LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg
PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg
Nu alweer een normaal brievenbuspakje dat een week geleden in NL op de post is gedaan is nog steeds niet aangekomen! Dit is nu al de zoveelste keer; de vorige keer was het een kaart die er zo'n 2 weken over deed! En daarvoor ook een kaart met 2 weken vertraging. En ik woon echt niet in een buitenhoek van Nederland. Hoe kunnen mensen nog plannen om dingen op tijd ergens te krijgen als PostNL zijn werk zo slecht doet? Het gaat om ook verwachtingenmanagement. Ik baal er echt van, want mijn hele planning is in de soep gelopen omdat mijn pakje er na een ruime week nog niet. Het had er dagen geleden al moeten zijn. Echt verpest. Voelt gewoon deprimerend.
Het management van PostNL moet echt een andere baan nemen dan post bezorgen want hier zijn ze wel heeeeeeeel erg slecht in. Sorry hoor, maar ik woon toch niet aan de andere kant van Europa?? Brieven e.d. horen er gewoon de volgende dag, eventueel een dag of maximaal 2 dagen later te zijn. Toch niet meer dan 7 dagen of zelfs 14 dagen!!! En dan: klachten kunnen niet via email... maar via de post, die dus niet (?) aankomt... Als het niet om te huilen was, was dat nog om te lachen...... En als ik vraag of ik mijn verzendkosten terug mag, dan moet ik bij de afzender zijn! Bij NS krijg je ook je de volledige kosten terug als er meer dan 400% vertraging zit in de reis. En als je naar je tante reist en terug, dan ga je toch ook niet je tante inschakelen om je ns-reiskosten terug te krijgen als de trein uren vertraging had???
Waarom wordt er niets gedaan aan het slechte management van dit bedrijf??? Kijk eens op hun facebookpagina, het aantal klachten is echt niet normaal. Het regent echt klachten, ook over producten van 1000 euro die gewoon kwijt raken. En ze komen er gewoon mee weg... Dat die directeur alsjeblieft snel mag ophoepelen van zijn functie en een andere baan zoekt.
Het management van PostNL moet echt een andere baan nemen dan post bezorgen want hier zijn ze wel heeeeeeeel erg slecht in. Sorry hoor, maar ik woon toch niet aan de andere kant van Europa?? Brieven e.d. horen er gewoon de volgende dag, eventueel een dag of maximaal 2 dagen later te zijn. Toch niet meer dan 7 dagen of zelfs 14 dagen!!! En dan: klachten kunnen niet via email... maar via de post, die dus niet (?) aankomt... Als het niet om te huilen was, was dat nog om te lachen...... En als ik vraag of ik mijn verzendkosten terug mag, dan moet ik bij de afzender zijn! Bij NS krijg je ook je de volledige kosten terug als er meer dan 400% vertraging zit in de reis. En als je naar je tante reist en terug, dan ga je toch ook niet je tante inschakelen om je ns-reiskosten terug te krijgen als de trein uren vertraging had???
Waarom wordt er niets gedaan aan het slechte management van dit bedrijf??? Kijk eens op hun facebookpagina, het aantal klachten is echt niet normaal. Het regent echt klachten, ook over producten van 1000 euro die gewoon kwijt raken. En ze komen er gewoon mee weg... Dat die directeur alsjeblieft snel mag ophoepelen van zijn functie en een andere baan zoekt.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg
.
Laatst gewijzigd door juliomariner op 14 dec 2018 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg
Aangezien u de ontvanger bent en niet de afzender krijgt u niet rechstreeks de verzendkosten vergoed. U bent namelijk niet de opdrachtgever. U moet dan ook bij afzender zijn en hij kan zich dan weer bij Tante Pos melden
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg
Consumentenklachten zijn echter niet alleen de schuld van de pakketbezorgers en hun opdrachtgever ...
maar ook van het veeleisende consumentengedrag
Het aantal bezorgklachten neemt alsmaar toe. M.i. eerder de tijd voor preventieve tegenmaatregelen.
Vorige week reed de Post.nl-pakketbezorger tegen een voor onze deur geparkeerde auto aan, vandaag reed hij bij het keren op de smalle weg dwars door mijn al wat oudere heg en bleef door de dikke takken in zijn wiel vaststeken ... 'maar, er was niets aan de hand', loog hij, terwijl ik bij het afzagen van de takken de indruk kreeg, dat hij totaal gestrest en hij hier tweemaal totaal fout bezig was.
Mijn overburen daarentegen bestellen dagelijks producten via het internet, de directe buren hebben allerlei automatische na-lever-abonnementen zoals voor koffie, hondenvoer of wasmiddelen maar beide zijn ze, bijna, nooit thuis. Het mogen afleveren bij hun buren links en rechts staat in onze straat inmiddels op een ijzig dieptepunt, de gestreste bezorgers komen tweemaal voor niks langs en proberen het telkens bij de buren naast de afwijzende buren, maar inmiddels werkt dit ook al niet meer.
Nu deze gestreste pakketbezorgers, volgens de actuele berichten, ook nog in de tuin, of achter het huis en zelfs in kliko's gaan afleveren, briefjes 'van niet thuis aangetroffen' misbruiken of zèlf een handtekening zetten of pakjes ook zomaar in het niets verdwijnen, wordt het ècht tijd om deze alsmaar stijgende manier van online-bestellen en aan de voordeur te laten afleveren, een halt wordt toegeroepen.
Sympathiek vind ik bij voorbeeld al die online-leveranciers, die op de website als alternatief een centraal verzamelpunt in de buurt aanbieden zonder extra kosten. Ik zie daaronder bij voorbeeld enkele supermarkten, een schrijfwarenwinkel of een bloemenzaak. Klaarblijkelijk worden de gespaarde extra onkosten aan het centrale afleverpunt als kostenvergoeding en verdienmodel uitbetaald. Er worden proeven gedaan met geautomatiseerde centrale containers waarbij de geadresseerde met een code zijn pakje kan afhalen.
Hier zet ook mijn voorstel tot een verandering van de procedure in namelijk: "Wie aan de voordeur laat afleveren, moet maar meer gaan betalen!" Het is m.i. inmiddels eerder een maatschappelijke kwestie geworden, want de grote pakketbezorgers vechten momenteel alleen maar om hun eigen marktaandeel.
1 - Het aantal bewegingen in de straat van pakjes-voertuigen moet worden gereduceerd
2 - de nog te verwachten grote toename van online-bestellingen effectiever georganiseerd
TEGENVRAAG: Is extra moeten betalen al direct bij een online-bestelling wanneer je aan de deur afgeleverd wilt hebben een redelijke oplossing/optie? Bij voorbeeld met een € 2,50 toeslag en wordt het aantal leveringen direct aan de deur dan daarmee minder?
maar ook van het veeleisende consumentengedrag
Het aantal bezorgklachten neemt alsmaar toe. M.i. eerder de tijd voor preventieve tegenmaatregelen.
Vorige week reed de Post.nl-pakketbezorger tegen een voor onze deur geparkeerde auto aan, vandaag reed hij bij het keren op de smalle weg dwars door mijn al wat oudere heg en bleef door de dikke takken in zijn wiel vaststeken ... 'maar, er was niets aan de hand', loog hij, terwijl ik bij het afzagen van de takken de indruk kreeg, dat hij totaal gestrest en hij hier tweemaal totaal fout bezig was.
Mijn overburen daarentegen bestellen dagelijks producten via het internet, de directe buren hebben allerlei automatische na-lever-abonnementen zoals voor koffie, hondenvoer of wasmiddelen maar beide zijn ze, bijna, nooit thuis. Het mogen afleveren bij hun buren links en rechts staat in onze straat inmiddels op een ijzig dieptepunt, de gestreste bezorgers komen tweemaal voor niks langs en proberen het telkens bij de buren naast de afwijzende buren, maar inmiddels werkt dit ook al niet meer.
Nu deze gestreste pakketbezorgers, volgens de actuele berichten, ook nog in de tuin, of achter het huis en zelfs in kliko's gaan afleveren, briefjes 'van niet thuis aangetroffen' misbruiken of zèlf een handtekening zetten of pakjes ook zomaar in het niets verdwijnen, wordt het ècht tijd om deze alsmaar stijgende manier van online-bestellen en aan de voordeur te laten afleveren, een halt wordt toegeroepen.
Sympathiek vind ik bij voorbeeld al die online-leveranciers, die op de website als alternatief een centraal verzamelpunt in de buurt aanbieden zonder extra kosten. Ik zie daaronder bij voorbeeld enkele supermarkten, een schrijfwarenwinkel of een bloemenzaak. Klaarblijkelijk worden de gespaarde extra onkosten aan het centrale afleverpunt als kostenvergoeding en verdienmodel uitbetaald. Er worden proeven gedaan met geautomatiseerde centrale containers waarbij de geadresseerde met een code zijn pakje kan afhalen.
Hier zet ook mijn voorstel tot een verandering van de procedure in namelijk: "Wie aan de voordeur laat afleveren, moet maar meer gaan betalen!" Het is m.i. inmiddels eerder een maatschappelijke kwestie geworden, want de grote pakketbezorgers vechten momenteel alleen maar om hun eigen marktaandeel.
1 - Het aantal bewegingen in de straat van pakjes-voertuigen moet worden gereduceerd
2 - de nog te verwachten grote toename van online-bestellingen effectiever georganiseerd
TEGENVRAAG: Is extra moeten betalen al direct bij een online-bestelling wanneer je aan de deur afgeleverd wilt hebben een redelijke oplossing/optie? Bij voorbeeld met een € 2,50 toeslag en wordt het aantal leveringen direct aan de deur dan daarmee minder?
bupaul
en NeoDutchio
vinden dit leuk
Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg
Persoonlijk ben ik uitermate tevreden over de bezorging van Post.nl, DHL en hoe die anderen ook allemaal mogen heten.
De track and trace codes die gestuurd worden, kloppen allemaal, terwijl ik toch in een redelijke uithoek woon.
Niets dan lof voor de bezorgers in deze hele drukke dagen.
Vandaag nog pakje, zou bezorgd worden tussen 13.15/15.00, om 13.40 klopte de postbode aan, keurig.
De track and trace codes die gestuurd worden, kloppen allemaal, terwijl ik toch in een redelijke uithoek woon.
Niets dan lof voor de bezorgers in deze hele drukke dagen.
Vandaag nog pakje, zou bezorgd worden tussen 13.15/15.00, om 13.40 klopte de postbode aan, keurig.
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg
@hanschen Klein. Ik krijg nu toch een beetje het idee dat u deze topic aan het kapen bent. Hier heeft de TS niets aan.
berndv
vindt dit leuk
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg
juliomariner schreef: ↑14 dec 2018 19:14@hanschen Klein. Ik krijg nu toch een beetje het idee dat u deze topic aan het kapen bent. Hier heeft de TS niets aan.
[/quote
Ik wil alleen maar duidelijk aangeven, dat het nòg erger wordt, wanneer de consument niet zèlf iets wil/gaat veranderen. Voor de pakketbezorgers zijn de laatste 50 meter het lastigst en voor de organisatie als geheel het duurst. Het 'kapen' zie ik als een bredere discussie ...
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg
@HK misschien hebt u wel gelijk maar aan die discussie heeft TS helaas niets want dat kan TS niet alleen veranderen, dus misschien kunt u daar beter zelf een nieuw topic over opsnen
Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg
Op 24 november, de dag na black friday, 5 bestellingen gedaan. Dinsdag 27 november 5 pakjes netjes afgeleverd. Ik denk dat het ook veel te maken heeft met wat je waar besteld en de mentaliteit van de bezorger. Hier is altijd iiemand thuis; we nemen ook pakjes aan voor een aantal buren, geen probleem.Lady1234 schreef: ↑14 dec 2018 19:02Persoonlijk ben ik uitermate tevreden over de bezorging van Post.nl, DHL en hoe die anderen ook allemaal mogen heten.
De track and trace codes die gestuurd worden, kloppen allemaal, terwijl ik toch in een redelijke uithoek woon.
Niets dan lof voor de bezorgers in deze hele drukke dagen.
Vandaag nog pakje, zou bezorgd worden tussen 13.15/15.00, om 13.40 klopte de postbode aan, keurig.
Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg
Deze laatste, drukke weken zijn er bij ons diverse pakjes bezorgd op de dag na de bestelling (brievenbus- en belstukken, van kleine en grote leveranciers). Ik heb geen klachten over de diverse bezorgdiensten.
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg
U moet gaan klagen bij de verzender. Deze doet u schijnbaar een belofte dat de zending er binnen een paar dagen is en die komt dus zijn belofte niet na. Overigens is het wel zo verstandig dat, als er ergens tijdsdruk op zit, u dit artikel zelf ergens gaat afhalen.Geminanna schreef: ↑14 dec 2018 18:41Hoe kunnen mensen nog plannen om dingen op tijd ergens te krijgen als PostNL zijn werk zo slecht doet? Het gaat om ook verwachtingenmanagement. Ik baal er echt van, want mijn hele planning is in de soep gelopen omdat mijn pakje er na een ruime week nog niet. Het had er dagen geleden al moeten zijn. Echt verpest. Voelt gewoon deprimerend.
Het management bezorgd geen post, dat doen de postbodes.
Dat klopt, aan hun heeft u immers betaald, niet aan PostNL.
Dat klopt. U hebt dan namelijk een overeenkomst met de NS. Hier hebt u een overeenkomst met een verkoper die PostNL ingeschakeld heeft.
Heeft u enig idee hoeveel pakjes en brieven er per dag verwerkt worden? Het aantal klachten lijkt veel, maar zit nog onder de 1% van alle verstuurde zaken. Menig bedrijf zou daar jaloers op zijn.
bupaul
vindt dit leuk
Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg
Ik vind het idee van HK wel een charmante eenvoud hebben. Makkelijk toepasbaar en direct effectief. Moet er alleen iemand opstaan die het organiseert.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg
Moneyman schreef: ↑14 dec 2018 23:02Ik vind het idee van HK wel een charmante eenvoud hebben. Makkelijk toepasbaar en direct effectief. Moet er alleen iemand opstaan die het organiseert.
[/quote
... of iemand met een beter en effectief idee. Ik zie geen andere uitweg en ik heb sympathiek voor de eerste pakketdienst die opstaat.
bupaul
vindt dit leuk
Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg
OT: je moet ff op je quotes letten, want ze gaan structureel verkeerd vandaag. Je bent het verleerd
-
- Berichten: 243
- Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg
Ga er 1 dag werken en je weet meteen waarom
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg
Brievenbus pakjes moeten wel door de standaard gleuf passen en de rest moet Post NL weigeren, kleine aanbel pakjes horen bij hun collega in busjes tegen hoger tarief.
Maar pakjes afhalen, dan moeten er voldoende afhaal winkels komen en die moeten ook een redelijke vergoeding krijgen.
En dan minder voertuigen in mijn straat, geen bij buren meer en als je bericht kreeg dat je kunt afhalen....
Thuis hoeft voor vele niet, en slimme bezorgers doen gelijk bij vrijwel nooit thuis mensen gelijk een briefje, ophalen bij postagentschap in de deur zonder te bellen.... Tijd=geld, ook voor hun!
Maar pakjes afhalen, dan moeten er voldoende afhaal winkels komen en die moeten ook een redelijke vergoeding krijgen.
En dan minder voertuigen in mijn straat, geen bij buren meer en als je bericht kreeg dat je kunt afhalen....
Thuis hoeft voor vele niet, en slimme bezorgers doen gelijk bij vrijwel nooit thuis mensen gelijk een briefje, ophalen bij postagentschap in de deur zonder te bellen.... Tijd=geld, ook voor hun!
hänschen klein
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: PostNL levert brievenbuspakjes veel te laat (of niet) en komt er gewoon mee weg
En het is zeker dat het pakje daadwerkelijk is verzonden?