LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkoper weigert aankoopbewijs op te sturen.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Moneyman

Re: Verkoper weigert aankoopbewijs op te sturen.

Ongelezen bericht door Moneyman »

€ 4.000,00 cash zonder een betaalbewijs te krijgen...? Au...

Nou ja, de les is wel geleerd. Je weet wat je te doen staat.

High_hills

Ongelezen bericht door High_hills »

Ik ben niet de enige,weet ik ondertussen.Blijkbaar is dat de normale gang van zaken als je bij hem aan huis iets koopt.
Ik heb nog enkele verontrustende berichten gehad over hem.
Blijkbaar had ik eerst deze man moeten doorlichten voor ik overging tot een bestelling.

Hopelijk begrijpen jullie nu waarom ik eerst een bewijs wilde bekomen alvorens nogmaals 5 uur te moeten rijden.

Volgende week zal ik dan maar weer terug rijden want en ik quote hem:"De Aankoop bon krijgt u hier gewoon . Als u niet op ons aanbod in wilt gaan kunnen wij er verder niks mee."

Aankoopbon wordt niet opgestuurd.Kom ik niet,geen bon,geen herstelling.Daar komt het op neer.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

De afstand is in zijn voordeel. En zoals ik u hoor heeft het totaal geen zin on 5 uur in de auto te zitten met een grote kans op een deceptie.

Dan rest alleen nog dreigen met juridische stappen. Er is (neem ik aan) iets stuk wat heel had moeten zijn ?

Wat is precies het probleem ?

Een overeenkomst is een overeenkomst. Mondeling of schriftelijk, dat maakt niet uit.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

High_hills schreef: Na enige discussie wil hij alsnog de koets laten maken.Echter wil ik dat hij eerst het aankoopbewijs naar me toe stuurt vooraleer ik weer die lange rit aanvang.Dit weigert hij en heeft aangegeven dit ter plaatse te overhandigen.
Eerlijk gezegd snap ik het probleem niet zo. De man wil de reparatie verrichten. Precies zoals je wilt, en daar gaat het toch om? Heb je dat op schrift? Dan is dat aankoopbewijs verder toch niet nodig? Je hebt sowieso al een stuk mailwisseling, dus je kunt in feite al bewijzen dat je het ding bij hem gekocht heb, of mis ik iets?

En zelfs al zou je dat aankoopbewijs hebben, is dat dan een bewijs en een garantie dat hij specifiek die ene reparatie gaat verrichten op de manier zoals jij het wil?

Gaat het om een nieuwe koets of een gebruikte? Hoeveel handelaren/dealers/verkopers van dit soort koetsen zijn er eigenlijk?

High_hills

Er werd mij aangeraden de verkoper te melden dat hij de koets bij mij zou komen ophalen omdat ik al een keer tevergeefs bij hem langs ben geweest.
Ik heb dit nu niet gedaan maar wil hem vragen dat hij hem terug bij mij thuis aflevert.Kan ik dit eisen?

Het is een nieuwe koets,geen tweedehands.Natuurlijk zijn er nog meer dealers van koetsen.Zijn model en de prijs ervan spraken me het meest aan.

crazyme

Punt is: als het gaat om een kleinigheid, laat dat dan lokaal fixen en accepteer die kosten. Heen en weer rijden kost ook veel tijd.

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

High_hills schreef: Ik heb dit nu niet gedaan maar wil hem vragen dat hij hem terug bij mij thuis aflevert.Kan ik dit eisen?

Het is een nieuwe koets,geen tweedehands.Natuurlijk zijn er nog meer dealers van koetsen.Zijn model en de prijs ervan spraken me het meest aan.
De pest is dat het wereldje van marathonwagens klein is en de veel dealers/bouwers geen benul hebben van normale klantvriendelijkheid.... Je kan vragen/eisen wat je wil maar ik denk dat jezelf wel weet wat deze man zal antwoorden....

Je hebt bij hem gekocht en je zit in zijn greep... balen! Maar dat verandert de situatie niet. Pik je verlies en ga nog een keer heen. Is beter voor jezelf....

High_hills

crazyme schreef:Punt is: als het gaat om een kleinigheid, laat dat dan lokaal fixen en accepteer die kosten. Heen en weer rijden kost ook veel tijd.
Is geen kleinigheid hoor.Slechte lak en laswerk.
De eerste keer dat ik er terug was langs gegaan,wilde hij er gewoon wat verf opsmeren,meer niet.Daarom heb ik de koets toen ook terug meegenomen.Die oplossing voldeed niet en bovendien kon ik dat zelf ook wel en kon ik me de verdere brandstofkosten dan besparen.

Geloof me.Als het een kleinigheid was,zou ik me al deze tijd en kosten wel besparen.

High_hills

Frantic2 schreef:
De pest is dat het wereldje van marathonwagens klein is en de veel dealers/bouwers geen benul hebben van normale klantvriendelijkheid.... Je kan vragen/eisen wat je wil maar ik denk dat jezelf wel weet wat deze man zal antwoorden....

Je hebt bij hem gekocht en je zit in zijn greep... balen! Maar dat verandert de situatie niet. Pik je verlies en ga nog een keer heen. Is beter voor jezelf....
Bij deze zal ik dan uiteindelijk 3x 5 uur gereden hebben omdat de verkoper zijn koetsen niet inspecteert voor verkoop of gehoopt had dat ik het niet zou merken.

crazyme

lakwerk of laswerk is nogal verschillend te interpreteren. Wat u duidelijk afkeurt, keurt de leverancier kennelijk goed. Dan is de vraag wie het meest redelijk is. Aangezien ik, en ik denk de meesten in dit topic, geen idee hebben van dit soort producten kan ik dat niet beoordelen. Verwachting en product sluiten in elk geval niet op elkaar aan. Maar dat hoeft niet altijd aan het product te liggen ;-)

In plaats van te focussen op een aankoopbewijs kunt u beter uw pijlen richten op herstel.

Is er in uw branche niet iemand te vinden die als deskundige kan optreden waarbij u zich beiden conformeert aan zijn mening over uw klacht ?

Dat u terug moet met de wagen hoort bij het kopen op 5uur afstand.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Dat u terug moet met de wagen hoort bij het kopen op 5uur afstand.
en dat was al bekend toen de wagen daar gekocht werd, en dat staat los van het wel of niet afgegeven hebben van een aankoopbewijs...
Ik begrijp dus eigenlijk niet dat hier zon punt van gemaakt wordt....het soort klacht is ook van dien aard dat het gene klaar terwijl u wacht zal zijn...
Kan gebeuren, ook bij nieuwe wagens.

witte angora

@ Hill-bills: Resumerend denk ik dat het probleem voornamelijk een kwestie is van wantrouwen naar de verkoper toe. Of dat nu terecht is of niet. Kennelijk krijgt u pas vertrouwen in de verkoper als u dat aankoopbewijs toegestuurd krijgt?

Geloof me: het versturen van een aankoopbewijs en dingen al dan niet correct richting de belastingdienst verwerken vereist heel andere vaardigheden dan een deel van de koets overnieuw spuiten of een stuk laswerk verrichten. En geloof me: als die man een ster was in administratie is het maar de vraag of hij wel koetsen zou verkopen.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Als het een zwarte handelaar betreft kun je altijd nog dreigen hem aan te geven bij de FIOD.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Julie4444 schreef:Als het een zwarte handelaar betreft kun je altijd nog dreigen hem aan te geven bij de FIOD.
Bij deze zal ik dan uiteindelijk 3x 5 uur gereden hebben omdat de verkoper zijn koetsen niet inspecteert voor verkoop of gehoopt had dat ik het niet zou merken .
Al dat dreigen over en weer schiet natuurlijk ook niet op , beter kun je " de relatie " goed houden en de boel naar tevredenheid zien op te lossen.
Sorry als het wat lullig overkomt, maar u koopt zo.n koets voor € 4000 cash , zonder bon , een takke eind rijden bij u vandaan en rijdt weg en komt er thuis pas achter dat er iets niet goed is aan het las -en lakwerk .
Ter plekke heeft u zelf dus ook het e.e.a niet geïnspecteerd of onvoldoende in ieder geval .
Dus rijdt u weer dat end , bent wederom niet tevreden , rijdt weer terug en moet nu weer dat stuk rijden!
U heeft zichzelf hiermee wel het nodige op de hals gehaald.
Dussss....rij er naartoe, laat het hem oplossen en u rijdt weer terug en zoals gezegd : " voer een telefoongesprek van te voren en neem alles luid en duidelijk op." En hopenlijk krijgt u dan wel de aankoopbon .
Voor wat eigenlijk? Garanties o.i.d ?
Jullie " kennen" elkaar nu toch? En het staat straks toch ook allemaal _ op band _ ?

crazyme

Julie4444 schreef:Als het een zwarte handelaar betreft kun je altijd nog dreigen hem aan te geven bij de FIOD.
Dit soort smerige chantagepogingen zijn dit forum onwaardig.

Je kunt een meningsverschil hebben maar om direct de NSBer uit te hangen gaat mij veel te ver.

moederslink

Bovendien ben je als klant dan net zo min koosjer om bij een dergelijke handelaar iets te kopen.
Het doet er verder gewoon niet toe , wie heeft er nooit iets " zwart gedaan of gebruik gemaakt van " ? ( schilders- hoveniers- behangers- garages 8) )
Geef deze man de kans om het op te lossen en klaar...

Julie4444

Zwarte handelaren zijn oneerlijke concurrenten voor ondernemers die wél netjes hun zaken op orde hebben en belasting betalen. Daar heb ik geen medelijden mee. Verder ben ik het eens met de overige forummers wat betreft de keuze van TS om te kopen bij iemand die op 5 uur afstand zit. Evengoed raar dat TS genoegen heeft genomen met even betalen en zonder bewijs uit elkaar gaan. Er valt TS genoeg te verwijten.

Echter heeft TS kenbaar gemaakt er niets in te zien om daar naar toe te rijden, dus dan rest dergelijke "chantage".

TS vraagt om advies, dus ik noem een nog niet eerder genoemde mogelijkheid en dat moet gewoon kunnen, aangezien het gewoon toegestaan is.

(en nee, ik zou het niet zo aanpakken of überhaupt zo hebben aangepakt, maar alle mogelijkheden binnen de wet mogen zeker wel aan een vraagsteller worden gepresenteerd, nietwaar?)

moederslink

Julie4444 schreef: Echter heeft TS kenbaar gemaakt er niets in te zien om daar naar toe te rijden, dus dan rest dergelijke "chantage"
TS heeft dat stuk al 3x op en neer gereden trouwens....haar eigen keus om een handelaar zo ver te kiezen, maar dat terzijde :
er rest wat anders en dat is : in gesprek gaan en blijven en het gewoon zien op te lossen... :mrgreen:
Chantage is nooit een constructieve oplossing>>>> waardeloos!

Julie4444

moederslink schreef:
Julie4444 schreef: Echter heeft TS kenbaar gemaakt er niets in te zien om daar naar toe te rijden, dus dan rest dergelijke "chantage"
TS heeft dat stuk al 3x op en neer gereden trouwens....haar eigen keus om een handelaar zo ver te kiezen, maar dat terzijde :
er rest wat anders en dat is : in gesprek gaan en blijven en het gewoon zien op te lossen... :mrgreen:
Chantage is nooit een constructieve oplossing>>>> waardeloos!
Ik pretendeer ook helemaal niet dat het constructief is, of dat ik zelf zo zou handelen (dat zou ik namelijk niet). :lol:

Het is echter wel een optie, en ik geloof dat TS zelf mag uitmaken hoe hij wenst te handelen, zolang maar binnen de kaders van de wet. Uit het verhaal van TS lijkt dat in gesprek gaan en langskomen niet echt werkt.

Ik zie niet in waarom dan overige opties niet genoemd mogen worden, als zij gewoon binnen de kaders van de wet vallen. Het is aan TS zelf om te bepalen wat deze ermee doet.

witte angora

Julie4444 schreef: Ik pretendeer ook helemaal niet dat het constructief is, of dat ik zelf zo zou handelen (dat zou ik namelijk niet). :lol:

Het is echter wel een optie, en ik geloof dat TS zelf mag uitmaken hoe hij wenst te handelen, zolang maar binnen de kaders van de wet. Uit het verhaal van TS lijkt dat in gesprek gaan en langskomen niet echt werkt.
.
Weet je zeker dat dit binnen de kaders van de wet is? 'Als jij niet doet wat ik zeg geef ik je aan en als jij wel doet wat ik zeg mag je van mij doorgaan met zwart werken'

Gesloten