LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door moederslink »

moederslink schreef:Bedankt! Het topic is weer " schoongeveegd " ..... :D
Beste allemaal,
ik voel me toch even geroepen om publiekelijk mn excuus te maken, ik zit er nl best wel mee .
Ik ben vanmiddag driftig, onfatsoenlijk en met stoom uit mn oren nogal behoorlijk tekeer gegaan.
Met erg ongepaste woorden .
Het slechtste kwam na al dat getrol bij me boven , daarbij heb ik woorden gebruikt die echt niet kunnen op een openbaar forum.
Maar het was voor mij de limit op dat moment.

Gelukkig is alles nu verwijderd en heerst er een aangename rust.

Ik had ik me gewoon moeten beheersen en inhouden.
Dit kan gewoon echt niet .
Nogmaals : excuses! :oops:
Laatst gewijzigd door moederslink op 03 aug 2018 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@moederslink

Nou, ik vond het nogal meevallen, ik was het in ieder geval 100% met u eens.

Jammer genoeg duurde het heel lang voordat de moderatie het getrol stopte.

Maar we gaan weer gekalmeerd verder. :lol:

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ach, iedereen schiet wel eens uit zijn of haar slof, maar niet iedereen maakt excuses. Ik heb alle begrip voor de slof, en alle lof voor de excuses.

hvff

Ongelezen bericht door hvff »

Is dit nou een consumentenforum of een naaikransje ?

moederslink

:wink: we zitten nog wel steeds op het " goede topic " ...ook dit is feedback....hoe met elkaar om te gaan en gepast taalgebruik te gebruiken naar een ander en eens een x sorry te zeggen . :wink:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat het vooral scheelt als bepaalde ruziezoekers van het forum geweerd worden. Is er eenmaal rust, dan kan dit best een fijn forum zijn. Het lijkt er op dat één bepaald iemand gisteren een ban heeft gehad; en meteen daalt de rust weer neer. Heel wonderlijk.

Dus eigenlijk denk ik dat de focus van de moderatie vooral richting de aanstichters, de provocateurs zou moeten liggen. Wat gisteren dan ook gebeurd is. Zijn die weg (of worden ze zo snel mogelijk verwijderd), dan valt er misschien veel minder rotzooi op te ruimen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:Ik denk dat het vooral scheelt als bepaalde ruziezoekers van het forum geweerd worden. Is er eenmaal rust, dan kan dit best een fijn forum zijn. Het lijkt er op dat één bepaald iemand gisteren een ban heeft gehad; en meteen daalt de rust weer neer. Heel wonderlijk.

Dus eigenlijk denk ik dat de focus van de moderatie vooral richting de aanstichters, de provocateurs zou moeten liggen. Wat gisteren dan ook gebeurd is. Zijn die weg (of worden ze zo snel mogelijk verwijderd), dan valt er misschien veel minder rotzooi op te ruimen.
Het ligt natuurlijk niet alleen aan de aanstichters, maar zoals Moederslink al zei dat ze uit de bocht vloog, ook aan de mensen die er maar op blijven reageren.
Ik denk dat negeren van irritante forummers veel beter werkt, irl vermijd je toch ook mensen die zich ergerlijk gedragen en die je enorm veel energie kosten?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Deel 3 van dit Feedback topic kunnen we beter de Koffie Hoek noemen zoals in de buurt super!

Trollen?
Naast de uitleg van Wikipedia van een leuk poppetje uit Noorwegen word die naam zwaar misbruikt.

Zo zal een echte Trol denken dat Moeders Link dat mama boos is... ze word erg link....
Maar deze opmerking vind ik totaal niet bij haar passen.
Dit soort grappen op naam mogen daarom nooit!

Ook zie ik vaak een Quote die ingekort en aangepast is en dan is uit verband halen en totaal andere betekenis mogelijk!

Maar 1 tip aan de Moderators hier..... geef jezelf een cijfers en plaats niet onder het gewone 2004 account.
Dan weet je welke collega iets niet goed heeft gedaan en kun je intern de regels gelijk maken en deze even melden wat is afgesproken.
Nu moet ik aan zins opbouw en taalgebruik zien wie wat heeft gedaan en op welke manier.
Op andere forums heeft elke Moderator een naam, maar als je dat anoniem wilt houden, gewoon een cijfer erachter, opgelost.
Net als nieuwe bezoekers gewoon onder Stofzuigertje2 hier kunnen plaatsen en ik ook geen idee dan is wie hier achter zit....
Vooral bij gewone namen word dit ook automatisch bij reeds gebruikte namen gedaan.
Wel zo handig.

witte angora

Lowieze schreef:
witte angora schreef:Ik denk dat het vooral scheelt als bepaalde ruziezoekers van het forum geweerd worden. Is er eenmaal rust, dan kan dit best een fijn forum zijn. Het lijkt er op dat één bepaald iemand gisteren een ban heeft gehad; en meteen daalt de rust weer neer. Heel wonderlijk.

Het ligt natuurlijk niet alleen aan de aanstichters, maar zoals Moederslink al zei dat ze uit de bocht vloog, ook aan de mensen die er maar op blijven reageren.
Ik denk dat negeren van irritante forummers veel beter werkt, irl vermijd je toch ook mensen die zich ergerlijk gedragen en die je enorm veel energie kosten?
Dat klopt, ik heb gisteren niet voor niets een ijkpunt neer gezet en dit als zodanig bij de moderatie gemeld. Degene die geprovoceerd werd liet zich niet meeslepen, reageerde niet meer. Het werd toen ineens erg duidelijk wie er ongelooflijk aan het provoceren was. Daardoor kon de redactie gericht ingrijpen.

Erthanax

Dat ijkpunt was een goede zet, waarvoor dank. Over het algemeen ben ik tamelijk rustig, maar toen ik las hoe onheus anderen werden bejegend begon mijn bloed te koken. Het ijkpunt werkte als een verfrissend ijsklontje. Precies wat ik nodig had.

ClaimConcept

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

29 juni 2018, ClaimConcept schreef:Feedback aan de moderatie: in discussies die pagina's lang alle kanten opvliegen, even de kernvraag (ver)kort weergeven met eventueel een korte tussenstand?
Ik heb vaak met stijgende verbazing de discussies met telkens dezelfde deelnemers op diverse topics gevolgd, maar goed dat de rust nu is weergekeerd.

Feedback: misschien is het er wel, maar een handleiding bij het plaatsen van een reactie zou niet verkeerd zijn.

Voorbeeld: je kunt een bericht in z'n geheel citeren met de knop "Quote". (@Redactie, kan ook datum en tijd er automatisch in?)

Maar daarnaast heb je in de berichtopmaak ook een knop "Quote" waarin je zelf het citaat bepaalt. Ook kun je het zelf typen door te beginnen met [ quote] tekst typen/inplakken en af te sluiten met [ /quote] (beide keren zonder de spatie).

Goed quoten is het halve werk.

Lowieze

ZeerPrivé schreef:Nou heeft een bepaald persoon blijkbaar een ban, krijgt hij nog alle aandacht. Volgens mij de hoogste tijd het over diegene helemaal niet meer te hebben.
Dat 'blijkbaar' vind ik dan nog wel een puntje.
Waarom zet de redactie op dit topic niet wie er een ban heeft gekregen en om welke reden?

witte angora

ZeerPrivé schreef:Nou heeft een bepaald persoon blijkbaar een ban, krijgt hij nog alle aandacht. Volgens mij de hoogste tijd het over diegene helemaal niet meer te hebben.
Eigenlijk denk ik dat die paar reacties vooral om dit gaan:
moederslink schreef::wink: we zitten nog wel steeds op het " goede topic " ...ook dit is feedback....hoe met elkaar om te gaan en gepast taalgebruik te gebruiken naar een ander en eens een x sorry te zeggen . :wink:

Lowieze

ZeerPrivé schreef:
Lowieze schreef:
Dat 'blijkbaar' vind ik dan nog wel een puntje.
Waarom zet de redactie op dit topic niet wie er een ban heeft gekregen en om welke reden?
De reden van een ban is voor andere forum gebruikers niet relevant. Bij het profiel kan, zoals op veel fora gebeurd, banned user vermeld worden. Anderen komen er dan vanzelf wel achter of dat tijdelijk of definitief was.
In het verleden is juist gebleken dat de reden voor andere forummers wel belangrijk is, ik denk dan aan de ban van MM.
Daar was nogal veel over te doen.
Ik vind het wel netjes als de redactie even melding van een ban doet, zeker omdat er ook weleens wat fout mee gaat.

ClaimConcept

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Lowieze schreef:Ik vind het wel netjes als de redactie even melding van een ban doet.
Lijkt mij zelfs een must. Reden + de duur van de ban, dan kan ook iedereen bij terugkeer beoordelen of het gedrag verbeterd is.

moederslink

[offtopic bijdrage door Moderator verwijderd: het is niet toegestaan over individuele Forumgebruikers te discussiëren] de rust hier idd weer is neergedaald, zou de moderatie best een stukje kunnen schrijven met toelichting waarom dit voor hen de limit is geweest en voor hoelang deze sanctie is gesteld.
Daarmee wordt duidelijk wat voor hen de grens was en kunnen forummers hier hun voordeel mee doen en van leren :
" tot zover kun en mag je gaan " daarna grijpen we echt in " !
ClaimConcept schreef:
Lowieze schreef:Ik vind het wel netjes als de redactie even melding van een ban doet.
Lijkt mij zelfs een must. Reden + de duur van de ban, dan kan ook iedereen bij terugkeer beoordelen of het gedrag verbeterd is.
Precies , dat bedoel ik.... :wink:
Laatst gewijzigd door Radar op 03 aug 2018 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic/individuele gebruikers bespreken

Erthanax

Nou, "in principe" vind ik wel ver gaan. Natuurlijk staat er in de regels/voorwaarden meestal wel een regeltje dat over beslissingen niet wordt gecorrespondeerd (ook in dit forum), maar dat vind ik toch iets anders.
Bovendien heeft een moderator altijd de vrijheid een beslissing toe te lichten, zonder in discussie te gaan. De moderators van dit forum zijn zo verstandig dat in "voorkomende gevallen" heel netjes te doen. Dit lijkt mij zo'n voorkomend geval en ik merk vanzelf wel of de moderatie dat ook vindt.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hoewel vele anders denken over een Deurwaarder blijkt nu dat deze persoon juist erg geliefd is en welkom terug....
Ik zal geen namen noemen maar de MM is er weer en ik had er nooit op gerekend dat de bezorger van vaak veel problemen die op TV serie een ander beeld gaven hier zo geliefd kon worden!

Heeft die Ban en nu deze 2 delen toch iets goeds opgeleverd.

moederslink

stofzuigertje schreef:Hoewel vele anders denken over een Deurwaarder blijkt nu dat deze persoon juist erg geliefd is en welkom terug....
Ik zal geen namen noemen maar de MM is er weer en ik had er nooit op gerekend dat de bezorger van vaak veel problemen die op TV serie een ander beeld gaven hier zo geliefd kon worden!

Heeft die Ban en nu deze 2 delen toch iets goeds opgeleverd.
@stofzuigertje:
deze keer moet ik jou volmondig gelijk geven!
Juist de , in mijn ogen in ieder geval, onterechte ban van MM , heeft mij toen uit boosheid en onvrede met dit gemodereer dat topic doen openen en kort daarna begon ook @erthanax met die petitie :P
Het slechte modereren en zo kwam toen allemaal voorbij.
Daarna kwam de reactie vd moderatie en dus ook het openen van deze 2 feedbacktopics waarin men eens goed kon spuien...
Oproer alom......revolutie....en gedoe ..... :lol:
Er zijn nu al zeker wat verbeteringen zichtbaar , er wordt goed op gereageerd door de meesten etc etc, dus ja......het heeft tot nu toe wel het e.e.a opgeleverd en MM kwam ook terug en meer positiviteit onderling is mijn indruk .
Dit maar vasthouden en met zn allen meewerken en dan wordt het hopelijk toch nog wat :!: :?:

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Beste Forumgebruikers,

De Moderator heeft kennis genomen van uw verzoeken met betrekking tot het openbaar maken van verbanningen van Forumgebruikers.

Wij gaan niet in op situaties die betrekking hebben op andere Forumgebruikers, dit uit privacy-overwegingen. Wij hopen op uw begrip.

Het is tevens niet toegestaan openbaar andere Forumgebruikers te bespreken. Dit topic is bedoeld voor feedback op de Moderatie, en niet op de Forumleden.

Gesloten