18 jaar geleden hoorde ik al van de komst van deze mtr en dacht , hey eindelijk is het nu zover, en hoopte alleen op eerlijke voordelen in de toch al complexe opmaak van de jaarlijkse afrekening.
Nu vroeg Eneco mijn stroom verbruik ivm de jaarrekening manueel in te leveren via hun website omdat de mtr nog niet uit te lezen viel op afstand.
De t1 stand bedraagt nu 1395 KW en het t2 tarief 130 KW. (vanaf 7 juli tot 5 november)
Daar dit verschil erg groot is waar mijn dag en nacht tarief eigenlijk ongeveer hetzelfde zou moeten gezien mijn verbruiks registratie van voor de slimme meter,vond ik dit zeer opmerkelijk,wn mijn eigen redelijke technische inzicht zegt dat, als er sprake zou zijn van verkeerde callibratie het nachtarief nu ook extreem hoog zou moeten zijn) en belde om 8:01 vanochtend met Eneco.
![Afbeelding](https://i.imgur.com/Tu82zjD.jpg)
Daar werd mij vriendelijk verzocht dit probleem te overleggen met Stedin.
Stedin echter vertelde mij dat,dit vanwege de wet stroomopwaarts, Eneco dit met hun dient te bespreken en niet ikzelf.
Toen ik daarom weer terug belde naar Eneco werd daar weer uitgelegd dat hun dit zien als een eventuele technische storing en Stedin daar verantwoordelijk voor zou zijn ondanks deze wet.
Ook vertelde Stedin mij , bij het voor de 2e keer terug bellen naar hun, dat ze mij een brief hadden gestuurd vanwege het feit dat het op afstand uitlezen niet was gelukt/opgestartprotocol.
Ik heb deze brief echter nooit schriftelijk ontvangen en ook niet via de mail.
Mijn intuitie zei al dat hier een kasjte muur spelletje wordt gespeeld wat dus ook bleek uit het perse meerdere malen moeten terug bellen naar beide partijen.
Is hier spraken van een tendens?
Stedin heeft toegezegd om asap een dossier op te stellen en met mij contact hierover op te nemen maar ik kan van Eneco al een eindrekening ontvangen volgende week.(nwe aanvulling Stedin komt alleen vanwege de niet op afstand uitleesbare situatie en NIET vanwege het extreme verschil)
Dat betekend dus in feite dat ik zelf 1st op de financiele blaren mag zitten tot hun dit hebben uitgevochten alleen gezien mijn finaciele situatie kan ik dit helaas niet bufferen.
De hele marktwerking in de stroom en de zorg hebben naar mijn idee toch al alleen maar nadelen voor de consument opgeleverd ipv voordelen. Daar komt nu het overhaaste doordrukken van de regering nu nog eens bij als het gaat om het vertrouwen in deze meter.