LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aankoop bij Woonsquare Oosterhout
Aankoop bij Woonsquare Oosterhout
Hierbij mijn verhaal wat ik graag wil delen om andere mensen voor deze ellende te behoeden.
Wij hebben nog geen 3 jaar geleden een 2,5 zits bank, een 2 en een losse stoel aangeschaft bij Woonsquare Oosterhout van het type Rio. We hebben hier allerlei opties aan toegevoegd zoals de beste stof, elektrische systemen etc. Hierdoor kwam het bankstel op bijna € 2000,00 uit. Nu nog geen 3 jaar later zijn de zittingen van de elektrisch verstelbare delen dusdanig ingezakt dat ik een beroep op de garantie heb gedaan. Wij gingen ervan uit dat we 3 jaar volledige garantie hadden op de bankmaar dat bleek een afbouwende garantie te zijn waarbij we steeds 30% per jaar zelf moeten betalen. Nu wilde Woonsquare onze bank dus wel komen bekijken en eventueel de klacht gelijk oplossen maar dan moesten we wel € 60,00 kosten betalen. Dit hebben we maar gedaan om er vervolgens achter te komen dat na inspectie door de monteur, die het voorval zelf schandalig vond terwijl de bank verder keurig onderhouden was en er nog als nieuw uit zag. Hij vond zelf dat er nog 2 zittingen veel te veel waren doorgezakt. Hij zou het op de zaak overleggen en erop terugkomen. Na enkele dagen kregen we van Woonsquare een offerte gestuurd met daarin een bedrag van maar liefst € 1030,00 wat nodig is om deze bank weer goed te krijgen! Hiervan moeten we zelf € 686,00 betalen omdat er dus de afbouwende garantie is. Na weer contact opgenomen te hebben zowel per mail als telefonisch wist men mij mede te delen dat de bak voor deze prijs beter zou worden als toen we de bank kochten maar ze gaven wel toe dat het een aanzienlijk bedrag is! Hun blijven echter bij hun aanbod dat we dat zelf moeten betalen. De garantie is nooit met ons gecommuniceerd, we hebben alleen een heel pak papieren hiervan meegekregen bij aankoop, heel onduidelijk opgesteld maar toch hadden wij moeten weten dat dit de voorwaarden waren. Wij vinden het heel triest dat dit met dergelijk dure aankopen mag gebeuren en willen dit dan ook middels jullie delen met andere mensen zodat hun worden behoed voor hetgeen ons nu is overkomen.
Wij hebben nog geen 3 jaar geleden een 2,5 zits bank, een 2 en een losse stoel aangeschaft bij Woonsquare Oosterhout van het type Rio. We hebben hier allerlei opties aan toegevoegd zoals de beste stof, elektrische systemen etc. Hierdoor kwam het bankstel op bijna € 2000,00 uit. Nu nog geen 3 jaar later zijn de zittingen van de elektrisch verstelbare delen dusdanig ingezakt dat ik een beroep op de garantie heb gedaan. Wij gingen ervan uit dat we 3 jaar volledige garantie hadden op de bankmaar dat bleek een afbouwende garantie te zijn waarbij we steeds 30% per jaar zelf moeten betalen. Nu wilde Woonsquare onze bank dus wel komen bekijken en eventueel de klacht gelijk oplossen maar dan moesten we wel € 60,00 kosten betalen. Dit hebben we maar gedaan om er vervolgens achter te komen dat na inspectie door de monteur, die het voorval zelf schandalig vond terwijl de bank verder keurig onderhouden was en er nog als nieuw uit zag. Hij vond zelf dat er nog 2 zittingen veel te veel waren doorgezakt. Hij zou het op de zaak overleggen en erop terugkomen. Na enkele dagen kregen we van Woonsquare een offerte gestuurd met daarin een bedrag van maar liefst € 1030,00 wat nodig is om deze bank weer goed te krijgen! Hiervan moeten we zelf € 686,00 betalen omdat er dus de afbouwende garantie is. Na weer contact opgenomen te hebben zowel per mail als telefonisch wist men mij mede te delen dat de bak voor deze prijs beter zou worden als toen we de bank kochten maar ze gaven wel toe dat het een aanzienlijk bedrag is! Hun blijven echter bij hun aanbod dat we dat zelf moeten betalen. De garantie is nooit met ons gecommuniceerd, we hebben alleen een heel pak papieren hiervan meegekregen bij aankoop, heel onduidelijk opgesteld maar toch hadden wij moeten weten dat dit de voorwaarden waren. Wij vinden het heel triest dat dit met dergelijk dure aankopen mag gebeuren en willen dit dan ook middels jullie delen met andere mensen zodat hun worden behoed voor hetgeen ons nu is overkomen.
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Aankoop bij Woonsquare Oosterhout
Wat heeft u dan gedaan met alle waarschuwingen die al jaren op internet staat over deze winkel? Heel nobel dat u andere wilt waarschuwen, maar zelf heeft u ook niet online gekeken voordat u tot aankoop overging. En zo lang mensen eerst kopen en daarna pas kijken bij wat voor een winkel er gekocht is blijft het water naar de zee dragen.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Aankoop bij Woonsquare Oosterhout
U bent zelf het bewijs dat waarschuwen niet helpt. Geef woonsquare in Google en buiten de eigen website vind je alleen maar waarschuwingen. Voordat U daar kocht ook geen waarschuwing gezien.
Re: Aankoop bij Woonsquare Oosterhout
Ik heb ook weleens een meubel gekocht waar die garantie bijhoorde, maar thuis even doorgelezen en dan weet je direct dat je geen drie jaar 100% garantie krijgt.
Afgezien daarvan is de prijs die u betaald hebt voor de omschreven meubels uitermate laag en kan je daar eigenlijk niets van verwachten. Van Woonsquare trouwens ook niet, een flintertje beter dan Seats & Sofa’s.
Maar door een stoffeerder laten opvullen zal misschien nog wel meer kosten.
Afgezien daarvan is de prijs die u betaald hebt voor de omschreven meubels uitermate laag en kan je daar eigenlijk niets van verwachten. Van Woonsquare trouwens ook niet, een flintertje beter dan Seats & Sofa’s.
Maar door een stoffeerder laten opvullen zal misschien nog wel meer kosten.
Re: Aankoop bij Woonsquare Oosterhout
Handig zo'n garantie. Als herstel 686,- kost, dan communiceer je 1030,- aan de consument, en kost het de ondernemer op deze manier helemaal niets.
Naast de CBW garantie heb je gewoon recht op een conform product, en heb je wellicht recht op een groter deel dan 33% van de kosten vergoed.
Naast de CBW garantie heb je gewoon recht op een conform product, en heb je wellicht recht op een groter deel dan 33% van de kosten vergoed.
Re: Aankoop bij Woonsquare Oosterhout
Zij kunnen naar de geschillencommissie. Maar dat kost geld, denk ik, en als de leverancier reparatie aanbiedt volgens de garantievoorwaarden, wordt de claim afgewezen, en krijgen ze hun klachtengeld niet terug.
Re: Aankoop bij Woonsquare Oosterhout
De behandeling is tientjeswerk. Geen reden om deze kans te laten lopen.
En ik denk dat woonsquare dan wel eieren voor hun geld kiest. 1000 euro voor het vervangen van een paar zitschuimen slaat nergens op.
De besproken (oude) garantieregeling is opgesteld in samenwerking met de Consumentenbond.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18 jan 2018 16:03
Re: Aankoop bij Woonsquare Oosterhout
Woonsquare blijft gewoon aanrotzooien.
Hier een beetje hetzelfde verhaal. Pas op internet gekeken toen het kwaad al geschied was.
Klachten bij 1e levering. Een deel van de bank werd uiteindelijk opgehaald en zou in eigen beheer hersteld worden.
Het hoofd van de technische dienst vond het wel acceptabel maar ging er aan voorbij dat een nieuwe bank van € 2500
gewoon 100% moet zijn. Uiteindelijk een meneer Zwaan over de vloer gehad die bij binnenkomst al gelijk oordeelde dat
er niet veel van klopte. Scheve montage van element met elektrische benensteun, scheve naden, te zachte zitgedeelten.
Oordeel, bank vervangen onder garantie. Voor herlevering eerst bank checken voor aflevering.
Na een maand of 4 wachten, daar was de nieuwe bank dan eindelijk !!!
De chauffeur vond het bij binnenkomst al maar niets dat heel de bank vervangen moest worden. Uiteindelijk toch de oude maar meegenomen en de nieuwe letterlijk en figuurlijk binnen laten vallen. Geconstateerd dat deze bank hetzelfde euvel had. Ook hier een te zacht zitgedeelte, kussens die schots en scheef gemonteerd zijn, een element met elektrische bediening wat slecht gemonteerd is.
De bezorgers verlieten het pand met niet gemonteerde elementen, de electrische aansluiting nog in de verpakking in de vensterbank en de binnendeur die uit de sponning was gehaald nog tegen de verwarming stond.
Wederom gereklameerd en ja hoor, na een maand kwamen de monteurs.
Bij een nieuwe bank is men met 2 man een dik uur bezig geweest om de onderlinge beugels tussen de elementen enigzins op zijn plaats te monteren. Alles bij elkaar is deze levering nog een stuk beroerder dan de 1e levering. En weer is het hoofd van de technische dienst ( als die man al bestaat) dat het allemaal wel goed is. Woonsquare verklaart de klacht verder als ongegrond en geeft de boodschap mee "na ons de zondvloed"
Mijn conclusie is dat hier een stel klantonvriendelijk personeel rondloopt waar je U tegen zegt die je uberhaupt niet met klanten in aanraking moet laten komen. Woonsquare blijkt ook zijn leveranciers niet onder controle te hebben. Na een paar van deze leveringen zou een fabrikant de wacht aangezegd moeten worden. Maar lekker goedkoop is hier belangrijker dan kwaliteit schijnbaar. In de hoop dat Radar hier iets mee gaat doen gaan we toch ook richting de geschillencommissie en de rechtsbijstand. Zulke streken moet je in 2019 gewoon niet meer uit kunnen halen !!!
Hier een beetje hetzelfde verhaal. Pas op internet gekeken toen het kwaad al geschied was.
Klachten bij 1e levering. Een deel van de bank werd uiteindelijk opgehaald en zou in eigen beheer hersteld worden.
Het hoofd van de technische dienst vond het wel acceptabel maar ging er aan voorbij dat een nieuwe bank van € 2500
gewoon 100% moet zijn. Uiteindelijk een meneer Zwaan over de vloer gehad die bij binnenkomst al gelijk oordeelde dat
er niet veel van klopte. Scheve montage van element met elektrische benensteun, scheve naden, te zachte zitgedeelten.
Oordeel, bank vervangen onder garantie. Voor herlevering eerst bank checken voor aflevering.
Na een maand of 4 wachten, daar was de nieuwe bank dan eindelijk !!!
De chauffeur vond het bij binnenkomst al maar niets dat heel de bank vervangen moest worden. Uiteindelijk toch de oude maar meegenomen en de nieuwe letterlijk en figuurlijk binnen laten vallen. Geconstateerd dat deze bank hetzelfde euvel had. Ook hier een te zacht zitgedeelte, kussens die schots en scheef gemonteerd zijn, een element met elektrische bediening wat slecht gemonteerd is.
De bezorgers verlieten het pand met niet gemonteerde elementen, de electrische aansluiting nog in de verpakking in de vensterbank en de binnendeur die uit de sponning was gehaald nog tegen de verwarming stond.
Wederom gereklameerd en ja hoor, na een maand kwamen de monteurs.
Bij een nieuwe bank is men met 2 man een dik uur bezig geweest om de onderlinge beugels tussen de elementen enigzins op zijn plaats te monteren. Alles bij elkaar is deze levering nog een stuk beroerder dan de 1e levering. En weer is het hoofd van de technische dienst ( als die man al bestaat) dat het allemaal wel goed is. Woonsquare verklaart de klacht verder als ongegrond en geeft de boodschap mee "na ons de zondvloed"
Mijn conclusie is dat hier een stel klantonvriendelijk personeel rondloopt waar je U tegen zegt die je uberhaupt niet met klanten in aanraking moet laten komen. Woonsquare blijkt ook zijn leveranciers niet onder controle te hebben. Na een paar van deze leveringen zou een fabrikant de wacht aangezegd moeten worden. Maar lekker goedkoop is hier belangrijker dan kwaliteit schijnbaar. In de hoop dat Radar hier iets mee gaat doen gaan we toch ook richting de geschillencommissie en de rechtsbijstand. Zulke streken moet je in 2019 gewoon niet meer uit kunnen halen !!!
Re: Aankoop bij Woonsquare Oosterhout
Maar ja, voor u geldt ook hetzelfde. Niet van te voren op internet gekeken, anders zou u daar beslist niets gekocht hebben.