| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kapotte schakelaar Philips TV
-
rivala
Re: Kapotte schakelaar Philips TV
Wij hebben een Philips Blackline S. Hier ging de aan/uit knop al snel van kapot. Moeilijk uit doen was het vooral. De knop leek op een of andere manier te blijven hangen. Philips gebeld, bleek eenkwaal te zijn van deze tv's. Moesten hem maar laten repareren en de rekning op sturen. Hebben we dus gedaan en we kregen het geld netjes terug.
De nieuwe knop heeft intussen hetzelfde probleem, maar nog niet zo erg.
De nieuwe knop heeft intussen hetzelfde probleem, maar nog niet zo erg.
-
reparateur
Vrijwel ALLE tv's van Philips, ook die van 10 jaar geleden, hebben als zwak punt de aa/uit-schakelaar. Deze schakelt meer vermogen dan hij eigenlijk aan kan. Ga er maar vanuit dat bij 50% van alle Philips-tv's binnen de 10-jarige levensduur tenminste eenmaal de aan/uit-schakelaar vervangen moet worden. Gevaar levert zo'n defecte schakelaar niet direct op, hij kan of voor een onderbreking zorgen of even wat weerstand geven waardoor de contacten licht verbranden. Echt spectaculaire of gevaarlijke effecten geeft dat laatste niet, hoogstens een beetje stank.
Verder komen bij vrijwel alle Philips-tv's (en dus ook de Aristona's die hetzelfde chassis hebben) als zwak naar voren: afstandsbedieningen, zwakke behuizingen, kapotte speakers en af en toe een defecte audio-eindtrap. Verder zijn het perfecte TV's waar je jaren plezier van hebt. Je kan beter een Philips tv kopen dan een Sony of Thomson, die gaan even vaak kapot maar zijn wel stukken lastiger en duurder te repareren dan Philips/Aristona en het daaraan verwante Grundig.
Niks mis met Philips-tv's over de grote lijn bekeken.
Verder komen bij vrijwel alle Philips-tv's (en dus ook de Aristona's die hetzelfde chassis hebben) als zwak naar voren: afstandsbedieningen, zwakke behuizingen, kapotte speakers en af en toe een defecte audio-eindtrap. Verder zijn het perfecte TV's waar je jaren plezier van hebt. Je kan beter een Philips tv kopen dan een Sony of Thomson, die gaan even vaak kapot maar zijn wel stukken lastiger en duurder te repareren dan Philips/Aristona en het daaraan verwante Grundig.
Niks mis met Philips-tv's over de grote lijn bekeken.
-
resp00112469
Het laatste bericht van mijn geachte collega kan ik helaas niet helemaal onderschrijven. Behalve defecte schakelaars hebben de laatste tijd veel TV's ook last van defekte beeldbuizen en data verminking. Dit is niet alleen het geval bij Philips, ook bij andere merken komt dit voor. Wat de schakelaar betreft, deze hebben last van snel inbrandende contakten, waardoor er een metaal neerslag ontstaat in het inwendige van de schakelaar. Deze neerslag is geleidend, waardoor er een stroom loopt zelfs als de televisie uit staat. Dit kan wel degelijk een brandgevaarlijke situatie geven. Nu zal dat uiteraard niet bij iedere TV het geval zijn, maar als je nou net die ene van de vele duizenden bent, dan wordt je daar niet vrolijk van. Ik heb eens een weigerende schakelaar gemeten en had een weerstand van 400 ohm over de contakten in de UIT stand! Dus hierbij voor alle gebruikers: Als de schakelaar problemen gaat geven, NIET wachten maar zo spoedig mogelijk laten vervangen!
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
-
ReneX
Misschien een tip om voor het uitzetten met de aan/uit schakelaar eerste de TV met de afstandsbediening in de stand-by te zetten.
Dat loopt veel minder stroom door de schaklaar, en zal deze dus ook minder snel slijten (en bij het aanzetten komt de TV dan normaal gesproken weer in de "stand-by" stand terug.
En nu niet meteen mij aan gaan vallen en zeggen dat je dat al lang deed en zo
.. het kan natuurlijk ook best alleen een mechanisch probleem zijn .. in ieder geval heb ik zelf nog geen problemen gehad.
Dat loopt veel minder stroom door de schaklaar, en zal deze dus ook minder snel slijten (en bij het aanzetten komt de TV dan normaal gesproken weer in de "stand-by" stand terug.
En nu niet meteen mij aan gaan vallen en zeggen dat je dat al lang deed en zo
Goede tip en is gedeeltelijk correct. Bij het inschakelen loopt er even de zgn Degaussing" stroom door de net schakelaar. Degaussing is nodig om op "langere termijn" geen last van het aardmagnetisch veld te hebben. Eerst naar St'by doe ik al jaren en geeft inderdaad minder belasting op de netschakelaar.
Wat ik niet begrijp dat er nog steeds consumenten zijn die het accepteren dat hun TV ter reparatie aangeboden aan de leverancier soms maanden
onderweg is.
Een schakelaar reparatie is binnen een uurtje gepiept. Heb het zelf ooit moeten doen bij mijn eigen TV.
Een TV reparatie mag normaal gesproken maximaal maar 3 weken duren !!!! Miscchien dat 'Trosradar' daar eens wat meer op kan wijzen

Wat ik niet begrijp dat er nog steeds consumenten zijn die het accepteren dat hun TV ter reparatie aangeboden aan de leverancier soms maanden
Een schakelaar reparatie is binnen een uurtje gepiept. Heb het zelf ooit moeten doen bij mijn eigen TV.
Een TV reparatie mag normaal gesproken maximaal maar 3 weken duren !!!! Miscchien dat 'Trosradar' daar eens wat meer op kan wijzen
-
R vd Bos
Alle berichten van kapotte Philips schakelaar gelezen, de laatste vier uitgeprint om familie en kennissen te laten lezen, als leek fijn om te weten,en daar is dit forum ook voor. Bij de berichten er boven kan je alleen maar hopen dat terroristen deze Philips schakelaar niet ontdekken.
-
Jessica D
Ook wij hebben problemen met onze Philips breedbeeld televisie.
Het begon met groene en blauwe strepen door het beelscherm. Later werden dit rode strepen. De televisie ter reperatie weggebracht. Hij heeft het even goed gedaan, maar de problemen kwamen weer terug. Meerdere keren het toestel via de afstandsbediening aan en uit doen is de enige oplossing, maar daar wordt je niet vrolijk van. Een maand of twee geleden is ook bij ons de schakelaar doorgebrand.Het begon te knetteren en te stinken. Nu doen we hem aan en uit met de stekker, maar dat kan de bedoeling nooit geweest zijn....
Het begon met groene en blauwe strepen door het beelscherm. Later werden dit rode strepen. De televisie ter reperatie weggebracht. Hij heeft het even goed gedaan, maar de problemen kwamen weer terug. Meerdere keren het toestel via de afstandsbediening aan en uit doen is de enige oplossing, maar daar wordt je niet vrolijk van. Een maand of twee geleden is ook bij ons de schakelaar doorgebrand.Het begon te knetteren en te stinken. Nu doen we hem aan en uit met de stekker, maar dat kan de bedoeling nooit geweest zijn....
ook wij hebben enige maanden geleden onze philips breedbeeld tv van ongeveer 7 jaar oud bij het vuil kunnen zetten.
opeens na het indrukken van de schakelaar kwam er na een hoop geknetter ineens heel erg veel rook uit de tv. je schrikt je wezeloos en stinken als een gek natuurlijk.
de aarlek schakelaar vloog er uit en de aan en uit knop was niet meer te bedienen ook doorgebrand.
voor ons geen philips meer
opeens na het indrukken van de schakelaar kwam er na een hoop geknetter ineens heel erg veel rook uit de tv. je schrikt je wezeloos en stinken als een gek natuurlijk.
de aarlek schakelaar vloog er uit en de aan en uit knop was niet meer te bedienen ook doorgebrand.
voor ons geen philips meer
-
resp00112469
Dit soort actie's zijn voor mij nog steeds onduidelijk. Waarom gelijk een product weggooien, een nieuwe schakelaar laten monteren en het apparaat werkt weer als voorheen. Dit is zo ongeveer hetzelfde als: na 5 jaar kreeg ik een lekke band aan mijn auto, ik heb hem aan de kant gezet en maar gelijk een nieuwe gekocht. Bij de meeste consumenten mag een apparaat gewoon niet defekt raken en dat is iets wat ik niet begrijp. Het vervangen van een schakelaar is binnen een dag gedaan en altijd goedkoper dan een nieuwe TV.
Vr. Gr. Hans.
Vr. Gr. Hans.
Als er bij mij na een paar jaar iets stuk gaat schroef ik het gewoon open.
Zo ook de inmiddels beruchte Flips tv. Ik ontdekte het euvel , bestelde
een nwe schakelaar (fl 12,-) et voila . Pas jaren later bleek dus dat ik niet de enigste was met dit probleem.
Probeer het zelf...... of vraag een kennis (of probeer er 1 te vinden) met
enige technische vaardigheden. Ook met een beetje logisch denken kom je vaak al heel ver.
Zo ook de inmiddels beruchte Flips tv. Ik ontdekte het euvel , bestelde
een nwe schakelaar (fl 12,-) et voila . Pas jaren later bleek dus dat ik niet de enigste was met dit probleem.
Probeer het zelf...... of vraag een kennis (of probeer er 1 te vinden) met
enige technische vaardigheden. Ook met een beetje logisch denken kom je vaak al heel ver.
-
Keerina5
Vorig jaar is bij mijn zoon de schakelaar van zijn Philips TV doorgebrand.
Deze Breedbeeld TV was toen 7 jaar en de schakelaar is gratis vervangen op kosten van Philips door de Fa.van Schayk te Cuijk.
Dit vind ik heel goede service!!!
Deze Breedbeeld TV was toen 7 jaar en de schakelaar is gratis vervangen op kosten van Philips door de Fa.van Schayk te Cuijk.
Dit vind ik heel goede service!!!
-
bianca34
Wij hadden in onze slaapkamer een philips grootbeeld tv staan. (was nog geen 5 jaar oud) Ik zet dus nooit de tv op standby, uit is dus echt zuit. op een gegeven moment werk ik wakker van een brandlucht, en stond de tv aan. Ik probeerde 'm uit te zetten maar dat lukte niet. Toen maar de stekker eruit getrokken. Je moet er dus niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. NOgmaals de tv stond echt uit.
-
Gast
Zelfde als bianca34 hebben wij ook meegemaakt! Het is tijd dat Philips hier eens wat meer aandacht aan gaat besteden als ze nog langer tv's willen verkopen. 
-
Gast
na ruim 2 maanden en diverse telefoontjes werd mij verteld dat de beeldbuis onder de garantie viel.
Nu zijn de kosten voor hun te hoog om te maken en moeten wij 300,- Euro bijbetalen voor een nieuwe tv omdat zij ondeugdelijke apperatuur leveren.ook de leverancier radio modern uit Lisse is achter deze beslissing gaan staan. Wat vind u hier nou van en wat zou ik hier nog meer aan kunnen doen om toch mijn recht te krijgen?
Ik heb dit ook gemeld aan mijn rechtsbijstands verzekering.
met vriendelijke groeten gert de Bruin
-
Jojojojo
In oktober 1998 een Philips breedbeeld tv 28PW9503 gekocht, Hij heeft het altijd goed gedaan, tot hij drie weken geleden rare doffe kleuren kreeg e.d..Uiteindelijk gaf hij helemaal geen beeld meer. Naar de reparateur gebracht die met het goede nieuws kwam dat de beeldbuis kapot is.
6 jaar. Philips, duur maar betrouwbaar. ik koop nooit meer iets van philips.
Ik heb een Philps breedbeeld 28PW9503 matchline. Zoals in veel reacties staat beschreven is die van mij gisteravond naar de filistijnen gegaan.
De schakelaar deed het al tijden niet meer ( wij gaven de kleine jongen de schuld met zijn kleine vingertjes) en gister was het brommen, een knal en fijne plastic brandlucht. Beeld valt uit en het ontvangstlampje knippert.
Iemand een idee of dit nog enigzins reperabel is? De TV is 8 jaar oud dus tja het mag ook wel een keer....Maar NU NIET!
De schakelaar deed het al tijden niet meer ( wij gaven de kleine jongen de schuld met zijn kleine vingertjes) en gister was het brommen, een knal en fijne plastic brandlucht. Beeld valt uit en het ontvangstlampje knippert.
Iemand een idee of dit nog enigzins reperabel is? De TV is 8 jaar oud dus tja het mag ook wel een keer....Maar NU NIET!
8 jaar is vrij jong voor dit soort ellende, ik zal gewoon een nieuwe kopen, misschien als je zelf de tv zal kunnen repareren het nog waard is(je hebt dan niet die hoge arbeidskosten die je moet betalen). CRT tv kan je tegenwoordig voor bijna niks kopen(maar koop dan geen philips!)
ja we trekken weer een 2 JAAR oud topic uit de sloot