Bovenstaande klopt ook niet voor beide is gewoon een directe verbinding noodzakelijk. Het is dus ook gewoon een keuze om geen optie te bieden om het uit te schakelen. U creditkaart maatschappij heeft de keuze gemaakt om blokkeren niet tot hun opties te laten behoren, hierin zijn ze vrij, er is geen enkele verplichting en noodzaak om dit te doen.yan schreef:Voor een pinbetaling heb je een directe verbinding met de betaalinstantie, instellingen die aan de pin-kaart verboden zijn worden dus opgeslagen bij de bank, en niet op de kaart zelf.
Voor een credit-card is dat niet zo (je kunt vaak al betalen door enkel het nummer te laten zien / in te vullen; wat er wel/niet kan is afhankelijk van het apparaat en/of de overeenkomst van de verkoper met de betaalinstantie) Dit kan ook pas op een later tijdstip worden doorgevoerd naar de betaalinstantie.
Als jou kaart dus contactloos zijn gegevens overgeeft op een betaalapparaat is die niet zo maar even online uit te zetten.
Ben echter wel benieuwd waarom je het zou laten blokkeren?