LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Goede dag,
Ik heb op 28-04-2017 de Lissabon bank gekocht bij Leen Bakker. Echter is deze in die tijd gaan doorzakken en heb ik uiteindelijk gebeld met Leen Bakker op 13-07-2018. Hieronder mijn verhaal, hopelijk kan iemand mij hier helpen.
Leenbakker vertelde mij dat ik foto's moest e-mailen plus mijn contact gegevens. Dit heb ik gedaan op 15-07-2018. Hier heb ik nooit meer wat van gehoord totdat ik zelf contact opnam met Leenbakker.
Toen ik belde werd mij verteld dat het klachten proces 2 tot 8 weken zou duren, misschien langer omdat het in de vakantie periode viel. Hiermee rekening houdende heb ik dus 4 weken gewacht totdat ik navraag ging doen hoe ver het verwerkings-proces nu is. Hier krijg ik alleen maar te horen dat het nog even duurt en dat het 2 tot 8 weken kan duren.
3 Maanden verder kreeg ik nog steeds alleen hetzelfde antwoord. Ik belde bijna elke dag en kreeg alleen maar te horen:"We zijn ermee bezig, en wij weten niet of u uw geld terug krijgt of korting op een nieuwe bank."
Het opmerkelijkste is nog wel, ik heb eerst gesproken met ene Richard, welke zei dat het allemaal lang duurde omdat er interne problemen waren en hij was aangenomen om dit op te lossen. Nu 3 weken later beweert Leenbakker bij hoog en laag dat er helemaal geen Richard bij hun werkt(ik werd doorverbonden vanaf het hoofdkantoor naar deze man, dus het was echt Leenbakker).
Ik had met Richard namelijk besproken dat ik mijn geld terug zou krijgen en dat ik kon langskomen. Daar aangekomen helemaal geen Richard en de bank terugbrengen werd gewoon geweigerd, ik moest maar het klachtenproces doorlopen.
Nu is er alleen contact met ene Peter(manager) en Bram(klachten man) welke beide zeggen:"Het hoofdkantoor vindt de klacht ongegrond".
Het lijkt in mijn ogen allemaal een grote farce om maar niet 1 simpele bank te vervangen.
Wat kan ik verder nog doen om dit probleem op te lossen?
Ik heb op 28-04-2017 de Lissabon bank gekocht bij Leen Bakker. Echter is deze in die tijd gaan doorzakken en heb ik uiteindelijk gebeld met Leen Bakker op 13-07-2018. Hieronder mijn verhaal, hopelijk kan iemand mij hier helpen.
Leenbakker vertelde mij dat ik foto's moest e-mailen plus mijn contact gegevens. Dit heb ik gedaan op 15-07-2018. Hier heb ik nooit meer wat van gehoord totdat ik zelf contact opnam met Leenbakker.
Toen ik belde werd mij verteld dat het klachten proces 2 tot 8 weken zou duren, misschien langer omdat het in de vakantie periode viel. Hiermee rekening houdende heb ik dus 4 weken gewacht totdat ik navraag ging doen hoe ver het verwerkings-proces nu is. Hier krijg ik alleen maar te horen dat het nog even duurt en dat het 2 tot 8 weken kan duren.
3 Maanden verder kreeg ik nog steeds alleen hetzelfde antwoord. Ik belde bijna elke dag en kreeg alleen maar te horen:"We zijn ermee bezig, en wij weten niet of u uw geld terug krijgt of korting op een nieuwe bank."
Het opmerkelijkste is nog wel, ik heb eerst gesproken met ene Richard, welke zei dat het allemaal lang duurde omdat er interne problemen waren en hij was aangenomen om dit op te lossen. Nu 3 weken later beweert Leenbakker bij hoog en laag dat er helemaal geen Richard bij hun werkt(ik werd doorverbonden vanaf het hoofdkantoor naar deze man, dus het was echt Leenbakker).
Ik had met Richard namelijk besproken dat ik mijn geld terug zou krijgen en dat ik kon langskomen. Daar aangekomen helemaal geen Richard en de bank terugbrengen werd gewoon geweigerd, ik moest maar het klachtenproces doorlopen.
Nu is er alleen contact met ene Peter(manager) en Bram(klachten man) welke beide zeggen:"Het hoofdkantoor vindt de klacht ongegrond".
Het lijkt in mijn ogen allemaal een grote farce om maar niet 1 simpele bank te vervangen.
Wat kan ik verder nog doen om dit probleem op te lossen?
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Eerst schriftelijk klagen, dan naar de geschillencommissie.
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
En zoek hier ook nog even op het forum op de zoekterm "Leen Bakker". In korte tijd bent u de zoveelste die hier klaagt over dit bedrijf. Zet te denken . . . . Kan bijna geen toeval meer zijn.
En, als u bij het hoofdkantoor van Leen Bakker wilt klagen, zoals Lady1234 terecht schrijft: doe het schriftelijk, dan heeft u altijd bewijs van uw klacht zwart-op-wit. Het adres van hun hoofdkantoor schijnt ergens onder het kopje 'Contact' op hun website te staan.
En, als u bij het hoofdkantoor van Leen Bakker wilt klagen, zoals Lady1234 terecht schrijft: doe het schriftelijk, dan heeft u altijd bewijs van uw klacht zwart-op-wit. Het adres van hun hoofdkantoor schijnt ergens onder het kopje 'Contact' op hun website te staan.
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Hopelijk heb je nog kopie van eerdere emails (map verzonden items), hiermee kun je aantonen dat de klacht binnen 6 maanden gemeld is
-
- Berichten: 741
- Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Als ik het zo lees, is de klacht pas na ruim een jaar telefonisch gemeld....
Ik ben bang dat het voor TS een lastige zaak gaat worden.
v.d.Heyden
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Cbw garantie is gezien de koopdatum 3 jaar afbouwend. Doorzakken mag niet, buiten de normale slijtage om dan.v.d.Heyden schreef: ↑04 nov 2018 13:35Als ik het zo lees, is de klacht pas na ruim een jaar telefonisch gemeld....
Ik ben bang dat het voor TS een lastige zaak gaat worden.
v.d.Heyden
Een goede reden om de klacht bij de geschillencommissie wonen in te dienen.
Overigens is doorzakken via een foto niet te beoordelen. Daar zal iemand voor langs moeten komen.
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Precies hetzelfde probleem hier.
Het filiaal kreeg te horen van hoofdkantoor de klacht niet in behandeling te willen nemen.
Sindsdien mailen wij ons suf, met geen enkel reactie.
CBW geeft aan geen klachten in behandeling te nemen en dan moet je evt. naar geschillencommissie of rechter.
Die CBW stelt dus ook niet veel voor!
Het filiaal kreeg te horen van hoofdkantoor de klacht niet in behandeling te willen nemen.
Sindsdien mailen wij ons suf, met geen enkel reactie.
CBW geeft aan geen klachten in behandeling te nemen en dan moet je evt. naar geschillencommissie of rechter.
Die CBW stelt dus ook niet veel voor!
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Dan gaat u toch naar de geschillencommissie?
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 03 sep 2017 09:49
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
ik heb het iets minder elegant aangepakt. We hadden een tuinbank gekocht die al na twee maand uit elkaar viel: delen lieten los. Mijn echtgenote en ik gingen er naar toe op een druk moment: zaterdagochtend om 11 uur. Wij naar de klachtenafdeling / dicht bij de kassa. Probleem uitgelegd. "U krijgt een nieuwe bank en nee: van geld terug was absoluut helemaal geen sprake" - dit heb ik resoluut en op hoge toon geweigerd. "dit is gewoon een waardeloos bijzonder slecht ontworpen product: ook de volgende zal hetzelfde euvel gaan vertonen" en nog enkele andere teksten. Mensen die met zo'n bank de winkel inliepen gezegd: "ik zou hem niet kopen: we zaten er amper 2 maand op en toen viel dat ding al uit elkaar". Mensen weer naar buiten zonder bank. Op een gegeven moment kwam de bedrijfsleider die tegen de klachtenafhandelaar zei: "geef die man zijn geld terug en laat hem uit de winkel verdwijnen". Ok - niet elegant - maar het werkte wel. Daarna nooit ook maar ene voet weer bij die winkel binnen gezet.
Lady1234
vindt dit leuk
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Het doel heiligt de middelen nietwaar?jos.jansen schreef: ↑09 nov 2018 20:02ik heb het iets minder elegant aangepakt. We hadden een tuinbank gekocht die al na twee maand uit elkaar viel: delen lieten los. Mijn echtgenote en ik gingen er naar toe op een druk moment: zaterdagochtend om 11 uur. Wij naar de klachtenafdeling / dicht bij de kassa. Probleem uitgelegd. "U krijgt een nieuwe bank en nee: van geld terug was absoluut helemaal geen sprake" - dit heb ik resoluut en op hoge toon geweigerd. "dit is gewoon een waardeloos bijzonder slecht ontworpen product: ook de volgende zal hetzelfde euvel gaan vertonen" en nog enkele andere teksten. Mensen die met zo'n bank de winkel inliepen gezegd: "ik zou hem niet kopen: we zaten er amper 2 maand op en toen viel dat ding al uit elkaar". Mensen weer naar buiten zonder bank. Op een gegeven moment kwam de bedrijfsleider die tegen de klachtenafhandelaar zei: "geef die man zijn geld terug en laat hem uit de winkel verdwijnen". Ok - niet elegant - maar het werkte wel. Daarna nooit ook maar ene voet weer bij die winkel binnen gezet.
Door de politie de tent uit worden gezet en jezelf op Facebook tegenkomen is ook een mogelijke uitkomst...
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Nou, dat valt wel mee. Heel lang geleden hadden wij ook een kwestie met een meubelleverancier, waarbij zij de boel bedotten. Toen is mijn echtgenoot ook met de superdure stoel waar het over ging, op een zaterdagochtend in het voorportaal van die winkel gaan zitten en hij heeft elke binnenkomende klant van de verhaaltjes van die winkel op de hoogte gesteld.
Duurde nog geen uurtje tot het eindelijk op de juiste wijze werd afgewikkeld.
Duurde nog geen uurtje tot het eindelijk op de juiste wijze werd afgewikkeld.
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Je bedoelt dat het op de door jou geëiste manier werd afgehandeld.
Echt iets om trots op te zijn...
Echt iets om trots op te zijn...
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Dat noemen ze militant consumentisme.
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
CBW is niet meer dan een winkeliersvereniging. Is de winkel daar bij aangesloten, dan kun je naar de geschillencommissie.NRKoppe schreef: ↑09 nov 2018 14:13Het filiaal kreeg te horen van hoofdkantoor de klacht niet in behandeling te willen nemen.
Sindsdien mailen wij ons suf, met geen enkel reactie.
CBW geeft aan geen klachten in behandeling te nemen en dan moet je evt. naar geschillencommissie of rechter.
Die CBW stelt dus ook niet veel voor!
Bij de klacht bij die commissie zou ik sowieso meenemen dat LB de klacht niet eens in behandeling wil nemen, daarmee de normale afhandeling van garantie frustreert.
Omdat LB garantie niet normal afhandelt en daardoor de klant geen andere keuze over laat dan een gang naar de commissie, zou ik bij de commissie eisen dat LB in alle gevallen het door de consument betaalde klachtengeld dient te vergoeden. Dus ook indien LB in het gelijk gesteld wordt betreffende de klacht over de bank.
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Ik zie niet direct een probleem. Welke oorzaken kunnen aan dergelijke probleem ten grondslag liggen? En welke zijn daarvan aannemelijk in het geval van TS?v.d.Heyden schreef: ↑04 nov 2018 13:35Als ik het zo lees, is de klacht pas na ruim een jaar telefonisch gemeld....
Ik ben bang dat het voor TS een lastige zaak gaat worden.
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Kussens worden altijd zachter. Dat kan overmatig zijn of overmatig ervaren worden. Dat is altijd subjectief.alfatrion schreef: ↑10 nov 2018 09:43Ik zie niet direct een probleem. Welke oorzaken kunnen aan dergelijke probleem ten grondslag liggen? En welke zijn daarvan aannemelijk in het geval van TS?v.d.Heyden schreef: ↑04 nov 2018 13:35Als ik het zo lees, is de klacht pas na ruim een jaar telefonisch gemeld....
Ik ben bang dat het voor TS een lastige zaak gaat worden.
Eventueel kunnen de kussens opgevuld worden.
Ik zie dat de bank met chaiselonge nu wordt aangeboden voor 215 euro inclusief btw. (177 euro excl btw)
Daar mag je natuurlijk ook niet teveel van verwachten.
Ik snap de afwijzing wel.
Maak je het geschil aanhangig dan zal er zeker beweging komen. Aanmelden is niet ingewikkeld.
Dat is de fatsoenlijke weg. Ook voor een lady...
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
Dit soort troep zal wel hebben meegespeeld in het naar beneden bijstellen van CBW productgarantie: was 3 jaar, is nu nog maar 2 jaar
Re: Leenbakker bank zakt door, draait om het probleem heen.
2 jaar volledig ipv 3 jaar afbouwend.
De meeste klachten ontstaan in de eerste 2 jaar. Deze consument is dus veel beter af.
Dat wist je echt wel.
Maar cbw, daar moet natuurlijk zuur op gereageerd worden...