LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mobiel Vodafone
Mobiel Vodafone
Ik heb een vraag waar ik zelf niets van begrijp.
Vandaag viel de stroom uit in ons appartement.
Oké je modem valt uit dus met de vaste huis telefoon kan je niet melden dat er een storing is.
Dus dan maar mobiel.
Geen bereik, die hebben waarschijnlijk ook last van de stroomstoring.
Is het niet vreemd dat Vodafone geen backup heeft voor als de stroom uitvalt.
Hoe moet het als er echt wat gebeurd en een amberalert wordt uitgezonden?
Wij kunnen het niet ontvangen.
Vraag,
Is dit een normale gang van zaken?
Oké je modem valt uit dus met de vaste huis telefoon kan je niet melden dat er een storing is.
Dus dan maar mobiel.
Vraag,
-
Re: Mobiel Vodafone
Normaal zal de 4G mast gewoon moeten functioneren voor een tijdje en kun je dus gewoon bellen, maar uiteraard kan hier wat fout gaan. In een rampen/crisis situatie wordt er vanuit gegaan dat het telefoonnetwerk overbelast raakt.Hartenheer schreef: ↑31 okt 2018 14:38Ik heb een vraag waar ik zelf niets van begrijp.
Dus dan maar mobiel.
Vraag,
Voor crisis/rampen hebben we daarom de sirene en wordt geadviseerd een radio te gebruiken voor het ontvangen van de nodige informatie. Op de onderstaande website kun je het gehele advies lezen:
https://crisis.nl/wees-voorbereid/noodpakketten/
P.S. Een amber alert is voor vermiste kinderen dus dat heeft weinig invloed als je deze niet kan ontvangen.
-
Een stroomstoring thuis heeft niets te maken met een plaatselijke storing. Bij een stroomstoring waardoor niemand meer stroom heeft, dan heeft dat dus ook consequenties voor iedereen. Winkels kunnen niet open en ja, ook de mobiele zendmasten kunnen niets uitzenden. Maar om dan bij elke mast een noodstroomvoorziening neer te zetten is onbetaalbaar.
De enige met een noodvoorziening zijn bv ziekenhuizen.
Een radio ontvangst is ook moeilijk al je modem uit staat en de stroom uit is.sylvesterb schreef: ↑31 okt 2018 14:44Normaal zal de 4G mast gewoon moeten functioneren voor een tijdje en kun je dus gewoon bellen, maar uiteraard kan hier wat fout gaan. In een rampen/crisis situatie wordt er vanuit gegaan dat het telefoonnetwerk overbelast raakt.Hartenheer schreef: ↑31 okt 2018 14:38Ik heb een vraag waar ik zelf niets van begrijp.
Dus dan maar mobiel.
Vraag,
Voor crisis/rampen hebben we daarom de sirene en wordt geadviseerd een radio te gebruiken voor het ontvangen van de nodige informatie. Op de onderstaande website kun je het gehele advies lezen:
https://crisis.nl/wees-voorbereid/noodpakketten/
P.S. Een amber alert is voor vermiste kinderen dus dat heeft weinig invloed als je deze niet kan ontvangen.
Dacht dat de allert ook was om {plaatselijk} de personen op de hoogte te brengen dat er iets uit is gevallen. Dit om te voorkomen dat de telefoonlijn overbelast zou raken.
Volgens mij is er sprake {geweest?} van om de sirene's af te schaffen omdat {bijna} iedereen een smartphone heeft en zo de allert kan ontvangen.
De gehele buurt zat zonder stroom, dus het betreft niet één appartement, maar een hele wijk.NeoDutchio schreef: ↑31 okt 2018 14:46Een stroomstoring thuis heeft niets te maken met een plaatselijke storing. Bij een stroomstoring waardoor niemand meer stroom heeft, dan heeft dat dus ook consequenties voor iedereen. Winkels kunnen niet open en ja, ook de mobiele zendmasten kunnen niets uitzenden. Maar om dan bij elke mast een noodstroomvoorziening neer te zetten is onbetaalbaar.
Noodvoorziening van stroom kan ook via opgeslagen stroom daar hoef je niet zoals ziekenhuizen hele generatoren voor te plaatsen.
Maar het is me duidelijk. {ook al vind ik het nog wel vreemd, zie vorig bericht}
Bedankt voor de reacties
Er zijn nog steeds radio’s op batterijen.
Ja, en dan werkt het niet. Lees de eerste regel van het “noodpakket”.
Daar heeft u compleet gelijk in.
Maar voor velen {zoals ik} niet te betalen.
Ik vermoed nog bijna alle huishoudens ( al dan niet op zolder ).
Overigens bevatten veel mobiele telefoons ook nog gewoon een fm-ontvanger
Een radio van een tientje is niet te betalen en die mobiele telefoon wel?Hartenheer schreef: ↑31 okt 2018 15:06Daar heeft u compleet gelijk in.
Denk dat je een opwindbare radio niet voor een tientje heb.angel1978 schreef: ↑31 okt 2018 15:13Een radio van een tientje is niet te betalen en die mobiele telefoon wel?Hartenheer schreef: ↑31 okt 2018 15:06Daar heeft u compleet gelijk in.
Ik doelde geen geld voor een nood pakket. Er zijn mensen die hun leven lang gewerkt hebben en invalide geworden zijn.
P.S. De telefoon is een oudje van mijn kinderen, die ook de abonnement betalen
-
U begint met dat uw appartement geen stroom had. Dat is iets anders dan de hele buurt.Hartenheer schreef: ↑31 okt 2018 14:57De gehele buurt zat zonder stroom, dus het betreft niet één appartement, maar een hele wijk.
Noodvoorziening van stroom kan ook via opgeslagen stroom daar hoef je niet zoals ziekenhuizen hele generatoren voor te plaatsen.
Daarbij, een accu plaatsen bij een zendmast klinkt makkelijker dan het is. Dat zouden behoorlijl accu’s moeten zijn om een urenlange onderbreken te kunnen overbruggen. Dat is simpelweg onhaalbaar.
nog net geen tientje, maar heeft dan ook meer functies dan alleen een radio:
https://www.survivalstore.nl/portofoon- ... va-hqrad01
Maar een simpele radio op batterijen voldoet ook prima..
https://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-We ... gKLgfD_BwE
https://www.survivalstore.nl/portofoon- ... va-hqrad01
Maar een simpele radio op batterijen voldoet ook prima..
https://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-We ... gKLgfD_BwE
En wat heeft dat met een noodpakket te maken?Er zijn mensen die hun leven lang gewerkt hebben en invalide geworden zijn.
Sommige masten van Vodafone hebben wel een basale noodstroomvoorziening (max 1 uur), maar niet allemaal lees ik hier. Om dat echt goed te doen, zou er aan elke mast een dieselaggregaat gekoppeld moeten zijn, en gezien de plaatsing van veel masten op flats en in bebouwd gebied, kon de vergunning voor de bijbehorende dieseltank nog wel eens lastig worden.Hartenheer schreef: ↑31 okt 2018 14:38Ik heb een vraag waar ik zelf niets van begrijp.
Dus dan maar mobiel.
Vraag,
Wat jij, heel vervelend, hebt ervaren is een perfecte storm zogezegd. Een lokale stroomstoring, die samenviel met een landelijke storing op het mobiele netwerk van Vodafone. Voor zover ik heb begrepen zat dat laatste in hun eigen backend, de masten hadden gewoon stroom.
Goede nieuws is dat beide netwerken behoorlijk robuust zijn, en dus de kans dat dit nogmaals zo samen valt, erg klein is.
Een noodstroomgenerator voor thuis (2.200 watt) kost tussen de 250 tot 500+, hoeveel gaat een noodstroomsysteem kosten voor elke zendmast in NL? En wanneer worden die weer gestolen?
Een gsm zender heeft wel wat meer vermogen dan 2200 watt. Los daarvan kan ik mij voorstellen dat bij stroomuitval de zender zich zou bekeken tot de strikt noodzakelijke verbindingen. Dus wel sms'jes en bijvoorbeeld 112, maar geen 4g en andere telefoonnummers.
Ik heb ook eens een totale blackout meegemaakt, omdat een hoogspanningsleiding was geraakt. De vaste lijn van KPN werkte nog wel. Dat vond ik toen wel een geruststelling. Telefoon via internet heeft dat voordeel helaas niet.
Je bent blijkbaar slecht op de hoogte, als je wat gaat mankeren {nog nooit ziek of werkloos geweest} en aan geld krijgt om te {over}leven.
Terwijl je altijd de maximale ziekte kosten en bij behorende dingen die tegenwoordig niet meer vergoed worden moet betalen.
Wil je {over} leven dan zal je zeer zuinig moeten zijn.
Dat heeft het er mee te maken!
Het was overigens gewoon een vraag of het normaal is.
Jammer dat verschillende gelijk azijn beginnen te pissen
Jammer dat verschillende gelijk azijn beginnen te pissen