LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
stofzuigertje

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

viewtopic.php?f=40&t=187057

Geen Komkommer taart AUB....

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef: De Stofzuiger vragen terwijl je maar een kleintje hebt... hoe serieus moet ik alle die daar reageerde nemen?
?
Heel serieus ben ik bang. Je reacties zijn veelal offtopic, niet leesbaar en in sommige gevallen zet je aan tot crminieel handelen. Schijnbaar vind de moderatie het prima, ze reageren zelf niet meer op de meldingen.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Over een topic van stofzuigertje weet ik niets, ik weet wel dat de moderator mijn topic over onze stofzuiger heeft verwijderd. Onze andere apparaten, huishoudelijk of anderszins, doen het allemaal zoals ik ervan verwacht, dus meer van dit soort topics zijn van mij niet te verwachten.

Ik kreeg overigens een heel keurig en gemotiveerd bericht van de moderator, inclusief een paar tips. Een pluim voor de moderator van dienst!

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Erthanax schreef:Ik kreeg overigens een heel keurig en gemotiveerd bericht van de moderator, inclusief een paar tips. Een pluim voor de moderator van dienst!
Dat is inderdaad een zeer milde actie op een onderwerp dat gestart is om één persoon het middelpunt van spot en hoon te maken.
Op menig school halen ze dan een draaiboek tegen pesten uit de kast.

Mijn feedback op dit forum is dat het hoekje stoom afblazen voor een vaste groep deelnemers alhier niks oplost.
Alle vingers en oplossingen gaan naar de moderatie -van je af- maar veel belangrijker is om eens te kijken -naar je toe- wat je zelf doet om het klimaat hier een beetje acceptabel te houden. Zelfreflectie.

Tot zover mijn bijdrage aan dit topic.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Charlotte68 schreef:
Charlotte68 schreef:Moderator, wat is het nut van onbeantwoorde topics. Denkt u dat er nog geantwoord wordt op een topic van 2016. Zou een vragensteller daar nog iets aan hebben.
Moderator, als u klaar bent met ingrijpen op dit forum, zou u dan mijn vraag van 3 dagen geleden kunnen beantwoorden.
Hoi Charlotte68, dat is een goede vraag! We tonen de onbeantwoorde topics op de Actueel-pagina zodat nieuwe topics niet ondergesneeuwd raken door actieve topics. In het verleden zagen we dat het nog wel eens voorkwam dat mensen geen reactie kregen. Sinds we de onbeantwoorde topics tonen op de Actuele-pagina is deze situatie flink veranderd. Doordat dit zo'n succes is, zie je echter wel oudere topics die geen reactie hebben ontvangen (en waarschijnlijk ook niet zullen krijgen) in het overzicht.

Mocht je een goed idee hebben hoe we dit kunnen voorkomen en we er toch voor kunnen zorgen dat onbeantwoorde topics alsnog een reactie krijgen, dan horen we dit graag!

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien kan de moderatie zelf contact opnemen met de Ts van het onbeantwoorde topic met bijvoorbeeld de vraag, of dat topic moet blijven staan?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klaas Jan schreef:
Erthanax schreef:Ik kreeg overigens een heel keurig en gemotiveerd bericht van de moderator, inclusief een paar tips. Een pluim voor de moderator van dienst!
Dat is inderdaad een zeer milde actie op een onderwerp dat gestart is om één persoon het middelpunt van spot en hoon te maken.
Op menig school halen ze dan een draaiboek tegen pesten uit de kast.

Mijn feedback op dit forum is dat het hoekje stoom afblazen voor een vaste groep deelnemers alhier niks oplost.
Alle vingers en oplossingen gaan naar de moderatie -van je af- maar veel belangrijker is om eens te kijken -naar je toe- wat je zelf doet om het klimaat hier een beetje acceptabel te houden. Zelfreflectie.

Tot zover mijn bijdrage aan dit topic.
Als je alleen maar vingers naar de moderatie ziet, heb je niet echt opgelet en een hoop gemist.

En voor wat betreft jouw perceptie van het verwijderde topic: als je niet onderkent dat de onderliggende boodschap daar niets met pesten, maar met een al vaak benoemd veel serieuzer probleem te maken had, dan heb je ook dáár een hoop gemist.

Nooit meer prijsvrij

Ongelezen bericht door Nooit meer prijsvrij »

Radar schreef: Dat is ons inderdaad ook een doorn in het oog, en hiertegen treden wij de laatste tijd ook harder op.
Ik hoop dat deze mensen nog harder aangepakt worden en zelfs verwijderd/ geblokkeerd worden.
Ik heb laatste 2 topics gestart en wordt door een handjevol gebruikers (harde kern) alleen maar opzettelijk beledigd op persoon ipv dat ze een fatsoenlijke van toegevoegde waarde reacties achterlaten.
Ik denk dat het beter zou zijn als je zelf dit soort misbruikers kan blokkeren van de topics (aanvinken als vijand heeft weinig zin merk ik), zo heb ik het zelf in de hand en jullie minder werk. Ik blijf het melden maar merk dat er een vertraging op de lijn zit, waarvan de pesters/ meelopers van op de hoogte zijn en zich daarom zo ontzettend kinderachtig misdragen. Of het zijn daadwerkelijk kinderen die hier niks te zoeken hebben (ik denk het echt).
Hoe dan ook, ik ben nu langer bezig met het weren van pesters van mijn topics dan de topic zelf (inhoud). Dit kan toch niet de bedoeling zijn lijkt mij.
Het doet mij denken aan vroeger op het schoolplein, zielig gedrag. Hoort hier niet thuis, irriteert alsmaar.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Beste Forumgebruikers,

De Moderatie heeft enkele berichten van gebruikers verwijderd. Er wordt geruzied, gesproken over specifieke Forumleden en op de man gespeeld. Daarvoor is dit topic niet bedoeld.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

uh ik mis wat volgens mij !!!!

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Waarom wordt Ts hier niet op aangesproken ?

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Radar schreef:Wanneer u zich niet in de openingspost kan vinden, nogmaals; reageert u dan niet.
Dus als iemand ongelijk heeft of totaal onredelijk een bedrijf zwart maakt mag je niet reageren?
Er is een verplichting om iedereen maar gelijk te geven en anders maar gewoon niks te zeggen?

En als menig forumgebruiker het niet eens is met een OP mag de TS ons voor van alles en nogwat uitmaken want wij zitten fout, omdat we dan maar niet hadden moeten zeggen dat ons inziens/inziens de wet of uitspraken iemand ongelijk heeft of misschien het ook van een andere kant te bekijken valt?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Charlotte68 schreef:Ik vind dat alleen de moderator posten kan verwijderen. Dan zal men misschien eerst eens nadenken voordat men hier een vraag stelt.
Posten worden inderdaad vaak verwijderd als het antwoord niet bevalt
Ik vind het verwijderen van berichten onwenselijk. Eveneens vind ik onwenselijk om het kind met het badwater weg te gooien. Met name de vaste gebruiker verwijderen hun bedragen niet en dus is het niet noodzakelijk om de edit optie te ontnemen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Nooit meer prijsvrij schreef:
Radar schreef: Dat is ons inderdaad ook een doorn in het oog, en hiertegen treden wij de laatste tijd ook harder op.
Ik hoop dat deze mensen nog harder aangepakt worden en zelfs verwijderd/ geblokkeerd worden.
Ik heb laatste 2 topics gestart en wordt door een handjevol gebruikers (harde kern) alleen maar opzettelijk beledigd op persoon ipv dat ze een fatsoenlijke van toegevoegde waarde reacties achterlaten.
Ik denk dat het beter zou zijn als je zelf dit soort misbruikers kan blokkeren van de topics (aanvinken als vijand heeft weinig zin merk ik), zo heb ik het zelf in de hand en jullie minder werk. Ik blijf het melden maar merk dat er een vertraging op de lijn zit, waarvan de pesters/ meelopers van op de hoogte zijn en zich daarom zo ontzettend kinderachtig misdragen. Of het zijn daadwerkelijk kinderen die hier niks te zoeken hebben (ik denk het echt).
Hoe dan ook, ik ben nu langer bezig met het weren van pesters van mijn topics dan de topic zelf (inhoud). Dit kan toch niet de bedoeling zijn lijkt mij.
Het doet mij denken aan vroeger op het schoolplein, zielig gedrag. Hoort hier niet thuis, irriteert alsmaar.
@ RADAR
deze zeer beledigende post is gemeld maar is dus niet verwijderd :shock:

Maar misschien is het een optie om eens niet meer te verwijderen maar jullie commentaar daar onder te zetten?
Op die manier kan er meer belerend en pedagogisch vanuit de moderatie opgetreden worden wanneer wij het niet meer mogen?

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

moederslink schreef:Maar misschien is het een optie om eens niet meer te verwijderen maar jullie commentaar daar onder te zetten?
Op die manier kan er meer belerend en pedagogisch vanuit de moderatie opgetreden worden wanneer wij het niet meer mogen?
Er is niks pedagogisch aan het handelen van de moderatie. Vanaf het begin is de wens op de feedbacktopics geweest dat men transparant en consequent was.

De moderatie is in dezen alles behalve consequent en lijkt ook niet door te hebben hoe het eerdere verloop van topics was. Sommige gebruikers mogen alles, zoals in het geval van een TS die mensen aanvalt als ze geen gelijk krijgen, en in het geval van een zeker iemand die altijd off-topic verzinsels post die niks met de vraag of stelling van een TS te maken hebben, of in meerdere gevallen crimineel gedrag aanmoedigen.

Ondertussen mogen anderen vrijwel niks. Ik heb een waarschuwing gekregen voor het misleidend noemen van een specifieke uitspraak. Ik heb niks tegen de persoon in kwestie (en ik denk dat hij dat ook wel weet), maar blijkbaar mag je het niet oneens zijn.

Dat wordt nu dus door de moderatie bevestigt:
Radar schreef:Wanneer u zich niet in de openingspost kan vinden, nogmaals; reageert u dan niet.
Op alle andere vragen geven ze geen antwoord of uitleg.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij is er vandaag en gisteren een andere moderator aan het werk, dan even terug.

En dat gezien het nu zo maar verwijderen van reacties op verzoek en het laten staan van beledigende uitspraken van de klager zelf.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dit kan je toch amper verbazen.. Het is altijd al zo geweest en zal ook wel zo blijven (ondanks de hoop van enkelen die ik maar even naïef zal noemen ).
Je mag het alleen met een TS eens zijn en er zeker niet tegenin gaan. Ook mag je alleen op de gestelde vraag antwoord geven en deze moet ook nog eens politiek en juridisch correct zijn. Dat heeft natuurlijk NIETS met een forum te maken ( waarop het de bedoeling is dat je je mening over iets kan/mag geven ).

Als de moderatie graag een vraag- antwoord rubriek wil, laten ze die dan ook gewoon maken, maar noem het dan geen forum. Dit heeft NIETS met een forum te maken.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

moederslink schreef: @ RADAR
deze zeer beledigende post is gemeld maar is dus niet verwijderd :shock:
In het feedback topic moet je feedback kunnen geven op zaken die op het forun plaast vinden. In de twee topis van Nooit meer prijsvrij is te veel op de persoon gereageerd. Nooit meer prijsvrij ervaard dat negatief en verwoord dat hier ook zo. Dat moet kunnen. Nooit meer prijsvrij noemt geen namen dus de goede naam niemand wordt aangetast. Ik kan me voorstellen dat de mensen die zich hebben laten gaan zich aangesproken voelen en het niet leuk vinden dat er negatieve woorden als kinderachtig en persten wordt gebruikt, maar ik zie niet wat er fout aan is om kinderachtig gedrag als zodanig te benoemen. Wie hard is op de inhoud en zacht op de persoon hoeft zich niet aangesproken te voelen.

HansieZant

Ongelezen bericht door HansieZant »

angel1978 schreef:Dit kan je toch amper verbazen.. Het is altijd al zo geweest en zal ook wel zo blijven (ondanks de hoop van enkelen die ik maar even naïef zal noemen ).
Je mag het alleen met een TS eens zijn en er zeker niet tegenin gaan. Ook mag je alleen op de gestelde vraag antwoord geven en deze moet ook nog eens politiek en juridisch correct zijn. Dat heeft natuurlijk NIETS met een forum te maken ( waarop het de bedoeling is dat je je mening over iets kan/mag geven ).

Als de moderatie graag een vraag- antwoord rubriek wil, laten ze die dan ook gewoon maken, maar noem het dan geen forum. Dit heeft NIETS met een forum te maken.
Ik geef het ook een beetje op met die prutsers van de moderatie.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja dat kan, niet reageren.

Deze mevrouw heeft slechts 3 posts geplaatst waarin in alle 3 de posts 3 bedrijven volledig zijn afgebrand.
Wanneer forummers met redenen omkleed hierop reageren of haar proberen haar toon wat te laten matigen worden hun reacties gemeld en verwijderd want het zint mevrouw niet en brandt de reageerders af :evil:

Waarom staan jullie dit dan wel toe?
Wat heb je aan zo.n poster op jullie forum?

Gesloten