LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De poliite: wat vind u van hun service:

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
meelmark
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 dec 2003 18:22

Re: De poliite: wat vind u van hun service:

Ongelezen bericht door meelmark »

(Het is handig om eerst te definieren wat de topicstarten verstaat onder 'politie'; bedoelt u het politieapparaat, de individuele politieagent, de politiecommissarissen of diegenen die gaan over het bepalen van het beleid van de Politie zodat er enigzins nuttig gediscusieerd kan worden, en niet allerlei vage grenzen worden aangehaald.)

Op het gebied van beleidsaanpassing ben ik voor keiharde en inkomens-afhankelijke bestraffing van overtredingen in het verkeer.

Ook het toestaan van keiharde ingreep bij mogelijke overtredingen (geweld, criminaliteit) moet gestart worden; sneller de knuppel eroverheen, politieagenten moeten een wapen durven trekken EN durven te schieten zonder kans te hebben op een rechtzaak aan de broek. 8)

Daarnaast is het zaak dat individuele politieagenten meer en meer de straat op gaan en de burger een veilig gevoel kunnen geven bij bijvoorbeeld uitgaan of winkelcentra.

Eigenlijk 1 advies; het moet harder, strenger en terug in de tijd. De tocht door de stad moet mensen weer enige onbewuste angst en respect laten afdwingen!

Het is heel leuk om hier heel simpel oplossingen te gaan bedenken 'hoe het beter kan' (zoals ik doe), maar helaas gaat het niet zo makkelijk in beleidsvoerend Nederland.

torro
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 sep 2004 11:48

Re: De poliite: wat vind u van hun service:

Ongelezen bericht door torro »

Zowel in den Haag als op 'straat 'woedt de discussie al jaren. Net zoals het Nederlands elftal oeverloos gezwets en verder dan dat koemen we niet. Ik was een van die jongens die met veel genoegen de Dam in Amsterdam heeft schoongeveegd. Met veel genoegen denk ik daar nog aan terug en ben bereid op dat nog eens met een paar maten te doen. Beetje ouder maar nog net zo fanatiek. Schoonschip maken doe je met een harde bezem en een stevige waterstraal liefst vreselijk koud water op de pens spuiten. Noet je eens kijken hoe de dealertjes en ander gajus snel verdwijnt. Ophoepelen met al die geitenharen sokken en subsidievreters die handen vol geld kosten en niets presteren behalve een lekker 8-5 baantje en veel atv. Arme mensen bestaan niet dat maakt de maatschappij er van. Als een vent de hele dag loopt te zwerven en te zuipen kan hij ook zijn handen laten wapperen. Gewoon verplicht te werk zetten. Geen gevangenissen ? Containers, prikkeldraad zat en als ze willen eten zullen ze dat zelf moeten verdienen en klaarmaken. Door het oneindig en oeverloos gepamper van allerlei randfiguren zitten we nu in het moeras. De politie de straat op en heel snel. Dpnner de laan uit want die vent kan alleen maar slap en dom kletsen met zijn boe roepen. Als hij dat tig jaar geleden had gedaan zat hij reeds in een inrichting. Met dit soort mensen aan het roer wordt het nooit wat gezien het zooitje wat op het OM zit . De beuk moet erin, keihard straffen !

Gast

Re: De poliite: wat vind u van hun service:

Ongelezen bericht door Gast »

Sinds jaren woon ik in de binnenstad waar nogal 's wat gebeurt. De houding van vooral de meldkamer is diep en diep triest. Van de 100 meldingen van bijv. diefstal komt bij ca. 50 een flauwe reactie in de vorm van "effe kijken". In nog geen 5% van de gevallen wordt iemand aangehouden. Eigenlijk zijn de enige aanhoudingen die ik ken de aanhoudingen die we zelf hebben gedaan, of waar we zelf opsporing voor hebben verricht. Van die 5 of 6 aanhoudingen heeft geen enkel geval geleid tot een gerechtelijke uitspraak, ook al werd er voor vele duizenden eu gestolen/vernield. Het enige wat ik van ons politiekorps overhoudt is lades vol papier en barstende koppijn.

Ik weet niet meer of dit een korps"mentaliteit" is of dat het aan individuele kwaliteiten ontbreekt. En misschien is het de overvloed aan regelneven, talloze plannen en goede voornemens die een effectief optreden zo beperken. Maar ondertussen woon ik in een buurt waar pand aan pand wordt ingebroken, bij een park waar mensen worden verkracht, waar nachts op straat met vuurwapens wordt gezwaait en geschoten, m'n auto gemiddeld 3x per jaar wordt vernield.

De enige dieners die ik regelmatig zie zijn de parkeerwachters die minimaal met 2, liefst met 4 man tegelijk bonnen lopen te schrijven bij parkeermeters die je tot max. 45 minuten kan vullen. En dat 4 tot 6 keer per dag. Sorry hoor, maar krommer kan het bijna niet.

Gast

Re: De poliite: wat vind u van hun service:

Ongelezen bericht door Gast »

De politie is maar deels hier schuldig aan.
Terwijl je met een bekeuring gelijk met een schikking klaar bent moet er bij andere zaken een heel proces verbaal op worden gemaakt.
Maakt het eenvoudig en laat de poltieagent niet de hele middag administratief bezig zijn met één persoon .
Afgezien van sommige rechtszaken waar hij ook nog eens bij moet zijn.
Stoppen met de bureaucratie.De pakkans moet weer worden vergroot Dat weer afschrikkend werkt .
Maar dit levert te weinig op dus daarom wordt de fatsoenlijke burger lastig met achterlijke controles die veel minder erg zijn.

Criminaliteit verdwijnt nooit helemaal maar de bestrijding moet echt anders
De los je niet op door nog een blik agenten open te trekken .

Even_zereneus

Re: De poliite: wat vind u van hun service:

Ongelezen bericht door Even_zereneus »

Tja, en als Theo van Gogh dan wordt vermoord en de dader als een gek om zich heen schiet, krijgt de dader als dank van de politie alleen maar een kogel in z'n been......

Even_zereneus

Re: De poliite: wat vind u van hun service:

Ongelezen bericht door Even_zereneus »

En dan NOG durven zeggen, dat de politie geen collectant voor de staatskas is ????????

Extra bonnenjacht politie verrast burger

LEEUWARDEN - De politie is op bonnenjacht. Burgers moeten de komende maanden ernstig rekening houden met een grotere bekeurdrift bij agenten. De extra inspanningen vloeien voort uit het feit dat een aantal korpsen nog niet de afspraken over het aantal bekeuringen hebben gehaald.

Het offensief ligt vooral bij de waterpolitie. De politie te water heeft dit jaar veel te weinig bekeuringen gegeven en moet daarom nog voor de jaarwisseling een inhaalslag maken. Volgens het prestatiecontract is de waterpolitie verplicht om jaarlijks 4.000 boetes te geven. Als dit aantal niet wordt gehaald, krijgt deze dienst volgend jaar geen extra geld.

In een intern memo krijgt de waterpolitie opdracht om meer bonnen uit te delen: "Voor alle duidelijkheid: dit is niet vrijblijvend. Niet meer waarschuwen, maar uitsluitend verbaliserend optreden". De waterpolitie heeft dit jaar 2266 bekeuringen uitgeschreven. "Dat is veel te weinig", stelt woordvoerder Ed Karaszewski.

De politie in Friesland geeft weinig prijs over een extra bonnenjacht. ,,Noteer maar dat we op schema liggen'', is alles wat woordvoerder Robert Rambonnet er over kwijt wil. Hij doet geen mededeling over de tussenstand aan bonnen. De politie heeft de laatste tijd extra verkeerscontroles gehouden. In de periode tussen 2003 en 2007 moet het aantal bekeuringen met 6480 zijn toegenomen toto 53.185.

Verder moet het aantal verdachten dat de Friese politie bij justitie aandraagt in de periode 2003 tot en met 2006 jaarlijks gemiddeld met 390 zijn gestegen tot 9875 zaken. Om dat aantal te halen moet de politie jaarlijks zo'n achthonderd zaken onder de loep nemen.

Bron: Leeuwarder Courant

Gast

Re: De poliite: wat vind u van hun service:

Ongelezen bericht door Gast »

Daar niet alleen .
Ook in Zeeland . Niet alleen op het water .
Het gebeurt in andere regio`s met name in het najaar als er nog niet genoeg is gepresteerd . Dat hoor ik van mensen die politie werken ook.
Er wordt dus helemaal niet meer goed gekeken of deze controle nu echt zinvol is op een weg waar die max veel te laag is.
Wat me opvalt is dat waar de criminaliteit erg laag is het nog veel erger met deze controles.
Afgezien natuurlijk die controles van de KPLD .

Gast

Re: De poliite: wat vind u van hun service:

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben benieuwd naar of politie agenten ook targets hebben als:

300 boete's
300 gestolen fietsen zaken oplossen
300 inbraken oplossen
300 gewelds delicten oplossen
300 auto diefstallen oplossen
Etc.

?

Gast

Re: De poliite: wat vind u van hun service:

Ongelezen bericht door Gast »

Jammer dat iedereen zo negatief over de politie kan doen. Mjn man werkt bij de politie en ik zie dus ook dingen van de andere kant. Als ik de verhalen hoor waar hij af en toe mee thuis komt, het gevaar wat er elke dag is. Je kunt zeggen daar heeft hij zelf voor gekozen maar de agressie en het onbeschoft gedrag van mensen vindt ik niet goed.
Tolerantie is in Nederland helemaal weg en het respect voor elkaar hebben is er ook al niet. De politie heeft het toch altijd gedaan en de burgermensen zijn het slachtoffer.

Gast

Re: De poliite: wat vind u van hun service:

Ongelezen bericht door Gast »

toch is het niet zo gek dat iedereen zo negatief is. Als iedereen alleen maar met de politie geconfronteerd wordt als het gaat om lullige bekeurinkjes uitschrijven, en je van alle kanten hoort, en indien van toepassing, zelf meemaakt dat de politie de vervulling van haar normale taken niet serieus neemt (of zelfs maar de schijn ophoudt haar taken serieus te nemen), is de in de samenleving groeiende politiehaat en gebrek aan respect volstrekt gerechtvaardigd.

Als je man daar een probleem mee heeft, dan moet hij opstappen. Dat zouden ze eigenlijk allemaal moeten doen, wellicht dat er dan eens wat zelfvoldane "bestuurders" wakker geschud worden.

Gast

Re: De poliite: wat vind u van hun service:

Ongelezen bericht door Gast »

De politie doet tegenwoordig veel "makkelijke handel",

Dat is natuurlijk leuker werk, dan gevaarlijke criminelen inrekenen,

Aan verkeersboete's wordt veel verdiend, dat weten we allemaal,

Aan de 'zware jongens' wordt veel minder verdiend!.

Gast

Re: De poliite: wat vind u van hun service:

Ongelezen bericht door Gast »

zonder politie zou het uiteraard een chaos worden
de kans op een goed gesprek in plaats van een bekeuring was vroeger groter, omdat de politie tegenwoordig o.a. wordt afgerekend op het aantal per agent uitgeschreven bekeuringen.

Gast

Re: De poliite: wat vind u van hun service:

Ongelezen bericht door Gast »

Ze zijn gewoon laks.

ex-insider

Re: De poliite: wat vind u van hun service:

Ongelezen bericht door ex-insider »

De politie zou service behoren te geven, daarvoor zijn ze aangesteld in onze maatschappij.

Maar ja, sinds er een bepaald persoon in Den Haag heeft bedacht dat onze staat nog niet voldoende geld opleverd is de politie verplicht een bepaald aantal bekeuringen uit te schrijven, anders wordt men gestraft, of liever, afgerekend op het funcioneren van een agent die te weinig processen verbaal uit schrijft.

We gaan met ons alle naar de kelder als dit zo door blijft gaan.

Ex-Insider van "onze" sterke arm!

Gesloten