LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Manon_
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mei 2010 15:13

www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Manon_ »

Enkele maanden geleden vroeg ik bij de firma http://www.kiesdejuistesportbh.nl een sportbh advies aan. Naar aanleiding van dit advies bestelde ik één bh en één op proef. Dit was op dat moment een actie. Je hoefde er dan maar één te betalen, ontving er twee en moest er binnen twee weken één terugsturen.

Omdat beide bh’s naar aanleiding van het sportbh- en maatadvies niet pasten heb ik nog een andere maat besteld (kleiner). Deze bh gaf wederom geen steun. Deze heb ik teruggestuurd en heb verzocht mijn geld terug te storten omdat beide bh’s niet genoeg steun gaven en ik hier in het advies uitdrukkelijk om gevraagd heb.

[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] weigert nu mijn geld terug te betalen. Ik heb al een brief gestuurd naar haar met daarin dit hele verhaal en een termijn om te reageren. U raad het al.. er wordt niet gereageerd. Na een, nu toch wel erg boze, mail van mij krijg ik de reactie; “Ik zal dit weekend reageren.” Dát is niet de afspraak en ik heb nog steeds geen geld terug.

michielNED
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 apr 2010 15:06

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door michielNED »

Geeft men ook een reden aan waarom men niet wilt terugbetalen, en hoeveel tijd is er verstreken tussen de eerste aflevering, het ontbinden van de overeenkomst en nu? Er zijn wettelijke termijnen vastgesteld hiervoor, ontbind je de overeenkomst binnen 7 werkdagen na ontvangt dan moet je uiterlijk binnen 30 dagen je geld terugkrijgen.

Manon_
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mei 2010 15:13

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Manon_ »

Ze zegt dat ze na 7 dagen nooit geld meer terugbetaalt dat je alleen kan blijven ruilen tot er een passende bh is gevonden, maar zij heeft geen bh's in het assortiment die aan mijn eisen voldoen en die mij passen terwijl ze in haar advies wel aangeeft bh's te hebben die aan mijn eisen voldoen.

michielNED
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 apr 2010 15:06

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door michielNED »

Het wettelijke herroepingsrecht geld inderdaad tot 7 werkdagen na ontvangst. Let op: het gaat hier om werkdagen en na ontvangst van de goederen. Sommige webwinkels sjoemelen met deze regels door 7 kalenderdagen te rekenen vanaf de datum dat je koop gesloten is.

Dit is een aparte situatie, door de eerste zending terug te sturen om ze te ruilen kan het zijn dat deze termijn is verstreken. De wettekst geeft niet expliciet aan dat deze termijn wel of niet opnieuw ingaat bij een tweede aflevering. Echter, de wet was bedoeld zodat je een product kon bekijken voor de koop definitief werd, dus het lijkt me dat deze termijn gewoon opnieuw gaat lopen bij een nieuwe levering. Er is eigenlijk ook sprake van een nieuwe levering, en de wet zegt zeven werkdagen na levering.

Overigens meld de website zelf dat er tot 14 dagen na de eerste aankoopdatum een niet goed geld terug garantie is. Die termijn moet zij dus ook hanteren, want eventuele extra rechten buiten de wettelijke rechten gelden ook. Deze eigen bedachte regels vervangen het wettelijke recht echter niet, ook al zegt zij 14 dagen na aankoop, je hebt ook nog altijd het recht 7 werkdagen na aflevering de koop te ontbinden. Toen je de koop aanging heb je hierover informatie moeten ontvangen, ook dat is wettelijk geregeld, de verkoper moet jou informeren over het recht op ontbinding. Als de verkoper jou niet of niet goed informeert hierover dan wordt de termijn waarbinnen je de overeenkomst kan ontbinden automatisch 3 maanden.

Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Cr@m »

Heb geen problemen hoor met deze shop. Heb er al diverse keren wat besteld en alles is altijd netjes afgehandeld.

Manon_
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mei 2010 15:13

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Manon_ »

Ik zeg oo niet dat mevrouw haar bh's niet verstuurd of iets dergelijks, maar zodra ze niets passends heeft en je wil je geld terug, wat mijns inziens niet zo heel erg raar is, dan is ze ineens een heel stuk minder vriendelijk, reageert niet meer op e-mail en weigert je geld terug te betalen!

karremaker
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2010 20:37

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door karremaker »

Ook ik heb een slechte ervaring met "kiesdejuistesportbh.nl". Ik heb op 28 juni een bestelling gedaan. Deze is op 30 juni foutief uitgeleverd. Ik heb de levering volgens de voorwaarden op 1 juli retour gezonden (d.w.z. in dezelfde enveloppe gedaan, met doorstrepen adres en retour afzender vermeld). Volgens mij is dit op zich al een rare manier van zaken doen (oplichting postbedrijven) plus het is ongeregistreerde post. Gelijktijdig een email gestuurd waarin vermeld staat dat ik van de niet goed, geld terug garantie gebruik wil maken. Geen reactie. Na 10 dagen weer een email gestuurd waarin ik vraag om ontvangstbevestiging geretourneerde artikelen. Weer geen reactie. Twee dagen later gebeld; antwoord [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] artikelen zijn niet ontvangen, dus ook geen geld (Eur 74,90) terug. Ik vind dit heel erg duiden op oplichting. De werkwijze van het bedrijf is onrechtmatig en je hebt geen poot om op te staan. Ik wil mensen waarschuwen geen zaken te doen met dit bedrijf!!

Manon_
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mei 2010 15:13

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Manon_ »

Mevrouw weigert nu al maanden mijn geld terug te betalen. Ik heb ook geen sportbh. Ben helemaal klaar met haar. Het incassobureau krijgt het ook niet voor elkaar mijn geld terug te vorderen. Door haar doen ben ik nu zo'n €90,- kwijt en geen bh.

Wat een ongelofelijke oplichtster is ze toch!

hoosterbaan
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2010 21:14

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door hoosterbaan »

Ook ik heb dus slechte ervaringen met kiesdejuistesportbh.nl
Eind mei een 1 bh en een 2-tal slips besteld. De bh voldeed niet aan de verwachtingen en ik liet [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] weten dat ik het pakketje retour had gestuurd op de door haar aangegeven wijze. Graag het geld retour wil ontvangen en dat ik toch liever in de winkel enkele BH's past dan op deze manier het heen en weer sturen.
Een aantal mailwisselingen later omdat ik maar niets hoorde en natuurlijk ook geen geld terug heb ontvangen heb ik haar maar weer gemaild.
Zie hieronder mijn mail en haar zeer zakelijke en klantgerichte reactie maar niet heus!

Beste [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator],
Na mailcontact met u heeft u laten weten zodra het pakketje, wat ik terug heb gestuurd, ontvangen was, ik een email zou ontvangen.
Email heb ik niet ontvangen en ook heb ik geen geld retour ontvangen.
Ik neem aan dat het door mij teruggezonden pakketje nooit is aangenomen. Gezien de tijd die er al overheen is gegaan.
Eind mei BH en slips ontvangen en een paar dagen later teruggestuurd.

De informatie die u hierover geeft vind ik misleidend.
"ruilen kan net zo lang tot je tevreden bent" (steeds gratis verzending)
Als de pakjes niet aankomen valt er niet veel te ruilen. En die gratis verzending, op de manier die u aangeeft, schijnt dus niet altijd te werken.

"niet goed, geld terug garantie"
is geldig tot 14 dagen na de bestelling, inmiddels duurt mijn aanschaf van BH/slips en retour zenden al bijna 2 maanden. Dus wettelijke termijn is verstreken.

Ik begrijp uit uw voorwaarden dat kiesdejuistesportbh niet aansprakelijk is voor schade of verlies.
Wat dus betekent dat ik rond de €95,00 kwijt ben. Heel veel geld voor uiteindelijk niets.
Ik zal dan ook nooit iemand aanraden om op deze manier een sportBH aan te schaffen. En zie ik mij genoodzaakt dit voorval voor te leggen aan een consumenten platform.

Haar reactie:
U doet als of ik er iets aan kan doen! Sorry hoor, maar ik sta hier helemaal buiten en ik vind dat u TNT Post de schuld moet geven en niet mij! [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

Oetske
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2010 10:31

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Oetske »

Beste medegedupeerden, Eind mei heb ik 2 Bh's gekocht via de Website van Kiesdejuisteportbh.nl. Nadat ik ze teruggestuurd had, precies zoals [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] in haar begeleidende brief aangeeft, krijg ik ook geen restitutie, omdat zij beweert dat ze deze Bh's niet heeft ontvangen. Omdat ik op dit Forum lees dat er meer mensen zijn die dit is overkomen, trek ik de conclusie dat het probleem niet ligt bij TNTpost zoals [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] beweert, maar bij haar zelf. Daarom heb ik j.l. maandag aangifte gedaan van diefstal. Ook de politie gelooft dat het probleem bij [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] ligt. Zij vroegen mij of ik aan alle gedupeerden wil vragen ook aangifte te doen van diefstal/fraude, want de kans dat er iets aangedaan wordt stijgt dan aanzienlijk. Hopelijk willen jullie allemaal even de moeite nemen om met een print van dit Forum en van je mail wisseling met [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] naar het politiebureau te gaan. Misschien is het niet mogelijk om ons geld terug te krijgen, maar we kunnen er wel voor zorgen dat er in de toekomst niet nog meer slachtoffers vallen. Alvast bedankt voor de hulp.
Met groet Oetske.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door poespas »

Oei deze mevrouw valt door de mand zeg.
De retourzendingen komen toevallig allemaal niet aan :roll:
Ze gelooft het zelf :mrgreen:

Lijkt me een goed idee om inderdaad aangifte te doen, en zeker niks meer bestellen via dit stinkende web zaakje.

Willeke1962
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 aug 2010 15:08

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Willeke1962 »

Nou, klaarblijkelijk ben ik ook slachtoffer van deze mevrouw. Wat ben ik een sukkel zeg, dat ik hier in ben getrapt. Heb ca. 4 weken geleden een beha besteld via een kortingsactie (alle kleine beetjes helpen toch?). Netjes het formulier op de site ingevuld en tevens een 2e bh meebesteld. Betaalt via I-deal. Ik kreeg de bh's keurig thuis, alleen bleken ze volstrekt niet te passen, op geen enkele wijze. Volgens het informatieblad geldt niet-goed, geld-terug. Dit heb ik dus op het retourformulier aangegeven omdat ik liever ga passen. Dom van mezelf, had ik eerder moeten doen! Anyway, ik heb de spullen vrijdag 16 juli geretourneerd en op maandag 19 juli kreeg ik een mail dat de spullen in goede orde zijn ontvangen maar dat de niet-goed, geld terug actie NIET geldt als er gebruik wordt gemaakt van een kortingscoupon. ?????? Dat staat niet op het bijgeleverde informatieblad, noch kom ik het ergens op de site tegen. Dus ik reageer met deze informatie. Vervolgens krijg ik een mail terug waarin mevrouw (nou ja, mevrouw) een lijstje regels geeft die gelden bij het gebruik maken van een kortingscoupon. Ik noem 3 regels die in dit overzicht werden genoemd:
1. U mag ruilen zo vaak u wilt. Mocht u toch niet tevreden zijn: niet goed, geld terug.
2. Bij het bestellen van een bh met een kortingscoupon mag u geen gebruik maken van de mogelijkheid om een 2e beha in bruikleen te passen.
3 (en dit was de laatste van de 12 regels). Bij gebruik van een kortingscoupon geldt de niet-goed, geld-terug actie niet.
Volgens mij spreken regel 1 en 3 elkaar tegen. En heb ik dus WEL gebruik gemaakt van de 2e bh bruikleen dus ook hierin spreekt mevrouw zichzelf tegen. Hierop heb ik haar geattendeerd en heb haar nogmaals verzocht me mijn geld terug te geven. Tevens heb ik haar gewezen op de opmerking in haar informatieblad waarin ze aangeeft dat de geleverde beha's ongebruikt en beschadigd (???) retour moeten worden gestuurd.
Na het lezen van de laatste mail was ik woedend en heb ik aangegeven gebruik te willen maken van mijn consumentenrecht en een directe terugbetaling van mijn geld te eisen. Taal nog teken!!!! Afgelopen maandag heb ik haar nogmaals gemaild met het verzoek mijn geld terug te storten. Ook geen reactie.

Ik ga haar nog 1 officiële brief sturen per aangetekende post (kost het me weer geld) en als ik dan niet binnen 7 dagen mijn geld terug heb, doe ik ook aangifte van diefstal.

Is er niet iemand die haar site kan hacken en daarop kan zetten dat het een grote oplichtster is? Ik weet dat dat niet mag, maar wat zij doet mag ook niet. En als ik het zo her en der leest, heeft ze wel meer mensen niet terugbetaald. Volgens de site mag je ook met je sportvriendinnen op bezoek komen. Mmmmm, toch eens bekijken of ik toevallig sportvriendinnen heb die aan kickboksen o.i.d. doen.....

Manon_
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mei 2010 15:13

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Manon_ »

Misschien moet iemand eens reageren met een ander e-mailadres en net doen of ze iets wil kopen. Kijken of madame dan ook niet reageert of dan ineens wel kan reageren.

Willeke ik heb haar ook een brief gestuurd en zelf een deurwaarder ingeschakeld, maar heb na 4 maanden nog steeds mijn geld niet terug.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door poespas »

Hoi Willeke,

Neem even contact op met consuwijzer en vraag of dat mag wat deze mevrouw doet met haar tegenstrijdige voorwaarden.
Het liefst per mail als dat kan zodat je het antwoord zwart op wit hebt als bewijs.

.

Willeke1962
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 aug 2010 15:08

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Willeke1962 »

Manon, heb je aangifte gedaan?

Manon_
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mei 2010 15:13

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Manon_ »

Nee dit doe ik wanneer het niet lukt met de deurwaarder.

michielNED
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 apr 2010 15:06

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door michielNED »

Je leest vaker voorwaarden waarin staat dat bij kortingsacties er geen recht op retour is. Echter, het recht op retour is een wettelijk recht, het is dus slechts in wettelijk vastgestelde situaties toegestaan hiervan af te wijken. Kortingsacties staan hier niet bij en deze verkoopster is dus niet bevoegd op basis hiervan de retourzending te weigeren.

saskiam
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jun 2010 08:28

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door saskiam »

Hier nog een ontevreden klant van [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] (die haar mails afsluit met de irritante sportieve groeten........) Eind juni 1 bh betaalt en 1 bh 'op zicht' gevraagd. Beide bh's ook geleverd gekregen. Voldeden beiden niet aan mijn verwachtingen. Beide bh's op 1 juli op de post gedaan. 19 juli een mail dat de bh's nog steeds niet ontvangen waren. Tussen 19 juli en 2 aug heen en weer mailen. Ik nog een boze mail naar TNT gestuurd, er was namelijk een postbode in Almere die de post achterover drukte. Maar goed, op 2 aug mail dat ze die ochtend de bh's toch nog had ontvangen.....en de mededeling dat de geld terug garantie verlopen was. Uiteindelijk na mailwisseling (en na dit forum geraadpleegd te hebben) toch maar gekozen voor een nieuwe bh (en die voldoed gelukkig wel). Maar [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] gaat wel geholpen worden door mij met negatieve reclame. Zij liegt mijns inziens de hele boel bij elkaar en is een oneerlijke zakenvrouw. Ga dus zeker niet met haar in zee, want de geld terug garantie is een farce!

Willeke1962
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 aug 2010 15:08

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Willeke1962 »

Mooi dat je toch nog een bh hebt gevonden die voldoet. Ik heb mijn geld nog steeds niet terug. Ben nu bezig met een juridische procedure. En ik heb een site in België waarop ze adverteert een mail gestuurd met wat er speelt en hen gezegd dat ze wellicht beter niet met mevrouw geassocieerd kunnen worden. Ze komen er op terug!

Manon_
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mei 2010 15:13

Re: www.kiesdejuistesportbh.nl / Sport & Breast Health

Ongelezen bericht door Manon_ »

Zo goed bezig! Ik ga na mijn vakantie aangifte doen.

Gesloten