LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring(en) Netflix

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
wjpnl

Re: Ervaring(en) Netflix

Ongelezen bericht door wjpnl »

bertjamin schreef:Zolang je proefmaand loopt bij Netflix is er niets aan de hand. De ellende begint echter als je betalend abonnee bent. Dan krijg je 9 van de 10 keer de melding dat je geen verbinding kunt maken en kun je dus gewoon niet kijken. Je betaalt dan voor iets wat je niet krijgt. Na opzegging zit je er nog een maand aan vast. Op e-mailtjes krijg je het bericht in Engels terug dat daar helaas niet op gereageerd kan worden en telefonisch zijn ze ook niet bereikbaar. Gewoon weggegooid geld dus en niet doen!
Goh, ik heb een heel andere ervaring. Ik kijk hoofdzakelijk via een Samsung SmartTV en hier is het inderdaad vaak zo, dat wanneer mijn zoon eerst de TV voor zijn computergames heeft gebruikt, de TV echt uit en aan moet gaan voor de NetFlix app fatsoenlijk contact met het Internet wil leggen. Dat ligt in mijn beleving echter niet aan Netflix, maar de App of de TV... Op mijn laptop, waar ik zelden op kijk, heb ik dit probleem niet.

Toen ik een keer een wat langer durend probleem had, via de website van NetFlix gechat met een (Engelstalige) medewerker en binnen enkele minuten was het probleem opgelost. Wat overigens WEL waar is, is dat er op email traag gereageerd wordt, maar per web-chat gaat het supersnel.

Enige probleem wat er wel is, dat wanneer ik een flinke upload doe (ik maak een backup van mijn foto's in de cloud) NetFlix begint te hikken... maar dat is logisch: Mijn Internetverbinding is niet de duurste en snelste uit het pakket van mijn provider... en Netflix moet de bandbreedte delen met alle andere activiteiten die ik op het Internet uitvoer.

Ben zelf zeer tevreden over Netflix.

wjpnl

Wat ik overigens niet snap van de meeste klagers: In mijn optiek is 'films kijken' geen levensbehoefte... Als ik technische problemen met Netflix zou hebben, die zij beschrijven, zou voor mij het plezier van het kijken van een filmpje allang vergald zijn en zou Netflix er al lang uit zijn!

Maar ik gebruik Netflix sinds het moment dat ze op de Nederlandse markt waren... en heb er geen moment spijt van. Heb overigens wel mijn TV met een kabeltje aan de router hangen, gebruik geen WiFi hiervoor.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Netflix is en blijft een leuk initiatief, alleen jammer dat de meeste films zo oud zijn dat ik ze op tv al minstens 2x heb gezien. Ook jammer (maar begrijpelijk gezien de houding van de filmindustrie maffia) dat de nederlandse netflix veel minder biedt dan de Amerikaanse (waar overigens met wat trucjes wel omheen te werken valt.)

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

olaf79 schreef:Netflix is en blijft een leuk initiatief, alleen jammer dat de meeste films zo oud zijn dat ik ze op tv al minstens 2x heb gezien. Ook jammer (maar begrijpelijk gezien de houding van de filmindustrie maffia) dat de nederlandse netflix veel minder biedt dan de Amerikaanse (waar overigens met wat trucjes wel omheen te werken valt.)
Wij kijken sinds kort via zo'n chromecast dongle netflix, omdat onze smart-tv nét te oud is om een netflix app te hebben, en dat werkt prachtig mooi moet ik zeggen. Ik was wat huiverig omdat zo'n ding alleen via WiFi werkt, maar opstarten is met een paar seconden gebeurd, en daarna speelt het vloeiend (in HD). De films zijn inderdaad niet echt actueel, maar hun eigen series als House of Cards etc zijn zeker de moeite wel waard.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

sjohie schreef:
olaf79 schreef:Netflix is en blijft een leuk initiatief, alleen jammer dat de meeste films zo oud zijn dat ik ze op tv al minstens 2x heb gezien. Ook jammer (maar begrijpelijk gezien de houding van de filmindustrie maffia) dat de nederlandse netflix veel minder biedt dan de Amerikaanse (waar overigens met wat trucjes wel omheen te werken valt.)
Wij kijken sinds kort via zo'n chromecast dongle netflix, omdat onze smart-tv nét te oud is om een netflix app te hebben, en dat werkt prachtig mooi moet ik zeggen. Ik was wat huiverig omdat zo'n ding alleen via WiFi werkt, maar opstarten is met een paar seconden gebeurd, en daarna speelt het vloeiend (in HD). De films zijn inderdaad niet echt actueel, maar hun eigen series als House of Cards etc zijn zeker de moeite wel waard.
Zeker zo'n chromecast is een mooie manier om van je tv een echte smart-tv te maken. Dat neemt nog steeds niet weg dat NetFlix kwa aanbod in Nederland nogal achter de feiten aan loopt

wjpnl

olaf79 schreef: Zeker zo'n chromecast is een mooie manier om van je tv een echte smart-tv te maken. Dat neemt nog steeds niet weg dat NetFlix kwa aanbod in Nederland nogal achter de feiten aan loopt
Je maakt geen 'echte smart tv' van je tv... maar dat terzijde. Het aanbod van Netflix is meestal enigzins gedateerd, maar voor mij persoonlijk vind ik dit geen enkel bezwaar. Wat voor mij het grote voordeel is, is dat ik series kan bekijken in de snelheid waarin ik het wil... en geen week op de volgende aflevering hoef te wachten. Dat die serie dan wat ouder is, doet mij weinig: Ik heb het geduld niet om ze te kijken wanneer ze 'nieuw' zijn.

Daarnaast zijn er talloze 'oude' films die zeker de moeite van het kijken waard zijn. Sterker nog, ik zou graag zien, dat ze wat meer 'oude films' hadden (Videoland unlimited had op dit gebied een beter aanbod, maar helaas werkte deze dienst voor mij echt niet... de app voor mijn Samsung TV bleek vaak midden in de film hangen)

evalinda

Ongelezen bericht door evalinda »

Ik ben zeker niet te spreken over de klantenservice van Netflix. Ik had mij opgegeven voor een gratis proefabonnement voor de duur van één maand. Bij het verwerken liep de website vast, dus in een nieuw venster heb ik de aanvraag afgerond. Er zijn toen per ongeluk twee accounts geactiveerd.

Toen ik diezelfde dag op mijn rekening keek zag ik dat er tweemaal 9,99 euro was afgeschreven, terwijl ik tot dat moment nog geen gebruik had gemaakt van het abonnement.

Aan de telefoon met de klantenservice bleek dat er een fout was gemaakt, maar 'Het geld was verwerkt en terugstorten was geen optie.' Allereerst had ik recht op een gratis maand, die ik niet heb gehad omdat de proefmaand op mijn eerste account terecht is gekomen. Ik moest dus 9,99 betalen voor het tweede abonnement dat per ongeluk was aangemaakt. De andere 9,99 is onrechtmatig afgeschreven, maar 'geld terugstorten daar doen wij niet aan', vertelde de man van de klantenservice mij. Ik heb nog nooit zo'n slechte service meegemaakt.

Het aanbod van Netflix viel mij daarnaast tegen. Ze hebben een aantal mooie films en series, maar ik miste er een hoop en veel series die aangeboden worden zijn incompleet. Ik heb, na 4 dagen abonnee te zijn, mijn abonnement stopgezet. Het heeft mij bij elkaar 20 euro gekost, terwijl ik er geen gebruik van heb gemaakt. Geen enkele tegemoetkoming van hen. Schandalig.

HADES2001

Ongelezen bericht door HADES2001 »

raar, als zei een grove fout maken en verkeerd geld afschrijven dan mogen zei vinden "geld terugstorten daar doen wij niet aan" maar dat geld komt toch echt terug.
Maar goed in dit geval is het wel raar er staan dus twee accounts op hetzelfde mail adres?
Je krijgt een mail als de activatie voltooid is, als de eerste maand gratis is hoe kan het dan zijn dat het je 20 euro kost?

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

evalinda schreef:Ik ben zeker niet te spreken over de klantenservice van Netflix. Ik had mij opgegeven voor een gratis proefabonnement voor de duur van één maand. Bij het verwerken liep de website vast, dus in een nieuw venster heb ik de aanvraag afgerond. Er zijn toen per ongeluk twee accounts geactiveerd.

Toen ik diezelfde dag op mijn rekening keek zag ik dat er tweemaal 9,99 euro was afgeschreven, terwijl ik tot dat moment nog geen gebruik had gemaakt van het abonnement.

Aan de telefoon met de klantenservice bleek dat er een fout was gemaakt, maar 'Het geld was verwerkt en terugstorten was geen optie.' Allereerst had ik recht op een gratis maand, die ik niet heb gehad omdat de proefmaand op mijn eerste account terecht is gekomen. Ik moest dus 9,99 betalen voor het tweede abonnement dat per ongeluk was aangemaakt. De andere 9,99 is onrechtmatig afgeschreven, maar 'geld terugstorten daar doen wij niet aan', vertelde de man van de klantenservice mij. Ik heb nog nooit zo'n slechte service meegemaakt.

Het aanbod van Netflix viel mij daarnaast tegen. Ze hebben een aantal mooie films en series, maar ik miste er een hoop en veel series die aangeboden worden zijn incompleet. Ik heb, na 4 dagen abonnee te zijn, mijn abonnement stopgezet. Het heeft mij bij elkaar 20 euro gekost, terwijl ik er geen gebruik van heb gemaakt. Geen enkele tegemoetkoming van hen. Schandalig.

Storneren geen optie ?

Gesloten