LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Update navigatiesysteem Citroën C3
Update navigatiesysteem Citroën C3
Wie heeft dit ook meegemaakt?
Mijn C3 is nu 1 jaar oud.
Het ingebouwde navigatiesysteem geeft aan dat er een update moet plaats vinden.
Dus naar de dealer om het systeem te laten updaten.
Gelukkig waarschuwde de dealer mij. "Mijnheer, weet u dat een update € 146,50 kost?".
Ik val bijna van mijn stoel.
Voor dat bedrag heb je een gloednieuwe TomTom met Lifetime kaartupdates.
In mijn onschuld ga ik er van uit dat het een fout is en neem contact op met Citroën Nederland.
De medewerker daar snapt ook niet waar die hoge prijs inzit en zegt nader te informeren.
Vandaag krijg ik een mail met de volgende tekst:
Geachte heer Snel,
Bedankt voor uw chatbericht en vraag over uw Citroën C3.
Wat vervelend om te vernemen dat de kosten van een navigatie update niet aan uw verwachtingen voldoet. Omdat het hier om een procedure gaat die is opgesteld door de fabrikant in Frankrijk heb ik hier geen invloed op. Wel kan en zal ik uw opmerking delen met de fabrikant in de hoop dat ze de serviceverlening in de toekomst blijven kunnen verbeteren.
Ik wil u dan ook danken voor het delen van uw ervaring. Helaas kan ik u hier niet anders over berichten.
Voor eventuele vragen of opmerkingen kunt u ons bereiken op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur via 0800-CITROËN (2487636) of via het antwoorden op dit bericht.
Met vriendelijke groet,
Jeroen WILLEMSEN
Medewerker Klantenservice
Klantenservice CITROËN Nederland
Telefoon 0800-CITROEN (2487636)
Wij zijn geopend op werkdagen van 8:30 - 17:00
Postbus 12420 1100 AK Amsterdam
http://www.citroen.nl
Ik vraag me af of hier iets aan te doen is.
Wie weet raad?
Mijn C3 is nu 1 jaar oud.
Het ingebouwde navigatiesysteem geeft aan dat er een update moet plaats vinden.
Dus naar de dealer om het systeem te laten updaten.
Gelukkig waarschuwde de dealer mij. "Mijnheer, weet u dat een update € 146,50 kost?".
Ik val bijna van mijn stoel.
Voor dat bedrag heb je een gloednieuwe TomTom met Lifetime kaartupdates.
In mijn onschuld ga ik er van uit dat het een fout is en neem contact op met Citroën Nederland.
De medewerker daar snapt ook niet waar die hoge prijs inzit en zegt nader te informeren.
Vandaag krijg ik een mail met de volgende tekst:
Geachte heer Snel,
Bedankt voor uw chatbericht en vraag over uw Citroën C3.
Wat vervelend om te vernemen dat de kosten van een navigatie update niet aan uw verwachtingen voldoet. Omdat het hier om een procedure gaat die is opgesteld door de fabrikant in Frankrijk heb ik hier geen invloed op. Wel kan en zal ik uw opmerking delen met de fabrikant in de hoop dat ze de serviceverlening in de toekomst blijven kunnen verbeteren.
Ik wil u dan ook danken voor het delen van uw ervaring. Helaas kan ik u hier niet anders over berichten.
Voor eventuele vragen of opmerkingen kunt u ons bereiken op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur via 0800-CITROËN (2487636) of via het antwoorden op dit bericht.
Met vriendelijke groet,
Jeroen WILLEMSEN
Medewerker Klantenservice
Klantenservice CITROËN Nederland
Telefoon 0800-CITROEN (2487636)
Wij zijn geopend op werkdagen van 8:30 - 17:00
Postbus 12420 1100 AK Amsterdam
http://www.citroen.nl
Ik vraag me af of hier iets aan te doen is.
Wie weet raad?
Re: Update navigatiesysteem Citroën C3
Voor de koop van Navigatie dus auto al informeren wat de prijs is....
Dan verkopen ze geen auto meer en moeten deze Chantage wel aanpassen.
Meerdere merken hebben hier last van en ook vaak na een jaar of 5 geen update meer mogelijk.
Losse, daar houd ik me mee bezig en Action had ze al voor €34,95 en die update, ja die was ook gratis....
Dan verkopen ze geen auto meer en moeten deze Chantage wel aanpassen.
Meerdere merken hebben hier last van en ook vaak na een jaar of 5 geen update meer mogelijk.
Losse, daar houd ik me mee bezig en Action had ze al voor €34,95 en die update, ja die was ook gratis....
...lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat de C3 meld dat de update MOET plaatsvinden.Het ingebouwde navigatiesysteem geeft aan dat er een update moet plaats vinden.
Veel waarschijnlijker is dat er een kaartupdate "beschikbaar" is. De keuze is aan jou om deze al dan niet aan te schaffen.
Hiervoor hoef je overigens niet naar de dealer, maar kan gewoon via internet:
http://citroen.navigation.com/cms/page. ... R#chapter1
Kaarten (en vooral het maken en onderhouden daarvan) kosten een hoop geld. Als er niet expliciet wordt aangegeven dat updates gratis zijn kan je er vanuit gaan dat je ervoor in de buidel moet tasten. Volvo adverteert er tegenwoordig mee dat er gratis, levenslange updates beschikbaar zijn (nu is de vraag wel wat "levenslang" precies inhoudt. Dat doe je niet als dat vanzelfsprekend is.
Natuurlijk stond er niet MOET, maar BESCHIKBAAR.RCEE schreef:...lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat de C3 meld dat de update MOET plaatsvinden.
Veel waarschijnlijker is dat er een kaartupdate "beschikbaar" is. De keuze is aan jou om deze al dan niet aan te schaffen.
Het gaat mij erom dat er bij de verkoop niets over is verteld. En dat voor het bedrag van één update ik ook een TomTom kan kopen met gratis life-time update. Dus de prijs-kwaliteitverhouding vind ik niet kunnen.GJvdZ schreef:Kaarten (en vooral het maken en onderhouden daarvan) kosten een hoop geld. Als er niet expliciet wordt aangegeven dat updates gratis zijn kan je er vanuit gaan dat je ervoor in de buidel moet tasten.
Hoezo? Waarom dacht je dan dat dit gratis was?snel0026 schreef:Het gaat mij erom dat er bij de verkoop niets over is verteld. En dat voor het bedrag van één update ik ook een TomTom kan kopen met gratis life-time update. Dus de prijs-kwaliteitverhouding vind ik niet kunnen.
Lijkt mij algemeen bekend dat je voor kaart-updates voor geïntegreerde GPS navigatie moet betalen.
Had je daar zelf naar gevraagd voor aankoop?
-
- Contacteer:
Julie4444 schreef:Hoezo? Waarom dacht je dan dat dit gratis was?snel0026 schreef:Het gaat mij erom dat er bij de verkoop niets over is verteld. En dat voor het bedrag van één update ik ook een TomTom kan kopen met gratis life-time update. Dus de prijs-kwaliteitverhouding vind ik niet kunnen.
Lijkt mij algemeen bekend dat je voor kaart-updates voor geïntegreerde GPS navigatie moet betalen.
Had je daar zelf naar gevraagd voor aankoop?
Bij de nieuwere modellen van VW, Seat, Skoda worden de navigatiesystemen gratis levenslang GRATIS geupdate. Hiervoor moet je wel ff naar de deale rmaar bij iedere beurt / controle wordt dit automatisch gecontroleerd en eventueel voorzien van de nieuwste updates.
-
- Contacteer:
TT adverteert ook met levenslang, beetje verderop in de FAQ staat dan dat gedurende de levenscyclus van apparaat is.GJvdZ schreef:Kaarten (en vooral het maken en onderhouden daarvan) kosten een hoop geld. Als er niet expliciet wordt aangegeven dat updates gratis zijn kan je er vanuit gaan dat je ervoor in de buidel moet tasten. Volvo adverteert er tegenwoordig mee dat er gratis, levenslange updates beschikbaar zijn (nu is de vraag wel wat "levenslang" precies inhoudt. Dat doe je niet als dat vanzelfsprekend is.
Om met jou woorden te beantwoorden, gewoon het verstand gebruiken, wat levenslang inhoud?GJvdZ schreef:Kaarten (en vooral het maken en onderhouden daarvan) kosten een hoop geld. Als er niet expliciet wordt aangegeven dat updates gratis zijn kan je er vanuit gaan dat je ervoor in de buidel moet tasten. Volvo adverteert er tegenwoordig mee dat er gratis, levenslange updates beschikbaar zijn (nu is de vraag wel wat "levenslang" precies inhoudt. Dat doe je niet als dat vanzelfsprekend is.
Levenslang bij een Navi systeem betekend tot het niet meer werkt, heel simpel of niet?
Mijn voorganger heeft het al op het punt gebracht!
......persoonlijk vind ik het echt complete onzin om je Nav elk jaar te updaten. Het aantal wijzigingen ten opzichte van de vorige uitgave zal miniem zijn.
Doe het gewoon om de 2-3 jaar, tenzij er echt grote wijzigingen in het wegennet plaatsvinden. Op je bestemming kom je meestal wel met je navigatie, zelfs al is die 10 jaar oud
Doe het gewoon om de 2-3 jaar, tenzij er echt grote wijzigingen in het wegennet plaatsvinden. Op je bestemming kom je meestal wel met je navigatie, zelfs al is die 10 jaar oud