LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Newsreader
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2017 15:22

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door Newsreader »

Het is gewoon schandalig dat dit soort van mensen en bedrijven toegestaan worden hun werkzaamheden voort te zetten. Dacht dat dit soort van mensen en bedrijven op hun integriteit gecheckt worden en de wet hun leidraad was. Maar die gebruiken ze alleen maar om andere een poot uit te draaien en zich zelf te verrijken. Echt onmenselijk

Moneyman
Berichten: 31115
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Newsreader schreef:Het is gewoon schandalig dat dit soort van mensen en bedrijven toegestaan worden hun werkzaamheden voort te zetten. Dacht dat dit soort van mensen en bedrijven op hun integriteit gecheckt worden en de wet hun leidraad was. Maar die gebruiken ze alleen maar om andere een poot uit te draaien en zich zelf te verrijken. Echt onmenselijk
Goed onderbouwd statement :roll:

BL2
Berichten: 5008
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door BL2 »

Zeer zeer opvallend in dit lange topic vol ten onrechte (?) benaderde personen door Van der Berg&Partners, geen één bericht / reactie hoe het nu werkelijk is afgelopen met hun zaak.......

Zelfs op de duidelijke reacties en vragen van Moneyman wordt niet meer gereageerd.

Zouden alle "ontrechte vorderingen" naar later bleek misschien toch wel terecht te zijn geweest ?

TheMidnightCrazies
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2017 20:57

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door TheMidnightCrazies »

BL2 schreef:Zeer zeer opvallend in dit lange topic vol ten onrechte (?) benaderde personen door Van der Berg&Partners, geen één bericht / reactie hoe het nu werkelijk is afgelopen met hun zaak.......

Zelfs op de duidelijke reacties en vragen van Moneyman wordt niet meer gereageerd.

Zouden alle "ontrechte vorderingen" naar later bleek misschien toch wel terecht te zijn geweest ?
Ik wil wel even reageren hoewel ik mij hier nooit gemeld heb:

Ik had het tegen het eind van 2016 ook opeens aan de stok met Van den Bergh & Partners. Er werd voor mij uit het niets beslag gelegd op mijn bankrekeningen. Na wat informeren bij eerst een advocatenkantoor waar het eerste gesprek gratis was werd mij geadviseerd (door datzelfde advocatenkantoor) om contact op te nemen met mijn rechtsbijstandverzekering. Zo gezegd, zo gedaan. Deurwaarder gevraagd me alle gegevens op te sturen die ik weer door heb gestuurd naar Interpolis Rechtsbijstand die hiermee aan de slag zijn gegaan. Binnen 'n week heeft m'n rechtsbijstandverzekering het bedrag wat Van den Bergh eiste op mijn rekening gestort en daarmee eigenlijk de zaak "afgekocht" zo werd mij uitgelegd. Dit hield als ik het goed begrepen heb in dat Interpolis hier achter de schermen zelf nog wel mee aan de slag gaat maar ik me er verder niet meer mee hoef (en mag) bemoeien.
Conclusie: zorg dat je 'n rechtsbijstandverzekering hebt, je betaalt er relatief misschien veel aan per maand maar zo eens in de zoveel tijd is het toch wel handig en helpen ze je goed.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

TheMidnightCrazies schreef: Ik wil wel even reageren hoewel ik mij hier nooit gemeld heb:

Ik had het tegen het eind van 2016 ook opeens aan de stok met Van den Bergh & Partners. Er werd voor mij uit het niets beslag gelegd op mijn bankrekeningen. Na wat informeren bij eerst een advocatenkantoor waar het eerste gesprek gratis was werd mij geadviseerd (door datzelfde advocatenkantoor) om contact op te nemen met mijn rechtsbijstandverzekering. Zo gezegd, zo gedaan. Deurwaarder gevraagd me alle gegevens op te sturen die ik weer door heb gestuurd naar Interpolis Rechtsbijstand die hiermee aan de slag zijn gegaan. Binnen 'n week heeft m'n rechtsbijstandverzekering het bedrag wat Van den Bergh eiste op mijn rekening gestort en daarmee eigenlijk de zaak "afgekocht" zo werd mij uitgelegd. Dit hield als ik het goed begrepen heb in dat Interpolis hier achter de schermen zelf nog wel mee aan de slag gaat maar ik me er verder niet meer mee hoef (en mag) bemoeien.
Conclusie: zorg dat je 'n rechtsbijstandverzekering hebt, je betaalt er relatief misschien veel aan per maand maar zo eens in de zoveel tijd is het toch wel handig en helpen ze je goed.
Maar, toch wel vreemd dat dit 'zomaar' gebeurd.
Is de reden al wel duidelijk - want anders helpt deze rechtsbijstand alleen maar oplichters om verder te gaan.
En 'zomaar' beslag leggen mag niet - daar moet (voor zover ik de wet begrijp) toch eerst een heel traject aan vooraf gegaan zijn.

TheMidnightCrazies
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2017 20:57

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door TheMidnightCrazies »

Guardian72 schreef:
TheMidnightCrazies schreef: Ik wil wel even reageren hoewel ik mij hier nooit gemeld heb:

Ik had het tegen het eind van 2016 ook opeens aan de stok met Van den Bergh & Partners. Er werd voor mij uit het niets beslag gelegd op mijn bankrekeningen. Na wat informeren bij eerst een advocatenkantoor waar het eerste gesprek gratis was werd mij geadviseerd (door datzelfde advocatenkantoor) om contact op te nemen met mijn rechtsbijstandverzekering. Zo gezegd, zo gedaan. Deurwaarder gevraagd me alle gegevens op te sturen die ik weer door heb gestuurd naar Interpolis Rechtsbijstand die hiermee aan de slag zijn gegaan. Binnen 'n week heeft m'n rechtsbijstandverzekering het bedrag wat Van den Bergh eiste op mijn rekening gestort en daarmee eigenlijk de zaak "afgekocht" zo werd mij uitgelegd. Dit hield als ik het goed begrepen heb in dat Interpolis hier achter de schermen zelf nog wel mee aan de slag gaat maar ik me er verder niet meer mee hoef (en mag) bemoeien.
Conclusie: zorg dat je 'n rechtsbijstandverzekering hebt, je betaalt er relatief misschien veel aan per maand maar zo eens in de zoveel tijd is het toch wel handig en helpen ze je goed.
Maar, toch wel vreemd dat dit 'zomaar' gebeurd.
Is de reden al wel duidelijk - want anders helpt deze rechtsbijstand alleen maar oplichters om verder te gaan.
En 'zomaar' beslag leggen mag niet - daar moet (voor zover ik de wet begrijp) toch eerst een heel traject aan vooraf gegaan zijn.

Ik heb het hele verhaal een beetje ingekort, excuses, het kwam niet geheel uit de lucht vallen omdat ik inderdaad rond 2015 ('n jaar geleden dus) een conflict had met Euphony/Mobicross (grote spijt dat ik daar ooit mee in zee ben gegaan) maar ik heb toen dat volgens mij naar behoren opgelost en daarna heb ik nooit meer wat van hen gehoord.
Dagvaarding en vonnis bij verstek is nooit bij mij aangekomen maar was dus wel uitgesproken. Het was al met al een vrij bizarre situatie, nooit eerder meegemaakt. Wel eens eerder in verband met een verhuizing een probleem gehad met Ziggo maar dat werd na een mailtje met bewijs dat ik had opgezegd ook keurig afgehandeld door de deurwaarder dus ik had nooit verwacht dat dit verhaal nog zo'n staartje zou krijgen inderdaad...
Het helpt ook niet mee dat vorige bewoner van mijn woning zich nooit fatsoenlijk heeft laten uitschrijven en dat de gemeenteadministratie nog steeds daardoor overhoop ligt, 10 jaar later ofzo. :') Maar nogmaals: ik probeer al mijn rekeningen keurig op tijd te betalen, blijf ook altijd netjes communiceren (ook als ik vind dat een vordering onterecht is) en had ook meer dan voldoende op mijn rekening staan op het moment dat er beslag werd gelegd dus dat was het probleem niet: ik wist er simpelweg niets vanaf.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door sacredfour »

DirectPay, AfterPay en Webcasso zijn waarschijnlijk van een eigenaar.

DirectPay handelt betalingen af via het Internet voor verschillende bedrijven. AfterPay koopt de vorderingen over van DirectPay als de koper in gebreke is met zijn betalingen. Webcasso handelt dat het incasso traject af.

Ik vermoed dat het AfterPay zelf soms slachtoffer is van fraude en dat daardoor de verkeerde persoon aangemaand wordt.

AfterPay werkt met stille cessie en laat haar akte registreren bij de belastingdienst. Niks mis mee dus.

Je hebt wel het recht voor inzage in de akte van cessie. Controleer of de cessielist onderdeel uitmaakt van de akte en dat ook de cessielijst is ondertekend.

Hier gaat het wel eens mis!

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Guardian72 schreef:Binnen 'n week heeft m'n rechtsbijstandverzekering het bedrag wat Van den Bergh eiste op mijn rekening gestort en daarmee eigenlijk de zaak "afgekocht" zo werd mij uitgelegd.
Het ging om een paar tientjes of zo?? (m.i. is z.g. rbv gewoon handel/handjeklap}.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

chrisd1 schreef:
Guardian72 schreef:Binnen 'n week heeft m'n rechtsbijstandverzekering het bedrag wat Van den Bergh eiste op mijn rekening gestort en daarmee eigenlijk de zaak "afgekocht" zo werd mij uitgelegd.
Het ging om een paar tientjes of zo?? (m.i. is z.g. rbv gewoon handel/handjeklap}.
Effe goed quoten - dit schreef ik niet - dit was TheMidnightCrazies !

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door chrisd1 »

TheMidnightCrazies schreef:Binnen 'n week heeft m'n rechtsbijstandverzekering het bedrag wat Van den Bergh eiste op mijn rekening gestort en daarmee eigenlijk de zaak "afgekocht" zo werd mij uitgelegd.
Het ging om een paar tientjes of zo?? (m.i. is een z.g. rbv (koe)handel/handjeklap}.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

@chrisd1

Een rechtsbijstandsverzekeraar is natuurlijk ook gewoon een onderneming met werknemers die betaalt moeten worden. Toch logisch dat ze niet voor een paar honderd euro gaan procederen. Arbeidsloon weegt daar niet tegenop. Afkoop lijkt me niet anders dan realistisch.

Daarnaast dien je altijd een minimaal belang te hebben om aanspraak te kunnen maken op een rechtsbijstandsverzekering.
Laatst gewijzigd door Henk Toeter op 26 jun 2017 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Henk Toeter schreef:@chrisd1
Een rechtsbijstandsverzekering is natuurlijk ook gewoon een onderneming met werknemers die betaalt moeten worden. Toch logisch dat ze niet voor een paar honderd euro gaan procederen. Arbeidsloon weegt daar niet tegenop. Afkoop lijkt me niet anders dan realistisch.
Daarnaast dien je altijd een minimaal belang te hebben om aanspraak te kunnen maken op een rechtsbijstandsverzekering.
Klopt; voor zover het om een paar honderd euro gaat.
Maar kijk b.v. ook eens hier.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Waar u naar verwijst betreft een topic over een arbeidsongeschiktheidsverzekering.

Een rechtsbijstandsverzekering en een arbeidsongeschiktheidsverzekering zijn twee verschillende diensten die weinig tot niets met elkaar te maken hebben.
chrisd1 schreef:Maar kijk b.v. ook eens hier.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Henk Toeter schreef:Een rechtsbijstandsverzekering en een arbeidsongeschiktheidsverzekering zijn twee verschillende diensten die weinig tot niets met elkaar te maken hebben.
chrisd1 schreef:Maar kijk b.v. ook eens hier.
Op dit forum worden die beide gezien als (z.g. - chrisd1) verzekeraars.
Opm. Een zorgverzekeraar is idd iets anders; o.m. is die b.v. face-to-face aanspreekbaar.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

chrisd1 schreef:Op dit forum worden....
...... Say what. Het één is een schadeverzekering en het andere een sommenverzekering.

Maar als ik het goed begrijp zijn dit allemaal dezelfde diensten op dit forum.
Aansprakelijkheidsverzekering
Autoverzekering
Bestelautoverzekering
Brommerverzekering
Inboedelverzekering
Motorverzekering
Opstalverzekering
Pakketverzekering
Rechtsbijstandverzekering
Reisverzekering
Woonverzekering
Etc.
Sorry voor offtopic gaan

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door chrisd1 »

chrisd1 schreef:
Henk Toeter schreef:Een rechtsbijstandsverzekering en een arbeidsongeschiktheidsverzekering zijn twee verschillende diensten die weinig tot niets met elkaar te maken hebben.
Van allebei van te voren de premie te betalen??
Voor hoe je wordt bejegend door lieden, die iets voor je moeten doen, terwijl dat hun baas geld kost in plaats van oplevert; zie b.v. hier.

bz321
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2017 17:50

Re: Van den Bergh & Partners - Webcasso - Direct Pay Services.

Ongelezen bericht door bz321 »

Met betrekking tot Van den Bergh & Partners lees ik regelmatig dat geen dagvaarding is ontvangen. Zouden degenen die dit overkomen is mij een berichtje kunnen sturen ?

Gesloten