LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoge rente Sparck
-
Re: Hoge rente Sparck
Soms moet je niet alles geloven!
De klachtenprocedure:
https://www.bkr.nl/consumenten/geschillencommissie/
en
[quote][/Kosten
U kunt bij de Geschillencommissie alleen een klacht indienen over onjuiste en/of onterechte registratie van uw gegevens bij BKR. Het behandelen van uw klacht kost (per registratie) € 50,00. Als de commissie u in het gelijk stelt, krijgt u dit bedrag terug.quote]
De klachtenprocedure:
en
[quote][/Kosten
U kunt bij de Geschillencommissie alleen een klacht indienen over onjuiste en/of onterechte registratie van uw gegevens bij BKR. Het behandelen van uw klacht kost (per registratie) € 50,00. Als de commissie u in het gelijk stelt, krijgt u dit bedrag terug.quote]
Ik vermoed dat de kern in dat geval wellicht zit in het vetgedrukte deel. Als het BKR 400 euro gaat rekenen voor de klachtenprocedure, kom ik dus uit op 8 registratieseen vraag, een antwoord schreef:Soms moet je niet alles geloven!
De klachtenprocedure:
en
Kosten
U kunt bij de Geschillencommissie alleen een klacht indienen over onjuiste en/of onterechte registratie van uw gegevens bij BKR. Het behandelen van uw klacht kost (per registratie) € 50,00. Als de commissie u in het gelijk stelt, krijgt u dit bedrag terug.
-
Maar dan is het rentetarief weer aan de lage kant, ook bij Sparck betaalde je een opslag per registratie.berndv schreef:Ik vermoed dat de kern in dat geval wellicht zit in het vetgedrukte deel. Als het BKR 400 euro gaat rekenen voor de klachtenprocedure, kom ik dus uit op 8 registratieseen vraag, een antwoord schreef:Soms moet je niet alles geloven!
De klachtenprocedure:
en
Kosten
U kunt bij de Geschillencommissie alleen een klacht indienen over onjuiste en/of onterechte registratie van uw gegevens bij BKR. Het behandelen van uw klacht kost (per registratie) € 50,00. Als de commissie u in het gelijk stelt, krijgt u dit bedrag terug.
Maar toch niet naderhand? Die rentes worden toch niet aangepast als er later meer registraties bij komen? Sparck biedt namelijk al sinds 2008 geen nieuwe hypotheken meer aan in nederland, als de registraties van daarna zijn, is het toch niet onmogelijk. tenzij ze naderhand de rentes mogen aanpassen op basis van het aantal registraties?
-
Je hebt gelijk Bernd, maar goed, dan wordt het wel een dramatisch verhaal.
BKR vrij is volgens mij zo'n tussenpersoon die claimen BKR noteringen te kunnen laten verdwijnen?
-
Haha, je hebt gelijk, wat stom. Heb ik gewoon overheen gelezen.sjohie schreef:BKR vrij is volgens mij zo'n tussenpersoon die claimen BKR noteringen te kunnen laten verdwijnen?
Maar maakt het eigenlijk nog wat erger.
-
Tjonge, jonge. Is dit niet een beetje een ontaarde discussie? leen56 heeft toendertijd een hypotheek bij Sparck afgesloten omdat het op dat moment de enige optie was. Nu is de situatie anders en wil ze graag oversluiten naar een goedkopere bank omdat ze geen schuld meer heeft. Lijkt me een legitieme vraag en of het toendertijd wel/geen goede beslissing was doet er niet toe.
@leen56 misschien kan de vereniging eigen huis of bij Ikbenfrits proberen of ze je kunnen helpen. Dit zijn beide partijen die vaak klanten helpen die wat lastige gevallen zijn.
@leen56 misschien kan de vereniging eigen huis of bij Ikbenfrits proberen of ze je kunnen helpen. Dit zijn beide partijen die vaak klanten helpen die wat lastige gevallen zijn.
De situatie is inderdaad anders nu, volgens ts, en het is ook bekend bij leen hoe dit opgelost kan worden, als de registratie(s) onterecht zijn, dienen ze verwijderd te worden, en de daarvoor te nemen stappen zijn bekend.Woody-Ellen schreef:Tjonge, jonge. Is dit niet een beetje een ontaarde discussie? leen56 heeft toendertijd een hypotheek bij Sparck afgesloten omdat het op dat moment de enige optie was. Nu is de situatie anders en wil ze graag oversluiten naar een goedkopere bank omdat ze geen schuld meer heeft. Lijkt me een legitieme vraag en of het toendertijd wel/geen goede beslissing was doet er niet toe.
Het feit dat het BKR 400 euro rekent voor de klachtenprocedure, geeft ook wel enigszins de ernst van de situatie aan, aangezien het bkr voor de klachtenprocedure 50 euro per registratie rekent.
berndv schreef:De situatie is inderdaad anders nu, volgens ts, en het is ook bekend bij leen hoe dit opgelost kan worden, als de registratie(s) onterecht zijn, dienen ze verwijderd te worden, en de daarvoor te nemen stappen zijn bekend.Woody-Ellen schreef:Tjonge, jonge. Is dit niet een beetje een ontaarde discussie? leen56 heeft toendertijd een hypotheek bij Sparck afgesloten omdat het op dat moment de enige optie was. Nu is de situatie anders en wil ze graag oversluiten naar een goedkopere bank omdat ze geen schuld meer heeft. Lijkt me een legitieme vraag en of het toendertijd wel/geen goede beslissing was doet er niet toe.
Het feit dat het BKR 400 euro rekent voor de klachtenprocedure, geeft ook wel enigszins de ernst van de situatie aan, aangezien het bkr voor de klachtenprocedure 50 euro per registratie rekent.
Zoals Sjohie al zei; "BKR vrij" kan een tussenpersoon zijn die jouw negatieve BKR kan laten verdwijnen, die doen dan niet gratis. De ernst van de situatie is alleen bekend bij TS en die geeft aan:
De enige juiste manier is dus iemand je werk voor je laten doen en er dik voor betalen (bijv 400,-) en afwachtenb of het resultaat brengt of het zelf doen voor 50,- per registratie en als je in gelijk wordt gesteld krijg je dat weer terug:De schuld is allang ingelost
en
Het is een A melding
https://www.bkr.nl/consumenten/ik-ben-h ... gistratie/
Inderdaad, bkr vrij werkt als dure tussenpersoon om registraties te verwijderen. Daar zijn een paar van die ondernemingen van. Veel geld voor iets wat inderdaad ook relatief simpel zelf gedaan kan worden.jonis schreef:Zoals Sjohie al zei; "BKR vrij" kan een tussenpersoon zijn die jouw negatieve BKR kan laten verdwijnen, die doen dan niet gratis. De ernst van de situatie is alleen bekend bij TS en die geeft aan:
De schuld is allang ingelost
en
Het is een A melding
De enige juiste manier is dus iemand je werk voor je laten doen en er dik voor betalen (bijv 400,-) en afwachtenb of het resultaat brengt of het zelf doen voor 50,- per registratie en als je in gelijk wordt gesteld krijg je dat weer terug:
https://www.bkr.nl/consumenten/ik-ben-h ... gistratie/
Waar ik tegen ageer, is het feit dat TS toentertijd graag gebruik van ze maakte, maar ze nu afserveert, puur voor eigen gewin. TS wenst namelijk rentemiddeling waar Sparck niet aan mee wenst te werken, wat overigens hun contractuele recht is, hoe vaak mensen hier ook digitaal gaan stampvoeten en TS gelijk geven.Woody-Ellen schreef:Tjonge, jonge. Is dit niet een beetje een ontaarde discussie? leen56 heeft toendertijd een hypotheek bij Sparck afgesloten omdat het op dat moment de enige optie was. Nu is de situatie anders en wil ze graag oversluiten naar een goedkopere bank omdat ze geen schuld meer heeft. Lijkt me een legitieme vraag en of het toendertijd wel/geen goede beslissing was doet er niet toe.
sjohie schreef:Waar ik tegen ageer, is het feit dat TS toentertijd graag gebruik van ze maakte, maar ze nu afserveert, puur voor eigen gewin. TS wenst namelijk rentemiddeling waar Sparck niet aan mee wenst te werken, wat overigens hun contractuele recht is, hoe vaak mensen hier ook digitaal gaan stampvoeten en TS gelijk geven.Woody-Ellen schreef:Tjonge, jonge. Is dit niet een beetje een ontaarde discussie? leen56 heeft toendertijd een hypotheek bij Sparck afgesloten omdat het op dat moment de enige optie was. Nu is de situatie anders en wil ze graag oversluiten naar een goedkopere bank omdat ze geen schuld meer heeft. Lijkt me een legitieme vraag en of het toendertijd wel/geen goede beslissing was doet er niet toe.

Afserveren.....puur voor eigen gewin...

Als rondom je heen gewoon overal alles verlaagd is en met verdere nieuwe mogelijkheden zou ik bij mijn verstrekker ook aan de bel trekken als dat nog niet aan de orde is geweest voor mij en dan hoef ik niet lang na te denken of ik dan zou overstappen als het elders wel kan en mij dat beter zou uitkomen. Dat is gewoon de vrijheid die je hebt....ook al heb je een contract; dat betekent alleen maar dat daar misschien nog wat verdere afspraken of consequenties daaromtrent in staan. Noem jij het maar puur voor eigen gewin, je had het ook bezuinigen of heroriënteren kunnen noemen, alsof dat echt zo wereldvreemd is en dan is het voor TS alleen maar van belang dat de inmiddels mogelijk onterechte BKRnotering (aangezien dat volgens TS is afgehandeld in 2011 en we zitten al bijna in 2017) verdwijnt....dat is het en meer niet.
De notering is dan wel van 2011, maar het is nog steeds niet duidelijk wanneer die schuld precies is ingelost. Dat meldt TS niet. Terwijl dát juist van belang is voor de vraag wanneer de codering moet komen te vervallen.dan is het voor TS alleen maar van belang dat de inmiddels mogelijk onterechte BKRnotering (aangezien dat volgens TS is afgehandeld in 2011 en we zitten al bijna in 2017) verdwijnt....dat is het en meer niet.
kweenie schreef:De notering is dan wel van 2011, maar het is nog steeds niet duidelijk wanneer die schuld precies is ingelost. Dat meldt TS niet. Terwijl dát juist van belang is voor de vraag wanneer de codering moet komen te vervallen.dan is het voor TS alleen maar van belang dat de inmiddels mogelijk onterechte BKRnotering (aangezien dat volgens TS is afgehandeld in 2011 en we zitten al bijna in 2017) verdwijnt....dat is het en meer niet.
Daarvoor vermeldde ik ook "mogelijk" en over de inlossing vermeldt TS:
Bij mij is het glas sowieso altijd minstens halfvol, al was het maar vanwege de geschillencommissie BKR; die was er niet als alles netjes automatisch vanzelf geregeld wordt.De schuld is allang ingelost
Als het om grote geldbedragen en meer dan gemiddeld risico gaat kan je glas beter half leeg zijn....jonis schreef: Bij mij is het glas sowieso altijd minstens halfvol, al was het maar vanwege de geschillencommissie BKR; die was er niet als alles netjes automatisch vanzelf geregeld wordt.