LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto in beslag genomen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Quark

Re: Auto in beslag genomen

Ongelezen bericht door Quark »

In het Engels hebben ze het wel eens over een Cut en shut, als een goede voorkant en een goede achter kant van 2 verschillende auto's aan elkaar worden gelast. Maar dit is niet toegestaan de auto wordt al het wordt ontdekt altijd van de weg gehaald.

http://www.volksforum.com/forum/archive ... 30512.html

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik heb nog nooit aan een autoverkoper gevraagd of het een Eerlijke auto was, was er iets aan de auto dat je verdacht vond?
was de prijs marktconform?
Ik heb nog nooit ueberhaupt een autoverkoper gelooft op wat hij zei.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De Fabriek.....

Ik zie op films dat elke auto uit losse platen bestaat die gelast moeten worden, net als in de schade werkplaats.
Dus niet onveilig mits ze geen gestolen delen gebruiken.

Maar ook een nieuwe bij dealer gekochte dan na schade groene delen krijgen dus hersteld worden met
gebruikt gekochte delen.
Dit is gewone handel in onderdelen en jou dealer kan dus zelfs gestolen goederen ter goeder trouw monteren!
Hoe we dit kunnen uitsluiten is voor mijn een raadsel.

Complete voertuigen die schade hadden met gestolen herstellen, zelfs een Officiële Dealer gebruikt wegens voordeliger verzekering
wel eens indien mogelijk groene gebruikte delen.
Zelf kreeg mijn 5 maanden oude Seat een ruitenwisser motor wegens doorbranden uit een nog aanwezig schadewrak...
Want bestellen werd maandag en met deze kon ik vrijdag weer rijden!
Gewoon beide bij dealer geleverde voertuigen maar toch gebruikt!

Alleen voor de sloperij niet leuk als ze er teveel afhalen want die bieden op compleet wrak!
En hoe bewijs je bij een Smart als je plaatwerk van 10 verschillende haalde van welke deze afkomstig is...
De Smart is helemaal een bouwpakket als je het frame vergeet.

In beslag nemen is voor onderzoek, maar ze moeten dan wel binnen redelijke tijd bewijs leveren of voertuig terug geven.
Bepaalde delen hebben serie nummer, zoals Airbags en motoren, maar versnellingsbak soms weer niet.
Ook bij normale auto is het al een ramp om te bewijzen.

Bij deze actie zijn alleen de delen die ooit schade hadden gecontroleerd en verder niets.
Dus vaak is het binnen enkele werkdagen duidelijk of je hem terug kreeg.
U is ter goeder trouw dus moet de Bovag garage het via zijn verzekeraar indien dit fout was vergoeden.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

stofzuigertje schreef:De Fabriek.....

Ik zie op films dat elke auto uit losse platen bestaat die gelast moeten worden, net als in de schade werkplaats.
Dus niet onveilig mits ze geen gestolen delen gebruiken.
Wat een onzin. Kun je de rest ook onderbouwen?

Rianne_1984

Ongelezen bericht door Rianne_1984 »

Hoi allen

Hierbij het volgende slachtoffer. Ook wij hebben gisteren bericht van de RDW gehad dat onze 3 jaar oude Golf 5 niet meer terug komt. Proberen daar nu de verkoper - een bekende maar wel particulier - op aan te spreken. Geen idee nog wat we met die auto moeten. Aanbod van de RDW om te veilen zijn we nog niet uit: levert zo'n bieding meer op dan zelf voor sloop/onderdelen op marktplaats zetten of als eventuele inruil voor onderdelen aanbieden? Ook vinden we het wat voorbarig om de auto te laten veilen voordat we een eventuele juridische procedure starten tegen de verkoper. Die wil wellicht ook nog onderzoek doen en dan ontneem je hem die kans.

Al met al heel erg vervelend en dure grap dit...

Gr
Rianne

Quark

Ongelezen bericht door Quark »

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Rianne 84 heeft echt een probleem.

De vorige particulier valt niets bij te halen.
Maar ook alles weg, onderdelen leveren minder op en een goed herstelde auto word onnodig gesloopt.

Ik begrijp dat ze de daders willen pakken maar nu worden onschuldige slachtoffer.
Als je een normale en geen verdacht lage prijs betaalde ben je ter goeder trouw en zou de persoon die dit werk geleverd heeft dus
de fraudeur jou schadeloos moeten stellen en daar is meestal niets te halen.

Het in beslag nemen voor onderzoek prima maar als het goed is uitgevoerd zou ik het terug geven met melding.
Een hersteld, ja elke autofabriek maakt ook van losse platen dus los halen en opnieuw lassen hoeft geen wrak op te leveren als ze het goed
hadden gedaan.

Alleen als ze de nummer overgezet hebben en deze na verwijderen weer aan oorspronkelijke eigenaar terug geven vind ik het nog kunnen maar
niet zomaar afpakken wat nauwelijks als verdacht voertuig controleerbaar was.

Het zou goed zijn als alle schadevoertuigen in een register zouden komen en liefst met foto zodat je weet wat je koopt.
Dan weet je wat je koopt.
Maar zolang je gestolen delen moeiteloos kunt doorverkopen.... ik zie geen verschil tussen legaal spatbord van schade auto of gestolen....

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

stofzuigertje schreef:Rianne 84 heeft echt een probleem.

De vorige particulier valt niets bij te halen.
Dat weet je niet. het is het in elk geval waard om de verkopende partij aansprakelijk te stellen. De rechter kan dan beslissen of hij wel of niet moet betalen.
stofzuigertje schreef: Een hersteld, ja elke autofabriek maakt ook van losse platen dus los halen en opnieuw lassen hoeft geen wrak op te leveren als ze het goed
hadden gedaan.
Een auto bestaat niet alleen uit platen. het is je misschien nooit opgevallen, maar onder die platen gaat een vrij complex geheel van balken en steunen schuil. Als er alleen maar bodyparts zouden zijn vervangen, was er niets aan de hand. In deze gevallen gaat het op het Chassis waar mee geknoeid is. Dat maakt deze auto's gevaarlijk. de veiligheid van de constructie kan niet meer worden gegarandeerd.

BobEngels

Ongelezen bericht door BobEngels »

Hier nog een gedupeerde! Volkswagen Scirrocco gekocht bij een BOVAG garage in Spaubeek voor 17.250.
Deze is na het onderzoek ook verkeersonveilig verklaard. RDW trekt nu lekker zijn handjes er vanaf. Bij de verkoper aangeklopt maar deze zegt dat de RDW aansprakelijk is. De RDW ziet immers de auto als deze in puin is en als de auto weer is gerepareerd. Daarna krijgt de auto na goedkeuring een kenteken van de RDW.
De leenauto moet ook over een paar dagen terug, zit je dan lekker zonder auto! De auto veilen is absoluut geen optie!!! Het rapport van de RDW is ook zeeeer vaag. Er staat niet duidelijk in vermeld welke reparatie er eventueel moet worden uitgevoerd.
Ik heb via de advocaat de verkoper aansprakelijk gesteld voor de gelede schade. Hopen dat deze met een oplossing komt. En anders....?!

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

http://www.1limburg.nl/autobende-opgero ... nhoudingen

Zal wel om dit bedrijf gaan, was daarstraks ook nog op het nieuws op de radio.

Marijnx

Ongelezen bericht door Marijnx »

Ook ik zit met hetzelfde probleem.. Had een mooie Volkswagen Polo.
Ik heb inmiddels ook een advocaat ingeschakeld. Het RDW blijft inderdaad erg vaag over welke exacte onderdelen niet ok zijn, en bellen met een expert op het dossier zit er ook niet in. Daar zijn ze "te druk" voor deze week. Maar ondertussen wel eisen dat ik binnen 2 weken laat weten of ik m'n auto will laten veilen, anders vervalt deze optie. Waardeloze manier van handelen.

Rogmoonen

Ongelezen bericht door Rogmoonen »

Ik denk dat we met zoveel mogelijk gedupeerden juridische stappen tegen de RDW zouden moeten ondernemen. Zij hebben destijds en nog steeds onvolledige importcontroles uitgevoerd en verschuilen zich nu achter Europese Richtlijnen. Onzin, ze moeten volledige importcontroles uitvoeren zodat een leek of consument kan vertrouwen op een door de RDW afgegeven kenteken. Daarnaast raad ik iedereen aan een mail te sturen aan Duco Hoogland. Hij is in de Tweede Kamer met dit dossier bezig.
Tenslotte. Als de RDW zo verder kan gaan weet je nooit meer of je met een gerust gevoel een auto kunt kopen. Want jaren later zie je je geld in rook opgaan.

Volkswagenn

Ongelezen bericht door Volkswagenn »

:?:
Laatst gewijzigd door Volkswagenn op 28 jul 2016 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik snap het even niet .

De auto wordt door rdw in beslag genomen en is afgekeurd, en mag dus nimmer in deze staat op de weg komen . Dan lees ik dat de auto eventueel geveilt kan worden .
Het lijkt mij ,dat als de eigenaar de auto in originele staat terug kan brengen en een herkeuring laat doen door Rdw ,hij/zij de auto terug krijgt ,
Denk eerder dat de auto een klein pakketje wordt of zie ik dat verkeerd ?

Volkswagenn

Ongelezen bericht door Volkswagenn »

:?:
Laatst gewijzigd door Volkswagenn op 28 jul 2016 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

kokka

gosewijn schreef:Ik snap het even niet .

De auto wordt door rdw in beslag genomen en is afgekeurd, en mag dus nimmer in deze staat op de weg komen . Dan lees ik dat de auto eventueel geveilt kan worden .
Het lijkt mij ,dat als de eigenaar de auto in originele staat terug kan brengen en een herkeuring laat doen door Rdw ,hij/zij de auto terug krijgt ,
Denk eerder dat de auto een klein pakketje wordt of zie ik dat verkeerd ?
de auto in originele staat terugbrengen wordt wel wat lastig als je maar de helft van het chassis hebt.

Marijnx

Ongelezen bericht door Marijnx »

Ik zit met hetzelfde probleem, en snap niet dat het RDW doorverwijst naar de verkoper / malafide garage terwijl ze zelf destijds de schade-auto's hebben goedgekeurd. Erg makkelijk om van hun fout ons probleem te maken.

Ook vind ik ze erg mager met het geven van informatie. Ik krijg geen inzicht in welke exacte onderdelen er niet goed zijn, en bellen heeft geen zin omdat het "te druk is" om mij te woord te kunnen staan. Als gewone burger heb je het nakijken... Ben ik toch genoodzaakt om een advocaat in te schakelen.

kokka

Niet alle schade auto's krijgen een wok status, dit gebeurt alleen als er politie bij komt volgens mij. Als ze geen wok status hebben, hoeven ze ook niet door het rdw gekeurd te worden.

Golf6

Ongelezen bericht door Golf6 »

Onze auto is een golf 6.
Deze auto is ingevoerd vanuit Duitsland en dus ooit eerder de keuring van de rdw gepasseerd. lijkt mij ook, dat degene die vooraf een verkeerd besluit heeft genomen nav een keuring nu ook op de blaren zou moeten zitten. Het inschakelen van een advocaat is natuurlijk ook een kostbare geschiedenis. zou je dan samen met andere gedupeerden een advocaat in kunnen schakelen? Misschien sta je dan ook sterker....

Rogmoonen

Ongelezen bericht door Rogmoonen »

Het beste zou zijn als alle gedupeerden samen een rechtszaak aanspannen tegen de RDW. Volgens mij heeft dat de meeste kans van slagen. Alleen hoe pak je zoiets goed aan?

Gesloten