LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2
Re: Feedback op het Forum - deel 2
Jullie hebben 100% gelijk maar.....
Als je na een retour meer dan 5 maanden op je geld wacht....
Ga je dan;
A een dure rechtszaak starten.
B mijn advies van nog iets duurders bestellen en voor dit product dezelfde betaal termijn gebruiken als jou retour?
Ja, wat ik nu zeg mag niet maar welke dubieuze firma gaat er naar de Politie voor aangifte?
Als zij 4 maanden ons op geld laten wachten, vind ik dat ik dezelfde rechten heb!
Dus als ze vandaag nog zouden overmaken, heb ik na ontvangst ook nog 5 maanden!
Crimineel of Dubieus, dat is een groot verschil.
Als oud ondernemer moest ik na 30 dagen constateren dat iemand niet betaald had, en na 5 maanden nog niet, dus tegenorder die veel groter was... en toen riep hij regelmatig dat ik aan zijn voorwaarden moest houden en anders... en dat heb ik dus op mijn manier gedaan!
De bedragen waren €280 om €4200,- en ik moet nog steeds die €280 ontvangen en voor hem geld dus hetzelfde!
Ik ben blij dat hij nooit betaalde want nu heb ik tenminste het meeste verdiend!
Bedrijf opgeheven dus jammer, betalen kan niet meer en dat is wederzijds....
Ja, puur crimineel gedrag en ik zal mezelf niet goedkeuren maar dit is mijn manier van zaken doen.
Ik ga geen dure procedure voor maar €280 starten en omdat hij voelde dat hij fout zat ook blijkbaar nooit gedaan.
Wie van ons is nu de grootste crimineel, hij als kleintje of ik als goede leerling van hem?
Ik heb helaas ervaring met wanbetalers en dit is de makkelijkste manier om ze terug te pakken.
Niet volgens de wet of zou het "De Wet Van Murphy"zijn in mijn geval.
Ja, het is off Topic hier maar jullie vragen er toch om en daar maak ik graag misbruik van.
Als je na een retour meer dan 5 maanden op je geld wacht....
Ga je dan;
A een dure rechtszaak starten.
B mijn advies van nog iets duurders bestellen en voor dit product dezelfde betaal termijn gebruiken als jou retour?
Ja, wat ik nu zeg mag niet maar welke dubieuze firma gaat er naar de Politie voor aangifte?
Als zij 4 maanden ons op geld laten wachten, vind ik dat ik dezelfde rechten heb!
Dus als ze vandaag nog zouden overmaken, heb ik na ontvangst ook nog 5 maanden!
Crimineel of Dubieus, dat is een groot verschil.
Als oud ondernemer moest ik na 30 dagen constateren dat iemand niet betaald had, en na 5 maanden nog niet, dus tegenorder die veel groter was... en toen riep hij regelmatig dat ik aan zijn voorwaarden moest houden en anders... en dat heb ik dus op mijn manier gedaan!
De bedragen waren €280 om €4200,- en ik moet nog steeds die €280 ontvangen en voor hem geld dus hetzelfde!
Ik ben blij dat hij nooit betaalde want nu heb ik tenminste het meeste verdiend!
Bedrijf opgeheven dus jammer, betalen kan niet meer en dat is wederzijds....
Ja, puur crimineel gedrag en ik zal mezelf niet goedkeuren maar dit is mijn manier van zaken doen.
Ik ga geen dure procedure voor maar €280 starten en omdat hij voelde dat hij fout zat ook blijkbaar nooit gedaan.
Wie van ons is nu de grootste crimineel, hij als kleintje of ik als goede leerling van hem?
Ik heb helaas ervaring met wanbetalers en dit is de makkelijkste manier om ze terug te pakken.
Niet volgens de wet of zou het "De Wet Van Murphy"zijn in mijn geval.
Ja, het is off Topic hier maar jullie vragen er toch om en daar maak ik graag misbruik van.
(Openingspost van deel 1 - niet over individuele gebruikers discussiëren.)BL2 schreef:Hoe kan het dat één iemand zo'n aparte status heeft dat deze schijnbaar immum is voor welke actie vanuit de moderatie dan ook ?
In het algemeen: in elke community heb je vaste gebruikers, die soms doorschieten in hun enthousiasme. Zolang de bijdragen bij het onderwerp passen, vind ik het goed. Alleen korte en zakelijke antwoorden zijn ook saai. Tegelijk denk ik weleens 'wacht nu even met reageren totdat een ander een reactie heeft geplaatst, liefst iemand met meer ervaring / verstand van zaken'. Niet altijd op de reactieknop drukken, want de wereld is altijd groter dan je denkt.
Wij zijn consumenten, dus geen ondernemers zoals u die op rekening mogen kopen. In een stenen winkel is het boter bij de vis, en bij een webshop moet ik van tevoren betalen. Mogelijkheid B valt dus al af voor gewone consumenten.stofzuigertje schreef:B mijn advies van nog iets duurders bestellen en voor dit product dezelfde betaal termijn gebruiken als jou retour?
-
stofzuigertje schreef: (...)
BL2 schreef:Hoe kan het nu (@-moderatie) dat er door iemand zo vaak gepost wordt, terwijl dit niet aan de forumregels voldoet ?
Hoe kan het dat één iemand zo'n aparte status heeft dat deze schijnbaar immum is voor welke actie vanuit de moderatie dan ook ?
Los van het feit dat ook dit verhaal weer onzin is. Die wanbetaler had jou probleemloos kunnen dagvaarden. Bovendien is dit natuurlijk ook pure fantasie.
Ach elk dorp heeft er wel een .
viewtopic.php?f=104&t=186955&sid=e0c53b ... 4&start=60
@radar
Het allergrootste probleem op dit forum is de ontspoorde discussie zoals in bovenstaand topic. Het topic zelf gaat al nergens over, maar toch kan er 4 pagina`s lang gediscussieerd worden incl alle mogelijke wetteksten of er iemand speciaal langs moet komen om een apparaat uit te pakken of niet.
@radar
Het allergrootste probleem op dit forum is de ontspoorde discussie zoals in bovenstaand topic. Het topic zelf gaat al nergens over, maar toch kan er 4 pagina`s lang gediscussieerd worden incl alle mogelijke wetteksten of er iemand speciaal langs moet komen om een apparaat uit te pakken of niet.
Helemaal mee eens,crazyme schreef:viewtopic.php?f=104&t=186955&sid=e0c53b ... 4&start=60
@radar
Compleet off-topic ( wasmachines, was in was mand op zolder ) en allerlei linkjes en wetteksten, totaal niet relevant voor de TS. Kan dit niet in een speciale sectie of liever nog gewoon lekker op een forum zoals het rechtenforum dat daarvoor bedoeld is.
-
Interessant. Aangezien ik me aangesproken voel wil ik er toch even op reageren.hvff schreef:Mensen als vroem en newmicky hebben dit forum al lang doorgeprikt en afgehaakt 'HK' zoals jij hem noemt had het beste voor met dit forum die heb jij weer een hak gezet. Anderen forumleden zijn hier voor het laatst geweest schreven ze en ze gaan vrolijk verder.
Is het je opgevallen dat de moderatie een aantal zaken flink heeft veranderd? Dat maakt dat er een reden was om mijn beslissing te heroverwegen.
Is het je ook opgevallen dat ik in de paar berichten die ik geplaatst heb heel anders reageer dan voorheen? Ik heb me mijn eigen kritiek, dat niet alleen de moderatie maar ook de gebruikers verantwoordelijk zijn voor de sfeer op het forum, zelf ook aangetrokken. Ik heb dus ook nagedacht over mijn eigen manier van functioneren, en er wat mee gedaan.
Als je inderdaad afhaakt: in de tijd dat ik niet reageerde draaide het forum gewoon door. Als jij afhaakt draait het forum ook gewoon door. Niemand is onmisbaar. Jij ook niet, ik ook niet. Het zal geen 'straf' zijn voor het forum als je er niet meer bent.
-
hvff schreef:...............Andere forumleden zijn hier voor het laatst geweest schreven ze en ze gaan vrolijk verder.
Ook goeie morgen!
Als ik voor mezelf spreek :
ook ik heb gezegd dat ik zou afhaken en alleen nog feedback wilde geven , toch ben ik van lieverlee weer begonnen met reageren op andere topics.
De reden?
Vrij simpel :
1 : ik merk een verbetering vwb het modereren en daar was het mij om te doen
2 : ik hoop wat positiefs te kunnen bijdragen tov vraagstellers vanuit kennis, ervaring of empathie
3 : het meedoen als forumlid geeft me regelmatig toch de nodige afleiding en dat heb ik nodig
NB : waarom sommige anderen weer zijn gaan meedoen ? Daar zullen zij hun eigen redenen wel voor hebben.
NB : er zijn nog steeds wel verbeterpuntjes te gaan :
- sommige reageerders blijven bot en te kort door de bocht waarbij TS behoorlijk worden aangepakt.
- veel topics verzanden nog steeds in oeverloos gehakketak waarmee zo.n topic wordt volgeplempt
- het zou zeer aan te bevelen zijn wanneer voorgaande reacties eerst worden gelezen alvorens de eigen reactie neer te pennen.
Dat scheelt nogal wat overbodige en eensluidende reacties.
BTW :
- de kat naar MM vind ik onder de gordel en ongepast .
- sommigen zijn idd ook " meeloperig " maar het blijft natuurlijk ook een afspiegeling vd samenleving

- en ook merk ik toch ook een andere toon , en naar elkaar en nd TS
Dus....

Geruzie verwijderd door forummoderatie.
Too little too late. Ik zou graag zien dat er wat meer pro-actief wordt ingegrepen. Nu lopen jullie continu achter de feiten aan.Radar schreef:Geruzie verwijderd door forummoderatie.
Laatst gewijzigd door HansieZant op 11 aug 2018 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik was ook aan het zoeken naar mijn reactie. Het was geen ruzie volgens mij, maar feedback op sommige topics.ZeerPrivé schreef:Je hebt het 'geruzie' weer lekker selectief verwijderd! Waarom haal je mijn opmerking - niks geen geruzie! - (en zonder dit forum draait de wereld ook door) en de reactie van hvff weg en laat je die van angora en moederslink staan?Radar schreef:Geruzie verwijderd door forummoderatie.
Volgens Radar hebben ze een tekort aan mankracht, dus is tijdig ingrijpen niet altijd mogelijk.HansieZant schreef:Too little too late. Ik zou graag zien er wat meer pro-actief wordt ingegrepen. Nu lopen jullie continu achter de feiten aan.Radar schreef:Geruzie verwijderd door forummoderatie.
Je hebt het 'geruzie' weer lekker selectief verwijderd! Waarom haal je mijn opmerking - niks geen geruzie! - (en zonder dit forum draait de wereld ook door) en de reactie van hvff weg en laat je die van angora en moederslink staan?
Ik lees dan een tijdje mee in dit topic, maar kan geen verbetering zien, in tegendeel zie ik, dat de moderatie in deze topic´s weer heeft moeten ingrijpen.

-
Er was helemaal geen " geruzie " !Radar schreef:Geruzie verwijderd door forummoderatie.
Er was slechts 1 pittige post van @hvff met zijn mening over MM en forumleden en die is nu weggehaald omdat zijn reactie kennelijk was gemeld.
Dat betekent , helaas , nog steeds dat de moderatie een gemeld bericht per definitie gelijk verwijdert.
Een inhoudelijke reactie vd mods was n.m.m beter geweest dan dit verwijderen van deze post.

Dat komt omdat ze continu te laat zijn met ingrijpen en erg selectief berichten verwijderen. Een off-topic-discussie moet je in de kern ingrijpen en dat doen ze niet. En als forumleden onderling niet luisteren naar feedback die ze elkaar geven loopt het al snel uit de hand.oogklacht schreef:Je hebt het 'geruzie' weer lekker selectief verwijderd! Waarom haal je mijn opmerking - niks geen geruzie! - (en zonder dit forum draait de wereld ook door) en de reactie van hvff weg en laat je die van angora en moederslink staan?
Ik lees dan een tijdje mee in dit topic, maar kan geen verbetering zien, in tegendeel zie ik, dat de moderatie in deze topic´s weer heeft moeten ingrijpen.
Inderdaad, niet alleen in dit topic, maar op het gehele forum.Moneyman schreef:Houd nou gewoon op met die irrelevante onzin. Vervuilt alleen het topic maar.
Zou goed zijn eens een tijdje bij te houden hoeveel en van wie berichten verwijderd wordt.
Uitschieters maar eens trakteren op een ban.
Zolang ze bij het moderatieteam te dom zijn om in te zien wanneer een discussie off-topic begint te raken zie ik daar het nut niet van in.angel1978 schreef:Zou goed zijn eens een tijdje bij te houden hoeveel en van wie berichten verwijderd wordt.