in oma.s situatie is zelfstandig pinnen dus geen optie meeromawollie schreef:Ben een oma van 86 jaar, moeilijk ter been, wat vergeetachtig, beetje doof en slechtziende ....
En dat codebriefje gaf ze eerder aan een medewerkerMaar ik kan de pincode niet meer onthouden en wordt heel erg zenuwachtig, daarom staat dat nummer op een speciaal code briefje .
Oma vindt het eng en wil dat ook niet en contactloos betalen is ook misschien niet te snappen plus het zit aan een limiet vast.bij zo enge machine te moeten pinnen en de machines begrijp ik niet en wil ik niet
Dat lijkt mij stug dat er 4 maanden geen eten gekocht kon wordenVanaf november 2015 en dit is nu bijna 4 maanden, kan ik geen centjes halen om mijn eten te kunnen kopen en te betalen
Deze oude dame zou heel graag met mijn huidige pas weer gewoon aan de balie mijn eigen centjes willen ophalen en zoals ik al 40 jaar heb gedaan
En deze optie bestaat dus niet meer, er zijn geen kasbalies meer.
Er is in mijn optiek maar 1 oplossing en dat zei ik al eerder: een vertrouwd iemand kan 1x per 4 weken met oma samen geld pinnen, voor 4 weken boodschappengeld.
@spaarvarkentje: contactloos betalen ....zoals gezegd : ik denk dat oma dat sowieso ook eng vindt of niet begrijpt misschien?
En wat heb je aan €25 als je weekboodschappen moet halen?
Het moeilijke blijft overeind staan: nl het pinnen --- pincode niet kunnen onthouden -- en het enge machines vinden.
Oma wil aan de kas geld halen en dat bestaat niet meer.
De enige oplossing is dat oma dit helaas moet accepteren en een vertrouwd iemand moet inschakelen.
Er is geen andere oplossing!