LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betalen voor parkeervergunning bij woning
Re: Betalen voor parkeervergunning bij woning
"Maar ik ben hier in 1996 komen wonen en toen was het gewoon gratis parkeren dus de gemeente heeft dit ingevoerd en vind dit gewoon erg vreemd mag ik dat vinden"
TOEN was geluk heel gewoon, TOEN was het gratis, NU is er niets meer gratis, we leven nu in 2017, bijna 2018. U zou èn gratis willen parkeren èn gratis (of voor weinig) in een andermans auto willen rijden. Tja, dat is niet meer 2018. Maar dàt vind ik, mag ik dat?
TOEN was geluk heel gewoon, TOEN was het gratis, NU is er niets meer gratis, we leven nu in 2017, bijna 2018. U zou èn gratis willen parkeren èn gratis (of voor weinig) in een andermans auto willen rijden. Tja, dat is niet meer 2018. Maar dàt vind ik, mag ik dat?
-
Hoeveel auto's had een gemiddeld huishouden in 1996. En hoeveel nu? En meestal is het ook nog zo dat betaald parkeren wordt ingevoerd n.a.v. klachten uit de buurt (dat mensen hun auto niet meer kunnen parkeren omdat mensen die daar niet wonen alle parkeerruimte gebruiken).weegschaal1972 schreef:ik vind eerlijk gezegd mensen die hier zeggen dat ik dan maar ergens anders moet gaan wonen erg kortzichtige reactie's sorry dat ik dat vind.
Maar ik ben hier in 1996 komen wonen en toen was het gewoon gratis parkeren dus de gemeente heeft dit ingevoerd en vind dit gewoon erg vreemd mag ik dat vinden
Bovendien 'moet' TS helemaal niet een eind verder parkeren. Dat is de eigen keus, omdat hij of zij blijkbaar niet voor het parkeren van de auto wil betalen.
Met een bezoekerspas kost parkeren 50 ct per uur of 2,50 per dag. Als dat je te veel is, dan vermoed ik dat de 60 euro voor een bewonersvergunning helemaal te veel geld zou zijn...
Het leuke is dat zonder betaald parkeren TS waarschijnlijk sowieso ook een eind verderop had moeten parkeren, omdat de parkeerplaatsen dan waarschijnlijk altijd vol zouden zijn.
Met een bezoekerspas kost parkeren 50 ct per uur of 2,50 per dag. Als dat je te veel is, dan vermoed ik dat de 60 euro voor een bewonersvergunning helemaal te veel geld zou zijn...
Het leuke is dat zonder betaald parkeren TS waarschijnlijk sowieso ook een eind verderop had moeten parkeren, omdat de parkeerplaatsen dan waarschijnlijk altijd vol zouden zijn.
-
Dat is dus 21 jaar geleden. Je mag het inderdaad vreemd vinden dat er in die tijd dingen veranderen. Ik vind dat niet zo vreemd eerlijk gezegd.weegschaal1972 schreef: Maar ik ben hier in 1996 komen wonen en toen was het gewoon gratis parkeren dus de gemeente heeft dit ingevoerd en vind dit gewoon erg vreemd mag ik dat vinden
-
Ik kan mij geheel voorstellen dat u niet vriendelijk te woord wordt gestaan. Als u de gemeente net zo aanspreekt zoals u mij aanspreekt in een persoonlijk bericht, dan krijgt u inderdaad geen vriendelijkheid terug. Als u alleen wilt horen wat u wilt horen moet u hier niets plaatsen.weegschaal1972 schreef:...en word daar niet vriendelijk te woord gestaan
De enige manier om "gratis" voor/naast uw huis te kunnen parkeren is zorgen dat u daar een stuk eigen grond heeft i.p.v. gemeente grond. Een carport of garage dus. Maar of dit nu een "gratis" oplossing is ...........
-
Zo eens wat reacties zitten lezen,maar ik vind dat als je daar al jaren woont en de gemeente gaat ineens betaald parkeren invoeren de bewoners gevrijwaard dienen te blijven en alleen bezoekers of een ieder die er normaal niks te zoeken hebben laten betalen dus wat er nu gebeurd dat bewoners ineens moeten betalen is ronduit schandalig.De auto op je eigen naam zetten en verzekeren zal zo geregeld zijn,dan sta je 100% in je recht wat mij betreft,want bewoners zo maar op kosten jagen waar ze niet om gevraagd hebben is ronduit asociaal.Hier wonen we ook naast een winkelcentrum en ineens achter ons huis blauwe lijn en 2 uur max parkeren,wij wisten nergens van daar er maar 1 straat mee werd beklinkerd,alleen het doodlopend straatje achter ons huis word geheel die straat genoemd dus is alles blauw en moesten wij ontheffing vragen die we dan ook kregen.Ik ben moeilijk ter been en moet zittend de auto in vanwege zenuwproblemen dus kan ik m niet kwijt,gaat ie tegen de tuinschutting aan zo de meeste vaste bewoners doen wanneer alles vol is.Het is ff pielen,maar je kan er zonder schrammen uit.
-
Aankaarten bij de gemeenteraad.... Uiteindelijk bepalen we zelf, middels onze gemeenteraadsleden wat er in onze steden gebeurt. Desnoods richt je zelf een partij op die het allemaal perfect gaat regelen voor de burgers.piratenbaas schreef:Zo eens wat reacties zitten lezen,maar ik vind dat als je daar al jaren woont en de gemeente gaat ineens betaald parkeren invoeren de bewoners gevrijwaard dienen te blijven en alleen bezoekers of een ieder die er normaal niks te zoeken hebben laten betalen dus wat er nu gebeurd dat bewoners ineens moeten betalen is ronduit schandalig.
-
Waarom zouden bewoner gevrijwaard moeten worden? Ik doe al jarenlang boodschappen bij dezelfde supermarkt. Ineens moet ik als vaste klant gaan betalen voor het parkeren, krijg ik dan ook ontheffing? En de gemeente sluit ineens een weg af die ik elke dag gebruik, krijg ik dan ook een sleutel van het paaltje zodat ik er elke dag langs kan rijden?piratenbaas schreef:Zo eens wat reacties zitten lezen,maar ik vind dat als je daar al jaren woont en de gemeente gaat ineens betaald parkeren invoeren de bewoners gevrijwaard dienen te blijven en alleen bezoekers of een ieder die er normaal niks te zoeken hebben laten betalen dus wat er nu gebeurd dat bewoners ineens moeten betalen is ronduit schandalig.
Niets is voor eeuwig en zoals al eerder gezegd is zijn de aantal auto's een stuk meer als vroegah. Je maakt gebruik van grond van een ander en daar mag gewoon een vergoeding tegenover staan.
Dat mag jij zo vinden. Maar daar zal niet iedereen het mee eens zijn. Het is de keuze van de gemeente om te bepalen hoe het parkeren geregeld wordt en als bewoners kun je bij het invoeren daarover ook je mening geven.piratenbaas schreef:Zo eens wat reacties zitten lezen,maar ik vind dat als je daar al jaren woont en de gemeente gaat ineens betaald parkeren invoeren de bewoners gevrijwaard dienen te blijven en alleen bezoekers of een ieder die er normaal niks te zoeken hebben laten betalen dus wat er nu gebeurd dat bewoners ineens moeten betalen is ronduit schandalig.