LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Extra kosten na verstopping in afvoerbuizen
-
Extra kosten na verstopping in afvoerbuizen
Ik had een verstopping in de afvoerbuizen. Hier zijn ze 2 uur mee bezig geweest. Ok prima, het probleem is verholpen, voor getekend en klaar denk je. Dan krijg ik de rekening gepresenteerd en daar staan plotseling extra kosten op voor reiniging, 75 euro. Prima om te betalen voor de 2 manuren maar niet voor de extra kosten. Daar kan ik niet mee akkoord gaan. Dit is mij van tevoren niet meegedeeld. Ik weiger dan ook te betalen. Is dit normaal?
Re: Extra kosten na verstopping in afvoerbuizen
Reiniging van wat?
-
Nee, normale mensen vragen gewoon om een specificatie en betwisten dat als het niet klopt, of betalen gewoon...
-
reiniging van de afvoer. Een verstopping dus.
Op de specificatie staat reiniging 75 euro en dat betwist ik dus.
Hoe verloopt zo'n traject als je niet betaald en er niet uitkomt?
En uit welke werkzaamheden of materialen bestaat dan het bedrag van € 75,00.phildelange schreef: ↑26 sep 2018 12:38I. Dan krijg ik de rekening gepresenteerd en daar staan plotseling extra kosten op voor reiniging, 75 euro. Daar kan ik niet mee akkoord gaan. Dit is mij van tevoren niet meegedeeld. Ik weiger dan ook te betalen. Is dit normaal?
En 'zondermeer' niet betalen is geen optie, daarmee komt alleen maar meer 'str.." aan de knikker.
Informeer eerst eens naar 'hoe', wat'' en 'waarvoor' en als u dat weet, meldt het dan nog eens hier, zodat het echt mogelijk is om u van advies te dienen.
Waarom? Je verstopping is toch verholpen? Iets meer duidelijkheid zou helpen.phildelange schreef: ↑26 sep 2018 15:57reiniging van de afvoer. Een verstopping dus.
phildelange schreef: ↑26 sep 2018 15:57reiniging van de afvoer. Een verstopping dus.
Ik heb zo'n 'donkerbruin' vermoeden dat het volgende bedoeld wordt!
Als de verstopping is verholpen dan kan/wordt de afvoerbuis nog met een speciale reinigingskop en onder hoge druk schoongemaakt om aangekoekt restvuil en vooral de kalkaanslag in de afvoerbuis te verwijderen.
Deze behandeling voorkomt een snelle nieuwe verstopping.
-
er heeft inderdaad een machine met zo'n 8 meter lange veer eraan in de buizen
onder hoge druk rondgedraaid. Verder zijn er geen extra materialen aan te pas
gekomen. Maar moet ik dan 75 euro betalen voor deze werkzaamheden?
Dit valt toch gewoon onder de 2 manuren?
-
Personeel kost geld, maar gereedschap ook.phildelange schreef: ↑26 sep 2018 20:39er heeft inderdaad een machine met zo'n 8 meter lange veer eraan in de buizen
Nee, dit werk wordt als extra uitgevoerd en wordt apart in rekening gebracht.phildelange schreef: ↑26 sep 2018 20:39er heeft inderdaad een machine met zo'n 8 meter lange veer eraan in de buizen
Er had u wel moeten worden gevraagd of dit 'extra' werk uitgevoerd mocht worden.
Als u geen toestemming hebt gegeven dan kunt u inderdaad bezwaar maken en in conclaaf gaan met het ontstoppingsbedrijf.
Ze hebben overigens wel een net bedrag in rekening gebracht.
Maar wat denkt u dan dat die twee man twee uur doen? Peuteren in de afvoerpijpen?
-
Dan krijg je uiteindelijk met een veel onvriendelijker Moneyman te maken....phildelange schreef: ↑26 sep 2018 15:57reiniging van de afvoer. Een verstopping dus.
Maar de afvoer is hoe dan ook wel netjes ontstopt.
Haha inderdaad. Bij een ontstoppingsopdracht hoort ook de reiniging uitgevoerd te worden. Anders heb je een week later wee de boek dicht zitten - en dan zou er geklaagd worden dat ze hun werk nietbgoed gedaan hebben.
Gewoon betalen. Er is voor je gewerkt, je probleem is grondig opgelost, wees dan ook zo fatsoenlijk om hen gewoon voor dat werk te betalen.
Gewoon betalen. Er is voor je gewerkt, je probleem is grondig opgelost, wees dan ook zo fatsoenlijk om hen gewoon voor dat werk te betalen.
-
.
Laatst gewijzigd door Seagoing Racer3 op 02 okt 2018 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Helaas hebben wij ook wel eens een verstopte afvoer gehad waarbij ik de hulp heb moeten inschakelen van een ontstoppingsbedrijf.
Op hun site stond duidelijk vermeld dat het tarief geldt voor voorrijkosten en het eerste uur arbeid , bij langere werkzaamheden zal een uurtarief berekend worden van .... euro per uur.
Ook eventuele materialen die vervangen moeten worden zijn niet inclusief het tarief en zullen voor rekening van de klant komen.
Nu zijn het merendeel der verstoppingen meestal binnen het eerste uur opgelost dus als de werkzaamheden bij TS langer hebben geduurd klinken voor mij die meerkosten niet vreemd in de oren.
Op hun site stond duidelijk vermeld dat het tarief geldt voor voorrijkosten en het eerste uur arbeid , bij langere werkzaamheden zal een uurtarief berekend worden van .... euro per uur.
Ook eventuele materialen die vervangen moeten worden zijn niet inclusief het tarief en zullen voor rekening van de klant komen.
Nu zijn het merendeel der verstoppingen meestal binnen het eerste uur opgelost dus als de werkzaamheden bij TS langer hebben geduurd klinken voor mij die meerkosten niet vreemd in de oren.
Heb zo n idee dat de voorrijkosten zijn vermeld en reparatie ekstra is berekend , lijkt mij normaal.