![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Bij ons bedrijf werken 18 mensen.
Volgens de werkgever werd er te lang pauzes gehouden,dus werd er een stempelklok aangeschaft.
Nu verplicht men elke pauze te stempelen -aankomst - ochtend koffiepauze-middagpauze middagkoffiepauze en uitgaand dat is 8 maal per dag en dat gaat op je zenuwen werken daar je constant op je horloge kijkt.
2 min te laat word er 15 min loon ingehouden.
10 min langer doorwerken word er pas loon doorberekend.
Wat ons ook stoort eraan is dat we volgens de werkgever verplicht zijn om icoontjes aan te vinken bij in en uitgaan huisartsenbezoek-sigaretten pauze-tandartsbezoek of een vrij uur aanklikken bij extra vrij zijn.
Mocht ik naar de huisarts of ziekenhuisbezoek gaan heeft daar niemand iets mee te maken,ik vind dat prive en hoeft niet door de werkgever achteraf gecontroleerd te worden.
Het is in mijn vrije uren en wat ik en wij daar doen gaat toch niemand iets aan ?
We vragen ons met z,n 18 af of dit wel legaal is om mensen zo op te jagen 8 maal per dag het levert enorme frustraties en ergernissen op,iedereen gaat op elkaar letten en wie controleerd de leiding gevende die gemachtigd is om de computergegevens te onderzoeken en wie weet aan te passen bij een collega die niet gewenst is of te vaak ziek ?
Wat moeten we juridisch gezien en wat mag eigenlijk........we voelen ons opgejaagd en bespioneerd.
18 werknemers.
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)