LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto in beslag genomen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
G.C.Verheij

Re: Auto in beslag genomen

Ongelezen bericht door G.C.Verheij »

Vandaag de uitslag ontvangen van het bezwaar dat was aangetekend tegen het besluit om de tenaamstelling van mijn Golf te laten vervallen.
In de motivatie komt heel duidelijk naar voren dat de RWD druk bezig is om het eigen straatje schoon te vegen.
Gemakshalve gaat de RDW volledig voorbij aan de argumenten die zijn ingebracht bij het bezwaar en bij de mondelinge toelichting, dat er een goede keuring had moeten plaatsvinden bij de import van het betreffende voertuig.
De minimale "rest-BPM" zou voor de vakmensen?? bij de RDW alle seinen op rood moeten zetten, en dit voertuig direct een WOK-status geven.
Niets aan gedaan dus!!
-Geen foto's beschikbaar
-Onvolledig ingevulde importpapieren, dus dit voertuig had nooit in Nederland op de weg gemogen.
-Data van verschillende opeenvolgende handelingen die beslist onjuist zijn.
De RDW heeft mijns inziens hier veel te slordig gehandeld, en dat erkennen ze ook wel in de diverse media.
NU worden de keuringen aangescherpt. (als het kalf verdronken is, dempt men de put)

De terugroepactie:

-Een keuringsrapport waarop een Golf ineens een Polo is!!
-Foto's die de bewijslast moeten ondersteunen die niets aantonen
-Foto's die de bewijslast moeten ondersteunen waarop geen kenteken is mee gefotografeerd, dus kan van elke andere auto zijn.

Kortom: Is er een mogelijkheid om als gedupeerden gezamenlijk richting RDW op te trekken?

absent

Ongelezen bericht door absent »

Gezamenlijk? Want u durft niet alleen? Of u wenst dat anderen voor u betalen? Of hoe moet ik dit zien?

R2.0

Ongelezen bericht door R2.0 »

Vandaag ook reactie van RDW op bezwaar gehad maar zoals gezegd kom hier niet verder mee of moet een rechtzaak beginnen zal mijn advocaat morgen is vragen hoe en wat en dan zie ik wel ben het in ieder geval niet eens met het summier rapport wat ze mij verstrekt hebben.

Foeleven

Ongelezen bericht door Foeleven »

Hier ook een van de gedupeerden

Ik vraag me af of er uberhaupt iemand van de 259 gedupeerden al enig (goed)nieuws heeft ontvangen?en of tegemoetkomingen.?of voor herkeuring terug mogen gaan , dit zou ik heel graag willen weten en ik denk ook meerdere mensen

Thanks vast

Quark

Ongelezen bericht door Quark »

Ik snap zo wie zo niet waarom gedupeerden niet samen deze praktijken aanpakken . Gezamenlijk wordt meer voor vol aangezien en kan je de kosten delen.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

absent schreef:Gezamenlijk? Want u durft niet alleen? Of u wenst dat anderen voor u betalen? Of hoe moet ik dit zien?
Wel eens gehoord van "Samen sta je sterk".

Waar bij een persoon het een vergissing zou kunnen zijn, is het bij meerdere personen mogelijk een patroon van onwil/onkunde - maar dan heb je anderen nodig dit aan te tonen.

Madeko67

Ongelezen bericht door Madeko67 »

Ook wij hebben een vw golf 1 maand nadat dit bedrijf gepakt was gekocht hadden we dit geweten hadden we de golf dus niet gekocht maar het zij zo we hebben de golf 8 maanden gereden en particulier doorverkocht deze jongen is na de rdw gemoeten en heeft een wokmelding gekregen omdat er zoals bij velen zoals ik lees gelast is aan een deel wat niet mag deze jongen is een rechtzaak gestart welke in oktober voor komt na 2 keer te zijn verplaats
Ik als verkoper ben me van geen kwaad bewust omdat ik net zoals andere mensen dacht een goede betrouwbare auto te hebben verkocht
Ik wist van het hele swalmen gebeuren niets af
Maar het vreemde vind ik zoals meerdere mensen zeggen dat rdw een kenteken op een auto afgeeft om het daarna weer in te trekken om het zomaar te formeren had ik destijds de suto bij rdw aangeboden voor herkeuring wasde aito mischien ook nog wel goedgekeurt??
Maar omdat ik hier lees dat er vele autos de melding wok hebben om dezelfde reden en het veelal gaat om het merk vw zou het dan niet zo kunnen zijn dat er een productiefout vanuit fabriek mogelijk zou zijn en dat er vele heel vele autos met deze foute constructie rond zouden rijden ik denk niet dat dit recent is onderzocht en ja ik vind het zeer frappant dat rdw vele autos onterecht veilig hebben verklaard destijds
Ze behoren als een bedrijf van het rijk de auto grondig zoals nu ook is gebeurt te onderzoeken en dan pas een kenteken af te geven want door dit destijds te verzuimen ben ik in een situatie beland waar of ik of fe tegenparty de dupe van gan worden en het mooie is dat ik ergens heb gelezen dat betreffend bedrijf niet eens is vervolgd door om wat ik niet weet of dit waar is of niet
maar ben benieuwd wat uw reacties op mijn verhaal zijn

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Madeko67 schreef:Ook wij hebben een vw golf 1 maand nadat dit bedrijf gepakt was gekocht hadden we dit geweten hadden we de golf dus niet gekocht maar het zij zo we hebben de golf 8 maanden gereden en particulier doorverkocht deze jongen is na de rdw gemoeten en heeft een wokmelding gekregen omdat er zoals bij velen zoals ik lees gelast is aan een deel wat niet mag deze jongen is een rechtzaak gestart welke in oktober voor komt na 2 keer te zijn verplaats
Ik als verkoper ben me van geen kwaad bewust omdat ik net zoals andere mensen dacht een goede betrouwbare auto te hebben verkocht
Ik wist van het hele swalmen gebeuren niets af
Maar het vreemde vind ik zoals meerdere mensen zeggen dat rdw een kenteken op een auto afgeeft om het daarna weer in te trekken om het zomaar te formeren had ik destijds de suto bij rdw aangeboden voor herkeuring wasde aito mischien ook nog wel goedgekeurt??
Maar omdat ik hier lees dat er vele autos de melding wok hebben om dezelfde reden en het veelal gaat om het merk vw zou het dan niet zo kunnen zijn dat er een productiefout vanuit fabriek mogelijk zou zijn en dat er vele heel vele autos met deze foute constructie rond zouden rijden ik denk niet dat dit recent is onderzocht en ja ik vind het zeer frappant dat rdw vele autos onterecht veilig hebben verklaard destijds
Ze behoren als een bedrijf van het rijk de auto grondig zoals nu ook is gebeurt te onderzoeken en dan pas een kenteken af te geven want door dit destijds te verzuimen ben ik in een situatie beland waar of ik of fe tegenparty de dupe van gan worden en het mooie is dat ik ergens heb gelezen dat betreffend bedrijf niet eens is vervolgd door om wat ik niet weet of dit waar is of niet
maar ben benieuwd wat uw reacties op mijn verhaal zijn
snap jijzelf wel wat je schrijft?

Madeko67

Jazeker snap ik het heb de auto destijds van particulier gekocht en na 8 maanden ermee te hebben gereden weer verkocht aan een particulier deze is ermee na het rdw gemoeten en heeft ook een wokmelding erop gekregen en stelt mij nu aansprakelijk terwijl een bedrijf de autos op een niet goed te keuren manier klaar maakt en hiervoor niet eens word vervolgd en dan de rdw de betreffende autos ook nog eens voorziet van een nederlands kenteken en ook hun handen wassen in onschuld ik nu daar de ellende van ondervind en dan zeggen mensen nog gewoon de verkoper is verantwoordelijk ik word daar echt nijdig om rdw is een rijksoverheids instantie waar zoiets gewoonweg niet over het hoofd mag worden gezien snap jij het nu ??

john18

Ongelezen bericht door john18 »

Jazeker snap ik het heb de auto destijds van particulier gekocht en na 8 maanden ermee te hebben gereden weer verkocht aan een particulier
Oproepen in vrijwaring. Laat je bijstaan door rechtsbijstand.

gemist

Ongelezen bericht door gemist »

Madeko67 schreef:Jazeker snap ik het heb de auto destijds van particulier gekocht en na 8 maanden ermee te hebben gereden weer verkocht aan een particulier deze is ermee na het rdw gemoeten en heeft ook een wokmelding erop gekregen en stelt mij nu aansprakelijk terwijl een bedrijf de autos op een niet goed te keuren manier klaar maakt en hiervoor niet eens word vervolgd en dan de rdw de betreffende autos ook nog eens voorziet van een nederlands kenteken en ook hun handen wassen in onschuld ik nu daar de ellende van ondervind en dan zeggen mensen nog gewoon de verkoper is verantwoordelijk ik word daar echt nijdig om rdw is een rijksoverheids instantie waar zoiets gewoonweg niet over het hoofd mag worden gezien snap jij het nu ??
Neeiksnapereigenlijkhelemaalnietsvan jehadbeterdiegolfkunneninruilenvooreentoetsenbord met interpunctietekens
Bips ( <-- dit schijnt hip te zijn )

john18

gemist schreef:
Madeko67 schreef:Jazeker snap ik het heb de auto destijds van particulier gekocht en na 8 maanden ermee te hebben gereden weer verkocht aan een particulier deze is ermee na het rdw gemoeten en heeft ook een wokmelding erop gekregen en stelt mij nu aansprakelijk terwijl een bedrijf de autos op een niet goed te keuren manier klaar maakt en hiervoor niet eens word vervolgd en dan de rdw de betreffende autos ook nog eens voorziet van een nederlands kenteken en ook hun handen wassen in onschuld ik nu daar de ellende van ondervind en dan zeggen mensen nog gewoon de verkoper is verantwoordelijk ik word daar echt nijdig om rdw is een rijksoverheids instantie waar zoiets gewoonweg niet over het hoofd mag worden gezien snap jij het nu ??
Neeiksnapereigenlijkhelemaalnietsvan jehadbeterdiegolfkunneninruilenvooreentoetsenbord met interpunctietekens
Bips ( <-- dit schijnt hip te zijn )
Hou toch eens op met mensen te trollen over hun manier van tekst schrijven.
Als je niks nuttigs te melden hebt reageer dan niet.

Madeko67

nou ik heb het uitgezocht en de tegenparty beschuldigd mij ervan dat ik ervan af moet hebben geweten omdat het destijds in het nieuws is geweest endergelijke terwijl ik het tensamstellingsbewijsje heb dat ik de auto een maand nadat het bedrijf gepakt was hebbgekocht en omdat ik er volgens hen snel vanaf wou en contant betaald wilde hebben zou ik het dus moeten hebben geweten terwijl ik de auto 8 maanden in bezit heb gehad daarbij moest ik voor de rechter komen toen werd mij verzocht een verweerschrift in te dienen heb dat ook meteen gedaan later de tweede rechtzaak wederom geen uitspraak omdat we nu aankomende maand beide mondeling moeten komen toelichten terwijl ik niet beter weet dat als je particulier koopt je geen verhaal meer kan halen maarja blijkbaar is dat anders en als het bedrijf destijds niet gepakt was hadde die onveilige autos nog geeoon rond gereden

john18

dat ik de auto een maand nadat het bedrijf gepakt was hebbgekocht
Als jij ervan af wist zou je hem niet hebben gekocht, vooral omdat je hem een maand later hebt gekocht van een particulier.
ik het heb de auto destijds van particulier gekocht
Dus de persoon waar je hem van gekocht hebt zou het mogelijk wel hebben kunnen weten. Dus die moet jij aansprakelijk stellen en die oproepen in vrijwaring van jouw rechtszaak.

john18

Heb jij geen wa persoonsverzekering? Ik weet niet of dit onder de dekking valt. Je zou altijd even een belletje kunnen wagen.

Madeko67

Dank je voor de reactie nee heb geen rechtsbijstand en zo je zegt wasr ik hem van heb heeft dit wel geweten die heeft de aankoop nota zover ik weet heeft hij hem van dat bedrijf gekocht maar krijg van die gast geen enkel reactie ga hem eens laten oproepen indien nog mogelijk want de rechtszaak is binnenkort al maar ik vind het gewoonweg niet normaal dat dit allemaal maar kan indien ik die jongen schadeloos moet stellen ga ik zeer zeker een zaak tegen het rdw beginnen

Madeko67

Want ja dat de rdw het bij 1a2 autos of laat staan 10 over het hoofd zien oke maar er zijn 100 autos zo afgekeurd heb ik begrepen en ik neem aan dat het steeds bij hetzelfde rdw kantoor gedaan is dus dan vraag ik me toch echt af wat er bij het rdw aan de hand is en het mooie is dat ze het volmondig toegeven dus fout bekennen maar oplossen ho maar het is tegek voor woorden

john18

Kun je niet even naar de juridische loket gaan? Als je onder een bepaalde inkomens niveau zit, dan heb je recht op gratis of met eigenbijdrage juridische hulp. https://advocaatkeus.nl/gratis-rechtsbijstand.php

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Er zijn genoeg mensen die niet foutloos kunnen schrijven. Dat geeft niets, de teksten zijn dan meestal alsnog prima leesbaar. Maar af en toe een punt zetten en een nieuwe zin starten helpt wel enorm om een tekst leesbaar te houden. Dat zal voor vrijwel iedereen nog wel mogelijk zijn, als je tenminste de moeite neemt. Je komt hier met een hulpvraag, het minste wat je dan kan doen is zorgen dat de mensen die jou moeten helpen jouw tekst kunnen lezen, toch?

Ik ben het wél met je eens dat de manier waarop daarop gewezen wordt, vaak ook alles behalve chique is. En dat geeft mij een gevoel van misplaatste superioriteit.

Madeko67

Heb je raad aangenomen en ben vandaag bij een advocaat langs gegaan heb hem het hele verhaal verteld en deze kwam al snel tot de conclusie dat als het betreffende bedrijf niet is vervolgd er een aapje op zolder zit
Hij zij ook dat het een mooie kwestie zou zijn voor een tv programma want ook hij vind dat de rdw aansprakelijk is hun hebben ondanks dat ze zeggen om de tuin te zijn geleid al deze autos voorzien van een nl kenteken het betreft een overheids instelling wie alle middelen voorhanden hebben om de auto grondig aan inspectie te onderwerpen tenslotte is dat nu ook gedaan alleen hebben ze dat bij teveel autos niet gedaan vandaar dit gigantisch probleem waar ze het liefst een eind verhaal aan willen hebben
Ik moet binnenkort mijn rechtzaak sfwachten als deze in mijn nadeel uitpakt is hij bereid mij geheel gratis bij te staan voor een vervolg dus dat is al best een goed vooruitzicht hij vind het onbegrijpelijk dat het bedrijf niet vervolgd zou zijn zoals beweerd word dus hou jullie hierover nog op de hoogte

Gesloten