LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaringen met Ikea 'Customer Service Utrecht'

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Slechte ervaringen met Ikea 'Customer Service Utrecht'

Ongelezen bericht door moederslink »

Ikea levert een totaalproduct , geen , nooit , losse onderdelen.
Dat is de formule van Ikea.
U kunt " service" eisen tot u een ons weegt , zij hebben simpelweg geen losse onderdelen dus ze kunnen niet leveren i.p.v. willen niet leveren.
Al bestelt u voor € 10.000 , en staat u 3 uur bij de servicebalie , het wordt hem niet :o

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Slechte ervaringen met Ikea 'Customer Service Utrecht'

Ongelezen bericht door moederslink »

:D
@TS: nog even een kleine aanvulling:
ik ben het roerend met u eens dat over het algemeen de service van grote bedrijven/ instanties e.d steeds minder wordt, dat neemt niet weg dat u zich nu als een stampvoetend kind gedraagt en uw gelijk wilt hebben :(

Rethep
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 okt 2015 23:14

Re: Slechte ervaringen met Ikea 'Customer Service Utrecht'

Ongelezen bericht door Rethep »

Volgens mij begrijpen jullie het niet! In dit geval (en andere) geldt wat mij betreft: 'kan niet' ligt op het kerkhof, met 'wil niet' ernaast.
Natuurlijk verkoopt men geen losse onderdelen, maar men had in dit geval een gebaar kunnen maken. Ik denk dat mijn probleem weinig voorkomt, dus als zoiets dan gebeurt had men bijvoorbeeld de eigen onderhoudsafdeling zo' n balk kunnen laten maken. Waar is die 'Customer Service' anders voor ?!

Het bed functioneert overigens voorlopig prima zo, en zelf kan ik ook wel zo' n balk produceren. Daar gaat het mij niet om! Het is de manier hoe de 'Customer Service' reageert. Eerst afwimpelen, dan niet op de vraag ingaan, en vervolgens zich achter ontbrekende serienummers verschuilen. Als de oplossing niet binnen hun systeem valt, blijft het probleem bij de klant. Aan het systeem kan het immers niet liggen!? Men zou daar ook eens naar kunnen kijken.

Ikea 'Consumer Service' kan men volgens mij verder maar het beste opheffen! Het laf verschuilen achter een anoniem nummer maakt daarin ook veel duidelijk, versterkt door het niet aannemen van open sollicitaties (op de website). Men geeft 'niet thuis' wat mij betreft.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Slechte ervaringen met Ikea 'Customer Service Utrecht'

Ongelezen bericht door crazyme »

Kan niet en wil niet zijn niet relevant.

Ze moeten niets. Dat is al talloze keren uitgelegd.

De opmerking dat de klantendienst dan maar opgeheven moet worden is van een dergelijk niveau dat daarmee de discussie wel gesloten kan worden.

Moneyman
Berichten: 30307
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte ervaringen met Ikea 'Customer Service Utrecht'

Ongelezen bericht door Moneyman »

:lol: verwacht je serieus van een bedrijf als Ikea dat ze zaken op maat gaan maken...? Dan begrijp je echt het concept niet. Ga dan meubels kopen bij een meubelmaker, daar kun je dat soort zaken verwachten. Maar ga geen zaken verwachten waar je niet voor betaald hebt.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Slechte ervaringen met Ikea 'Customer Service Utrecht'

Ongelezen bericht door newmikey »

Rethep schreef:Volgens mij begrijpen jullie het niet!
Dus wij hebben het allemaal mis, Ikea heeft het mis en alleen u heeft het bij het rechte eind? Hoe logisch vind u dàt klinken?

U koopt een massaproduct bij een leverancier die overigens uitstekend bekend staat om zijn klantenservice maar die klantenservice heeft uiteraard wèl zijn beperkingen voor wat betreft onredelijke eisen. Uw eis is simpelweg onredelijk. De eis past beter bij een bedrijf dat kleinschalig maatwerk levert - doe dáár dan ook uw inkopen!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Slechte ervaringen met Ikea 'Customer Service Utrecht'

Ongelezen bericht door crazyme »

vogels schreef: 5) en handig ben je ook al niet
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Rethep
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 okt 2015 23:14

Re: Slechte ervaringen met Ikea 'Customer Service Utrecht'

Ongelezen bericht door Rethep »

Mensen, wij worden het niet eens.

Ik laat mij niet leiden door wat 100 andere mensen zeggen! Ik leid ook niet hun leven. Vind ik gewoon niet interessant.

De conclusie is, wat mij betreft, dat Ikea niet die klantenservice levert cq mijn probleem oplost zoals ik dat zou willen. Dat vind ik niet fijn, maar o.k., ik kan het zelf wel oplossen zoals vermeld. Zo handig ben ik nog wel namelijk :mrgreen:

Alleen het verschuilen achter een anoniem telefoonnummer, een groot bedrijf onwaardig, en het eerst niet ingaan op het probleem, vind ik niet o.k.. Ik had hen graag persoonlijk gesproken, dan had ik er eerder vrede mee gehad. Maar dat vond men niet belangrijk genoeg. Men gaf het na 1 al poging op.

Mij is het wel duidelijk waar iedereen staat hier. Geen probleem, ieder zijn mening. Eenieder bedankt voor zijn bijdrage! Bij deze: dit onderwerp gesloten!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Slechte ervaringen met Ikea 'Customer Service Utrecht'

Ongelezen bericht door crazyme »

Jammer joh, jij sluit hier geen onderwerpen.

Moneyman
Berichten: 30307
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte ervaringen met Ikea 'Customer Service Utrecht'

Ongelezen bericht door Moneyman »

Rethep schreef:Alleen het verschuilen achter een anoniem telefoonnummer, een groot bedrijf onwaardig (...) Ik had hen graag persoonlijk gesproken, dan had ik er eerder vrede mee gehad. Maar dat vond men niet belangrijk genoeg. Men gaf het na 1 al poging op.
Ik kan niet anders blijven concluderen dan dat je geen benul hebt van hoe organisaties als de Ikea werken. Jij verwacht de service die bij een Ferrari hoort, terwijl je een Fiat Panda koopt.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Slechte ervaringen met Ikea 'Customer Service Utrecht'

Ongelezen bericht door renewouters »

Rethep schreef: Ik denk dat mijn probleem weinig voorkomt, dus als zoiets dan gebeurt had men bijvoorbeeld de eigen onderhoudsafdeling zo' n balk kunnen laten maken. Waar is die 'Customer Service' anders voor ?!
Je hebt waarschijnlijk geen enkel idee van wat dat kost.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Slechte ervaringen met Ikea 'Customer Service Utrecht'

Ongelezen bericht door renewouters »

moederslink schreef::D
@TS: nog even een kleine aanvulling:
ik ben het roerend met u eens dat over het algemeen de service van grote bedrijven/ instanties e.d steeds minder wordt, dat neemt niet weg dat u zich nu als een stampvoetend kind gedraagt en uw gelijk wilt hebben :(
Die mindere service komt vooral omdat consumenten zo min mogelijk willen betalen. En service is duur. Heel duur. Als je het volle pond wilt betalen krijg je nog steeds service. Maar bedrijven die dat doen hebben het erg moeilijk omdat bijna niemand daar meer koopt.... We kopen liever bij de goedkoopste dozenschuiver en gaan later klagen.

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Slechte ervaringen met Ikea 'Customer Service Utrecht'

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Waarom breng je niet het gehele pakket retour en krijg een nieuw onbeschadigd pakket? Is misschien iets meer werk, maar die tijd ben je nu ook kwijt met het stalken van de klantenservice.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Slechte ervaringen met Ikea 'Customer Service Utrecht'

Ongelezen bericht door newmikey »

Rethep schreef: Ik laat mij niet leiden door wat 100 andere mensen zeggen! Ik leid ook niet hun leven. Vind ik gewoon niet interessant.
Gossie, dan vraag ik me wel af wat je ertoe heeft doen besluiten je "probleem" op dit forum te plaatsen...kwestie van wel luisteren als men je naar de mond praat maar hard weglopen als dat niet zo is?

Met die instelling zal je nog wel vaker voor problemen komen te staan.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Slechte ervaringen met Ikea 'Customer Service Utrecht'

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef::lol: verwacht je serieus van een bedrijf als Ikea dat ze zaken op maat gaan maken...?
Een jaartje terug heb ik een suggestie in die richting gedaan. Mijn suggestie hield in dat ze de pootjes van banken los verkochten. Vervolgens kon je dan je eigen zit hoogte creëren. 40cm is voor mij eenvoudigweg te laag. Voor hun stoelen verkopen ze als onderstel (zwart, wit, eiken, ect.)+ hoes (geel, wit, paars, ect.).

mh73

Re: Slechte ervaringen met Ikea 'Customer Service Utrecht'

Ongelezen bericht door mh73 »

alfatrion schreef:
Moneyman schreef::lol: verwacht je serieus van een bedrijf als Ikea dat ze zaken op maat gaan maken...?
Een jaartje terug heb ik een suggestie in die richting gedaan. Mijn suggestie hield in dat ze de pootjes van banken los verkochten. Vervolgens kon je dan je eigen zit hoogte creëren. 40cm is voor mij eenvoudigweg te laag. Voor hun stoelen verkopen ze als onderstel (zwart, wit, eiken, ect.)+ hoes (geel, wit, paars, ect.).
Ik heb bij diverse bedrijven toch al verschillende banken in verschillende kwaliteitsklasses aangeschaft en er is er nog nooit eentje geweest die vroeg: hoe hoog had u de bank willen hebben?

alloallo
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 nov 2011 14:16

Re: Slechte ervaringen met Ikea 'Customer Service Utrecht'

Ongelezen bericht door alloallo »

vele meubelmerken bieden de mogelijkheid om een eigen zithoogte te kiezen.

bv havee, leolux, rolf benz
Laatst gewijzigd door Radar op 29 okt 2015 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanstootgevende uiting verwijderd

mh73

Re: Slechte ervaringen met Ikea 'Customer Service Utrecht'

Ongelezen bericht door mh73 »

Dat zal best, maar dat zijn vast geen meubelen die een doorsnee burger met jonge kinderen en huisdieren aanschaft. Laat staan iets dat je van Ikea kunt verwachten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Slechte ervaringen met Ikea 'Customer Service Utrecht'

Ongelezen bericht door crazyme »

mh73 schreef:Dat zal best, maar dat zijn vast geen meubelen die een doorsnee burger met jonge kinderen en huisdieren aanschaft. Laat staan iets dat je van Ikea kunt verwachten.
In een betaalbare prijsklasse zijn die mogelijkheden er ook. Kun je poten kiezen, zithoogte, zitdiepte, armlegger, zitcomfort, vaste of verstelbare rug...

Gewoon een goede zaak binnenlopen.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Slechte ervaringen met Ikea 'Customer Service Utrecht'

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Rethep schreef:Mensen, wij worden het niet eens.

Ik laat mij niet leiden door wat 100 andere mensen zeggen! Ik leid ook niet hun leven. Vind ik gewoon niet interessant.
Waarom zoek je dan wel hun bevestiging?

Gesloten