LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen
Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen
Simpel weigert mijn klacht op te lossen en blijft vragen om gegevens van derden. Ik kan niet door alle nummers (providers) gebeld worden. Simpel wil dit alleen in behandeling nemen als ik gegevens van anderen aanlever (telefoonnumners, providergegevens, tijdstip van bellen, locatie van bellen).
Ik ben onlangs overgestapt naar Simpel en het probleem zit in de routering: niet alle providers zijn juist mee overgezet. Daarom krijgen sommigen de melding dat mijn nummer niet bestaat. Ik kan die personen overigens wel bellen, alleen zij mij niet.
In het kader van privacy hoor ik niet telefoonnummers, tijdstippen van bellen en providergegevens van derden te moeten verstrekken om een technisch probleem van mijn provider en mijn nummer op te lossen. Bovendien heb ik die informatie (behalve telnr) ook niet, het betreffen relaties vanuit mijn werkgever waaraan ik die informatie niet ga vragen.
Andere oplossingen (##002# bellen, SIM kaart in ander toestel en al die flauwekul) heb ik geprobeerd en lossen het probleem niet op.
Zou ik het abonnement kunnen laten ontbinden vanwege wanprestatie?
Ik ben onlangs overgestapt naar Simpel en het probleem zit in de routering: niet alle providers zijn juist mee overgezet. Daarom krijgen sommigen de melding dat mijn nummer niet bestaat. Ik kan die personen overigens wel bellen, alleen zij mij niet.
In het kader van privacy hoor ik niet telefoonnummers, tijdstippen van bellen en providergegevens van derden te moeten verstrekken om een technisch probleem van mijn provider en mijn nummer op te lossen. Bovendien heb ik die informatie (behalve telnr) ook niet, het betreffen relaties vanuit mijn werkgever waaraan ik die informatie niet ga vragen.
Andere oplossingen (##002# bellen, SIM kaart in ander toestel en al die flauwekul) heb ik geprobeerd en lossen het probleem niet op.
Zou ik het abonnement kunnen laten ontbinden vanwege wanprestatie?
Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen
U hebt een probleem, maar u wilt niet aangeven met welke nummers, ja dat schiet niet op natuurlijk.
Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen
U gaat naar de dokter en vertelt niet wat de klachten zijn, Simpel kan niet raden met welke nummers dat het fout gaat en wanneer.
Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen
Zo te zien weigeren zij helemaal niet uw probleem op te lossen. Ze hebben alleen uw medewerking nodig. En die weigert u te geven. Dan houdt het op.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 09 dec 2017 14:22
Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen
De drie die gereageerd hebben, dat zijn waarschijnlijk medewerkers van simpel.
Ik ben simpel ook meer dan zat en in mijn eigen huis heb ik nauwelijks bereik, maar ook ik, nu een later na jou bericht, is de oplossing nog steeds niet anders.
Simpel gaat volledig voorbij aan de nieuwe privacywet, want ik mag niet eens gegevens doorgegeven van anderen zonder hun toestemming.
Ik probeer ook van ze af te komen, maar tot nu toe mag en willen zij mij niet helpen.
Het gekke van simpel is, jij moet als klant aangeven wat er mis en een monteur sturen ze niet, want die hebben zij niet.
Simpel maakt er een potje van en het is werkelijk te gek voor woorden dat er zo met mensen wordt om gegaan.
Elke keer als ik simpel hoor, dan lopen mij de rillingen over mijn lijf...
Ik ben simpel ook meer dan zat en in mijn eigen huis heb ik nauwelijks bereik, maar ook ik, nu een later na jou bericht, is de oplossing nog steeds niet anders.
Simpel gaat volledig voorbij aan de nieuwe privacywet, want ik mag niet eens gegevens doorgegeven van anderen zonder hun toestemming.
Ik probeer ook van ze af te komen, maar tot nu toe mag en willen zij mij niet helpen.
Het gekke van simpel is, jij moet als klant aangeven wat er mis en een monteur sturen ze niet, want die hebben zij niet.
Simpel maakt er een potje van en het is werkelijk te gek voor woorden dat er zo met mensen wordt om gegaan.
Elke keer als ik simpel hoor, dan lopen mij de rillingen over mijn lijf...
Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen
Maar dit is toch een “simpel” forum?
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen
Wij zijn allemaal simpel.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen
Wij zijn allemaal medewerkers van alle bedrijven die wij benoemen.Henk Boekholt schreef: ↑01 mei 2019 16:35De drie die gereageerd hebben, dat zijn waarschijnlijk medewerkers van simpel.
Ik ben simpel ook meer dan zat en in mijn eigen huis heb ik nauwelijks bereik, maar ook ik, nu een later na jou bericht, is de oplossing nog steeds niet anders.
Simpel gaat volledig voorbij aan de nieuwe privacywet, want ik mag niet eens gegevens doorgegeven van anderen zonder hun toestemming.
Ik probeer ook van ze af te komen, maar tot nu toe mag en willen zij mij niet helpen.
Het gekke van simpel is, jij moet als klant aangeven wat er mis en een monteur sturen ze niet, want die hebben zij niet.
Simpel maakt er een potje van en het is werkelijk te gek voor woorden dat er zo met mensen wordt om gegaan.
Elke keer als ik simpel hoor, dan lopen mij de rillingen over mijn lijf...
Maar goed, bereik in uw huis. Simpel is niet verantwoordelijk voor uw huis. Als deze gied geisoleerd is en veel betonijzer bevat, dan zal dat invloed hebben op het bereik.
Een low budget aanbieder met dito service, wat verwacht u anders?
Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen
LOL, natuurlijk. Alle forumleden die ergens op reageren zijn in dienst van het desbetreffende bedrijf. Staat ook in de regels van dit forum:Henk Boekholt schreef: ↑01 mei 2019 16:35De drie die gereageerd hebben, dat zijn waarschijnlijk medewerkers van simpel.
...
forumregel nr 9.074/b schreef:U mag alleen reageren als u in dienst bent bij minimaal 37 bedrijven, tevens dient u ten minste voor 40 uur per week betaald te worden door uw werkgevers en eventuele bonussen dienen te worden afgestaan aan A.Heksenberg opdat het forum zou kunnen blijven bestaan.
BL2
en NeoDutchio
vinden dit leuk
-
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16
Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen
De monteur heeft waarschijnlijk geprobeerd te bellen, maar dat werkte niet
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen
Wat zou die monteur dan kunnen doen als ze die wel zouden hebben en naar jou toe sturen? Je telefoon repareren? Zo ja, dan is het niet het probleem van Simpel maar ligt het bij jou.Henk Boekholt schreef: ↑01 mei 2019 16:35De drie die gereageerd hebben, dat zijn waarschijnlijk medewerkers van simpel.
Ik ben simpel ook meer dan zat en in mijn eigen huis heb ik nauwelijks bereik, maar ook ik, nu een later na jou bericht, is de oplossing nog steeds niet anders.
Simpel gaat volledig voorbij aan de nieuwe privacywet, want ik mag niet eens gegevens doorgegeven van anderen zonder hun toestemming.
Ik probeer ook van ze af te komen, maar tot nu toe mag en willen zij mij niet helpen.
Het gekke van simpel is, jij moet als klant aangeven wat er mis en een monteur sturen ze niet, want die hebben zij niet.
Simpel maakt er een potje van en het is werkelijk te gek voor woorden dat er zo met mensen wordt om gegaan.
Elke keer als ik simpel hoor, dan lopen mij de rillingen over mijn lijf...
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen
Nergens staat in de nieuwe privacywet en/of oude dat je niet een tijd, mobielnummer en datum mag doorgeven. Simpel (en elke telefonie aanbieder) heeft deze gegevens normaal al. In dit geval echter niet want de routering staat fout.Henk Boekholt schreef: ↑01 mei 2019 16:35Simpel gaat volledig voorbij aan de nieuwe privacywet, want ik mag niet eens gegevens doorgegeven van anderen zonder hun toestemming.
Dat een mobiele aanbieder geen monteurs heeft is ook logische, de ontvangst wordt echt niet beter in uw woning als er een monteur langskomt.
Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen
Monteurs kunnen natuurlijk wel losse steekjes en schroefjes vastdraaien....
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen
TS
Wanneer de routering verkeerd gaat, moeten ze weten bij welke provider dit is. Ze kunnen niet lukraak alle providers aanschrijven om de routering voor dit nummer te checken.
Om dus te weten welke provider ze moeten hebben, zullen ze de nummers moeten weten die problemen ervaren. Met een simpele raadpleging weten ze welke provider daarbij hoort en die aanspreken onder aanlevering van de voorbeelden (3 is vaak genoeg).
Het is erg vervelend maar de enige manier.
Nee ik werk niet bij simpel... Maar heb ik het verleden bij een concurrent ervan gewerkt.
Deze gesprekken komen overigens nooit binnen op het netwerk van Simpel dus kunnen ze deze ook niet zelf nakijken.
Wanneer de routering verkeerd gaat, moeten ze weten bij welke provider dit is. Ze kunnen niet lukraak alle providers aanschrijven om de routering voor dit nummer te checken.
Om dus te weten welke provider ze moeten hebben, zullen ze de nummers moeten weten die problemen ervaren. Met een simpele raadpleging weten ze welke provider daarbij hoort en die aanspreken onder aanlevering van de voorbeelden (3 is vaak genoeg).
Het is erg vervelend maar de enige manier.
Nee ik werk niet bij simpel... Maar heb ik het verleden bij een concurrent ervan gewerkt.
Deze gesprekken komen overigens nooit binnen op het netwerk van Simpel dus kunnen ze deze ook niet zelf nakijken.
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen
Simpel heeft deze informatie dus ook niet, omdat het gesprek dus niet naar hun netwerk word gerouteert (precies uw probleem). Dus als u ze niet een beetje helpt kunnen zij echt niets.
Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen
Ach man, probeer het toch niet zo te draaien dat je niet hoeft mee te werken aan een onderzoek. Die gegevens heb jij ze al gegeven, wel eens van een specificatie van je factuur gehoord? Nee? Daar staan de nummers op die jij gebeld hebt. Het enige waar zij om vragen is om aan te geven met welke van die gesprekken jij een probleem ervaart. Je hoeft er geen persoonsgegevens aan te koppelen, dus je verstrekt geen privacygevoelige informatie. Dus hou alsjeblieft op met je zwakke excuus om onder een normaal onderzoek uit te komen.Henk Boekholt schreef: ↑01 mei 2019 16:35Simpel gaat volledig voorbij aan de nieuwe privacywet, want ik mag niet eens gegevens doorgegeven van anderen zonder hun toestemming.
Het eerste deel is niet zo heel raar, dat je moet aangeven wat er mis is, ze kunnen het niet ruiken, jij ervaart een probleem, dan is het ook aan jou om aan te geven wat je ervaart, en alleen zeggen "jullie netwerk is ruk" is een goede probleemomschrijving waar iemand iets mee kan. Zelf hebben ze ook geen monteurs in dienst nee, ze hebben immers ook geen eigen netwerk, dus wat valt er voor hun te repareren. Maar om te achterhalen of het een probleem is in bijvoorbeeld de routering of misschien een storing op/aan de mast, moeten ze wel onderzoek verrichten. De netwerkbeheerder zal dan, indien de storing veroorzaakt wordt door de mast, een monteur sturen. Maar dan moeten ze wel eerst zeker weten dat het probleem in de mast zit, en niet ergens anders.Henk Boekholt schreef: ↑01 mei 2019 16:35Het gekke van simpel is, jij moet als klant aangeven wat er mis en een monteur sturen ze niet, want die hebben zij niet.
-
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13
Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen
Heb een vaag vermoeden dat Ts met behulp van de nieuwe privacy wetgeving een abonnement beëindigt te krijgen wat om gewone redenen als looptijd niet lukt.
mahadma
vindt dit leuk
Re: Simpel weigert bereikbaarheid probleem op te lossen
Als er een storing is, met bepaalde nummers, en u weigert die nummers, tijden enz. te noemen, stel: u bent Simpel (het bedrijf bedoel ik), en u krijgt zo'n probleem, hoe denkt u dan dat u dit probleem op zou lossen? Graag daar een antwoord op. En dan de drogreden dat wij hier allemaal voor (in dit geval) Simpel zouden werken, die hebben wij hier eerder gehoord.