LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tas na 1,5 maand kapot, bonnetje kwijt
Re: Tas na 1,5 maand kapot, bonnetje kwijt
Dat is toch minder makkelijk dan je denkt. Ten eerste, je stel alleen dat de meeste ritsen kapot gaan door ondeugdelijk gebruikt. Hierin zitten stellingen dat de meeste ritsen deugdelijk zijn en dat defecten meestal door de gebruiker worden veroorzaakt. Niet alleen ontbreekt iedere onderbouwing hiervoor, maar je erkent ook dat sommige ritsen ondeugdelijk zijn en dat dit soms (later) tot defecten leidt. Ten tweede, zelfs als dit bewezen geacht moet worden, dan zegt dat niets over deze rits. Wat de verkoper moet doen zich ontpoppen als een ware Sherlock Holmes. Wanneer hij alle mogelijke oorzaken, die het gevolg zijn van een ondeugdelijk product, kan uitsluiten, dan moet het wel een van de oorzaken zijn, die wordt veroorzaakt door ondeugdelijk gebruik, zijn. De verkoper red het niet een in-de-meeste-gevallen stelling.
Re: Tas na 1,5 maand kapot, bonnetje kwijt
Onderbouwing? Mijn vader is al zijn hele leven schoenmaker en laat mij nou regelmatig geholpen hebben na school en op zaterdagen. Duizenden ritsen, vaak van tassen, voorbij zien komen. Bij tassen gaan ze vrijwel altijd kapot doordat ze scheef geopend worden. Bij jassen gaan ze voornamelijk kapot doordat er kleding tussen blijft zitten.
Re: Tas na 1,5 maand kapot, bonnetje kwijt
Ik had vorige week nog een vrijwel nieuwe jas, waarbij de rits na een dag of tien kapot ging omdat (naar bij controle bleek) het begin van de rits niet juist bevestigd was. Zoiets simpels kan het in dit topic ook zijn. Ik geloof direct dat gebruikersfouten vaker voorkomen dan dit, maar dat is dan aan de verkoper om aan te tonen. Zo simpel is het.
Re: Tas na 1,5 maand kapot, bonnetje kwijt
Je kan op basis van statistiek niet bewijzen wat de oorzaak is geweest in een specifiek geval. Al wordt het defect in 99,999% van de gevallen door de gebruiker veroorzaakt, dan nog kan dit een geval zijn die bij de 0,001% hoort.
Re: Tas na 1,5 maand kapot, bonnetje kwijt
Onder tussen weten we nog steeds niet wat er kapot is , in ieder geval geen rits.
Wij hebben ook honderden jassen / tassen / motorpakken en heel veel hengelsporttassen ,etc gemaakt.
Als je eens wist hoeveel ritsen door ondeskundig gebruik kapot gaan. De tieners maken de rits van een jas 10 cm los en trekken dan met geweld de jas open .
Kijk eens in een dames hand tas , nog voller dan vol.
Regelmatig kregen wij klanten binnen die een jas van 1 week oud kwamen brengen omdat de rits er verkeerd ingezet was ,en de drukknopen tegen de rits aanzat ,dit werd altijd door verkoper netjes betaald .
Denk dat Ts afgehaakt is .
Wij hebben ook honderden jassen / tassen / motorpakken en heel veel hengelsporttassen ,etc gemaakt.
Als je eens wist hoeveel ritsen door ondeskundig gebruik kapot gaan. De tieners maken de rits van een jas 10 cm los en trekken dan met geweld de jas open .
Kijk eens in een dames hand tas , nog voller dan vol.
Regelmatig kregen wij klanten binnen die een jas van 1 week oud kwamen brengen omdat de rits er verkeerd ingezet was ,en de drukknopen tegen de rits aanzat ,dit werd altijd door verkoper netjes betaald .
Denk dat Ts afgehaakt is .
Re: Tas na 1,5 maand kapot, bonnetje kwijt
Ts maakt zich drukker om de manier waarop naming en shaming zo effectief mogelijk kan worden ingezet dan om een oplossing. Ze mocht gewoon omruilen voor een ander product maar heeft dat afgeslagen.
Ik denk dat dit topic zonde is van alle tijd.
Ik denk dat dit topic zonde is van alle tijd.
Re: Tas na 1,5 maand kapot, bonnetje kwijt
Klopt . We gaan het nu al over jassen hebben ,ik ook .
Re: Tas na 1,5 maand kapot, bonnetje kwijt
Dit klinkt leuk, maar is natuurlijk geen oplossing. De klant wil niet iets anders, die wil die tas.crazyme schreef:Ze mocht gewoon omruilen voor een ander product maar heeft dat afgeslagen.
Re: Tas na 1,5 maand kapot, bonnetje kwijt
Nauw nauw zeg, wat een ramp, TS schrijft: "een winkel in Den Haag". Nu zullen alle winkels in Den Haag vast minder verkopen. Gedwongen winkelnering is uiteraard geen oplossing.crazyme schreef:Ts maakt zich drukker om de manier waarop naming en shaming zo effectief mogelijk kan worden ingezet dan om een oplossing. Ze mocht gewoon omruilen voor een ander product maar heeft dat afgeslagen.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 29 feb 2012 15:21
Re: Tas na 1,5 maand kapot, bonnetje kwijt
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu afgelopen is met deze kwestie. Op de radarsite zelf staat in ieder geval wat je kunt doen bij een defect en je hebt geen bon meer: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... _linkname=
Kort samengevat in dit geval:
- De verkoper moet het bankafschrift als koopbewijs accepteren
- Bij een defect binnen 6 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat het de schuld van de koper is
- als de verkoper dat niet kan bewijzen; dan gaat het dus om een ondeugdelijk product (dus met een defect of een beschadiging), en dus is de verkoper verplicht om te zorgen voor een goed werkend vervangend product, of voor reparatie. Je hebt dan recht op een nieuw product of op reparatie. Met een tegoedbon hoef je geen genoegen te nemen.
"het bank afschrift was volgens hen niet voldoende om de zaak te kunnen afboeken, Een ander exemplaar van de tas hadden ze niet in Den Haag, wel in Amsterdam en Utrecht, maar ze konden daar geen exemplaar van over laten komen."
Wat de winkel hier verkondigd is de reinste onzin. De bankafschrift is wel degelijk een koopbewijs en ze zijn binnen de garantieperiode verplicht een reparatie dan wel een vervangend product te bieden. Als dat product nog beschikbaar is in Amsterdam, dan moeten ze die gewoon laten overkomen.
"je mag nu ook iets uitkiezen twv het bedrag, maar dat mag dan niet meer teruggebracht en/of geruild worden.'
Deels heeft de winkel hier gelijk. Ruilen is een gunst en geen recht/plicht. Ruilen is echter heel iets anders dan een defect product terugbrengen. Stel je zou een ander product kiezen, dan geldt daar nog steeds de wettelijke garantie voor. Als dat andere product daarbinnen stuk gaat, mag je gewoon terug naar de winkel en beroep doen op de wettelijke garantie.
Hoe je het ook wendt of keert, het is een hele slechte service van de winkel en ze komen hun wettelijke verplichting niet eens na. Ik zou zeker nog eens teruggaan naar de winkel (als het goed is ga je dat ook doen) en dan naar de manager vragen. Dat "public shaming" vind ik echt pas een laatste "redmiddel", maar het kan soms helpen.
Kort samengevat in dit geval:
- De verkoper moet het bankafschrift als koopbewijs accepteren
- Bij een defect binnen 6 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat het de schuld van de koper is
- als de verkoper dat niet kan bewijzen; dan gaat het dus om een ondeugdelijk product (dus met een defect of een beschadiging), en dus is de verkoper verplicht om te zorgen voor een goed werkend vervangend product, of voor reparatie. Je hebt dan recht op een nieuw product of op reparatie. Met een tegoedbon hoef je geen genoegen te nemen.
"het bank afschrift was volgens hen niet voldoende om de zaak te kunnen afboeken, Een ander exemplaar van de tas hadden ze niet in Den Haag, wel in Amsterdam en Utrecht, maar ze konden daar geen exemplaar van over laten komen."
Wat de winkel hier verkondigd is de reinste onzin. De bankafschrift is wel degelijk een koopbewijs en ze zijn binnen de garantieperiode verplicht een reparatie dan wel een vervangend product te bieden. Als dat product nog beschikbaar is in Amsterdam, dan moeten ze die gewoon laten overkomen.
"je mag nu ook iets uitkiezen twv het bedrag, maar dat mag dan niet meer teruggebracht en/of geruild worden.'
Deels heeft de winkel hier gelijk. Ruilen is een gunst en geen recht/plicht. Ruilen is echter heel iets anders dan een defect product terugbrengen. Stel je zou een ander product kiezen, dan geldt daar nog steeds de wettelijke garantie voor. Als dat andere product daarbinnen stuk gaat, mag je gewoon terug naar de winkel en beroep doen op de wettelijke garantie.
Hoe je het ook wendt of keert, het is een hele slechte service van de winkel en ze komen hun wettelijke verplichting niet eens na. Ik zou zeker nog eens teruggaan naar de winkel (als het goed is ga je dat ook doen) en dan naar de manager vragen. Dat "public shaming" vind ik echt pas een laatste "redmiddel", maar het kan soms helpen.
Re: Tas na 1,5 maand kapot, bonnetje kwijt
Sorry dat ik even niet gereageerd heb op al jullie tips en adviezen. Heb nu in vogelvlucht al jullie reacties doorgelezen, maar ga dat nog uitvoeriger doen. Ik ben zeker niet afgehaakt. Ik las een hoop berichtjes over een rits, maar die is hier niet van toepassing. Het betreft hier een sluiting die kapot is. Weet niet of ik hier nu nog een foto kan posten. Dan doe ik het. Ik las ook 'een winkel ' in Den Haag. Ik had in mijn originele bericht de naam van de winkel vermeld, maar die is er door Radar uitgehaald, mocht niet. Verder las ik over het feit dat ik een ander artikel in de winkel mocht uitkiezen, dat had ik in eerste instantie niet vermeld. Omdat ik daar geen zin in had. Hier zou ik geen bon van krijgen en mocht ook niet terug. Mijn dochter, die de tas in juli kocht, was hier namelijk zelf niet bij en ik had geen zin om dan weer mogelijk iets in huis te halen wat zij niet mooi zou vinden.
Re: Tas na 1,5 maand kapot, bonnetje kwijt
Ik las nog ergens heel in het begin iets over contact zoeken met het hoofdkantoor. Erg irritant maar daar wordt dus alleen maar Engels gesproken. Dat gaat me redelijk af, maar ik vind een discussie door de telefoon als je de persoon aan de andere kant ook niet ziet, geen makkelijk iets!!!
Re: Tas na 1,5 maand kapot, bonnetje kwijt
Inmiddels ligt de tas met defecte sluiting er nog steeds. Op aanraden van iemand hier naar de schoenmaker geweest om te vragen of hij er iets mee kan doen. Hij zou heel misschien een onderdeeltje van de sluiting kunnen vinden, maar dan zou het ons minimaal € 25 ,- gaan kosten. En dat is dus helemaal niet de bedoeling. Misschien binnenkort eens Amsterdam een keertje aan doen, tas en bankafschrift mee, misschien zijn ze daar flexibeler dan in de Hofstad.
Re: Tas na 1,5 maand kapot, bonnetje kwijt
Inderdaad , plaats een foto, dan kan-kunnen wij zien wat voor sluiting het is.
Re: Tas na 1,5 maand kapot, bonnetje kwijt
U bent nu al meer dan een maand bezig en het gaat hier om een oplossing van €25. Waar hebben we het over?MoWe schreef:Inmiddels ligt de tas met defecte sluiting er nog steeds. Op aanraden van iemand hier naar de schoenmaker geweest om te vragen of hij er iets mee kan doen. Hij zou heel misschien een onderdeeltje van de sluiting kunnen vinden, maar dan zou het ons minimaal € 25 ,- gaan kosten. En dat is dus helemaal niet de bedoeling. Misschien binnenkort eens Amsterdam een keertje aan doen, tas en bankafschrift mee, misschien zijn ze daar flexibeler dan in de Hofstad.
Re: Tas na 1,5 maand kapot, bonnetje kwijt
In de start staat niet, wat er kapot is gegaan en waarom, ook niet dat er een ander artikel aangeboden is. Wat is er nog meer niet verteld? En dat alles voor een tasje van nog geen € 18,00. Daarbij je kan er hele wetboeken bij halen, maar een bankafschrijving is m.i. een betaalbewijs, geen aankoopbon. Een labeltje van een tas kàn iemand (niet kwaadaardig bedoeld) ook elders verkregen hebben. Daarom graag een reactie wat er nu precies kapot is en hoe dat gegaan is. Nu is het antwoord geven in dikke mist.
Re: Tas na 1,5 maand kapot, bonnetje kwijt
Een tas van €18 zelfs? Tjongejonge, koop een nieuwe. Mijn vrouw koopt 1 keer in de 3 jaar een tasje van €150 en dan kun je er weer een flinke tijd tegen aan.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Tas na 1,5 maand kapot, bonnetje kwijt
Tasje van € 18 gekocht 14 juli...eind aug sluiting kapot. Inmiddels zijn we weer 2.5 maand verder ( ! ) Al met al speelt dit dus al zo.n 4 maanden.MoWe schreef:Mijn dochter kocht op 14 juli 2017 een tasje in een winkel in Den Haag. Betaalde met haar bankpas. Sluiting van het tasje was na 1,5 maand kapot. Dochter was haar bon inmiddels kwijt. Maar het kaartje dat bij aanschaf aan de tas vast zat en het bankafschrift hadden we uitgeprint in de hoop op een nieuw tasje, of haar geld terug. In de winkel werd geen enkele medewerking verleend. Via de mail diverse keren geprobeerd om contact te zoeken, maar daar meldden ze alleen maar dat je naar de winkel terug moet. Ik heb net maar weer eens gebeld met de zaak, die helaas alleen Engels sprekende medewerkers in dienst hebben. Deze medewerker liet mij weten dat als mijn dochter het online gekocht zou hebben, het geen probleem zou zijn, maar omdat ze het in een levende winkel kocht ze niets voor haar kunnen doen, omdat ze het niet kunnen registreren in hun systeem. Graag jullie advies!!!
Ik heb echt geen advies verder , behalve dit tasje laten maken bij een kleermaker oid en een andere ludieke sluiting er op laten naaien en het verder laten rusten en anders een keer met bankafschrift dan maar nh filiaal in A.dam gaan . We praten hier niet over een Chaneltas , toch?