LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Duur bellen naar EU met Tele2, alleen 3G in buitenland
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 dec 2018 17:53
Duur bellen naar EU met Tele2, alleen 3G in buitenland
Ik voel me bedonderd door Tele2, ik benieuwd of ik de enige ben. Tele2 zegt tijdens het afsluiten ‘Data en bel/sms-bundel geldig in de hele EU’. Maar je betaalt gewoon €0,90 cent per minuut als je naar een ander EU land belt. En ze zeggen ‘in de EU kan je dus net zoals je thuis gewend bent internetten op je mobiel.’ Maar da’s ook niet waar omdat je in het buitenland 3G hebt! Niet 4G dus. Ik kwam daar na 1 dag achter, maar ik was ‘buiten m’n bedenktijd van 14 dagen’ want die ging in toen ik de simkaart in de bus kreeg, een maand geleden, en toen toen ik hem kon activeren. Dus géén bedenktijd dus...
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Duur bellen naar EU met Tele2, alleen 3G in buitenland
Bij elke provider moet u betalen als u vanuit Nederland naar het buitenland belt. Sinds het afschaffen van de roaming in de EU betaald u in het buitenland hetzelfde als in Nederland. Uw Nederlandse bundel is dus in de hele EU geldig. Heeft u bv 10gb in Nederland, dan mag deze in de hele EU gebruikt worden. Bellen in Nederland is bv gratis, dan is bellen in de EU gratis. Bellen naar het buitenland kost x cent per minuut, dan kost dat dus geld.
Soortgelijke topic zijn al tig keer voorbij gekomen en het is vreemd dat mensen het nog steeds niet snappen. Naar het buitenland bellen heeft altijd geld gekost.
Soortgelijke topic zijn al tig keer voorbij gekomen en het is vreemd dat mensen het nog steeds niet snappen. Naar het buitenland bellen heeft altijd geld gekost.
berndv
vindt dit leuk
Re: Duur bellen naar EU met Tele2, alleen 3G in buitenland
Als je vanuit Nederland naar een mobiel nummer in een ander EU land belt is het inderdaad 90ct. Die prijzen staan ook duidelijk op hun site. De roaming tarieven, w/o het door de EU gemandateerde bellen voor dezelfde kosten, en uit je bundel, vanuit het buitenland náár je eigen land, hanteren ze gewoon. En 3G/4G is van veel externe lokale factoren afhankelijk, factoren waar Tele2 geen invloed op heeft. Het zou me ook serieus verbazen als in je contract staat dat Tele2 zich verplicht om jou als klant binnen het hele EU gebied 4G te moet leveren. Dat jij denkt/vindt dat mobiel internet 4G moet zijn, want zo is het hier in Nederland op de meeste plekken, is begrijpelijk, maar nogmaals, niet ietd waartoe Tele2 toe contractueel verplicht is.Joslakeman schreef: ↑13 dec 2018 18:03Ik voel me bedonderd door Tele2, ik benieuwd of ik de enige ben. Tele2 zegt tijdens het afsluiten ‘Data en bel/sms-bundel geldig in de hele EU’. Maar je betaalt gewoon €0,90 cent per minuut als je naar een ander EU land belt. En ze zeggen ‘in de EU kan je dus net zoals je thuis gewend bent internetten op je mobiel.’ Maar da’s ook niet waar omdat je in het buitenland 3G hebt! Niet 4G dus. Ik kwam daar na 1 dag achter, maar ik was ‘buiten m’n bedenktijd van 14 dagen’ want die ging in toen ik de simkaart in de bus kreeg, een maand geleden, en toen toen ik hem kon activeren. Dus géén bedenktijd dus...
Jouw keuze om die simkaart een maand te laten liggen voordat je die activeert is precies dat, jouw keuze, met als gevold dat je daarmee je gekochte product niet binnen de 14 dagen uitprobeert. Dat je dat er nu bij zet, vind ik wel wat jammer, dat is toch echt je eigen keuze, en wederom iets waar Tele2 niks aan kan doen.
Ik kan dit topic dan ook niet helemaal duiden, ik bedoel, Tele2 doet wat het contractueel verplicht is, 3G is in sommige EU grondgebieden al een grote stap voorwaarts, in de VS zijn er bijvoorbeeld grote gebieden waar helemaal geen mobiele dekking is, en ze zijn ook duidelijk over die tarieven. De link hierboven was mijn 1e hit op Google, en het zijn ook geen "kleine lettertjes" ofzo. Ook snap ik niet hoe Tele2 verantwoordelijk zou moeten zijn voor jouw keuze om die simkaart een maand ongebruikt te laten?
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Duur bellen naar EU met Tele2, alleen 3G in buitenland
Drie verwijten naar tele2 die volledig ongegrond zijn. Naar het buitenland bellen kost altijd geld, dit is geen gratis roaming, zoek de betekenis maar op. Tele2 heeft in Nederland een 4G netwerk maar kan dit niet garanderen voor het buitenland. Als je iets een maand laat liggen is de bedenktijd om. Logisch.
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 20 jul 2005 08:13
Re: Duur bellen naar EU met Tele2, alleen 3G in buitenland
Je moet altijd doen alsof je in Nederland bent, zo simpel is het....Joslakeman schreef: ↑13 dec 2018 18:03Ik voel me bedonderd door Tele2, ik benieuwd of ik de enige ben. Tele2 zegt tijdens het afsluiten ‘Data en bel/sms-bundel geldig in de hele EU’. Maar je betaalt gewoon €0,90 cent per minuut als je naar een ander EU land belt. En ze zeggen ‘in de EU kan je dus net zoals je thuis gewend bent internetten op je mobiel.’ Maar da’s ook niet waar omdat je in het buitenland 3G hebt! Niet 4G dus. Ik kwam daar na 1 dag achter, maar ik was ‘buiten m’n bedenktijd van 14 dagen’ want die ging in toen ik de simkaart in de bus kreeg, een maand geleden, en toen toen ik hem kon activeren. Dus géén bedenktijd dus...
Re: Duur bellen naar EU met Tele2, alleen 3G in buitenland
De roamingregels in Europa zijn versoepelt ja. Maar in Nederland roam je niet, dat doe je alleen buiten Nederland. Vandaar dat bij bijna alle providers aparte kosten worden berekend voor bellen van Nederland naar een ander europees land. Nu zijn er wel providers die dit niet berekenen of maar tot een gedeelte niet berekenen. Bijvoorbeeld KPN. Bij hun onbeperkt bellen abonnementen kan je onbeperkt van Nederland naar een Europees land bellen en T-mobile geeft je er 120 minuten per maand voor. Tele2 heeft netjes op hun site staan dat het 90 cent per minuut kost.
En ook staat er op hun site dat je 3g hebt in het buitenland bij hun.
https://www.tele2.nl/klantenservice/mob ... uitenland/
En ook staat er op hun site dat je 3g hebt in het buitenland bij hun.
https://www.tele2.nl/klantenservice/mob ... uitenland/