Beste Petra vertel mij nu eens het volgende: waarom accepteer je iets wat bij voorbaat al niet mag? Waarom zeg niet gewoon deze lening ga ik niet aan omdat de garantstelling niet wettelijk is? Iedere lener klikt vrolijk op ja, is het dan niet raar dat je nu gaat piepen dat dit niet rechtsgeldig is? Waarom ga je iets aan dan niet wettelijk is?
De aanbieder moet zich aan de wet houden en dit doen ze al jaren niet. Dit is het bedrijfsrisico wat Ferratum loopt, door de wet te omzeilen. Nogmaals dit is door de rechter bevestigd.
Ten aanzien van het incasso bureau, waarom betaal je niet gewoon je lening terug? Eenieder die hier te maken heeft gehad met Trust and Law heeft helemaal niets betaald, geen lening, geen rente en geen garantstelling. Als jij je moreel verplicht voelt om de lening en de wettelijke rente te betalen waarom doe je dat dat niet? Volgens mij mis jij het punt dat onder andere ik en andere schrijvers hier proberen te maken, namelijk dat het gros van mensen hier gedacht heeft dat ze nooit meer wat zouden horen en daarom gratis geld hadden.
Het contract is volgens de rechtspraak nietig, omdat de wet is overtreden. Dus alleen de kale lening moet worden terugbetaald.
Nu de uitspraak er aan zat te komen en Ferratum via Trust and Law probeert te redden wat er te redden valt worden mensen uit hun droom geholpen en roept iedereen dat flitskredieten slecht zijn, net zo slecht dus als het betaalmoraal van de gemiddelde reageerder hier!
Vanaf 2007 probeert de wetgever, flitskredieten te verbieden en elke keer omzeilen ze de wet. De politiek en schuldhelporganisaties willen al jaren van deze boeven af. De flitskredietboeven doen geen BKR check en controleren de kredietwaardigheid niet en verstekken leningen aan kwetsbare groepen. De overheid wil dit niet. Dus het bedrijfsmodel veroorzaakt het betalingsmoraal.