactie.

De laatst afschrijving terug geboekt en het rekening nummer van de incasseerder is nu dus sinds maart 2015 geblokkeerd, vanuit IB en M nog geen reactie hierop ontvangen hoezo administratie ????.

En dan kreeg ik van de week een brief van de meldkamer dat Regent Beveiligingen B.V. en/of IB en M de ontvangen geleden voor de meldkamer niet afdraagt.

De vervolg berichten over IB en M beveiligingen laten zich raden.

mark@regent
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2015 23:48

Re: Regent Beveiligingen in Beesd

Ongelezen bericht door mark@regent »

Ja, ik heb ook begrepen dat de meldkamers door Regent/ibnm behoorlijk benadeeld worden. Ik weet dat de meldkamer ViewControl bezig is met een grote actie om klanten te helpen. Ze laten klanten aangesloten totdat deze expliciet hebben aangegeven dat de klant dat niet meer wil. Ze hopen binnen twee maanden iedereen opnieuw te hebben aangesloten en de garantie en service te hebben ingevuld.

IBNM is voorzover ik weet niet failliet en belt zelfs hier en daar mensen om te zeggen dat alles weer in orde is en zij de meldkamers betaald hebben. Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat dat niet waar is. Ik wijs u op het volgende artikel: https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 7#p2173397.

Dit betreft een vonnis in een vergelijkbaar bedrijf als IBNM met dezelfde werkwijze. De rechter heeft hier beslist dat de contracten nietig zijn en het bedrijf alles moet terug betalen. Voor gedupeerden van Regent/ibnm is dit ook een goed idee. U kunt gewoon per brief de nietigheid van het contract inroepen en terugbetaling van alle incasso's eisen. In het genoemde artikel staat ook een link naar de wetswinkel die hier procedeerde, waar voorbeeld brieven en andere hulp staat. Dit is de meest effectieve manier om een einde te maken aan dit soort praktijken.

Was u aangesloten bij ViewControl en heeft u een brief gekregen, wacht rustig af, u blijft gewoon aangesloten; door de drukte en vakantie (slechte bereikbaarheid) loopt het een beetje uit; u blijft geholpen. Bij storingen belt u de klantenservice van ViewControl, die heeft hier apart een team voor ingehuurd. Pas op voor bedrijven die zich niet kunnen legitimeren als ViewControl, er is nu voldoende verwarring geweest.

Bright
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 jun 2005 16:00

Re: Regent Beveiligingen in Beesd

Ongelezen bericht door Bright »

Weet dan iemand hoe een abonnement kan worden opgezegd?
En dan met name naar wie het gestuurd moet worden, want aangezien Regent zelf failliet is, weet ik niet of het adres in Beesd nog bruikbaar is hiervoor.

ps: Ik weet al dat de opzeggingstermijn die zij op 3 maanden hebben staan niet klopt; wettelijk maximaal 1 maand.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 aug 2015 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Adresgegevens verwijderd

Y.Alfred
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2016 14:48

Re: Regent Beveiligingen in Beesd

Ongelezen bericht door Y.Alfred »

Henk de K schreef:Ook ik had een meneer van IB & M binnengelaten en me een alarmsysteem aan laten smeren. Nu wordt er bij ons in de buurt vaak ingebroken en we hadden er al vaak aan gedacht zo iets aan te schaffen maar zijn er nooit toe gekomen. Nu hadden we dus getekend, maar lazen toen de berichten hier. We gingen googelen omdat het geheel gewoon niet goed voelde. En wilden er vanaf, dat moet kunnen binnen een wettelijke bedenktijd.

Ik heb verschillende pogingen gedaan het bedrijf te bellen, maar kreeg geen gehoor. Toen uiteindelijk wanhopig Mark @ Regent gebeld. Hij vertelde me dat Regent intussen failliet was gegaan op een hele onfrisse manier. Hij raadde me aan een aangetekende opzegbrief te sturen naar IB & M en de curator van Regent. Hij vertelde me dat hij en zijn collega's intussen voor zichzelf waren begonnen. En zonder zich op te dringen bood hij aan om ons een echt beveiligingsadvies te komen geven.

Dat hebben we mee ingestemd en er verscheen een keurige heer op de stoep die echt begreep waar het om ging, goed voorbereid, wist wat er speelde in de buurt en kende ons soort huizen. Zeer goed advies gekregen, met een voor ons beter aanbod dan IB & M. Voor ons heel duidelijk waarom hij het systeem zo wou inrichten als hij adviseerde, heel open in de keuzes, systeem iets duurder maar de maandelijkse kosten veel goedkoper, zodat het na een jaar al beter is qua kosten. We mochten er rustig over nadenken(!), sterker nog hij raadde ons aan er goed over na te denken, een alarmsysteem verandert het nodige in je dagelijkse routines. Dat hebben we gedaan en gaan het nu met een heel goed gevoel doen! Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt Mark! (niet meer @ Regent, maar ik mag je naam helaas niet noemen, dat is reclame).
Heeft iemand in de tussen tijd wat meer te vertellen: ik heb ook mijn alarm systeem bij regent laten bouwen.
Ik kom nu achter dat zij failliet zijn.
Wie kan mijn systeem onderhouden? Ik heb geen reclame nodig, gewoon hulp.
Alvast bedankt.
Yannick A

fraliam
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2017 10:46

Re: Regent Beveiligingen in Beesd

Ongelezen bericht door fraliam »

Ik herken mij in deze verkoop methoden, eerst vriendelijk maar bij wat weerstand ineens agressief en proberen om het gezin tegen elkaar uit te spelen.
Van kijk eens papa wil jullie niet eens beveiligen.
Het bedrijf heet nu overigens Beveiligd Nederland, maar de werkwijze en het veel te dure contract van 1,50 euro per dag en dat voor de duur van 60 maanden + de installatie kosten van minimaal 299 euro zijn nog hetzelfde en naar wat ik zie nog duurder.
En dit voor een chinees beveiligingssysteem, wat als je even op internet zoek voor nog geen 100 euro kan aanschaffen en zelf kan bepalen wie er gebeld worden, want bij dit bedrijf doen ze ook niets meer. Niet aan beginnen in de omgeving van Leiden.

Gesloten