tttlocke schreef: ↑06 sep 2018 14:11
Waar staat dat dan op de website? In of bij het aanbod? Ik zie het niet. Of doelt op de algemene voorwaarden?
Het is een kleine zoektocht. In tegenstelling tot alle andere anvr-leden staat bij SunWeb onderaan de homepage geen link naar de voorwaarden, daarvoor moet je eerst een keuze maken en dan naar het einde van de pagina gaan. Je krijgt dit:
Autovakanties: algemene alinea + herroeping aanbod + kennelijke fouten + downloads
Wintersport: algemene alinea + downloads
Zonvakanties: algemene alinea + herroeping aanbod + kennelijke fouten + downloads
Tussendoor valt op, dat de SunWeb-website met aangepaste cookie-instellingen veel sneller is dan met de standaard instellingen.
Speedy123 schreef: ↑06 sep 2018 15:05
Sunweb stelt dat een boeking pas definitief is 24 uur na de boeking. Ik rekt niets op, Sunweb hanteert die termijn voordat de klant gegarandeerd is dat die een definitieve koopovereenkomst heeft. Na 24 uur volgt er een andere, hogere prijs dan de prijs die de klant op de website getoond werd en waarop de klant dacht de reis aankocht te hebben.
Het gaat om herroeping van het aanbod. De klant krijgt binnen 24 uur of op de eerstvolgende werkdag de keuze tussen een andere prijs, alternatief aanbod of annuleren.
SunWeb is niet de enige met deze voorwaarde, je vindt hem bij alle anvr-leden. Bij verre reizen hanteert DeVakantiediscounter bijvoorbeeld een termijn van 48 uur.
Wat hier precies is misgegaan, weet alleen SunWeb. Zelf denk ik aan het ontbreken van een plafond op het aantal reizen, dat verkocht kan worden. Ik kom daarop, omdat ik bij SunWeb niet tegen de melding 'uitverkocht' oploop en bij concurrenten wel.
Evengoed kan de oorzaak technisch zijn: een brakke koppeling tussen de vliegmodule en de hotelmodule. Maar om nu gelijk te beginnen over oplichting, oneerlijke handelspraktijken ... ik vind het allemaal zware woorden voor iets, wat door mevrouw zelf heel verstandig is opgelost. Als het vertrouwen weg is, dan is annuleren en iets anders boeken gewoon de beste oplossing.
Wat overeind blijft voor SunWeb: de automatisering en communicatie kan beter.