Ik heb in November 2017 een Samsung S5mini bijeen webshop voor tweedehandse toestellen met 12 maanden garantie gekocht.
Belangrijk voor mijn keuze was stof- en waterprotectie, LTE (4G) en een klein scherm.
In April 2018 heb ik geconstateerd dat LTE niet werkt, en dat er vele klachten over dit onderwerp op internet te vinden zijn.
Ik heb dus in April een email aan de webshop met mijn klacht gestuurd maar wordt iedere keer verteld dat men bezig was met een
verhuizing en nog niet het adres wist waar ik het toestel moest naar toe sturen. Dit ging zo enkele weken, tot dat ik hun nieuwe adres kreeg
en mijn toestel opstuurde.
De shop constateerde inderdaad dat LTE niet werkte, maar dat zij het niet konden repareren of vervangen.
En ander toestel wilde ik niet voor boven genoemde reden (klein scherm en LTE). Ik heb al groote toestellen voldoende.
En nu komt pas de vraag:
De verkoper wil mij het volledig bedrag niet terugstorten en zegt dat hij bij gebruikte toestellen het recht heeft maar een gedeelte van het bedrag terug te betalen. Op mijn vraag waarom antwoordt hij:
Is dit juist en kan ik het vollledig bedrag niet vorderen ?Dat staat in de wet.
Wettelijk gezien heb je op gebruikte goederen een half jaar garantie. Wij hebben dit verlengd met een jaar.
Voor gebruik mag je een bepaald bedrag in mindering brengen, ook dat staat in de wet.
sorry voor mijn slecht Nederlands.