LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Erfenis en spaargeld.
Re: Erfenis en spaargeld.
Als je zuinig leeft loopt het aardig op. Zorgtoeslag was ik idd even vergeten.
Op zich denk ik dat alle naheffingen te overzien zijn, de boetes (en notariskosten) zijn onduidelijker. Het vervelendst voor TS is dat het lang gaat duren, voordat het echt helemaal is afgehandeld.
Op zich denk ik dat alle naheffingen te overzien zijn, de boetes (en notariskosten) zijn onduidelijker. Het vervelendst voor TS is dat het lang gaat duren, voordat het echt helemaal is afgehandeld.
Zo gek is dat niet. Er zijn genoeg mensen die geen pensioenregeling via het werk hadden, maar daar zelf voor moesten sparen. Juist dan is een ton aan spaargeld om te gebruiken als soort van aanvullend pensioen helemaal niet exorbitant.Een ton overhouden met alleen AOW en evt. Een klein pensioentje?
Ik denk zelf dat de herberekeningen van het CAK nog het hoogst zullen zijn, afhankelijk natuurlijk van het feit hoelang oom in dat bejaardencentrum woonde.
Dat denk ik eigenlijk ook. Ik weet niet of het CAK ook nog "boetes"/verhogingen in rekening mag brengen.
Hoezo alleen met AOW en pensioentje? Hij zal ook zo'n 40-50 jaar gewerkt hebben. Ik zou lekker met schoenendoos onder mijn arm op mijn 65e vertrokken zijn naar zonniger oorden.
Weet je, ik zou gewoon nérgens op rekenen. Geen cent. Oom heeft helaas beslissingen genomen die niet handig waren maar hij heeft fijn volgens zijn eigen manier geleefd. Nu mag de notaris zich er samen met de BD over buigen, hebben zij ook wat te doen, en als ik het allemaal zo lees kan je het schudden, met al die terugbetalingen, boetes en belastingen.
Maar de notaris heeft er ook weer een fijn betaalde klus aan.
Dus als je het nou lekker van je af zet, en nergens op rekent, kan het eventueel later alleen maar meevallen. Wellicht is er nog genoeg over voor een glaasje wijn, om te proosten op oom's leven. Het was handiger geweest als je nooit van dat geld had geweten, had een hoop stress gescheeld.
Maar de notaris heeft er ook weer een fijn betaalde klus aan.
Dus als je het nou lekker van je af zet, en nergens op rekent, kan het eventueel later alleen maar meevallen. Wellicht is er nog genoeg over voor een glaasje wijn, om te proosten op oom's leven. Het was handiger geweest als je nooit van dat geld had geweten, had een hoop stress gescheeld.
Ik hoop voor u dat er wat meer duidelijk is voor 1 januari as. Want dan weet u wat u aan moet geven als vermogen.
"Wat" meer duidelijkheid zal er wel zijn, maar definitieve aanslagen over de afgelopen vijf jaar, verrekening van toeslagen en hoge eigen bijdrage, en de definitieve aanslag erfbelasting in drie maanden? Dat gaat echt nog wel een jaartje duren, lijkt me.
Ben ik ook bang voor.
Maar u hebt het ook over een bewindvoerder, die moet toch inzage hebben in de bankafrekeningen, en kan zo zien of er toeslagen uitgekeerd zijn.
Als oom maar een hele korte tijd opgenomen geweest is, zal het CAK wel meevallen.
Maar u zult geduld moeten hebben, want de belastingdienst heeft een grote achterstand, in ieder geval tav erfbelasting.
Als oom maar een hele korte tijd opgenomen geweest is, zal het CAK wel meevallen.
Maar u zult geduld moeten hebben, want de belastingdienst heeft een grote achterstand, in ieder geval tav erfbelasting.