LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
hap
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2014 11:51

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door hap »

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die mij ruimschoots irriteert aan deze vrouw en haar leveringsvoorwaarden die echt in strijd zijn met de wet van aankoop op afstand. Ik kwam er al snel achter nadat ik een bh besteld had. Ik ontving hem de volgende dag. Maar hij zit niet goed en ik had de online bhtest gedaan. Het antwoord hierop was voor mij vaag en de alarmbellen begonnen te rinkelen. Google gaf mij duidelijkheid. Retour sturen was dus een groot risico om mijn geld niet retour te krijgen. Ik heb haar een mail gestuurd met wat ik op internet had gelezen.
Waar ik het meest boos om ben zijn haar dubieuze voorwaarden. Zelf verklaard ze transparant te zijn. Sponseren dwepen met haar en krijgen de bh's gratis. Ze maakt al vier jaar slachtoffers. Hoe kunnen we deze vreselijke webshop stoppen?
Op opgelicht.nl is er een forum hier kun je een oproep plaatsen als je in contact wilt komen met mensen die ervaring hebben met een bepaald persoon en/of een aan een specifiek persoon gerelateerde onderneming, door wie u zich opgelicht voelt. Anderen kunnen via een persoonlijk bericht of per mail contact met u opnemen om details over de zaak uit te wisselen. Als u bent ingelogd, kunt u met één druk op de knop aangeven dat u ook ervaring hebt met de betreffende persoon. Ook is er een forum met webwinkels die je op kan geven. Mijn conflictje loopt nog maar het is misschien wel een idee om met veel mensen tegelijk wat te beginnen.

Sannekep
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 feb 2011 10:48

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Sannekep »

Deze dame is een oplichter en een DIEF

Ik heb een sportbh besteld, helaas voordat ik de klachten over het bedrijf had gelezen. Vroeger had haar website namelijk het webshop keurmerk, maar daar zijn ze geroyeerd. Helaas heb ik niet opgemerkt dat zij het keurmerk niet meer mogen voeren.
Maar goed, ik heb de bh besteld op basis van de omschrijving op de website, waarop onder meer stond de voor mij cruciale zin ‘schouderbandjes zijn verstelbaar’.
Na ontvangst bleken de schouderbandjes niet verstelbaar te zijn. Reden genoeg voor mij om de bh retour te sturen. Ik heb netjes aangegeven dat de bh niet voldeed, waarom de bh niet voldeed (alhoewel ik daartoe helemaal niet verplicht ben) en dat ik hem retour ging zenden. Dit alles meteen de dag van ontvangst. Omdat ik ook ondertussen alle klachten had gelezen heb ik de bh de dag erna bij daglicht goed bekeken, foto’s ervan gemaakt en via de mail aangegeven dat er een beschadiging in de bh zat. Is namelijk ook gebeurd dat geweigerd werd om terug te betalen ‘omdat er vlekken in de bh zaten’. Zo een welles-nietes spelletje win je als klant toch niet, dus just in case…..
Gezien alle klachten en slechte reviews op internet (www.opgeletopinternet.nl, www.klacht.nl, https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=82362 ) die ik had gelezen heb ik de bh aangetekend retour gestuurd (verzendkosten € 8,05) in plaats van gebruik te maken van het recht om de bh met de retoursticker in de brievenbus te gooien.
Dit bedrijf is namelijk ook bijzonder sterk in het ‘niet retour ontvangen’ van de zending, het Postnl ‘niet bezorgen percentage’ is bij dit bedrijf erg hoog, zo blijkt uit de vele negatieve beoordelingen.
Bovendien heb ik kopieën gemaakt van de webpagina met de omschrijving van de sportbh en de webpagina over betaling van de retourkosten die voor rekening van de klant zijn bij niet aankopen van de bh. Iets dat overigens ook op hun eigen retourformulier staat aangegeven. Ook een gevalletje ‘just in case’.
Wat schetst mijn verbazing toen ik een paar dagen later bericht ontving van de webshop dat mijn retour is ontvangen en dat zij binnen 30 dagen een creditnota maken voor mijn betaling min 5 euro aan verzendkosten want ik heb de bh niet gehouden.
Bovendien deelden ze ijskoud mede dat er helemaal niet bij de omschrijving van de bh stond dat de schouderbandjes verstelbaar zijn en stuurden ze een link mee naar de intussen gewijzigde pagina.
Verder stuurden ze een link mee naar een pagina waarop stond dat de verzendkosten bij niet aankopen voor de klant zijn. (Overigens verwees de link in de mail naar een pagina (versie 2) die helemaal niet op de website staat maar die bij invoeren van de link in de menubalk van IE wel een pagina te zien gaf, een andere versie dan die op de website staat.) De pagina op de website was ondertussen gewijzigd in ‘de kosten van heen en weer zenden’ in plaats van ‘de retourkosten’.

Dit valt niet meer onder ‘op het randje van de wet’ opereren, dit is gewoon echt oplichting/diefstal/fraude. Zij zou MIJN verzendkosten moeten terugbetalen, zeker omdat de OORSPRONKELIJKe omschrijving op de website niet correct was.

Intussen heeft ze nu dus de kosten van de bh min de verzendkosten aan mij terugbetaald.
Ik heb nu dus ruim 13 euro betaald voor verzendkosten voor een bh die besteld was op basis van een verkeerde omschrijving op de website.
Zij heeft geen recht op dat geld, zij heeft dat gewoon gestolen.
Deze dame en deze webwinkel moeten stoppen.
Zij heeft maar 1 doel in het leven, zoveel mogelijk mensen oplichten.
Zelfs als je alles volgens de strikte regels van haar website doet vindt ze toch iets om je geld afhandig te maken.
Daar moet echt een eind aan komen.

Onyx88
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2014 10:59

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Onyx88 »

Ik ben maanden verder, heb bericht gekregen dat de politie onvoldoende aanknopingspunten heeft en ben gewoon mijn geld kwijt. Het liefst zou ik gewoon persoonlijk bij haar langs gaan met een paar slachtoffers en de boel even regelen...

tosabine
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2014 17:05

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door tosabine »

Ik ben ook vanaf begin september met deze mensen aan het mailen om mijn geld terug te krijgen en heb de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld. Helaas is het bedrag te laag , dus hebben ze mij alleen van juridisch advies kunnen voorzien. Een webwinkel heeft ondanks eigen voorwaarden niet het recht de consument het herroepingsrdcht af te nemen (tenzij om bijvoorbeeld hygiënische redenen). Gelukkig heb ik eerst een ontvangstbevestiging van het retourneren afgewacht voordat ik ging klagen dat ze mijn geld niet teruggaven. Met mij is ze nog niet klaar. Ik bijt mij hier wel in vast. Ik ben benieuwd hoe het bij anderen is afgelopen, want ik heb niet alle berichten gelezen. Misschien dat we de meldingen van de laatste tijd kunnen bundelen en samen een dagje op bezoek in Almere?

Bloem34
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2014 23:48

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Bloem34 »

Wat ben ik "blij" dat ik dit forum per ongeluk via google tegenkwam.
Ik heb vandaag een bh ontvangen en wilde 'm retourneren en ruilen voor een andere kleur.
Denk dat ik dat maar niet meer ga doen :? ...
Wat een vreselijke verhalen zeg :shock:

JED1967
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2014 11:10

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door JED1967 »

Het is ongelofelijk dat deze mevrouw nog steeds een website runt na zo veel klachten en gedupeerden. Helaas ben ik er ook ingetrapt, hetzelfde verhaal. Sportbh besteld, twee keer geruild voor een andere maat en na de derde bh besloten dat het niet past. Het pakje netjes terug gestuurd er van uitgaande mijn € 69,95 terug gestort te krijgen. Ook ik kreeg een mail het pakketje was ontvangen, maar ik had de kaartjes er af geknipt en de bh gedragen. Ze had een foto als bewijs. Uiteraard had ze de bh netjes apart gelegd, of ik snel € 4,95 verzendkosten wilde overmaken zodat zij de bh weer terug kon sturen aan mij. Gezegd dat ik mijn geld terug eis. Na een paar keer heen en weer gemail, kon ik ineens sowieso mijn geld niet terug krijgen omdat ik al twee keer geruild had(???). Ik heb aangifte gedaan, weet niet of ik er iets van hoor. Ik wil op alle mogelijk manieren dit bekend maken. Als iemand nog suggesties heeft, linksom of rechtsom, ik houd me aanbevolen. Ook tegen mij gaat ze aangifte doen wegens laster/smaad. Ik hoop zo dat ze het doet, maar ook hier zal ze waarschijnlijk haar woord niet houden.

Nijntjelief
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 aug 2013 12:21

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Nijntjelief »

Ook ik zou nog steeds graag actie willen ondernemen, maar mijn opties zijn uitgeput... Ik lees op nu.nl vandaag dat webwinkels te laat of niet terugbetalen, ik lees ook dat er steeds meer webwinkels gesloten worden. Waarom deze winkel niet? Is hij te klein en is de oplichting te minimaal? Deze mevrouw houdt zich niet aan de wet en komt daarmee weg!

Bij mij is er geen sprake geweest van vlekken oid in de BH, maar ik heb hem in de aanbieding gekocht. De BH-maat stond als leverbaar op de site, maar bleek níet leverbaar. Dat was mijn fout en ze weigerde om het geld terug te betalen...

JED1967
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2014 11:10

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door JED1967 »

We moeten toch iets doen! Ze is al zo lang bezig en heeft al zo veel mensen gedupeerd. Heb jij aangifte gedaan Nijntjelief?

Nijntjelief
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 aug 2013 12:21

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Nijntjelief »

Ja, ik heb aangifte gedaan. Helaas kan de politie er niets mee... Maar aangifte doen is altijd verstandig! Ook op het forum van opgeletopinternet staat een draadje over deze webwinkel.

Wat me opvalt is dat mensen bij wie het lang geleden is, nog steeds betrokken zijn en blijven reageren op draadjes over deze winkel. Zo hoog zit het iedereen. Ook voor mij is het twee jaar geleden, maar het zit me nog steeds dwars dat ik in mijn recht sta en deze mevrouw er gewoon mee weg komt!!

yfdh
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2015 09:22

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door yfdh »

Oh, had ik maar eerder gegoogled...
Dinsdag een bh besteld, werd mij beloofd dat deze binnen
1-2 werkdagen geleverd zal worden via de post.
Nu al bijna een week verder en geen reacties op mij mails...

Kunnen we hier helemaal niks tegen doen ?
Ik heb niks ontvangen dat mag toch niet zomaar?

yfdh
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 feb 2015 09:22

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door yfdh »

Dinsdag een sport bh besteld, nog steeds niet ontvangen.
Geen reacties op mijn mails.
Nu heb ik haar gebeld en heb nog nooit iemand zo
onbeschoft aan de telefoon gehad. Mevrouw hing op omdat
ze geen zin had in dit gesprek....

gedupeerde_klant
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2015 16:46

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door gedupeerde_klant »

Beste mensen, Ik heb eind vorig jaar een aanbieding besteld bij deze website: 2 sportbeha's voor de prijs van 1.
Ik had al eens eerder een artikel besteld en dat ging helemaal goed. Dus argeloos heb ik deze bestelling geplaatst. Na twee weken kreeg ik bericht dat het nog even zou duren, want de tweede bh was er nog niet. Oke, heb ik geantwoord, doe maar relaxed ik zie het wel. Na 4 weken kwam idd de bestelling. Maar na passen,was het niet de juiste voor mij. Dus heb ik terug gemaild wat nu te doen. Eenvoudig terugsturen. Dat heb ik gedaan. Maar het pakje was wel op tijd weggestuurd, maar bij de post op een bureau blijven liggen. (Die hebben zich verontschuldigd, gaven mij een bon voor het versturen van een pakje, en dat was coulance!).
Ik hoorde maar niets terug van de winkelier en ben op een gegeven moment gaan informeren waar mijn geld bleef. Nou daar dus. Ze waren niet van plan om mijn geld terug te geven en dat was dat. Na veel heen en weer gemail, mocht ik dan een ander artikel uitzoeken. Maar ja, dat wilde ik inmiddels niet meer, want ik heb er geen vertrouwen in en wil ook niets aanschaffen bij iemand die me zo lelijk heeft behandeld. Bovendien had ik er twee voor de prijs van 1, dan ging het bedrag nog, maar 1 voor dat bedrag, was me veel te duur. Nu hoor ik niets meer op mijn mails (overigens TNT post blijft er ook bij dat zij hebben voldaan aan hun voorwaarden!)
En daar sta je dan. Misschien rekenen ze erop dat ik het opgeef of vergeet, ik weet het niet.
Maar ik wil graag mijn geld terug en heb alles keurig gedaan zoals het moet. Wie weet er nog mogelijkheden om toch mijn geld terug te krijgen? Alvast bedankt.

Jessica1977
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2011 11:54

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Jessica1977 »

Ik heb ook problemen gehad met Kiesdejuistesportbh. Ik heb uiteindelijk mijn geld teruggekregen door dagelijks te bellen, te sms-en (4 jaar geleden) etc. Ook heb buren aangeschreven of mijn pakje daar misschien was afgeleverd (volgens van Elmpt zou mijn retourzending niet aangekomen zijn....). Ik kreeg diverse mails terug. Ook in de wijk staat mevrouw van Elmpt bekend als een onbetrouwbaar persoon en is er door één van de buren zelfs aangifte gedaan tegen mevrouw van Elmpt voor diefstal. Dit heeft niets met haar onderneming te maken, maar het laten even zien om wat voor vrouw van Elmpt is. Mevrouw van Elmpt voelde zich gestalkt door mij en wilde zelfs aangifte tegen mij gaan doen. Als ik zou stoppen met haar te bellen en te mailen zou ze het geld terugstorten. Misschien een idee voor andere gedupeerden ; )

Manon155
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2015 23:00

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Manon155 »

Helaas ben ik ook vergeten deze website te googelen voordat ik een bestelling heb gedaan. Weer een gedupeerde van deze mevrouw erbij, helaas. Een tijdje geleden heb ik twee beha's besteld die niet goed pasten en erg tegen vielen qua kwaliteit. Volgens het retourformulier kon het pakket zo terug gestuurd worden en werden de nieuwe beha's weer opgestuurd. Dit heb ik netjes aangegeven en gevraagd om te ruilen. Na enige tijd nog steeds geen nieuw pakket dus maar eens even contact gezocht met [Persoonsgegevens verwijderd]. Volgens haar was het pakket niet bij haar bezorgd, het zou wel kwijt geraakt zijn bij de post. Toen maar even contact opgenomen met de post. Zij gaven ook aan dat pakketten in principe nooit zoek raken omdat er een afdeling is waar onbezorgde post terecht komt. Bizar dat iedereen wel pakketten en brieven kan ontvangen en dat op haar adres bijna alle post zoek raakt. Nu ik al deze vorige reacties lees kan ik wel op mijn vingers natellen dat ik in hetzelfde schuitje zit. Ik heb nog een mailtje gestuurd met de klachten die ik online allemaal over Kies de juiste sportbeha heb gelezen en haar toch dringend verzoek om het nieuwe pakket toe te sturen, echter blijft ze volhouden dat ze het niet ontvangen heeft. Dus helaas mijn geld kwijt aan deze ordinaire dief! Het enige wat we kunnen doen is overal aangeven wat voor een praktijken deze vrouw er op nahoud, wat ik ook ga doen.
Laatst gewijzigd door Radar op 31 jan 2017 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Jessica1977
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2011 11:54

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Jessica1977 »

Onder de gedupeerde zijn ook veel vrouwen die na een borstreconstructie een sportbeha nodig hadden……. Dat is toch heel erg triest. Dan heb je geen geweten!!!!

E.lubbers-wijbrands
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2016 14:31

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door E.lubbers-wijbrands »

Ik ga een procedure starten tegen http://www.kiesdejuistesportbh.nl. Ook ik ben een gedupeerde van de slinkse werkwijze van deze firma.
Ik heb de bh's die ik heb besteld keurig geretourneerd maar kreeg maar geen geld (209 euro) terug. Na een telefoontje en een mail met daarbij het afleverbewijs (post.nl) van het teruggestuurde nog geen reactie. Inmiddels opnieuw gebeld...mevrouw weet van niks. Ik heb aangifte bij de politie gedaan en schakel naast Radar ook Opgelicht in. Op internet is te lezen dat ik niet de enige ben die in deze val is gelopen. Mochten er meer gedupeerden ten strijde willen trekken dan hoor ik dat graag!!

Vriendelijke groet Erica

nadinerosalie10
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2016 21:15

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door nadinerosalie10 »

Na een verkeerd artikel van een minder goed merk te hebben ontvangen, heeft [Persoonsgegevens verwijderd] mij goed en snel geholpen met de omruiling. Zij had zelfs aangeboden om een gratis slip mee te sturen, omdat de door mij bestelde bh niet meer op voorraad was in de kleur die ik wilde. Omdat er online inderdaad negatieve ervaringen over deze webshop zijn te vinden, keek ik met argusogen naar de afhandeling van mijn bestelling. Gelukkig heb ik nu zelf een erg goede ervaring met deze webshop.
Laatst gewijzigd door Radar op 31 jan 2017 18:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

xoutdated
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2016 00:52

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door xoutdated »

Nou heb ik toevallig afgelopen zaterdag een BH en slip besteld... sjonge jonge, echt bijna direct daarna vind ik allemaal : oplichter dit dat.. ohhh, hopen dat ik uberhaupt dus iets binnenkrijg en hopelijk gewoon de goede maat, ga het iig niet terug sturen!!!

Gort
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2016 21:21

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Gort »

Ook hier een hele slechte ervaring. Sport BH besteld, paste niet en dus retour gestuurd. Nu drie maanden geleden en nog geen geld terug, reageert amper op mail en als ze de telefoon opneemt wordt je afgesnauwd. Niet bij haar bestellen dus!!!!

Mady DL
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2016 10:01

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Mady DL »

Ook hier vanuit België een slechte ervaring en ik heb m'n bestelling nog niet eens ontvangen. Je krijgt meteen bevestiging van je bestelling, maar dan niks meer. Omdat ik in de bevestiging een nogal verwarrend zinnetje over de betaling terugvond en ik geen reactie kreeg op mijn mail (bij een normale webwinkel krijg je op z'n minst het bericht dat de mail ontvangen is en dat ze er binnen de zoveel tijd op reageren) heb ik er vandaag naar gebeld. Ik kreeg een [Persoonsgegevens verwijderd] zelf aan de lijn ... wat me al meteen aan het denken zette hoe groot die winkel wel is. Ze wist nog niet waarover het ging, maar ze kon me wel bevestigen dat mijn bestelling verzonden zou worden. Toen ik zei dat ik geen antwoord op mijn mail had gekregen en ze vroeg wanneer ik die verzonden begon me dat mens daar als een gekkin te razen ! Je kon er geen speld tussen krijgen. Helaas is deze Belg beter van de tongriem gesneden dan de meeste van mijn landgenoten en heb ik haar gewoon overroepen en gezegd dat ze haar mond moest houden en moest luisteren. Ik heb haar gemeld dat ik dergelijk gedrag niet pik en dat ik niet van plan ben ooit nog wat bij haar te bestellen. Dat vond ze goed, ze dacht dat dat dan wel het beste was. Pardon ??? Heeft die nog een klant of wat ? Ik heb pas nadien negatieve zaken over haar teruggevonden en heb haar nog een mail gestuurd met een snippet waar in staat dat mensen bij haar niet moeten kopen want dat het een [verwijderd door moderatie] is. In de mail heb ik haar nog eens duidelijk gemeld hoe ik denk over haar manier van doen en dat aangezien het geld van mijn rekening is ik binnen een correcte termijn (voor mij max 1 week) en op een correcte manier die levering verwacht. En geloof me mevrouw [Persoonsgegevens verwijderd] zal niet weten wat haar overkomt als ze dat niet doet. Ik sta bekend als een pitbull die niet afhoudt tot ze haar gelijk krijgt. Ik zal àlles in het werk stellen om dat mens aan de schandpaal te nagelen als ze het waagt van me in het ootje te nemen. Ik lees op dit forum ZOVEEL negatiefs ! Ik snap niet dat dat mens nog een winkel kan hebben ! Waarom doet de Nederlandse wetgever daar niks aan ? Ik kan niet geloven dat dit in België zomaar zou kunnen !! Maar gelukkig heb ik in België nog nooit zo'n ervaringen gehad. Zet je wel ff aan het denken bij webbestellingen ! Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen !
Laatst gewijzigd door Radar op 31 jan 2017 18:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: ongefundeerd taalgebruik, persoonsgegevens verwijderd

Gesloten