Ik ben benieuwd naar de uitleg over hoe de dagen van een vertrek en aankomst worden meegeteld bij een pakketreis. Het antwoord van de tour operator laat zich raden, maar ik vind het toch wat vreemd. Het is niet mijn bedoeling om te klagen, maar ik wil het graag beter begrijpen.
Van onze pakketreis is de terugvlucht gepland op 00.05 uur op de laatste dag van de pakketreis. Dat is dus 5 min na middernacht. Helaas, nadelig voor ons, maar dat mag volgens de voorwaarden:
De reisduur wordt in het Reisaanbod en Reisbescheiden in hele dagen vermeld. De dagen van vertrek en aankomst worden daarbij meegeteld. Dit is ongeacht de vertrek- en aankomsttijden.
Ik vraag mij echter af: wanneer begint de terugreis, welke vertrektijd wordt gehanteerd?
Het is een pakketreis incl vlucht, transfer en verblijf. Begint de terugreis op het moment van:
A. vertrek van de vlucht 00.05u. op de laatste dag of
B. bij het vertrek/ophalen van de transfer bij ons verblijf 20.00u. 's avonds op de een-na-laatste dag?
(Voor de volledigheid: uitchecken bij het hotel is op de een-na-laatste dag om 12.00u 's middags.)