gosewijn schreef:Zucht. Laminaat 98 % hout .20 jaar voor parket ? vertel mij maar waar dat staat .? Schijnbaar ken je de houtsoorten en prijzen niet .
Welke verzekering - Interpolis , kun je ook even vertellen waar dat uitgesloten wordt ?
Maakt niet uit hoe je zoekt, diverse lijsten gevonden, inclusief van meerdere verzekeraars, dit is de lijst:
Maakt niet uit hoe je zoekt, diverse lijsten gevonden, inclusief van meerdere verzekeraars, dit is de lijst
Het gaat over Interpolis!!!!!
Dit is een lijst van Reaal. heb deze lijst doorgenomen . als je daar de inboedel verzekering afsluit ben je dom.
Kijk eens bij bontjas / juwelen / hengelsport . Hardy hengel 2000,00 euro levenslange garantie .
Vraag mij af als je huis afbrand en alles is vernietigd wat ze dan doen . Stel verzekerd voor 100.000,00 euro ,zouden ze dan ook alles van 5 jaar ouder niet uitkeren .2009 inbraak gehad , laminaat kantoor zwaarbeschadigd , 11 jaar oud , Kluis totaal vernield 25 jaar oud ,sieraden 40 jaar oud , moet ik nog doorgaan ,alles tegen nieuwwaarde betaald . De meeste rekeningen heb in nog van 1960 tot heden .
Mijn verzekeraar was toen NN.
2009 zware schade gehad met bedrijf , schade 80 a 100.000, 00 euro , toen waren ze niet thuis . Procederen tegen verzekeraar heeft geen nut kost je meer dan dat het opleverd.
Als je bij een "Massief houten vloer" (zoals in oude grachtenpanden, musea liggen) de massieve vloerdelen (planken) er uit haalt heb je geen vloer meer maar alleen de vloerbalken. Bij een parkervloer kom je een ondervloer tegen en lig je niet meteen een verdieping lager of in de kruipruimte. Bij een dansvloer bijvoorbeeld (parket) ligt er vaak maar goedkope spaanplaat onder.
J e haalt twee dingen door elkaar... Plankenvloer valt niet onder het begrip parket, ongeacht welke houtsoort . In jouw optiek zou dus vuren of grenenplanken wat in de oude grachtenhuizen liggen ook parket zijn.
In oude kastelen had men toen ook al een soort cement vloer , daar werden meestal visgraat patronen gelegd en gelijmd met een soort teer.Dikte vande stroken ca 30 mm. Op houten planken vloer werd eerst een ondervloer van bv, afval eiken hout van ca 10 mm gespijkerd ,diagonaal over de plankenvloeren , zodat men geen naad op naad komt te liggen . Daarop werdt de goede vloer gelegd , gelijmd en gespijkerd .
De vloeren van nu worden nog steeds zo gelegd , hout of beton wordt eerst 12 mm spaanderplaat gelijmd en vernageld ,afhankelijk van type vloer diagonaal , daar wordt tapis van 6 9 11 dik op verlijmd en gespijkerd.
Voor de oude grachtenhuizen is een fabriek die op bestelling planken maakt tot 9 mt lengte ,taps toe lopend , van bv 20 x 40 cm om en om leggend . Een keer gelegd nooit weer , komt door de lengte . Prijs wil je niet weten .hha
een jaar of 10 - 15 is paleis in Versailles de vloer voor het eerst geschuurd , en die is toch al erg oud . Een nederlands bedrijf die heeft in Rusland ( kremling ??) de vloeren geschuurd en gerestaureerd ,ook al een oudje . Mijn mening is dat een echte parketvloer goed onderhouden volgens voorschrift 100 jaar meegaat
Er zijn meerder systemen , maar dan wijken we te veel af.
eagle3824 schreef:Het kan ook nog uitmaken of de vloer gelijmd is of dat het klik laminaat is. Ik kreeg een paar jaar geleden bij een waterschade de vervangingswaarde vergoed van een verlijmde laminaat vloer van meer als 10 jaar oud. Omdat deze verlijmd was viel dit onder mijn opstal verzekering, die dit wel volledig vergoed. Bij kliklaminaat zou dit onder mijn inboedelverzekering vallen ( volgens de schade expert) waarbij ik de dagwaarde vergoed had gekregen.
Maar onder een gelijmde vloer komt ook minder snel water.
Plankenvloer valt niet onder het begrip parket, ongeacht welke houtsoort . In jouw optiek zou dus vuren of grenenplanken wat in de oude grachtenhuizen liggen ook parket zijn.
Nee juist niet , dat prober ik juist uit te leggen.
NeoDutchio schreef:Nou vraag ik mij af welke verzekering na 9 jaar nog de aanschafprijs gaat vergoeden. Komt mij namelijk erg ongeloofwaardig over. 9 jaar lang gebruik maken van een vloer en het volledige aankoop terugkrijgen.
Maar goed ook dat ze dat ze dat niet doen. Als wel de nieuwprijs wordt vergoed wordt de deur voor fraude helemaal open gezet. Nieuw interieur? Even de kraan open laten staan en de verzekeraar betaalt een nieuw vloer. Bij een verzekeraar die dat zou doen wordt ik geen klant.
gosewijn schreef:Maakt niet uit hoe je zoekt, diverse lijsten gevonden, inclusief van meerdere verzekeraars, dit is de lijst
Het gaat over Interpolis!!!!!
Dit is een lijst van Reaal. heb deze lijst doorgenomen . als je daar de inboedel verzekering afsluit ben je dom.
Kijk eens bij bontjas / juwelen / hengelsport . Hardy hengel 2000,00 euro levenslange garantie .
Vraag mij af als je huis afbrand en alles is vernietigd wat ze dan doen . Stel verzekerd voor 100.000,00 euro ,zouden ze dan ook alles van 5 jaar ouder niet uitkeren .2009 inbraak gehad , laminaat kantoor zwaarbeschadigd , 11 jaar oud , Kluis totaal vernield 25 jaar oud ,sieraden 40 jaar oud , moet ik nog doorgaan ,alles tegen nieuwwaarde betaald . De meeste rekeningen heb in nog van 1960 tot heden .
Mijn verzekeraar was toen NN.
2009 zware schade gehad met bedrijf , schade 80 a 100.000, 00 euro , toen waren ze niet thuis . Procederen tegen verzekeraar heeft geen nut kost je meer dan dat het opleverd.
Dat u 10 jaar bent verzekerd tegen nieuwwaarde wil niet zeggen dat TS dat ook heeft. Als ze dat had gehad, had ze nog een kans kunnen maken. En dat ze bij u laminaat van 11 jaar oud tegen nieuwprijs verzekeren betekend dat ze of coulant zijn geweest, of dat u een enorme maandpremie betaald. Maar sieraden van 40 jaar oud die tegen de huidige bedragen uitgekeerd werd?
Als verzekerde heb je er recht op dat je woning wordt hersteld in de staat, zoals deze was voordat u schade opliep. Verzekeraars betalen liever niet of zo min mogelijk. Zij hebben veel verstand van alle polisvoorwaarden, waardoor de ''gewone'' burgers omver gelopen worden. Daarom staat er in de wet omschreven dat iedere gedupeerde na schade recht heeft op een eigen, onafhankelijke schade-expert.
Laatst gewijzigd door Radar op 03 mei 2017 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:deel reactie verwijderd: Commerciële uiting
Op het 20 jaren oude Ikea laminaat heb ik geen bon meer...
Maar voor het Hornbach laminaat van mijn zoon wel, dus zal die 2 jaren jonge wel inleveren?
Ja, dat is fraude en mag niet maar..... als ik alle bonnen tenminste 10 jaren moet bewaren ontstaat er een groot brandgevaar met zoveel papier zooi in huis en nauwelijks te vinden bonnen!
En ik weet dat bonnen nooit betrouwbaar zijn, wat de verzekeraars eisen.
Ook voor de BTW gingen wel eens privé of personeel bonnen naar de zaak!
Een goedkope laminaat kan op sokken en blote voeten boven moeiteloos 20 jaren mee zonder enige slijtage sporen....
Maar bij de ingang van mijn kantoor zal deze binnen 1 maand sporen tonen die niemand leuk vind met deze slaapkamer kwaliteit.
Ze hadden gewoon moeten kijken of er slijtage was of niet, en gokken wat de rest waarde is.
Ze vergeten dat reclame om iemand binnen te halen erg veel geld kost en ze hiermee vele weg jagen,
daarom, als je een link naar dit topic stuurde en Interpoli$ hier laat reageren, hun kant van het verhaal kan het wel eens coulance worden is mijn ervaring!
stofzuigertje schreef:Het probleem is eigenlijk de onredelijke eisen.
Op het 20 jaren oude Ikea laminaat heb ik geen bon meer...
Maar voor het Hornbach laminaat van mijn zoon wel, dus zal die 2 jaren jonge wel inleveren?
Ja, dat is fraude en mag niet maar..... als ik alle bonnen tenminste 10 jaren moet bewaren ontstaat er een groot brandgevaar met zoveel papier zooi in huis en nauwelijks te vinden bonnen!
En ik weet dat bonnen nooit betrouwbaar zijn, wat de verzekeraars eisen.
Ook voor de BTW gingen wel eens privé of personeel bonnen naar de zaak!
Een goedkope laminaat kan op sokken en blote voeten boven moeiteloos 20 jaren mee zonder enige slijtage sporen....
Maar bij de ingang van mijn kantoor zal deze binnen 1 maand sporen tonen die niemand leuk vind met deze slaapkamer kwaliteit.
Ze hadden gewoon moeten kijken of er slijtage was of niet, en gokken wat de rest waarde is.
Ze vergeten dat reclame om iemand binnen te halen erg veel geld kost en ze hiermee vele weg jagen,
daarom, als je een link naar dit topic stuurde en Interpoli$ hier laat reageren, hun kant van het verhaal kan het wel eens coulance worden is mijn ervaring!
Overigens even een tip; tegenwoordig kunt u de bonnetjes inscannen met de telefoon en ergens in de cloud opslaan zoals dropbox. Apps als Scanbot kunt u hiervoor gebruiken. Sowieso is het voor iedereen handig om belangrijke data op te slaan in de cloud maar dat terzijde.
Het verschil in kwaliteit van laminaat vloeren mag nu wel duidelijk zijn en dat dit afhankelijk is van waar het wordt gelegd is ook duidelijk, maar verzekeraars moeten toch iets hebben van een richtlijn en zij hebben gekozen voor de ouderdom in jaren ipv de specifieke levensduur per situatie. Ergens ook wel logisch want dan is er geen rechte lijn meer te trekken tussen de ene situatie en de andere. "Waarom is het bij hem wel vergoed en bij mij niet?", dat werkt natuurlijk niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 nov 2017 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Link verwijderd