LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door HADES2001 »

GJvdZ schreef:
Brahms schreef:Maar dan zou alle mail toch bij de buurvrouw moeten terechtkomen ? Dit loopt over een periode van twee maanden waarbij sommige mails bij de buurvrouw worden bezorgd.....

Volgende vraag is dan, waarom precies bij de buurvrouw in hetzelfde woongebouw en niet ergens elders in den lande bij een KPN klant ?
Ik denk dat TS nog maar eens keer heel duidelijk moet beschrijven wat er nu eigenlijk fout gaat. Als het door de aliassen komt zou het altijd fout moeten gaan en dan nog: hoe groot is idd de kans dat er bij zo'n configuratiefout uitgerekent je buurvrouw wordt geselecteerd. Verder is het mappen van "raar" email adres naar alias geen handmatige actie maar volledig geautomatiseerd. Dan zou het veel vaker fout moeten gaan.
totaal met je eens, begrijpelijk niet iedereen is een wizkid dus uitleggen van technisch probleem is lastig als je niet technisch onderlegt bent.
het is alleen wel raar dat KPN zelf ook aangeeft dat er iets fout gaat, maar dan is het wel HEEL toevallig dat de buurvrouw de mail ontvangt

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door GJvdZ »

HADES2001 schreef:
GJvdZ schreef: Ik denk dat TS nog maar eens keer heel duidelijk moet beschrijven wat er nu eigenlijk fout gaat. Als het door de aliassen komt zou het altijd fout moeten gaan en dan nog: hoe groot is idd de kans dat er bij zo'n configuratiefout uitgerekent je buurvrouw wordt geselecteerd. Verder is het mappen van "raar" email adres naar alias geen handmatige actie maar volledig geautomatiseerd. Dan zou het veel vaker fout moeten gaan.
totaal met je eens, begrijpelijk niet iedereen is een wizkid dus uitleggen van technisch probleem is lastig als je niet technisch onderlegt bent.
het is alleen wel raar dat KPN zelf ook aangeeft dat er iets fout gaat, maar dan is het wel HEEL toevallig dat de buurvrouw de mail ontvangt
Dat kan ook weer verschillende oorzaken hebben. Als TS geen whizkid is, heeft hij/zij de klantenservice misschien niet helemaal goed begrepen. Of, zoals we altijd lezen op dit forum, was het weer zo'n vreselijke incompetente KPN-er...

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door Har06 »

GJvdZ schreef:
HADES2001 schreef:
GJvdZ schreef: Ik denk dat TS nog maar eens keer heel duidelijk moet beschrijven wat er nu eigenlijk fout gaat. Als het door de aliassen komt zou het altijd fout moeten gaan en dan nog: hoe groot is idd de kans dat er bij zo'n configuratiefout uitgerekent je buurvrouw wordt geselecteerd. Verder is het mappen van "raar" email adres naar alias geen handmatige actie maar volledig geautomatiseerd. Dan zou het veel vaker fout moeten gaan.
totaal met je eens, begrijpelijk niet iedereen is een wizkid dus uitleggen van technisch probleem is lastig als je niet technisch onderlegt bent.
het is alleen wel raar dat KPN zelf ook aangeeft dat er iets fout gaat, maar dan is het wel HEEL toevallig dat de buurvrouw de mail ontvangt
Dat kan ook weer verschillende oorzaken hebben. Als TS geen whizkid is, heeft hij/zij de klantenservice misschien niet helemaal goed begrepen. Of, zoals we altijd lezen op dit forum, was het weer zo'n vreselijke incompetente KPN-er...
Heeft Ts en z,n buurvrouw misschien hetzelfde IP adres :)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Har06 schreef:
Heeft Ts en z,n buurvrouw misschien hetzelfde IP adres :)
Dan gaat het nog steeds niet fout. Het emailadres heeft immers niets met een IP adres te maken.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door Brahms »

Even nagedacht, kan dit ? :D

De buurvrouw weet het wachtwoord en mailadres van de buurman, leest mee in de KPN-webmail van de buurman en wist dan de berichten, nadat ze deze eerst naar haar eigen mailadres heeft doorgezonden......
De verzonden berichten mailmap in de webmail leegt ze natuurlijk na doorzenden.

Berichten en bewijs van doorzenden is verdwenen.

We lijken nu wel bezig met een recherche opdracht.......

rookje
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 feb 2016 19:39

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door rookje »

Brahms schreef:Even nagedacht, kan dit ? :D

De buurvrouw weet het wachtwoord en mailadres van de buurman, leest mee in de KPN-webmail van de buurman en wist dan de berichten, nadat ze deze eerst naar haar eigen mailadres heeft doorgezonden......
De verzonden berichten mailmap in de webmail leegt ze natuurlijk na doorzenden.

Berichten en bewijs van doorzenden is verdwenen.

We lijken nu wel bezig met een recherche opdracht.......
Is waarschijnlijk grappig bedoelt, maar dat alles kan toch helemaal niet, tenminste, laten we dat niet hopen. Dat zou bijna betekenen dat men voor al je eigen mails ook een soort DiGid moet gaan gebruiken.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door Brahms »

rookje schreef:....Is waarschijnlijk grappig bedoelt, maar dat alles kan toch helemaal niet, tenminste, laten we dat niet hopen. Dat zou bijna betekenen dat men voor al je eigen mails ook een soort DiGid moet gaan gebruiken......
Dit kan zeker weten wel ! Als je zelf twee mailadressen hebt, kan je het gewoon bij jezelf uitproberen.
Log maar in op je werk (ander IP adres) op je eigen webmail, verzend een bericht via webmail naar je andere mailadres, wis het originele bericht in de webmail en in de map verzonden webmail.

Haal thuis je mail op, het bericht verschijnt niet, immers is al in de webmail verwijderd. In de map verzonden staat ook niets. Kijk thuis in je andere mail, en daar staat het bericht :D

Zet voor werk even: Buurvrouw
Zet voor thuis even: TS

(Daarom is een heel goed wachtwoord voor de mail ook zo belangrijk.........)

Verder zeg ik natuurlijk niet dat de buurvrouw het zo doet, maar is een mogelijkheid.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door Har06 »

Brahms schreef:
rookje schreef:....Is waarschijnlijk grappig bedoelt, maar dat alles kan toch helemaal niet, tenminste, laten we dat niet hopen. Dat zou bijna betekenen dat men voor al je eigen mails ook een soort DiGid moet gaan gebruiken......
Dit kan zeker weten wel ! Als je zelf twee mailadressen hebt, kan je het gewoon bij jezelf uitproberen.
Log maar in op je werk (ander IP adres) op je eigen webmail, verzend een bericht via webmail naar je andere mailadres, wis het originele bericht in de webmail en in de map verzonden webmail.

Haal thuis je mail op, het bericht verschijnt niet, immers is al in de webmail verwijderd. In de map verzonden staat ook niets. Kijk thuis in je andere mail, en daar staat het bericht :D

Zet voor werk even: Buurvrouw
Zet voor thuis even: TS

(Daarom is een heel goed wachtwoord voor de mail ook zo belangrijk.........)

Verder zeg ik natuurlijk niet dat de buurvrouw het zo doet, maar is een mogelijkheid.
Natuurlijk sleep jij de buurvrouw erbij, hoe wantrouwig kan men zijn :roll:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door GJvdZ »

rookje schreef:
Brahms schreef:Even nagedacht, kan dit ? :D

De buurvrouw weet het wachtwoord en mailadres van de buurman, leest mee in de KPN-webmail van de buurman en wist dan de berichten, nadat ze deze eerst naar haar eigen mailadres heeft doorgezonden......
De verzonden berichten mailmap in de webmail leegt ze natuurlijk na doorzenden.

Berichten en bewijs van doorzenden is verdwenen.

We lijken nu wel bezig met een recherche opdracht.......
Is waarschijnlijk grappig bedoelt, maar dat alles kan toch helemaal niet, tenminste, laten we dat niet hopen. Dat zou bijna betekenen dat men voor al je eigen mails ook een soort DiGid moet gaan gebruiken.
ALs je een zwak wachtwoord gebruikt is het een mogelijkheid. Je zou mensen de kost moeten geven die bijvoorbeeld naam + geboortejaar hebben als password.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door HADES2001 »

GJvdZ schreef:
rookje schreef:
Brahms schreef:Even nagedacht, kan dit ? :D

De buurvrouw weet het wachtwoord en mailadres van de buurman, leest mee in de KPN-webmail van de buurman en wist dan de berichten, nadat ze deze eerst naar haar eigen mailadres heeft doorgezonden......
De verzonden berichten mailmap in de webmail leegt ze natuurlijk na doorzenden.

Berichten en bewijs van doorzenden is verdwenen.

We lijken nu wel bezig met een recherche opdracht.......
Is waarschijnlijk grappig bedoelt, maar dat alles kan toch helemaal niet, tenminste, laten we dat niet hopen. Dat zou bijna betekenen dat men voor al je eigen mails ook een soort DiGid moet gaan gebruiken.
ALs je een zwak wachtwoord gebruikt is het een mogelijkheid. Je zou mensen de kost moeten geven die bijvoorbeeld naam + geboortejaar hebben als password.
nog erger zelfs, dit is de top 10 wachtwoorden van 2015
123456
password
12345
1234
football
qwerty
1234567890
1234567
princess
solo

het is ook verwonderlijk dat somige zijn toegestaan.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door Brahms »

Har06 schreef:....Natuurlijk sleep jij de buurvrouw erbij, hoe wantrouwig kan men zijn.....
Niet ik, maar de TS kwam met het feit dat "de buurvrouw" zijn mails ontving !
Daar dit technisch echt niet kan, is er naar andere mogelijkheden gekeken, hoe de buurvrouw aan de mails van TS zou kunnen komen. Mijn voorbeeld is er één van.
Natuurlijk beschuldig ik de buurvrouw nergens van.........

rookje
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 feb 2016 19:39

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door rookje »

@Hades, als ik mij ergens inschrijf krijg ik meestal, vroeger dan de waarschuwing dat het wachtwoord te zwak is. Maar net zoals bij de bank, wissel ik wachtwoorden regelmatig en hou dat keurig opgeslagen op de PC enz. Maar gebruik ook wachtwoord om daarin te komen. Begrijp werkelijk niet hoe bovenstaand kan gebeuren, ondanks een soort van uitleg van, ik geloof, @brahms, sorry als ik namen verwissel.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door Brahms »

@- Brahms had het uitgelegd :D

Webmail gaat buiten je computer om, je leest rechtstreeks bij de provider. Dus uw wachtwoord van uw PC wordt hierbij omzeild.
Met andere woorden, weet ik je mailadres en wachtwoord van de mail, overal kan je inloggen en meelezen :!: (en veranderingen aanbrengen, cq mails doorzenden en verwijderen).

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Brahms schreef:@- Brahms had het uitgelegd :D

Webmail gaat buiten je computer om, je leest rechtstreeks bij de provider. Dus uw wachtwoord van uw PC wordt hierbij omzeild.
Met andere woorden, weet ik je mailadres en wachtwoord van de mail, overal kan je inloggen en meelezen :!: (en veranderingen aanbrengen, cq mails doorzenden en verwijderen).
Om het wat complexer te maken: dat hoeft niet via webmail. Dat kan ook gewoon met iedere email app.Als ik jouw accountnaam en wachtwoord heb kan ik dat configureren in Thunderbird en meelezen met jouw email.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door Har06 »

GJvdZ schreef:
Brahms schreef:@- Brahms had het uitgelegd :D

Webmail gaat buiten je computer om, je leest rechtstreeks bij de provider. Dus uw wachtwoord van uw PC wordt hierbij omzeild.
Met andere woorden, weet ik je mailadres en wachtwoord van de mail, overal kan je inloggen en meelezen :!: (en veranderingen aanbrengen, cq mails doorzenden en verwijderen).
Om het wat complexer te maken: dat hoeft niet via webmail. Dat kan ook gewoon met iedere email app.Als ik jouw accountnaam en wachtwoord heb kan ik dat configureren in Thunderbird en meelezen met jouw email.

ALS !!!!!!!!! de bedoeling is juist dat je het wachtwoord en gebruikersnaam niet aan de voordeur plakt :lol:

rookje
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 feb 2016 19:39

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door rookje »

MichielFRL schreef:Er zijn twee opties.
- TS heeft het e-mailadres onjuist in de de emailclient ingevoerd
- TS gebruikt een alias en de mailserver van KPN is aan het rotzooien geweest met de aliassen
Eerste optie kan toch niet. Verkeerd ingevoerd emailadres krijgt men via Mail Server retour.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door Brahms »

Har06 schreef:.......de bedoeling is juist dat je het wachtwoord en gebruikersnaam niet aan de voordeur plakt......
De gebruikersnaam weet je al. Is immers je mail adres.
Nu nog even het wachtwoord raden. En dat is soms veeeeeeel makkelijker dan je denkt.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Maar mensen zullen we TS gewoon even afwachten tot we meer informatie hebben?
In ieder geval beter dan de hele complottheorie die nu gaande is, zometeen leest TS het en denk meteen dat de buurvrouw ergens schuldig aan is en staat ramen in te gooien. We weten helaas te weinig en TS lijkt me een beetje digibeet wat de situatie wat lastiger maakt.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door GJvdZ »

rookje schreef:
MichielFRL schreef:Er zijn twee opties.
- TS heeft het e-mailadres onjuist in de de emailclient ingevoerd
- TS gebruikt een alias en de mailserver van KPN is aan het rotzooien geweest met de aliassen
Eerste optie kan toch niet. Verkeerd ingevoerd emailadres krijgt men via Mail Server retour.
Niet als je een verkeerd Reply-To adres invult. Dan krijgt degene die jouw mail beantwoord de mail retour.

hoogtefotografie
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 feb 2015 10:01

Re: nooit ontvangen mails kpn ,wel buren

Ongelezen bericht door hoogtefotografie »

Het is wel mogelijk dat emailtjes op andere adressen aankomen.
Dit was een van de mailproblemen van HetNet rond de startdatum 30-09-1997.
Als in een systeem een automatisch mailtje gegenereerd is en het adres wordt uit een bestand opgehaald als de aanhef Aan en CC niet ingevuld zijn, komt het adres op Blind Carbon Copy.
Blind Carbon copy heeft 1 nadeel, de verzending kan naar iedereen met dezelfde provider @naam.land

Gesloten