LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over ziektewet Acture B.V.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
a-avk
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mar 2016 16:51

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Ongelezen bericht door a-avk »

Heb je de uitzendingen van 31 oktober '16 en 6 maart '17 gezien? Dankzij deze publiciteit is er eindelijk beweging!
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 03595.html
http://www.amweb.nl/schade/nieuws/2017/ ... n-10195757
https://www.navigator.nl/document/idf46 ... NL_CSL_201

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Ongelezen bericht door chrisd1 »

a-avk schreef:Heb je de uitzendingen van 31 oktober '16 en 6 maart '17 gezien? Dankzij deze publiciteit is er eindelijk beweging!
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 03595.html
Met kamervragen op 9 maart 2017; nog geen antwoord gezien.
Met de aankondiging van een 'extern onderzoek' naar de gang van zaken (bij Acture), 'waarvan de resultaten nog voor de zomer zou worden bekend gemaakt'; al nieuws?
Iets gemerkt van het 'gedegen onderzoek', dat hier wordt aangekondigd??

Nijmegenaar123
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2018 00:06

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Ongelezen bericht door Nijmegenaar123 »

Ik zit sinds april 2017 in de ziektewet, door de huisarts is geconstateerd dat ik een burn-out heb. Ik ben bijna 21 nu en zit nog steeds met klachten thuis. Sinds 4 maanden zit ik nu aan de antidepressiva 15 mg. Deze dosis is verhoogd na 2 maanden aangezien de 10 mg telaag was. Het begon met een keer flauwvallen, nou kan dat toch wel dus ben ik aan het werk gegaan. De dag erna savonds krijg ik mijn eerste hyperventilatie in de auto en heb ik mijn ziekgemeld de dag erop omdat alles draaide en ik echt niet kon werken. Toen begon helaas het gezeik, mijn werk nam mij al niet serieus want ik was nog jong en het zou allemaal wel meevallen, ze dreigde met ontslaan. Toch geld ontvangen van mijn werkgever en toen is mijn contract verlopen 2 weken later. Toen begon acture te bellen, ik ben in de eerste week gebeld wat er aan de hand was, daarna 2 maanden niks meer gehoort en opeens lag er een verzoek om naar een bedrijfsarts te gaan op de mat. Die bedrijfsarts bevestigde dat ik niet kon werken, en de dag erna belde acture om dat te bevestigen. Weken lang niks gehoort, niemand die mij hielp in deze situatie en op eigen houtje een pshygoloog gaan zoeken. Daar ben ik nu al een tijd in behandeling maar nog steeds gaat het niet beter. Net voor kerst weer naar de bedrijfsarts gemoeten en die wou mijn weer aan het werk zetten. Al die tijd niks gehoort en nu moet ik opeens gaan werken terwijl ik niet durf auto te rijden, snachts niet meer slaap door de stress en nog steeds last heb van hyperventilaties en flauwvallen? Na veel getouwtrek mocht ik na 4 weken terug komen, door de feestdagen is dat wat langet geworden. Nou moest ik dinsdag 23 januari op bezoek komen maar ik had er ook nog de griep bovenop gekregen. Erg zwaar als je ook nog een last hebt van deze klachten, ik mijn casemanger gebeld en na ZEER ontvriendelijk te woord worden gestaan moet ik nu de 30ste komen. Ik moest maar zien hoe ik het deed maar ik moest daar verschijnen anders zou ik mijn ziektewet uitkering verliezen. Ik ben 20 jaar, zit al vanaf april thuis en ben aan de antidepressiva. En nu krijg je ook nog zo'n belabbert bedrijf als acture die jou wel even verteld hoe je t moet doen!! Ze geloven me gewoon niet want ik ben zo jong en heb niks meegemaakt, ik kan helemaal geen burnout hebben op deze leeftijd volgens hun! Door hun manier van werken word ik alleen maar gestrester en bang voor de 30ste. Ik ben nog steeds niet beter en kan niet auto rijden. Ik snap niet dat dit soort bedrijven mogen bestaan!! [ongefundeerde passage verwijderd door moderatie]
Laatst gewijzigd door Radar op 25 jan 2018 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Nijmegenaar123 schreef:Ik zit sinds...
Zie viewtopic.php?f=59&t=153631&p=2293491&h ... k#p2293491

Gesloten