Aegon schreef:U moet wel kunnen aantonen dat u advies kreeg van een tussenpersoon zonder vergunning en dat Aegon daarvan wist.
Dus na HR:2016:2012 met deze nieuwe focus de schoenendoos nageplozen op zoek naar gegevens van die tussenpersoon waar Aegon uiteraard allang alles van wist? Zeker bij dochterondernemingen zoals Meeùs?
Afijn, nu begin 2017 krijgen we eindelijk het verweer binnen van tussenpersoon Meeùs, door Aegon Spaarbeleg zowel Meeùs Assurantiën als Meeùs Vermogensbeheer genoemd. En geloof het of niet, maar Meeùs heeft plotseling uiteraard nooit advies gegeven over SprintPlan! Nee, de klant wilde natuurlijk spontaan zonder enig advies koste wat kost zelf zo'n ding via Meeùs...01 sep 2016, ClaimConcept schreef:19 mei 2016, ClaimConcept schreef:Wedden dat AEGON ook nu weer onwelgevallige delen van de interne klachtprocedure heeft verzwegen?
Uitspraak 2016-117 van Kifid op 15 maart 2016 stinkt aan alle kanten.Vuurwerk de komende weken. Naast de Hoge Raad op 2 september, is bij Kifid inmiddels de moeder aller klachten ingediend met werkelijk alle ingrediënten die het hoofdpijn- en doofpotdossier Effectenlease in zich heeft. De geest uit de fles?28 aug 2016, ClaimConcept schreef:Of als lid van Payback/Spirit/Beursklacht met een Meeùs Sprintplan waarover tot 2012 gewoon niet alleen collectief maar ook individueel is onderhandeld, onderhandelingen die Aegon tegenover Kifid doodleuk ontkent/verzwijgt waardoor deze doe-het-zelf-klager niet-ontvankelijk wordt verklaard. Of waar Aegon standaard - om te bepalen of sprake was van een onaanvaardbaar zware last - in de overigens onwerkbare formule van gerechtshof Amsterdam doodleuk de niet onaanzienlijke leasesom weglaat. Geen strobreed in de weg, rara hoe kan dat?
(...) bestond de rol van Meeùs als cliëntenremisier erin dat zij klanten met interesse voor een beleggingsproduct van Aegon aanbracht bij Aegon. Een clientenremisier is niet gehouden tot advies omtrent het betreffende product.
Meeùs heeft natuurlijk het verweer in nauw overleg met de afdeling Juridische Zaken van Aegon geschreven. Een tussenpersoon als Meeùs die de hele dag niet anders doet dan adviseren en nog eens adviseren over producten waar consumenten totaal geen kaas van hebben gegeten, zo'n Meeùs zou zich in 2001 alleen bij het product SprintPlan van advies hebben onthouden?