LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Bob Schurkjens

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik kan niet meer zoeken op eigen reacties. Dat is toch raar? Zo raak je de draad kwijt.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zeker. Vooral omdat ik het met mezelf vaak ook het meeste eens ben. En dat mag best wel eens gezegd worden.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik heb het al eerder aangekaart: de manier van quoten op dit forum. Daar is door Radar nog niet op gereageerd.
Als voorbeeld even het topic "Minderjarig kind doet online aankopen" en dan de quotes in de reactie van NeoDutchio van vandaag om 8.11 u. Het gaat me niet om de reactie zelf, maar kunt u nog wijs worden wie er wat geciteerd heeft? Ik niet.
Waarom technisch niet zo maken dat alleen de laatste reactie geciteerd kan worden.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Zijn er ook meer mensen hier die de persoonlijke berichten in de inbox niet kunnen zien? Ik had een (3) staan bij Gebruikerspaneel, maar nergens zijn nieuwe berichten te vinden in de inbox. Vreemd genoeg verdwijnt de 3 als je 3 keer op je inbox geklikt hebt.

Lowieze

NeoDutchio schreef:
06 sep 2018 08:34
Zijn er ook meer mensen hier die de persoonlijke berichten in de inbox niet kunnen zien? Ik had een (3) staan bij Gebruikerspaneel, maar nergens zijn nieuwe berichten te vinden in de inbox. Vreemd genoeg verdwijnt de 3 als je 3 keer op je inbox geklikt hebt.
Ja, ik had ook een (2) staan, maar niets te zien in de inbox. Ik heb nu notificaties helemaal uit gezet en geen cijfertje meer te zien achter gebruikerspaneel.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat cijfer geeft tegenwoordig inderdaad de notificaties weer (dus als mensen je noemen of zo) en het aantal pb's, bij elkaar opgeteld. Van die notificaties snap ik nog steeds niks, of het werkt niet goed. En pb's zijn met moeite te lezen, dan moet je apart naar je privéberichten.

Voordeel van de notificaties is dat je kunt zien wanneer iemand op je gereageerd heeft, tenminste, wanneer je gequoted bent of als je naam genoemd is. Dat vind ik zelf best wel een vooruitgang. Soms denk je dat je met een topic klaar bent en leest je het niet meer, terwijl anderen je nog een vraag stellen of zo, waarop je dan niet reageert omdat je het niet meer leest. Door de notificaties wordt je daar dan op geattendeerd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat zijn dan notificaties dat je gequote of getagd bent, scroll maar eens iets naar beneden als je op dat getal hebt geklikt.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bij de vorige versie waren het de PBtjes. Ik heb het getal liever alleen voor de PBtjes en ga er niet meer naar kijken.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dank voor de tips. Je kan er inderdaad op klikken en ziet dan de reacties. Jammergenoeg word je niet doorgelinkt naar het topic dan.

Moneyman

Eens! Eventuele pb's "verzuipen" nu tussen de onbelangrijke notificaties. Ik ga eens snuffelen of je de verschillende notificaties afzonderlijk aan- en uit kunt zetten.

Een ander nadeel is dat die notificaties je overal heen brengen als je erop klikt, behalve naar de plek waar je moet zijn.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 06 sep 2018 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman

En dat kan gelukkig: in je gebruikerspaneel, onder "profielvoorkeuren", en dan "wijzig notificatieopties".

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De notificaties van de reacties heeft wat weg van wat er in de deze clip met het blik vlees gebeurt.
https://www.youtube.com/watch?v=anwy2MPT5RE

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
06 sep 2018 09:22
En dat kan gelukkig: in je gebruikerspaneel, onder "profielvoorkeuren", en dan "wijzig notificatieopties".
Juist! Ik heb het nu aangepast en wil alleen notificaties van PB.s ontvangen en heb alleen nu dat aangevinkt.
De rest wordt mij teveel.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Deze kwam net even in beeld:
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /data-v2/www/forum/custom/ext/avrotros/at_layout/event/main_listener.php on line 60: file_get_contents(https://radar.avrotros.nl/index.php?id=8): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 500 Internal Server Error

witte angora

Moneyman schreef:
Bij mij zijn het de 'forumvoorkeuren'. :wink:

Maar inderdaad, je kunt hier aan en uitzetten waar je notificaties voor wil ontvangen. Opvallend dat je standaard ook een notificatie in je mailbox krijgt. Het was een wens van sommigen dat topicstarters via de mail zouden vernemen dat er op hun topic is gereageerd, in de hoop dat ze nog een keer terugkomen. Dat is dus gehonoreerd. :D

Lowieze

witte angora schreef:
06 sep 2018 10:17
Moneyman schreef:
Bij mij zijn het de 'forumvoorkeuren'. :wink:

Maar inderdaad, je kunt hier aan en uitzetten waar je notificaties voor wil ontvangen. Opvallend dat je standaard ook een notificatie in je mailbox krijgt. Het was een wens van sommigen dat topicstarters via de mail zouden vernemen dat er op hun topic is gereageerd, in de hoop dat ze nog een keer terugkomen. Dat is dus gehonoreerd. :D
Ik dacht meer dat een letterlijke mail in bv Outlook werd bedoeld bij nieuwe forummers.
Als zelfs doorgewinterde forummers het hier al niet begrijpen dat er een mail is binnen het forum, hoe moet een nieuwe forummer dat dan weten?

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik mis ook de 'eigen berichten'. Ik heb ineens geen 'vijanden' meer maar 'negeeropties' of zoiets. Een handige functionaliteit die mij al veel ergernis bij het lezen heeft bespaard.
Ik ben elke dag op het forum maar vooral op de achtergrond omdat ik heb gezien in al die jaren dat een topic vaak stopt zodra ik heb gereageerd. Ik zal bij veel mensen in de 'negeer' staan denk ik.
Verder lees ik in 30 seconden gewoon de lijst met 'nieuwe topics/reacties' en dan weet ik of ik verder wil lezen of niet. Ik vind al die notificaties maar vermoeiend.
Even terzijde: ik geloof dat een van de mensen die het meest opviel door onnodige en onware reacties, er al een paar dagen niet meer is. Dat vind ik wel een verbetering.

witte angora

Miepje1 schreef:
06 sep 2018 10:46
Ik mis ook de 'eigen berichten'. Ik heb ineens geen 'vijanden' meer maar 'negeeropties' of zoiets. Een handige functionaliteit die mij al veel ergernis bij het lezen heeft bespaard.
Dat wilde ik net zeggen, het 'vijandenlijstje' is vervangen door het 'negeerlijstje'. Wat dat betreft heeft de redactie goed geluisterd naar de onvrede over het begrip 'vijand', terwijl de functie zelf gehandhaafd blijft. Dit is zeker een grote verbetering, ik vind dat deze vlag de lading veel beter dekt.

De vele vergaderingen achter de schermen hebben tot goede resultaten geleid, dat wordt nu wel duidelijk. Ok, het duurde allemaal wat langer dan dat wij geduld hadden (dat gaat vaker zo), maar al die tijd werd de feedback zeker wel serieus genomen.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Helaas werkt het 'Vind deze reactie leuk' knopje nu even niet... ;-)

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Miepje1 schreef:
06 sep 2018 12:46
Helaas werkt het 'Vind deze reactie leuk' knopje nu even niet... ;-)
Alleen de rand van het hartje licht rood op, beetje zielig. :lol:

Gesloten