LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waardeloze 'shipping insurance' van Banggood
Waardeloze 'shipping insurance' van Banggood
Hallo,
Ik zit met een probleem dat ik al een maand probeer op te lossen.
Ik moet voor school een PWS maken (een soort examen project), hiervoor hebben wij gekozen een drone te maken.
Na wat onderzoek hebben we de onderdelen online via Banggood besteld. Banggood heeft namelijk de grootste keuze aan verschillende onderdelen en is ook nog is een van de goedkoopste.
De bestelling bestond uit redelijk wat verschillende onderdelen. Die werden geleverd in 4 aparte pakketjes:
-Batterij
-Camera
-ESC (Drone onderdeel)
-Alle andere onderdelen (Denk aan frame, motors, flight controller enz. ong ~160 euro aan waarde)
In totaal betaalde wij rond de 220 euro.
Na een tijdje was ik wel benieuwd waar het pakket zich bevond, en wat bleek is dat het pakket op 2 november was afgeleverd. Maar wij hadden helemaal geen pakket ontvangen. Na heel veel live chat gesprekken met beide PostNL en Banggood is er nu eindelijk duidelijk wat er precies aan de hand is.
Ik had bij mijn bestelling ongeveer 4 euro betaald voor "shipping insurance" bij Banggood. Het pakket was "delivered" bij het huis, maar wij hadden geen pakket ontvangen. Verder hadden we ook geen brief ontvangen van de bezorger dat het pakket bij de buren of bij een afhaalpunt (zoals primera) was afgeleverd. PostNL vertelde ons dat er geen verzekering op het pakket zat, en dat het pakket hierdoor niet getekend hoefde te worden aan de deur. Hierdoor kon PostNL niet weten waar het pakket zich bevond.
Dus een PostNL bezorger heeft een pakket verkeerd afgeleverd, maar doordat het pakket niet verzekerd was weet PostNL niet waar het pakket zich bevindt en kunnen zij verder niks doen. Het enige wat ik nog kon doen is Banggood vragen waarom er geen verzekering op mijn pakket zat. Maar dat ging niet zo makkelijk, hun live chat snapt amper Engels, en antwoord altijd met dezelfde vooraf gemaakte antwoorden. Dus aan de live chat had je niks. Ik nam ook op met de Customer service email, maar daar kwam ik ook niet ver mee. Banggood zegt namelijk dat een pakketje dat laat zien dat het is afgeleverd maar niet aangekomen niet de verantwoordelijkheid is van Banggood en dat ze hiervoor geen geld terug geven.
Dat is begrijpelijk, maar het lukte me niet aan hun uit te leggen dat zij het pakket niet met verzekering hebben opgestuurd, waardoor het pakket kwijt was geraakt.
Ik heb bewijs dat ik betaald heb voor de Shipping Insurance, en dat het pakket onverzekerd was opgestuurd (Het tracking nummer begint met LX, dit betekent dat het pakket met de goedkoopste manier is opgestuurd en geen verzekering heeft).
Het verhaal is best ingewikkeld, maar ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd.
Is er enig advies wat er nu valt te doen?
PS: Ik heb betaald via Ideal, niet via paypal of credit card helaas. Ik heb ook gelezen dat je in Amerika contact op kan nemen met je bank en dat die je dan verder helpt. Is dat ook mogelijk in Nederland?
Alvast bedankt,
-Sander
Ik zit met een probleem dat ik al een maand probeer op te lossen.
Ik moet voor school een PWS maken (een soort examen project), hiervoor hebben wij gekozen een drone te maken.
Na wat onderzoek hebben we de onderdelen online via Banggood besteld. Banggood heeft namelijk de grootste keuze aan verschillende onderdelen en is ook nog is een van de goedkoopste.
De bestelling bestond uit redelijk wat verschillende onderdelen. Die werden geleverd in 4 aparte pakketjes:
-Batterij
-Camera
-ESC (Drone onderdeel)
-Alle andere onderdelen (Denk aan frame, motors, flight controller enz. ong ~160 euro aan waarde)
In totaal betaalde wij rond de 220 euro.
Na een tijdje was ik wel benieuwd waar het pakket zich bevond, en wat bleek is dat het pakket op 2 november was afgeleverd. Maar wij hadden helemaal geen pakket ontvangen. Na heel veel live chat gesprekken met beide PostNL en Banggood is er nu eindelijk duidelijk wat er precies aan de hand is.
Ik had bij mijn bestelling ongeveer 4 euro betaald voor "shipping insurance" bij Banggood. Het pakket was "delivered" bij het huis, maar wij hadden geen pakket ontvangen. Verder hadden we ook geen brief ontvangen van de bezorger dat het pakket bij de buren of bij een afhaalpunt (zoals primera) was afgeleverd. PostNL vertelde ons dat er geen verzekering op het pakket zat, en dat het pakket hierdoor niet getekend hoefde te worden aan de deur. Hierdoor kon PostNL niet weten waar het pakket zich bevond.
Dus een PostNL bezorger heeft een pakket verkeerd afgeleverd, maar doordat het pakket niet verzekerd was weet PostNL niet waar het pakket zich bevindt en kunnen zij verder niks doen. Het enige wat ik nog kon doen is Banggood vragen waarom er geen verzekering op mijn pakket zat. Maar dat ging niet zo makkelijk, hun live chat snapt amper Engels, en antwoord altijd met dezelfde vooraf gemaakte antwoorden. Dus aan de live chat had je niks. Ik nam ook op met de Customer service email, maar daar kwam ik ook niet ver mee. Banggood zegt namelijk dat een pakketje dat laat zien dat het is afgeleverd maar niet aangekomen niet de verantwoordelijkheid is van Banggood en dat ze hiervoor geen geld terug geven.
Dat is begrijpelijk, maar het lukte me niet aan hun uit te leggen dat zij het pakket niet met verzekering hebben opgestuurd, waardoor het pakket kwijt was geraakt.
Ik heb bewijs dat ik betaald heb voor de Shipping Insurance, en dat het pakket onverzekerd was opgestuurd (Het tracking nummer begint met LX, dit betekent dat het pakket met de goedkoopste manier is opgestuurd en geen verzekering heeft).
Het verhaal is best ingewikkeld, maar ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd.
Is er enig advies wat er nu valt te doen?
PS: Ik heb betaald via Ideal, niet via paypal of credit card helaas. Ik heb ook gelezen dat je in Amerika contact op kan nemen met je bank en dat die je dan verder helpt. Is dat ook mogelijk in Nederland?
Alvast bedankt,
-Sander
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Waardeloze 'shipping insurance' van Banggood
Je haalt bepaalde zaken door elkaar. Je denk dat je met € 4,00 bij Post NL "shipping insurance" hebt gekocht en dit is niet het geval. Banggood verzekerd je dat het pakket afgeleverd wordt en volgens hun is het afgeleverd.
Met een beetje googlen had je al vooraf kunnen weten dat de "verzekering" van Banggood niet veel voorstelt.
https://forum.banggood.com/forum-topic- ... GtEALw_wcB
Je geld terughalen is omdat je hebt betaald via Ideal niet mogelijk, je zal er echt met Banggood uit moeten komen. Mogelijk lukt dit wel nu je snapt wat je precies hebt afgesloten en je hele verhaal over verzekerd via PostNL niet relevant is.
Met een beetje googlen had je al vooraf kunnen weten dat de "verzekering" van Banggood niet veel voorstelt.
https://forum.banggood.com/forum-topic- ... GtEALw_wcB
Je geld terughalen is omdat je hebt betaald via Ideal niet mogelijk, je zal er echt met Banggood uit moeten komen. Mogelijk lukt dit wel nu je snapt wat je precies hebt afgesloten en je hele verhaal over verzekerd via PostNL niet relevant is.
Re: Waardeloze 'shipping insurance' van Banggood
Tja, wat je ook in je opening al aangeeft, ze zijn de goedkoopste. Daarnaast heb je helaas niet te maken met een Europese partij, maar met een Chinese partij. Juridisch gezien moet de verkoper aantonen dat het pakket bij jou is afgeleverd. Dat kunnen ze niet. Maar goed, juridisch gezien heb je een punt. De uitvoering gaat alleen wel een dingetje worden, want je kunt ze wel uitnodigen voor een rechter of ze in gebreke stellen en via een deurwaarder je geld proberen terug te halen, het is een Chinese partij.SanderV schreef: ↑03 dec 2018 16:54Hallo,
Ik zit met een probleem dat ik al een maand probeer op te lossen.
Ik moet voor school een PWS maken (een soort examen project), hiervoor hebben wij gekozen een drone te maken.
Na wat onderzoek hebben we de onderdelen online via Banggood besteld. Banggood heeft namelijk de grootste keuze aan verschillende onderdelen en is ook nog is een van de goedkoopste.
De bestelling bestond uit redelijk wat verschillende onderdelen. Die werden geleverd in 4 aparte pakketjes:
-Batterij
-Camera
-ESC (Drone onderdeel)
-Alle andere onderdelen (Denk aan frame, motors, flight controller enz. ong ~160 euro aan waarde)
In totaal betaalde wij rond de 220 euro.
Na een tijdje was ik wel benieuwd waar het pakket zich bevond, en wat bleek is dat het pakket op 2 november was afgeleverd. Maar wij hadden helemaal geen pakket ontvangen. Na heel veel live chat gesprekken met beide PostNL en Banggood is er nu eindelijk duidelijk wat er precies aan de hand is.
Ik had bij mijn bestelling ongeveer 4 euro betaald voor "shipping insurance" bij Banggood. Het pakket was "delivered" bij het huis, maar wij hadden geen pakket ontvangen. Verder hadden we ook geen brief ontvangen van de bezorger dat het pakket bij de buren of bij een afhaalpunt (zoals primera) was afgeleverd. PostNL vertelde ons dat er geen verzekering op het pakket zat, en dat het pakket hierdoor niet getekend hoefde te worden aan de deur. Hierdoor kon PostNL niet weten waar het pakket zich bevond.
Dus een PostNL bezorger heeft een pakket verkeerd afgeleverd, maar doordat het pakket niet verzekerd was weet PostNL niet waar het pakket zich bevindt en kunnen zij verder niks doen. Het enige wat ik nog kon doen is Banggood vragen waarom er geen verzekering op mijn pakket zat. Maar dat ging niet zo makkelijk, hun live chat snapt amper Engels, en antwoord altijd met dezelfde vooraf gemaakte antwoorden. Dus aan de live chat had je niks. Ik nam ook op met de Customer service email, maar daar kwam ik ook niet ver mee. Banggood zegt namelijk dat een pakketje dat laat zien dat het is afgeleverd maar niet aangekomen niet de verantwoordelijkheid is van Banggood en dat ze hiervoor geen geld terug geven.
Dat is begrijpelijk, maar het lukte me niet aan hun uit te leggen dat zij het pakket niet met verzekering hebben opgestuurd, waardoor het pakket kwijt was geraakt.
Ik heb bewijs dat ik betaald heb voor de Shipping Insurance, en dat het pakket onverzekerd was opgestuurd (Het tracking nummer begint met LX, dit betekent dat het pakket met de goedkoopste manier is opgestuurd en geen verzekering heeft).
Het verhaal is best ingewikkeld, maar ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd.
Is er enig advies wat er nu valt te doen?
PS: Ik heb betaald via Ideal, niet via paypal of credit card helaas. Ik heb ook gelezen dat je in Amerika contact op kan nemen met je bank en dat die je dan verder helpt. Is dat ook mogelijk in Nederland?
Alvast bedankt,
-Sander
Wat je kan doen is eens vragen bij het lokale afhaalpunt van PostNL. Heb ook wel eens op pakketjes van Ali zitten te wachten en vervolgens zie ik in de supermarkt (het dichtstbijzijnde afhaalpunt) een pakketje liggen met mijn naam er op, en ik heb nooit iets in de brievenbus gehad van de bezorger. Anders eens bij wat buren vragen of die toevallig een pakket in ontvangst genomen hebben.
Re: Waardeloze 'shipping insurance' van Banggood
Zo iets vermoedde ik al, en ik heb PostNL hierover al gevraagd. Zij vertelde me echter iets langs de lijnen dat er een optie moet zijn om het pakket verzekerd te versturen. Er was geen andere optie dan shipping insurance en tarief insurance. Hierdoor dacht ik dat shipping insurance ook verzekering inhoud.sylvesterb schreef: ↑04 dec 2018 08:54Je haalt bepaalde zaken door elkaar. Je denk dat je met € 4,00 bij Post NL "shipping insurance" hebt gekocht en dit is niet het geval. Banggood verzekerd je dat het pakket afgeleverd wordt en volgens hun is het afgeleverd.
Met een beetje googlen had je al vooraf kunnen weten dat de "verzekering" van Banggood niet veel voorstelt.
https://forum.banggood.com/forum-topic- ... GtEALw_wcB
Je geld terughalen is omdat je hebt betaald via Ideal niet mogelijk, je zal er echt met Banggood uit moeten komen. Mogelijk lukt dit wel nu je snapt wat je precies hebt afgesloten en je hele verhaal over verzekerd via PostNL niet relevant is.
Banggood verteld mij zodra het pakket is afgeleverd, dat het niet meer hun verantwoordelijkheid is.
Verder geven beide bedrijven elkaar de schuld maar proberen ze het niet onderling op te lossen.
Banggood zegt dat de local post office moet compenseren omdat zij het pakket hebben verloren. En PostNL zegt dat zij niet kunnen compenseren omdat er geen verzekering voor betaald was (als ik de optie kreeg zou ik dit zeker doen), en dat de verantwoordelijkheid bij de verzender ligt, Banggood dus.
PostNL zegt dat ze geen contact kunnen opnemen met banggood maar banggood wel contact kan opnemen met PostNL. Maar die wil dat ook weer niet.
Dus ter conclusie wil geen van beide bedrijven compenseren, en heb ik mijn examen project verloren en moet ik iets totaal anders doen binnen een maand.
Re: Waardeloze 'shipping insurance' van Banggood
Primera had ik al gecheckt, maar daar kon het überhaupt niet zijn want die pakketten worden gescand en dan zou PostNL kunnen zien dat het bij een Primera (of een ander afhaalpunt) is afgeleverd.berndv schreef: ↑04 dec 2018 09:11Tja, wat je ook in je opening al aangeeft, ze zijn de goedkoopste. Daarnaast heb je helaas niet te maken met een Europese partij, maar met een Chinese partij. Juridisch gezien moet de verkoper aantonen dat het pakket bij jou is afgeleverd. Dat kunnen ze niet. Maar goed, juridisch gezien heb je een punt. De uitvoering gaat alleen wel een dingetje worden, want je kunt ze wel uitnodigen voor een rechter of ze in gebreke stellen en via een deurwaarder je geld proberen terug te halen, het is een Chinese partij.SanderV schreef: ↑03 dec 2018 16:54Hallo,
Ik zit met een probleem dat ik al een maand probeer op te lossen.
Ik moet voor school een PWS maken (een soort examen project), hiervoor hebben wij gekozen een drone te maken.
Na wat onderzoek hebben we de onderdelen online via Banggood besteld. Banggood heeft namelijk de grootste keuze aan verschillende onderdelen en is ook nog is een van de goedkoopste.
De bestelling bestond uit redelijk wat verschillende onderdelen. Die werden geleverd in 4 aparte pakketjes:
-Batterij
-Camera
-ESC (Drone onderdeel)
-Alle andere onderdelen (Denk aan frame, motors, flight controller enz. ong ~160 euro aan waarde)
In totaal betaalde wij rond de 220 euro.
Na een tijdje was ik wel benieuwd waar het pakket zich bevond, en wat bleek is dat het pakket op 2 november was afgeleverd. Maar wij hadden helemaal geen pakket ontvangen. Na heel veel live chat gesprekken met beide PostNL en Banggood is er nu eindelijk duidelijk wat er precies aan de hand is.
Ik had bij mijn bestelling ongeveer 4 euro betaald voor "shipping insurance" bij Banggood. Het pakket was "delivered" bij het huis, maar wij hadden geen pakket ontvangen. Verder hadden we ook geen brief ontvangen van de bezorger dat het pakket bij de buren of bij een afhaalpunt (zoals primera) was afgeleverd. PostNL vertelde ons dat er geen verzekering op het pakket zat, en dat het pakket hierdoor niet getekend hoefde te worden aan de deur. Hierdoor kon PostNL niet weten waar het pakket zich bevond.
Dus een PostNL bezorger heeft een pakket verkeerd afgeleverd, maar doordat het pakket niet verzekerd was weet PostNL niet waar het pakket zich bevindt en kunnen zij verder niks doen. Het enige wat ik nog kon doen is Banggood vragen waarom er geen verzekering op mijn pakket zat. Maar dat ging niet zo makkelijk, hun live chat snapt amper Engels, en antwoord altijd met dezelfde vooraf gemaakte antwoorden. Dus aan de live chat had je niks. Ik nam ook op met de Customer service email, maar daar kwam ik ook niet ver mee. Banggood zegt namelijk dat een pakketje dat laat zien dat het is afgeleverd maar niet aangekomen niet de verantwoordelijkheid is van Banggood en dat ze hiervoor geen geld terug geven.
Dat is begrijpelijk, maar het lukte me niet aan hun uit te leggen dat zij het pakket niet met verzekering hebben opgestuurd, waardoor het pakket kwijt was geraakt.
Ik heb bewijs dat ik betaald heb voor de Shipping Insurance, en dat het pakket onverzekerd was opgestuurd (Het tracking nummer begint met LX, dit betekent dat het pakket met de goedkoopste manier is opgestuurd en geen verzekering heeft).
Het verhaal is best ingewikkeld, maar ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd.
Is er enig advies wat er nu valt te doen?
PS: Ik heb betaald via Ideal, niet via paypal of credit card helaas. Ik heb ook gelezen dat je in Amerika contact op kan nemen met je bank en dat die je dan verder helpt. Is dat ook mogelijk in Nederland?
Alvast bedankt,
-Sander
Wat je kan doen is eens vragen bij het lokale afhaalpunt van PostNL. Heb ook wel eens op pakketjes van Ali zitten te wachten en vervolgens zie ik in de supermarkt (het dichtstbijzijnde afhaalpunt) een pakketje liggen met mijn naam er op, en ik heb nooit iets in de brievenbus gehad van de bezorger. Anders eens bij wat buren vragen of die toevallig een pakket in ontvangst genomen hebben.
Ik ben ook al langs al mijn buren in m'n straat gegaan behalve 1. Wat toevallig is is dat een van de andere 4 pakketjes die al best lang deed om aan te komen (de batterij) al heel lang bij die buurvrouw ligt zonder dat ik het wist. Ik had geen brief gekregen dat het bij de buren is afgeleverd, dus vermoed ik dat er iets vergelijkbaars gebeurd was met het grote pakket dat nog steeds kwijt js. Mijn locale bezorger is duidelijk niet erg goed in zijn baan. Maar daar heb ik helaas ook niks aan.
Re: Waardeloze 'shipping insurance' van Banggood
Hoi, vervelend dit. Ik moet zeggen dat Banggood altijd levert tenminste bij mij, zeer tevreden over dit Chinese bedrijf. Ik denk ook dat het grote pakket misschien wel bij die buurvrouw ligt net als die batterij.
Waarom heeft zij die niet aan jou gegeven en hoe kwam je er achter dat die batterij daar lag?
Banggood heeft geleverd zeggen zij en Post.NL zegt dat er bezorgd is, soortgelijke dingen gebeuren vaak en de weg naar de rechter is niet lonend. Dus wat jezelf al doet is denk ik de beste keuze, snuffelen waar het pakket kan zijn.
Succes in ieder geval,
Waarom heeft zij die niet aan jou gegeven en hoe kwam je er achter dat die batterij daar lag?
Banggood heeft geleverd zeggen zij en Post.NL zegt dat er bezorgd is, soortgelijke dingen gebeuren vaak en de weg naar de rechter is niet lonend. Dus wat jezelf al doet is denk ik de beste keuze, snuffelen waar het pakket kan zijn.
Succes in ieder geval,
Re: Waardeloze 'shipping insurance' van Banggood
Ik snap dat het niet de fout is van Banggood maar van PostNL, maar de shipping insurance is wel een beetje misleidend.blont007 schreef: ↑04 dec 2018 10:22Hoi, vervelend dit. Ik moet zeggen dat Banggood altijd levert tenminste bij mij, zeer tevreden over dit Chinese bedrijf. Ik denk ook dat het grote pakket misschien wel bij die buurvrouw ligt net als die batterij.
Waarom heeft zij die niet aan jou gegeven en hoe kwam je er achter dat die batterij daar lag?
Banggood heeft geleverd zeggen zij en Post.NL zegt dat er bezorgd is, soortgelijke dingen gebeuren vaak en de weg naar de rechter is niet lonend. Dus wat jezelf al doet is denk ik de beste keuze, snuffelen waar het pakket kan zijn.
Succes in ieder geval,
De buurvrouw wachtte eerst af want ze dacht dat ik het pakketje zou komen op halen (aangezien ik een brief hoor te krijgen at zegt dat het bij me buren is afgeleverd). Maar een paar dagen later probeerde ze het pakketje meerdere keren te brengen maar er was vaak niemand thuis. Het lukte uiteindelijk dus pas na 10 dagen.
Ik ben mijn hele straat al is langs geweest maar niemand die iets weet, ik kan mijn volgende straat misschien nog proberen maar het is nu wel al een maand later dat het pakket is geleverd. Ik vermoed dat het tot nu toe wel al gebracht zou zijn.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Waardeloze 'shipping insurance' van Banggood
Jij hebt niets met Post.nl. De verzender is jouw enigste aanspreekpunt. Hij geeft opdracht aan de vervoerder en bepaalt welke verzekering hij afsluit.
Re: Waardeloze 'shipping insurance' van Banggood
Het aanspreekpunt is een Chinees, hellooooo. Voor hun is het geleverd en wat gaat TS hiermee doen?? Misschien en heel misschien zou je de bezorger kunnen tacklen en kunnen vragen of hij zich herinnert waar het pakketje is bezorgd. Hij maakt vaste rondjes en u geeft aan dat u niet altijd thuis bent. Die bezorger moet het weten gewoon, probeer daar achter te komen en dan lukt het.
Kom op, doorgaan.
Kom op, doorgaan.
Re: Waardeloze 'shipping insurance' van Banggood
Naja ik heb vrijwel alles geprobeerd. De chinezen doen niks, alleen maar zeggen dat het niet hun verantwoordelijkheid is, en PostNL zegt dat ze geen geld terug kunnen geven omdat het pakket niet verzekerd is. Komt er uiteindelijk op neer dat ik betaal voor de fout van PostNL. Tja weg dat examenproject, mogen we helemaal opnieuw beginnnen.blont007 schreef: ↑04 dec 2018 17:19Het aanspreekpunt is een Chinees, hellooooo. Voor hun is het geleverd en wat gaat TS hiermee doen?? Misschien en heel misschien zou je de bezorger kunnen tacklen en kunnen vragen of hij zich herinnert waar het pakketje is bezorgd. Hij maakt vaste rondjes en u geeft aan dat u niet altijd thuis bent. Die bezorger moet het weten gewoon, probeer daar achter te komen en dan lukt het.
Kom op, doorgaan.
Re: Waardeloze 'shipping insurance' van Banggood
Tja echt vervelend man ik heb met je te doen en die buurvrouw echt helemaal niks?
berndv
vindt dit leuk
Re: Waardeloze 'shipping insurance' van Banggood
Lastig dilemma. PostNL hoeft ook niets voor je te doen, aangezien jij niet hun opdrachtgever is, dat is banggood. Of ze wel of geen geld terug gaan geven is ook niet aan jou om aan te vragen, en als er al geld terug komt, gaat dit naar degene die hen de opdracht heeft gegeven, oftewel banggood. Banggood doet ook niet heel veel, want die weten heel goed dat jij ze niets kunt maken, je kunt ze wel aanklagen, maar daar doen ze niets op uit.SanderV schreef: ↑06 dec 2018 20:19De chinezen doen niks, alleen maar zeggen dat het niet hun verantwoordelijkheid is, en PostNL zegt dat ze geen geld terug kunnen geven omdat het pakket niet verzekerd is. Komt er uiteindelijk op neer dat ik betaal voor de fout van PostNL. Tja weg dat examenproject, mogen we helemaal opnieuw beginnnen.
Re: Waardeloze 'shipping insurance' van Banggood
Valt dus vrij weinig meer te doen, jammer dit. Raar beleid van PostNL (niet terugbetalen ongeacht dat het hun fout is, kunnen net zo goed het pakketje in de sloot gooien) en raar beleid van banggood (niet verantwoordelijkheid nemen voor de fout van PostNL, wat eigenlijk wel moet dus), heeft als uitkomst dat ik 160 euro verliesberndv schreef: ↑07 dec 2018 08:36Lastig dilemma. PostNL hoeft ook niets voor je te doen, aangezien jij niet hun opdrachtgever is, dat is banggood. Of ze wel of geen geld terug gaan geven is ook niet aan jou om aan te vragen, en als er al geld terug komt, gaat dit naar degene die hen de opdracht heeft gegeven, oftewel banggood. Banggood doet ook niet heel veel, want die weten heel goed dat jij ze niets kunt maken, je kunt ze wel aanklagen, maar daar doen ze niets op uit.SanderV schreef: ↑06 dec 2018 20:19De chinezen doen niks, alleen maar zeggen dat het niet hun verantwoordelijkheid is, en PostNL zegt dat ze geen geld terug kunnen geven omdat het pakket niet verzekerd is. Komt er uiteindelijk op neer dat ik betaal voor de fout van PostNL. Tja weg dat examenproject, mogen we helemaal opnieuw beginnnen.
Re: Waardeloze 'shipping insurance' van Banggood
Heeft niks met beleid te maken, heeft te maken met wie juridisch gezien de opdrachtgever is, en dat is eigenlijk altijd de verzender. Dit kun je wel omzeilen, maar dan zou je zelf het pakket moeten laten afhalen door een koerier en het verzenden, dan ben jij de opdrachtgever. Maar dat gaat je vele malen meer kosten als je daar bijvoorbeeld een UPS of Fedex voor gaat inschakelen.
Re: Waardeloze 'shipping insurance' van Banggood
Het wordt waarschijnlijk wel een zaak van het zei zo tenzij de eerlijke "vinder" nog komt opdagen.
Ik heb wel een paar tips mbt. bestellen in China. Zelf bestel ik meer dan 2 a 3 maal per week in China en dat al jaren lang, dit zijn voornamelijk kleine electronica componenten maar dat terzijde.
Het gaat bijna altijd goed hier. Van de c.a. 500 bestellingen tot nu toe zijn er 2 niet aangekomen. Het "schadebedrag" was minder dan 10 Eu. Bij één shop bleef ik zeuren en dreigen met een lage rating dat ze het artikel opnieuw stuurden.
Dat was geen probleem want dat ding, een stalen lineaal kostte ook maar 2,34.
Voor lage ratings en disputes zijn ze erg gevoelig.
Tip: bestel niet alles in een keer maar in delen en bestel niet alles bij dezelfde shop.
Dat spreidt het risico én voorkomt een mogelijke (zelden bij kleine pakketjes) douaneheffing (bedrag hoger dan 22 Eu). Bij Aliexpress is het merendeel te bestellen zonder verzendkosten of tegen (zeer) geringe verzendkosten; daarvoor hoef je het gespreid bestellen niet te laten.
Komt er iets niet aan en lukt het niet dan is de schade beperkt. Het lijkt mij dat als je een dispute opent voor een laag bedrag je meer succes hebt op een goede afhandeling, re-send of refund, dan wanneer het om 160 Eu gaat.
Succes.
Ik heb wel een paar tips mbt. bestellen in China. Zelf bestel ik meer dan 2 a 3 maal per week in China en dat al jaren lang, dit zijn voornamelijk kleine electronica componenten maar dat terzijde.
Het gaat bijna altijd goed hier. Van de c.a. 500 bestellingen tot nu toe zijn er 2 niet aangekomen. Het "schadebedrag" was minder dan 10 Eu. Bij één shop bleef ik zeuren en dreigen met een lage rating dat ze het artikel opnieuw stuurden.
Dat was geen probleem want dat ding, een stalen lineaal kostte ook maar 2,34.
Voor lage ratings en disputes zijn ze erg gevoelig.
Tip: bestel niet alles in een keer maar in delen en bestel niet alles bij dezelfde shop.
Dat spreidt het risico én voorkomt een mogelijke (zelden bij kleine pakketjes) douaneheffing (bedrag hoger dan 22 Eu). Bij Aliexpress is het merendeel te bestellen zonder verzendkosten of tegen (zeer) geringe verzendkosten; daarvoor hoef je het gespreid bestellen niet te laten.
Komt er iets niet aan en lukt het niet dan is de schade beperkt. Het lijkt mij dat als je een dispute opent voor een laag bedrag je meer succes hebt op een goede afhandeling, re-send of refund, dan wanneer het om 160 Eu gaat.
Succes.
Re: Waardeloze 'shipping insurance' van Banggood
Ik bestel ook redelijk vaak uit China maar nooit zulke grote pakketjes. Verder bestel ik altijd van AliExpress want dat zijn aparte winkels die verkopen. Maar Banggood is net Amazon een magazijn, en zij verkopen zelf de onderdelen, niet zoals op AliExpress. Hierdoor is er niet een verkoper die ik kan benaderen naast Banggood, die dus geen verantwoordelijkheid opneemt.Harry_HSE schreef: ↑10 dec 2018 16:07Het wordt waarschijnlijk wel een zaak van het zei zo tenzij de eerlijke "vinder" nog komt opdagen.
Ik heb wel een paar tips mbt. bestellen in China. Zelf bestel ik meer dan 2 a 3 maal per week in China en dat al jaren lang, dit zijn voornamelijk kleine electronica componenten maar dat terzijde.
Het gaat bijna altijd goed hier. Van de c.a. 500 bestellingen tot nu toe zijn er 2 niet aangekomen. Het "schadebedrag" was minder dan 10 Eu. Bij één shop bleef ik zeuren en dreigen met een lage rating dat ze het artikel opnieuw stuurden.
Dat was geen probleem want dat ding, een stalen lineaal kostte ook maar 2,34.
Voor lage ratings en disputes zijn ze erg gevoelig.
Tip: bestel niet alles in een keer maar in delen en bestel niet alles bij dezelfde shop.
Dat spreidt het risico én voorkomt een mogelijke (zelden bij kleine pakketjes) douaneheffing (bedrag hoger dan 22 Eu). Bij Aliexpress is het merendeel te bestellen zonder verzendkosten of tegen (zeer) geringe verzendkosten; daarvoor hoef je het gespreid bestellen niet te laten.
Komt er iets niet aan en lukt het niet dan is de schade beperkt. Het lijkt mij dat als je een dispute opent voor een laag bedrag je meer succes hebt op een goede afhandeling, re-send of refund, dan wanneer het om 160 Eu gaat.
Succes.
Re: Waardeloze 'shipping insurance' van Banggood
Dus betekent dit dat Banggood nog steeds verantwoordelijk is volgens de (chinese) wet?berndv schreef: ↑10 dec 2018 09:05Heeft niks met beleid te maken, heeft te maken met wie juridisch gezien de opdrachtgever is, en dat is eigenlijk altijd de verzender. Dit kun je wel omzeilen, maar dan zou je zelf het pakket moeten laten afhalen door een koerier en het verzenden, dan ben jij de opdrachtgever. Maar dat gaat je vele malen meer kosten als je daar bijvoorbeeld een UPS of Fedex voor gaat inschakelen.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Waardeloze 'shipping insurance' van Banggood
Natuurlijk.
Re: Waardeloze 'shipping insurance' van Banggood
Oh dat is wel apart, in hun FAQ staat dat ze niet verantwoordelijk zijn: https://www.banggood.com/Shipping-FAQ_hl70_at484