LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ryanair laat je staan

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
BreejKC

Re: Ryanair laat je staan

Ongelezen bericht door BreejKC »

Prima als je wilt vliegen met die prijsvechters, niets mis mee als alles goed gaat. Maar een belangrijk deel van het juist boeken wordt bij de klant zelf neergelegd. De klant die goedkoop uit wil zijn dient hier terdege rekening mee te houden. Alles wat afwijkt van het standaard proces kost geld, veel geld. Een kleine gemaakte fout wordt dan ook genadeloos financieel "afgestraft". Een klant die denkt goedkoop uit te zijn en erg gemakkelijk van aard is kan dus beter wegblijven bij die prijsvechters. Bij het boekingsproces is het slechts een kwestie van lezen, nogmaals lezen en nogmaals controleren voor dat je het knopje van het definitief boeken indrukt. Dat controleproces kost niets, behalve wat extra tijd. Maar als je die zorgvuldigheid correct toepast, dan kan men inderdaad heel goedkoop uit zijn.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

kokka schreef:
07 okt 2018 18:46
Ik doelde ook niet op het vliegen op je roepnaam, volgens mij mag dat inderdaad nergens. Maar alleen bij de prijsvechters betaal je kosten voor een naamswijziging die vaak hoger zijn als de kosten voor een nieuw ticket. Nogmaals, ik vind het ook zeker de verantwoording van degene die het ticket boekt.
Je probeert iets wat krom is recht te praten.

Voorbeeld: Als je € 100,00 betaald bij Ryan Air en bij Air France € 100,00 dan is de kans groot dat dit bij Ryan Air de kosten van het ticket overstijgt, maakt de kosten echter niet anders.

Ryan Air brengt de kosten voor dit soort fouten 100% in rekening bij de veroorzaker waarbij KLM bijvoorbeeld kiest het bij alle tickets een beetje te verwerken. Daarom is de KLM duurder per ticket maar kun je bij een eigen fout het gratis wijzigen.

KLM vond dit een tijd geleden ook niet zo eerlijk:

https://www.travmagazine.nl/28994-2/

Als moet ik zeggen dat ik bij Easy Jet gewoon met 1 telefoontje de naam gratis gewijzigd kreeg.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Bob Schurkjens schreef:
06 okt 2018 22:34
Businessmodel van Ryanair. Kost ze een paar euro om aan te passen. Die kosten doen ze keer honderd en dat moet de consument vervolgens betalen. De prijs die je betaalt voor goedkope tickets.
Als 99,999% van de klanten het gewoon goed invult kost het Ryanair wel meer dan een paar euro per transactie....

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

sylvesterb schreef:
07 okt 2018 18:59

Als moet ik zeggen dat ik bij Easy Jet gewoon met 1 telefoontje de naam gratis gewijzigd kreeg.
Haha, ik ook begin van het jaar! En dan had ik nog wel een verkeerde achternaam opgegeven ook. Gelukkig bleef het id nummer hetzelfde. Ik had wel stevig gebaald, maar wel hand in eigen boezem gestoken als ik had moeten betalen. In mijn geval was een nieuw ticket goedkoper geweest.

Gesloten