LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pc schakelt zichzelf uit na opstarten

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: pc schakelt zichzelf uit na opstarten

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 23 Dec 2004 20:32 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Monument valley,

Maak die jongen nou niet bang met dat verhaal over een oververhitte proc. Z'n problemen zijn gekomen na installen van nieuwe software en verdwenen na aanpassen van de opstart config. Een van de nieuw geinstalleerde progjes zorgt dus voor het probleem en niet een of andere hardware!
Beste gast,

Ten eerste bied ik mijn verontschuldiging aan voor het late beantwoorden, ik had jouw bericht over het hoofd gezien.
Ten tweede, was het niet mijn bedoeling hem bang te maken, ik zei alleen wat ik in mijn boek vond.
Jij kan gelijk hebben, maar over het algemeen is het zo, dat dit soort problemen voortkomen uit defecte processors of slechte cooling.
Normaliter gesproken was ik er ook niet over begonnen als hij die problemen niet meer had nadat hij zijn schijf gecontroleerd had, immers hij had zijn schijf op virussen gecontroleerd, vervolgens had hij via chkdsk /f zijn hd. ook gecontroleerd op fouten in zijn bestandskernel en ik neem aan dat hij ook zijn schijf gecontroleerd had op verloren clusters.
Nogmaals het was niet mijn bedoeling hem bang te maken, maar ik vind dat je wel iemand erop mag attenderen wat het zou kunnen zijn.
Daar heb ik niet verkeerd aangedaan, weet je wat het is: Als ik die problemen zelf had gehad en ik had geen computerboek gehad waar alles mooi ingeschreven staat en verder had ik ook geen computerkennis gehad, ik had dan via dit forum vragen gesteld en zou zoiets te verstaan krijgen, dan zou ik er alleen maar blij om zijn, want ik zou dan weten waar ik eventueel rekening mee moest houden.
Ik heb na jouw bericht verdere contact gehad met John02, zoals je gezien hebt is gebleken dat het niet zijn processor is, maar vermoedelijk ligt de oorzaak ergens anders, feitelijk is het jammer dat ik het e-mailadres niet heb van die persoon, want dan had ik nog een programma gehad voor hem wat hij ook zou kunnen proberen.
John02 als ik je bang gemaakt hebt, mijn excuses dan hiervoor, ik wou je alleen maar helpen.
Groet en een goed uiteinde toegewenst.

Gast

Verkoop jij computers met langere garanties ??

Gast

Hoi Monument V.
Toon van mijn berichtje was misschien iets harder dan de bedoeling was; sorry :D
Maar problemen die ontstaan na installatie van nieuwe software, en met name virusscanners die vaak al direct bij het opstarten actief worden, los je op door je laatste handeling ongedaan te maken. De suggestie om via msconfig programma's uit de opstartsequence te halen bleek dus ook een hele goede te zijn. Mocht dit geen effect hebben ga je eens naar de hardware kant kijken. Vandaar dat ik me geroepen voelde om naar jouw toe even aan de handrem te trekken :P
Verder niet negatief bedoeld :!:

Gast

Geplaatst op 26 Dec 2004 13:06 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Hoi Monument V.
Toon van mijn berichtje was misschien iets harder dan de bedoeling was; sorry
Maar problemen die ontstaan na installatie van nieuwe software, en met name virusscanners die vaak al direct bij het opstarten actief worden, los je op door je laatste handeling ongedaan te maken. De suggestie om via msconfig programma's uit de opstartsequence te halen bleek dus ook een hele goede te zijn. Mocht dit geen effect hebben ga je eens naar de hardware kant kijken. Vandaar dat ik me geroepen voelde om naar jouw toe even aan de handrem te trekken
Verder niet negatief bedoeld
Ik begrijp het gast.
Iets zeggen op zo'n forum is altijd anders dan persoonlijk tegen iemand iets zeggen, ook is het moeilijker om iemand zo blindelings te helpen, immers als buitenstaander ken je zo'n computer niet, een pc. van 3 jaar oud, daarmee kun je meestal dergelijke problemen mee verwachten.
Wat de processor betreft: Het had dus gekund, meestal is dat het probleem wat die conflicten veroorzaakt, spontaan opstarten oftewel rebooten duid in het algemeen op dat soort zaken, zou de pc. verder goed werken en vastlopen dan zou ik aan het register denken, maar goed, genoeg erover.
Norton is een lastig programma, als je iets verkeerds doet, dan kun je vervelende problemen krijgen, maar ik was in de veronderstelling dat John02 de boel al terug gedraaid had en vervolgens de boel ge-inspecteerd had; kijk als je de boel controleerd en visa versa, je hebt dan nog problemen met dergelijke dingen, dan ja vul zelf maar aan.
Ik zelf heb ook Norton, ik heb geen problemen ook al ga ik er overheen, maar ja de ene pc. is de andere niet.
Groetende, Monument Valley

Gast

Bedankt voor de tip Justice man 007

Gast

Hoi John02,

Hoe is het met je computer afgelopen?
Zijn de problemen inmiddels verholpen?
Ik hoor het wel weer van je he.
Groet, Monument Valley

john02

Ongelezen bericht door john02 »

Ben ff wat anders aan het uitproberen wat het probleem wel eens zou kunnen oplossen. Zodra ik meer weet, zal ik reageren. Maar in ieder geval bedankt voor de interesse.
gr., John02

nice

Ongelezen bericht door nice »

ik heb ook zo'n soortgelijke probleem gehad. bij mij had dit te maken met een worm virus. pc sluite zichzelf af zodra ik het internet opging met mn kabelmodem. ik heb van microsoft servicepack 2 voor windows xp gedownload en geinstalleerd, en het probleem was voorbij... mischien heb je er iets aan, mischien ook niet. maar dit is mijn ervaring.

JoséG

Ongelezen bericht door JoséG »

Wat het ook kan zijn....
Je hebt een ander besturingssyteem er op gezet. En daarna de bestaande Norton weer geïnstaleerd.
Het vernieuwde besturingssysteem kan wel eens incompatibel zijn met de oude Norton!
Dus is je PC ok met alle Norton/Symatec programma's afgevinkt dan is de verouderde Norton de oorzaak.
Gratis antivirusscanner? probeer eens www.free-av.com.

Sterkte,
José

john02

Ongelezen bericht door john02 »

Het heeft de nodige moeite (en tijd) gekost, maar het door mij beschreven probleem is definitief opgelost!

Achteraf is gebleken dat het deinstalleren van Norton PF en SW 2004 (volgens Start/Config/Software/Progr. Verwijderen of Wijzigen) niet volledig juist is verlopen (niet alle bestanden van 2004 verwijderd). Hierdoor werkte Norton PF en SW 2005 niet goed en reboote de pc steeds opnieuw. Dit heb ik uiteindelijk allemaal weten op te lossen (o.a. door PF en SW 2005 in safe modus te installeren). Mijn pc is nu weer top.

Iedereen nogmaals reuze bedankt voor alle hulp. Dit topic kan wat mij betreft gesloten worden.
gr., John02

neptunus1963

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

John kan je me even een mailtje sturen ??

Kan ik er wel even naar kijken .....

[email protected]. Dan krijg je daarop mijn telefoonnummer.

Bedankt,

Jan Prins.
Netwerkbeheerder.

neptunus1963

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

Beste mensen,

Gebruim nou eens McAfee Antivirus of Panda Antivirus. Norton is echt geweest. Is net zo erg als Windows XP zelf. Wanneer je ene vorus hebt in de command.com of win.com, dan haalt norton die file weg. de andere twee haalt de virus in die file weg en maakt de command.com en win.com weer in tact.

Dus bezint eer ge begint..................

Groet,

Neptunus.

Zemblatika

Ongelezen bericht door Zemblatika »

Mijn persoonlijke mening is dat het gewoon iets van norton is geweest of iets anders in MS config (bv spyware) die een conflict gaf.

Je kan met het freeware programma CPU-Z testen hoe warm je CPU wordt en je kan eventueel een log bestand laten aanmaken tijdens het testen.

Laat je pc even goed ratelen en flink van de proccor gebruik maken en kijk vervolgens naar de warmte van je CPU en in de log naar hoe warm die tijdens full load werdt en je weet of ie defect is.

De officiele site van de makers van CPU-Z is www.cpuid.com/

Trouwens als je PC na het uitvinken in MSconfig goed werkte en ook goed zwaardere applicaties goed draait zoals zwaardere games en packaging software (zoals winrar, winzip, en natuurlijk wel een bestand dat er lang over doet b.v. een film uitpakken) Ligt het ook meestal niet aan de hitte.

Norton bemoeit zich met erg veel processen en andere zaken binnen het systeem. een conflict is er softwarematig dus snel.

Gesloten