Heel simpel - het incassoburo zal moeten aantonen dat hun vordering terecht is.Ellis16 schreef:Helaas ben ik ook door dit bedrijf benaderd. Mijn grote irritatie is dat ik de mail niet heb ontvangen waarin staat wat te doen!! Na een warrig gesprek wat ik niet goed begreep was ik al ongerust. Gewacht op de mail, maar nee niets ontvangen "gelukkig " dacht ik!! Niet te min later wel een mail met dat ik moet betalen!! €49,- of zoiets? Gelijk mail gestuurd GEEN gebruik te willen maken Nog geen mail van bevestiging gehad te hebben en dat ik dit absoluut niet wil!! Geen bericht gehad. Nogmaals een mail gestuurd toen werd ik gebeld door een vrouw ze zou wel even kjjken.... een tijdje niet, maar toen weer een mail met dreiging tot incasso. Weer gereageerd geen gebruik gemaakt te hebben of te willen. Uit eindelijk incasso €95 euro met dreiging van een bedrag van 500 euro!!!! Serieus voor iets wat gratis is ineens een bedrag van 500 moeten betalen waar ik overigens geen gebruik van wil maken of heb gemaakt!! Nu na 4x incasso gebeld te hebben en 4x onaangename telefoongesprekken verder voor de 5 de x terug bellen!!!! Incasso weet niet wat voor bedrijf het is ze incasseren alleen!! Serieuze oplichting allemaal!!!!
Dit kunnen ze doen door een rechtsgeldig bewijs te overhandigen (kopie) van overeenkomst.
Kunnen ze dit niet - dan is de vordering onterecht - en houd het op.
Heb je trouwens de mails / documenten nog van "ik wil het niet" die je verzonden hebt? Bewaar die dan goed
Als ze door blijven gaan - schrijf dan 1 keer een brief en fax, mail of verzend deze per post (aangetekend) maar fax of mail is goedkoper.
Daarin beleefd en formeel aangeven dat er 1)geen overeenkomst is, en 2) de vordering daarom onterecht is. Verzoek ze tot staken van de incasso - en als men toch doorzet je aangifte zal doen van oplichting wegens onrechtmatige incasso.
Bewaar in elk geval alle correspondentie en verzendbewijzen bij elkaar.
En - bij twijffel - vraag advies en/of voorbeeldbrieven bij je rechtsbijstand of eventueel het juridisch loket.