LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat zijn mijn rechten

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Scriptkiddy
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 nov 2004 16:16

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door Scriptkiddy »

Ik ga er helemaal niet van uit dat het altijd bij een ander ligt. Mijn ervaring wijst echter uit dat dit vaak helaas wel zo is. Niet alleen bij Chello-abonnees.
Als alles járen goed draait, is er toch af en toe onderhoud nodig. Moet het eerst uitvallen voordat er iets gedaan moet worden? Dan bent u zeker ook de eerste die klaagt, dat UPC nooit iets aan onderhoud doet.
Dat nieuwe modem hoeft nìet geinstalleerd te worden. Er moeten 3 kabeltjes in geplugd worden en dat ding draait op eigen software. U dient zich alleen aan te melden. En zoals Moesje duidelijk maakt kan de helpdesk u daar bij helpen.
Van die datalimiet weet ik alleen wat ik zelf ooit in een e-mail heb gehad. Ik heb zelf classic. Ze bekijken wat een gemiddelde klant download, dat stellen ze op 5 GB (naar mijn mening erg ruim, ik ben vrij fanatiek en kom er zelden aan), en als u 5 keer daarover bent, dan volgt een downgrade in snelheid. Ik heb niets gelezen waaruit ik op kan maken dat de limiet lager is geworden bij mij na de ruil.
Computers hebben ook een soort zendezoek systeem. Dat wordt windows genoemd. EN u heeft dat verhaal ook blijkbaar niet begrepen. Ik stelde niet dat de tv uitvalt, maar dat u de zenders niet kan vinden.
En ik zal niet meer over typfoutjes, interpunctie of hoofdlettergebruik beginnen. Bij mij zal dat ook niet vlekkenloos zij. :wink:

Thom
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 nov 2004 15:51

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door Thom »

Ik ga hier nog 1 keer op reageren,

toen ik chello kreeg waren er nog geen pakketten...en al helemaal geen datalimiet

later zijn ze begonnen met light, classic enz.

ik ben in classic gezet en betaal 50 euro

nu moest ik een nieuwe modem en beginnen ze te zeuren over een datalimiet en niet zoals je schreef 5 giga maar 4 giga en lijkt misschien veel voor jou maar haal maar es een dvd binnen of laat windows zijn updates maar es doen..denk aan servicepakket 2, dan ga je gauw die kant op hoor.

het punt is gewoon dat ze me nooit verteld hebben over een datalimiet en dat ze nu gewoon willen dat je een duurder pakket neemt en dat klopt gewoon niet.

en dan je afstraffen met een snelheid van 64k sorry hoor is gewoon kinderachtig.

ik krijg ook nooit een cent terug als ik weer es geen internet, tv of telefoon heb..moet ik ze de dan ook maar afstraffen om minder te gaan betalen?

nu is het 8 dec. en zit alweer op 48 % lekker he zo'n snelle verbinding
zit je ook sneller aan je limiet..

chello te leuk om te stoppen, stop jij niet dan doen hun het wel voor je.

meld je gratis aan voor een produkt 0800 -
heb je problemen bel dan dan 0900-

dat is wat ik nog ff kwijt wil over upc
je kan er lang en breed over praten maar het helpt toch niks.

met vr. gr. Thomas

Scriptkiddy
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 nov 2004 16:16

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door Scriptkiddy »

Ik had ook al Chello voordat er andere keuzes waren. Maar het pakket dat er al was, heette daarna classic (de naam zegt het immers al). Bandbreedte etc. waren gelijk. Sterker nog, ook toen werd er gebruik gemaakt van een fup (fair use policy). Dus in zoverre gaat uw verhaal niet op. En als u classic heeft, dan heeft niet de door u vermelde 4 GB download limiet. Maar dus 40 (veertig!!!) GB. Daar kunt u zo'n 9 complete DVD's mee downloaden. Als u meer wilt, dan lijkt het me eerlijk dat u ook meer betaald. Onzin zegt u? Kijk eens naar het volgende voorbeeld. Om te weten hoeveel dataverkeer ze moeten inslaan, kijkt upc dus naar een gemiddelde gebruiker. Dat aantal GB's keer het aantal gewenste klanten levert dus de bandbreedte op die ze moeten inkopen. Van de klanten zal 95% nooit of te nimmer in buurt komen van die limiet. Maar omdat er zo'n 5% extreem veel download, zeg maar meer dan 50 GB, moet er meer bandbreedt ingekocht worden. Hiervoor draaien alle klanten op. Dus ook ik. Dan gaat de prijs omhoog, en wie zijn dan meestal de klagers met de grootste mond? Juist diezelfde grootverbruikers.
Als u zo graag veel complete DVD's wil downloaden, ga dan aub over op chello plus. De windows updates hoeft u maar 1 keer te downloaden en dan te branden op een cd.
Begrijp me goed. Ik zoek geen conflict met iemand. Maar ik snap zoveel onbegrip niet. Ik wijt dat aan gebrek van kennis. Als iemand problemen met dat bedrijf heeft omdat ze een niet correct rekening sturen, hoor je mij niet. Maar wanneer iemand over de technische aspecten gaat klagen, zie ik dat graag goed onderbouwd.

Thom
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 nov 2004 15:51

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door Thom »

Ok nog 1 keer,

waar het eigenlijk omdraait is dat upc niet eerlijk speeld...

als zij meer moeten inkopen en dat daar kosten voor gemaakt moeten worden wil ik daar best aan mee betalen...

maar alles is zonder bericht gewoon ingevoerd..

en al die dagen dat ik geen internet heb maar wel door moet betalen en als je dan belt hoe dat zit dat je dan als oud vuil behandelt word..e-mail wat onbeantwoord blijft enz. dat is het probleem...

als ik meer download limiet wil hebben ben ik bereid om daar voor te gaan betalen..!!!

maar als ik geregeld geen internet heb moeten hun ook over de brug komen ..das alles

ik ben een gewone jongen die veel geld betaald voor zijn internet verbinding en wil gewoon dat het goed draait...daar betaal ik voor


nu houd ik er over op...

Gast

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door Gast »

Ok nog 1 keer,

waar het eigenlijk omdraait is dat upc het niet eerlijk speelt...

als zij meer moeten inkopen en dat daar kosten voor gemaakt , worden dan wil ik daar best aan mee betalen...

maar alles is zonder bericht gewoon ingevoerd..

en al die dagen dat ik geen internet heb maar wel door moet betalen en als je dan belt hoe dat zit dat je dan als oud vuil behandelt word..e-mail wat onbeantwoord blijft enz. dat is het probleem...

als ik meer download- limiet wil hebben ben ik bereid om daar voor te gaan betalen..!!!

maar als ik geregeld geen internet heb moeten zij ook over de brug komen ..dat is alles

ik ben een gewone jongen die veel geld betaalt voor mijn internet verbinding en ik wil gewoon dat het goed draait...daar betaal ik voor


nu stop ik er mee.

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Bij UPC heb je zeker één recht en dat is dat je hun mag betalen; liefst twee keer per maand!! minimaal. Ze zitten erg op jouw centjes te wachten. Het gaat namelijk niet zo goed met dat bedrijf. Daaronm hebben ze ook geen tijd voor je wannee je kl;ant bent. Het is als een hond die naar de slachtbank gaat, zo was ik en was of bent u wanneer je klant bij hun bent.

Groet,

Neptunus.

wiro67

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door wiro67 »

nou op het duurste chello abbo staat ook een datalimiet van 81 gb .....dat is dus omgerekend 1gb voor 1 euro

dus het is beter om de kabel los te gooien en over te gaan naar de KPN
want dan heb je teminste zelf de keus uit de provider (babyXL en BBnet hebben een harde geen datalimiet dus ook geen wazige FUP/AUP die elke paar maanden weer aangescherpt wordt )dus met andere woorden de kabel is een NO GO voor onbeperkt downloaden .upc bye bye ....kpn hello :twisted:

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Hoi Wiro,

Ik heb geen chello meer en ik heb ook geen adsl. Nee ik heb opok geen modem met tikken. Wat ik wel heb ik Compuserve net zo groot als Chello Plus en dat maar voor 54,95. Dus 8 Mb download en 2 Mb upload. 8 Mb kabel en dat ook buiten KPN om. e

neptunus1963
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 nov 2004 14:41

Re: Wat zijn mijn rechten

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Waarom zou je eerst lid worden en dan pas commentaar geven. Als je niet tevreden bent ga je toch gewoon naar een ander toch??

Simpel.

Gesloten