LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Radar checkt: kerstboom IKEA versus exemplaar van kerstbomenboer
Radar checkt: kerstboom IKEA versus exemplaar van kerstbomenboer
De Sint is weer terug naar Spanje en dus is het weer tijd om de kerstboom in huis te halen. Maar welke moet je kiezen? In Nederland is populairste boom de Nordmann. Maar wat is het verschil tussen een boom van 1 euro van de Ikea en een van vijftig euro van de kersbomenboer?
Maandag 10 december 2018 in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO1
Maandag 10 december 2018 in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO1
berndv
, alfatrion
, 16again
, moederslink
en Erthanax
vinden dit leuk
-
Re: Radar checkt: kerstboom IKEA versus exemplaar van kerstbomenboer
Daar zit dus het verschil in. Kersbomen zijn best wel duur.
Laatst gewijzigd door witte angora op 10 dec 2018 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
moederslink
, Erthanax
en alfatrion
vinden dit leuk
Best wel kleine balletjes in zo'n kerseboom. Ook alleen maar rood. Of rot.
Doe mij daarom maar kersevlaai. Is dezelfde avond al op.
Doe mij daarom maar kersevlaai. Is dezelfde avond al op.
-
Erthanax
, alfatrion
, 16again
, Moneyman
, Lady1234
, moederslink
en Bob Schurkjens
vinden dit leuk
-
Dat doet me denken aan een man in Putten. Ik was daar bezig blad te ruimen, in opdracht van de gemeente. Komt een man, wat of dat ik aan het doen was.
Dus ik zeg zo: 'dat blad nemen we mee naar de werkplaats, en daar spuiten we ze keurig groen. En in het voorjaar plakken we ze weer aan de bomen'. Hij kon het niet zo waarderen geloof ik...
Dus ik zeg zo: 'dat blad nemen we mee naar de werkplaats, en daar spuiten we ze keurig groen. En in het voorjaar plakken we ze weer aan de bomen'. Hij kon het niet zo waarderen geloof ik...
moederslink
, Costnix
, Moneyman
en alfatrion
vinden dit leuk
Nu kan iedereen wel lachen om de Ikea, maar mijn ervaringen met die zooi was altijd met bomen van de teler. Of Intratuin, GroenRijk....altijd een bak ellende. Daarom:
Geen kunstboom, een kerststuk aan de muur of op tafel is genoeg. Atheïsme is beter voor het milieu....
Geen kunstboom, een kerststuk aan de muur of op tafel is genoeg. Atheïsme is beter voor het milieu....
-
Hij had bij IKEA ook even zijn boom uit kunnen pakken. Nu had hij toevallig een minder mooie boom gepakt. Wat ik heb gezien bij IKEA waren mooie volle piramidevormige bomen. Beetje onbetrouwbare test.
Is dit nou humor
Dat is voor jou een vraag , voor MM een weet. Een beetje humor op dit forum mag toch wel ?.
Dat is voor jou een vraag , voor MM een weet. Een beetje humor op dit forum mag toch wel ?.
Holy53
en Theotrucker
vinden dit leuk
Ik heb de uitzending niet gezien, maar hebben ze bij de IKEA een willekeurige boom die al in een netje zat vergeleken met een zelf uitgezochte boom bij de kweker? Dat is een beetje appels met peren vergelijken. Bij de IKEA kun je immers ook gewoon de voor jou mooiste Nordmann uitkiezen.Sebastianjc schreef: ↑10 dec 2018 22:27Hij had bij IKEA ook even zijn boom uit kunnen pakken. Nu had hij toevallig een minder mooie boom gepakt. Wat ik heb gezien bij IKEA waren mooie volle piramidevormige bomen. Beetje onbetrouwbare test.
Volgens mij is het grote verschil tussen kweker en IKEA dat IKEA één soort boom heeft, terwijl je bij de kweker veel keus uit types hebt. Maar als je gewoon een standaard Nordmann wil, dan is IKEA prima.