LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DELA reageert op nieuws over vervalste vingerafdrukken

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Radar
Site Admin

DELA reageert op nieuws over vervalste vingerafdrukken

Ongelezen bericht door Radar »

DELA gebruikt vervalste vingerafdrukken voor dure herdenkingssieraden, zo zeggen uitvaartmedewerkers tegen Radar. Radar Radio besteedde daar afgelopen zaterdag aandacht aan in de uitzending. Toen wilde DELA niet live reageren, vanavond wel.

Lees meer: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... 5-11-2018/

SonjaBurggrave

Re: DELA reageert op nieuws over vervalste vingerafdrukken

Ongelezen bericht door SonjaBurggrave »

Normaal gesproken reageer ik nooit op berichten, maar deze keer wil ik een uitzondering maken, omdat ik mij totaal niet kan vinden in de berichtgeving over de vervalste vingerafdrukken
Mijn partner is vorig jaar plotseling overleden en was bij DELA verzekerd. Ik wilde heel graag mijn partner zelf de laatste zorg geven en tijdens de verzorging werd mij door een medewerker van DELA gevraagd of ik een digitale vingerafdruk wilde laten maken. Ik mocht zelf kiezen van welke vinger dit gedaan zou worden en in mijn aanwezigheid is deze dan ook gemaakt. Er is mij toen wel verteld dat ik de vingerafdruk eventueel zou kunnen gebruiken om in een sieraad te verwerken, maar er is mij nooit iets opgedrongen. Via email heb ik een code gekregen van de digitale kluis waar de vingerafdruk opgeslagen was, echter weer zonder aandringen om hier gebruik van te maken.
Enkele weken na de crematie was ik er aan toe om op de site van DELA te kijken wat de mogelijkheden waren om de digitale vingerafdruk te verwerken. Ik heb een mooi sieraad uitgekozen en ben heel blij dat ik deze wel heel persoonlijke herinnering kan dragen. Ik wil nogmaals benadrukken dat mij door geen enkele medewerker van DELA iets opgedrongen is. Ik heb alleen maar heel veel lof voor de prima begeleiding die ik heb gehad en voor de grote betrokkenheid van de medewerkers van DELA Hulst.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt niet veel begrepen van de uitzending en ook niet van de geschetste problemen.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 05 nov 2018 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat SonjaBurggrave gewoon haar eigen ervaring vertelt, en deze is alleen maar positief. Niks mis mee, toch?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
05 nov 2018 22:51
U hebt niet verl begrepen van de uitzending en ook niet van de geschetste problemen.
Wat een botte reactie! Zij laat slechts een andere ervaring bij het thema zien, en dat is prima.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja, maar zij schrijft:
Normaal gesproken reageer ik nooit op berichten, maar deze keer wil ik een uitzondering maken, omdat ik mij totaal niet kan vinden in de berichtgeving over de vervalste vingerafdrukken.

Heel fijn dat zij een andere ervaring had. En er zullen genoeg nabestaanden heel blij geweest zijn met die mogelijkheid voor een vingerafdruk, maar daar ging het niet over.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

En dat zou jouw botte reactie moeten rechtvaardigen?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

SonjaBurggrave schreef:
05 nov 2018 18:58
Normaal gesproken reageer ik nooit op berichten, maar deze keer wil ik een uitzondering maken, omdat ik mij totaal niet kan vinden in de berichtgeving over de vervalste vingerafdrukken
Mijn partner is vorig jaar plotseling overleden en was bij DELA verzekerd. Ik wilde heel graag mijn partner zelf de laatste zorg geven en tijdens de verzorging werd mij door een medewerker van DELA gevraagd of ik een digitale vingerafdruk wilde laten maken. Ik mocht zelf kiezen van welke vinger dit gedaan zou worden en in mijn aanwezigheid is deze dan ook gemaakt. Er is mij toen wel verteld dat ik de vingerafdruk eventueel zou kunnen gebruiken om in een sieraad te verwerken, maar er is mij nooit iets opgedrongen. Via email heb ik een code gekregen van de digitale kluis waar de vingerafdruk opgeslagen was, echter weer zonder aandringen om hier gebruik van te maken.
Enkele weken na de crematie was ik er aan toe om op de site van DELA te kijken wat de mogelijkheden waren om de digitale vingerafdruk te verwerken. Ik heb een mooi sieraad uitgekozen en ben heel blij dat ik deze wel heel persoonlijke herinnering kan dragen. Ik wil nogmaals benadrukken dat mij door geen enkele medewerker van DELA iets opgedrongen is. Ik heb alleen maar heel veel lof voor de prima begeleiding die ik heb gehad en voor de grote betrokkenheid van de medewerkers van DELA Hulst.
Sonja, ik heb vanavond de uitzending niet gezien dus kan daar niet over meepraten, wel had ik het al in de krant gelezen.
Als een vingerafdruk van uw overleden partner voor u waardevol is en in een mooi sieraad is gezet is dat voor u een prachtig authentiek geschenk.
Zo te lezen in uw verhaal heeft Dela u hierin integer begeleid en is er niets misgegaan ;
zo moet het ook , dat is alleen maar mooi.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Lady1234 schreef:
05 nov 2018 23:30
Tja, maar zij schrijft:
Normaal gesproken reageer ik nooit op berichten, maar deze keer wil ik een uitzondering maken, omdat ik mij totaal niet kan vinden in de berichtgeving over de vervalste vingerafdrukken.

Heel fijn dat zij een andere ervaring had. En er zullen genoeg nabestaanden heel blij geweest zijn met die mogelijkheid voor een vingerafdruk, maar daar ging het niet over.
Volledig hier mee eens.

Jos1963

Ongelezen bericht door Jos1963 »

Beste mevrouw Burggrave,

Ik vind dat u een mooie reactie heeft geplaatst en wens u veel sterkte met het verlies van uw partner.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jos1963 schreef:
06 nov 2018 14:54
Beste mevrouw Burggrave,

Ik vind dat u een mooie reactie heeft geplaatst en wens u veel sterkte met het verlies van uw partner.

Helemaal mee eens.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Ik moet eerlijk zeggen dat, als het waar is, het heel naar is wat ze gedaan hebben
Als ik zo'n sieraad zou hebben geloof ik niet dat ik het zou willen weten. Laat mij dan maar lekker in de waan.

Gesloten